Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
US War reporting: American media evolution through a comparative analysis of the depiction of Middle Eastern women
Mlatečková, Marie ; Hornát, Jan (vedoucí práce) ; Fiřtová, Magdalena (oponent)
Tato práce se zabývá vyobrazením arabských žen v amerických masových médiích (the New York Times, the Washington Post a the Wall Street Journal) a nachází Orientalismus jako stále přítomný a převažující koncept v takovémto typu reportování. Tato práce používá válku v Iráku a v Sýrii jakožto příklady k analýze a zkoumání vývoje způsobu, jak jsou tyto ženy v amerických médiích zobrazovány. Výsledky studie je, že se změnilo velmi málo, spíše nic, co se reportování o arabských ženách ve válce Iráku a v Sýrii týče. K podpoření tohoto zjištění byly použity následující rámce: Orientalismu, post-koloniální feminismus a peace journalism (v doslovném překladu mírový žurnalismus). Diplomová práce přezkoumává existující literaturu týkající se tématu, zahrnuje kapitolu o masových médiích s jejich definicí a konkrétními příklady z amerického kontextu. Dále se zaměřuje na Blízkovýchodní kontext v souvislosti s genderem a postavením žen, stejně se zaměřuje na kontext obou výše zmíněných konfliktů. Na závěr následuje hloubková analýza reprezentativního vzorku ze tří výše zmíněných médií a jejich článků z prvního roku obou konfliktů. Získaná data jsou potom prezentována a diskutována.
Zobrazení a význam zvířat v renesanční portrétní tvorbě: případ hranostaj
Marešová, Markéta ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Zlatohlávek, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá zobrazováním a významem zvířat v evropské portrétní malbě období 2. poloviny 15. století až počátku 17. století a popsáním vztahu mezi člověkem a zvířetem projevujícím se v příznačném prostoru portrétu i renesanční kultuře obecně. V rámci uměleckých žánrů dochází právě v portrétu k jejich bezprostřední interakci, neboť zvířata jsou obvykle komponována do portrétu právě na přání zadavatele uměleckého díla a figurují zde v roli symbolu, skrze nějž portrétovaný komunikuje s divákem. Základním rysem zvířecí symboliky je ambivalence a mnohovrstevnatost, která se utvářela v průběhu staletí, a v případě renesanční ikonografie zvířat měly formulující význam především starověké rukopisy a středověké bestiáře. Ze široké škály zobrazovaných zvířecích druhů se tato práce podrobněji soustředí na zobrazení a význam hranostaje, který patří k méně obvyklým motivům. Symboliku hranostaje práce déle rozebírá v případové studii dvou mistrovských děl doby renesance - Dáma s hranostajem Leonarda da Vinci a Portrét mladého rytíře v krajině benátského malíře Vittore Carpaccia pro jejichž interpretaci sehrála jeho přítomnost významnou roli. Teoretickými východisky práce je pak dobový kontext umělecké produkce v Evropě a vývoj její ikonografie specificky zaměřené na zvířata. Klíčová slova: renesance,...
Obraz ženy v současném českém umění
Zimmermannová, Vladimíra ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Zimmermannová, V.: Obraz ženy v současném českém umění. /Diplomová práce/ Praha 2010. Universita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta. Katedra výtvarné výchovy. Vedoucí práce J. Bláha. Cílem diplomové práce je popsat a reflektovat různé pohledy na problematiku zobrazování ženy, ženské tělesnosti, identity, sexuality a jiných prvků souvisejících s tématem ženy v tvorbě autorů současné české výtvarné scény. Práce se snaží nalézt charakteristické vyjadřovací principy a námětová schémata, která jejich díla spojují, a pokouší se je zasadit do kontextu dějin umění, sociokulturních teorií pohlaví a genderu a současné mediální produkce. Zároveň předkládá výtvarnou řadu aplikující toto téma do výuky výtvarné výchovy na základní a základní umělecké škole. klíčová slova žena, umění, zobrazení, tělesnost, tělo, identita, sexualita, gender, význam, stereotyp
Římský šperk a jeho zobrazení na památkách zaalpských provincií
Krejčiříková, Karolina ; Ondřejová, Iva (vedoucí práce) ; Musil, Jiří (oponent)
1 Abstrakt (česky) Tato diplomová práce porovnává zobrazení římského šperku a spon na památkách, které pocházejí především z Norika, Pannonie, Germánie, v menší míře Galie a dalších oblastí, s archeologickými nálezy. V souvislosti se šperkem jsou uvedeny také lokální varianty provinciálního oděvu. Zastoupené památky jsou zejména funerálního charakteru. Uveden je přehled typů jednotlivých šperků, následně se pokouším nalézt paralely k reálným šperkům mezi shromážděnými zobrazeními. Typologie šperků uváděná v této práci nepředstavuje kompletní výčet možných variant, ale zaměřuje se na nejobvyklejší druhy nebo na druhy, které lze rozpoznat na zobrazeních. Porovnání archeologických nálezů se zobrazením šperků a spon umožňuje získat konkrétnější představu o podobě oděvu v jednotlivých provinciích a také o zvláštních zvyklostech v nošení šperků. Většinu zobrazených šperků se podařilo identifikovat také mezi nálezy, některé případy ale zůstávají nejasné.
Žena v komiksu: Srovnání vizuálního zobrazení ženy v komiksu a její role/funkce v komiksu.
Oswaldová, Alena ; Vojtěchovská, Martina (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Diplomová práce "Žena v komiksu: Srovnání vizuálního zobrazení ženy v komiksu a její role/funkce v komiksu" je vnitřně členěna na dvě části: část teoretickou a část výzkumnou. Teoretická část práce seznamuje čtenáře s historií komiksu, od počátku vzniku tohoto média až po současnost. Zaměřuje se na historii ženských komiksových postav, a také jejich typologii. V analytické části je představen vlastní výzkum, který se zabývá vizuálním zobrazením ženy v komiksu. Zkoumá funkce a role ženských postav v komiksu, a jejich vazby na vizualizaci postav. Součástí výzkumné části práce je také analýza komiksových kódů (žánru, modality, vizuálních kódů, kódů neverbální komunikace a jazyka), shrnutí poznatků o kvantitativních výzkumech (ženských) postav v komiksu a základní informace o analyzovaném vzorku (autor, historie komiksu, kategorie komiksu, atd.). Zkoumaný vzorek se skládá ze tří komiksů: Li'l Abner (autor: Al Capp), Wonder Woman (autor: Charles Moulton), Strangers in Paradise (autor: Terry Moore). Výstupem je přehled analyzovaných ženských i mužských postav, následné shrnutí obrazové analýzy, a z toho plynoucí závěry.
Reflexe estetiky raného videoartu
Matoušová Peštová, Karolína ; Ševčík, Miloš (vedoucí práce) ; Jarošová, Helena (oponent) ; Kubalík, Štěpán (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá raným videoartem, tedy videoartem šedesátých a sedmdesátých let dvacátého století, a to ze čtyř pohledů: první kapitola práce zkoumá uměleckou a technologickou genezi videoartu; kapitola druhá se zabývá uměnovědným rozborem videoartu, na jehož základě je definován vztah videoartu k ostatním uměleckým druhům, zejména k filmu a výtvarnému umění, a dále analyzovány vlastnosti videa jakožto média; třetí kapitola pojednává o divácké recepci, modu zobrazení a estetických vlastnostech videoartu, demonstrovaných na příkladech konkrétních uměleckých děl; speciální pozornost je v této kapitole věnována temporalitě videoartu; závěrečná kapitola práce se věnuje feministickému videoartu, jehož úkolem bylo přispět k emancipaci ženy ve společnosti. Cílem práce je předložit komplexní přehled raného videoartu s těžištěm v jeho umělecko-estetických vlastnostech. V našem zkoumání se opíráme nejen o platné estetické, filosofické a uměnovědné teorie, ale také o analýzu konkrétních uměleckých děl, dokumentovaných v obsáhlé obrazové příloze.
Zobrazení a význam zvířat v renesanční portrétní tvorbě: případ hranostaj
Marešová, Markéta ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Zlatohlávek, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá zobrazováním a významem zvířat v evropské portrétní malbě období 2. poloviny 15. století až počátku 17. století a popsáním vztahu mezi člověkem a zvířetem projevujícím se v příznačném prostoru portrétu i renesanční kultuře obecně. V rámci uměleckých žánrů dochází právě v portrétu k jejich bezprostřední interakci, neboť zvířata jsou obvykle komponována do portrétu právě na přání zadavatele uměleckého díla a figurují zde v roli symbolu, skrze nějž portrétovaný komunikuje s divákem. Základním rysem zvířecí symboliky je ambivalence a mnohovrstevnatost, která se utvářela v průběhu staletí, a v případě renesanční ikonografie zvířat měly formulující význam především starověké rukopisy a středověké bestiáře. Ze široké škály zobrazovaných zvířecích druhů se tato práce podrobněji soustředí na zobrazení a význam hranostaje, který patří k méně obvyklým motivům. Symboliku hranostaje práce déle rozebírá v případové studii dvou mistrovských děl doby renesance - Dáma s hranostajem Leonarda da Vinci a Portrét mladého rytíře v krajině benátského malíře Vittore Carpaccia pro jejichž interpretaci sehrála jeho přítomnost významnou roli. Teoretickými východisky práce je pak dobový kontext umělecké produkce v Evropě a vývoj její ikonografie specificky zaměřené na zvířata. Klíčová slova: renesance,...
Římský šperk a jeho zobrazení na památkách zaalpských provincií
Krejčiříková, Karolina ; Ondřejová, Iva (vedoucí práce) ; Musil, Jiří (oponent)
1 Abstrakt (česky) Tato diplomová práce porovnává zobrazení římského šperku a spon na památkách, které pocházejí především z Norika, Pannonie, Germánie, v menší míře Galie a dalších oblastí, s archeologickými nálezy. V souvislosti se šperkem jsou uvedeny také lokální varianty provinciálního oděvu. Zastoupené památky jsou zejména funerálního charakteru. Uveden je přehled typů jednotlivých šperků, následně se pokouším nalézt paralely k reálným šperkům mezi shromážděnými zobrazeními. Typologie šperků uváděná v této práci nepředstavuje kompletní výčet možných variant, ale zaměřuje se na nejobvyklejší druhy nebo na druhy, které lze rozpoznat na zobrazeních. Porovnání archeologických nálezů se zobrazením šperků a spon umožňuje získat konkrétnější představu o podobě oděvu v jednotlivých provinciích a také o zvláštních zvyklostech v nošení šperků. Většinu zobrazených šperků se podařilo identifikovat také mezi nálezy, některé případy ale zůstávají nejasné.
Obraz pohybu- pohyb obrazu
Havlová Rovenská, Dana ; Špičková, Kateřina (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
HAVLOVÁ ROVENSKÁ, D.; Image of move - move of image/ Prague 2012, Charles University in Prague, Faculty of Education, Department of Art, 122 page (75 norm p.). This final diploma thesis Image of move - move of image is uncovering unusual forms using body, movement and gesture in art education. It is searching straight way in expresive activities and reflextions. It brings and connect the author with sensory art creation as a distinct form of expression of visually figurative expression. Key words: body, physicality, emotion, expression, move, gesture, shape, image, expression, meaning, action, art of action, spontaneus creation, interpretation, reflection.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.