Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití laterálního myšlení pro řešení podnikových problémů
Jaroš, Aleš ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tvořivé myšlení nám umožňuje seznámit se s obecnými postupy řešení problémů, nahlížet na životní realitu z jiného úhlu pohledu. Metoda 6 myslících klobouků je jednou z kreativních metod řešení pomocí níž to jde. Diplomová práce se snaží o komplexnější náhled na používání této metody v rámci řešení problému ve skupině. Snaží se o pohled na kreativní myšlení prostřednictvím něhož má skupina dojít k určitému výsledku při řešeném problému. Práce rozebírá podrobně jak pracovat z dílčími částmi metody 6 klobouků, a zároveň se snaží i o další pohledy na fungování této metody. Velká část práce je zaměřena na lektora a jeho lektorské činnosti, který se rozhodne metodu použít. Měla by pro něj být nástrojem aby mohl celou metodu 6 myslících klobouků aplikovat na specifický podnikový problém.
Dyslexie a kreativita
Brancuská, Hana ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent) ; Mertin, Václav (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá tzv. "pozitivními aspekty" dyslexie, konkrétně zvýšenou kreativitou jedinců s dyslexií. V současné době se stává běžné dávat dyslexii do souvislosti nejen s deficity a symptomy, ale také poukazovat na možné zisky. Často se hovoří o vyšší kre- ativitě a dalších specifických schopnostech jedinců s dyslexií. Na základě výsledků zahranič- ních výzkumů, které naznačují souvislost dyslexie se zvýšenou kreativitou, a současně výstupů předchozího výzkumného projektu na toto téma (Brancuská, 2012), byla realizována výzkumná studie zabývající se mapováním kreativního potenciálu dospělých (studentů vysokých škol, či již pracujících). Výzkumný soubor tvořilo tentokrát 40 jedinců s dyslexií a 40 jejich intakt- ních protějšků ve věkovém rozpětí 19 - 40 let (z toho 46 žen a 34 mužů). Data byla snímána pomocí Torranceho figurálního testu tvořivého myšlení. Srovnáním dosažených výsledků cí- lové a srovnávací skupiny ve třech stanovených oblastech - originalitě, elaboraci a poskytování nestandardních a neobvyklých odpovědí měla být potvrzena (respektive vyvrácena) domněnka, že jedinci s dyslexií vykazují signifikantně vyšší skór ve všech třech oblastech. Signifikantní rozdíl mezi skupinami v oblasti originality byl prokázán v části výzkumného souboru - u stu- dentů technických oborů, v...
Využití laterálního myšlení pro řešení podnikových problémů
Jaroš, Aleš ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tvořivé myšlení nám umožňuje seznámit se s obecnými postupy řešení problémů, nahlížet na životní realitu z jiného úhlu pohledu. Metoda 6 myslících klobouků je jednou z kreativních metod řešení pomocí níž to jde. Diplomová práce se snaží o komplexnější náhled na používání této metody v rámci řešení problému ve skupině. Snaží se o pohled na kreativní myšlení prostřednictvím něhož má skupina dojít k určitému výsledku při řešeném problému. Práce rozebírá podrobně jak pracovat z dílčími částmi metody 6 klobouků, a zároveň se snaží i o další pohledy na fungování této metody. Velká část práce je zaměřena na lektora a jeho lektorské činnosti, který se rozhodne metodu použít. Měla by pro něj být nástrojem aby mohl celou metodu 6 myslících klobouků aplikovat na specifický podnikový problém.
Nonverbální fyzikální úlohy
VLNA, Zdeněk
Diplomová práce se zabývá tvorbou a použitím nonverbálních fyzikálních úloh ve vyučování fyziky. Nejprve obecně nahlíží na výuku fyziky na ZŠ a dále se zabývá možnostmi motivace ve vyučování. Součástí práce je typologie fyzikálních úloh, jejich význam a zařazení do vyučovacího procesu. Práce seznamuje s nonverbálními fyzikálními úlohami, jejich tvorbou a způsobem jejich řešení. Hlavní částí je sada vytvořených nonverbálních úloh včetně didaktického rozboru. Některé z úloh jsou ověřeny v praxi a zhodnoceny z hlediska jejich použitelnosti při výuce fyziky. Výstup otestovaných úloh je součástí diplomové práce.
Nonverbální fyzikální úlohy
SMRČINA, Jiří
Tato diplomová práce pojednává o možnostech a použití nonverbálních úloh ve vyučování fyziky. Rozebírá nejprve obecně fyzikální úlohy a jejich místo ve fyzice a následně pak nonverbální fyzikální úlohy a jejich aplikaci. U nonverbálních úloh je kladen důraz nejen na jejich řešení, ale i na aspekty tvořivosti a rozvoje divergentního myšlení žáků. Práce obsahuje sadu vypracovaných nonverbálních úloh a jejich řešení. Některé z úloh jsou zpracovány do pracovních listů, které byly použity k experimentálnímu ověření úloh. Výsledky experimentů jsou zde přiloženy a rozebrány. Cílem experimentů je ověřit schopnosti žáků řešit nonverbální úlohy a zjistit závislosti mezi konvenčními přístupy a přístupy nonverbálními.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.