Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace v tenise u dětí staršího školního věku
Hradský, Lukáš ; Kočíb, Tomáš (vedoucí práce) ; Pravečková, Petra (oponent)
1 Abstrakt Název práce: Motivace v tenise u dětí staršího školního věku Cíl práce: Cílem mé diplomové práce je prozkoumat úroveň motivace dětí v tenisovém klubu Písek ve věku staršího školního věku. Pomocí ověřeného dotazníku jsem zjišťoval, co je hlavní motivací, proč se mladí tenisté v tenisovém klubu Písek věnují právě tomuto sportu, čeho chtějí v tenise dosáhnout, a jestli vnímají nějaké důvody, proč by s tenisem mohli přestat. Pokusil jsem se také porovnat, jak se změnila úroveň motivace a aspirace dětí oproti výzkumu, který proběhl v roce 2019 v tenisovém klubu Písek u dětí mladšího školního věku. Metoda: Výzkum byl proveden kvantitativní metodou pomocí české verze standardizovaného dotazníku The Sport Motivation Scale "SMS-28". Dotazník byl doplněn o 3 doplňující otevřené otázky. Výsledky: Výzkum ukázal, že u dětí ve věku staršího školního věku v tenisovém klubu Písek převládá vnitřní motivace nad vnější motivací. Z výzkumu dále vyplývá, že děti jsou nejvíce motivovány vnitřní motivací prožít a vnitřní motivací něčeho dosáhnout. Zvýšenou pozornost vyžaduje vyšší hodnota amotivace u dětí ve věkové kategorii 13-15 let. Zjistili jsme také, že hlavními důvody pro ukončení tenisové kariéry dětí je jiný sport a další vzdělávání dětí. Klíčová slova: tenis, motivace, děti staršího školního věku, syndrom...
Empatie pedagogů volného času a její vliv na děti staršího školního věku při mimoškolních zájmových aktivitách
ZÁMEČNÍKOVÁ, Jana
Cílem práce je na základě výpovědí respondentů zjistit, jak pedagogové volného času uvažují nad empatií a jak považují empatii a empatické chování k dětem staršího školního věku při mimoškolních zájmových aktivitách ve své profesi za důležité. Dále je cílem zjistit, jaký vliv prostřednictvím empatického chování zaznamenali ve vztahu k dětem staršího školního věku při mimoškolních zájmových aktivitách a s jakými případnými limity se ve své práci mohou setkat. Teoretická část obsahující tři hlavní kapitoly čerpá z teoretických zdrojů, které se k tématu vztahují. Přiblíží různé pohledy na empatii, pojednává o významu volného času a o možnostech jeho trávení, soustředí se zejména na děti a mládež v souvislosti s mimoškolními zájmovými aktivitami. Pozornost je zde zaměřena na osobnost pedagoga volného času. V poslední kapitole je charakterizována cílová skupina mládeže v pubertálním období a jsou zmíněna specifika této skupiny. V teoretické části jsou rovněž uvedeny psychologické aspekty, které se k tématu vztahují. V praktické části jsou představeny základní parametry výzkumu, které jsou realizovány prostřednictvím kvalitativního a výzkumného šetření za účelem získat formou vyprávění výpovědi pedagogických pracovníků. Průzkumné polostruktukturované rozhovory respondentů vedou k analýze a interpretaci dat prostřednictvím otevřeného kódování. Na závěr jsou shrnuty výzkumné výsledky a zhodnoceny dosažené cíle.
Využití prvků zdravotní tělesné výchovy pro zmírnění dopadu distanční výuky na držení těla u žákyň staršího školního věku
Rozkovcová, Eunika ; Nováková, Pavlína (vedoucí práce) ; Křivánková, Markéta (oponent)
Název práce: Využití prvků zdravotní tělesné výchovy pro zmírnění dopadu distanční výuky na držení těla u žákyň staršího školního věku Cíl práce: Cílem práce bylo zjistit úroveň držení těla u žákyň staršího školního věku po půl roce distanční výuky, bez sociálního kontaktu, zájmových kroužků, hodin tělesné výchovy a ověřit účinnost intervenčního programu na držení těla. Dalším cílem bylo zjistit, jak návrat do běžné prezenční výuky ovlivní denní režim, životosprávu, pohybovou aktivitu a psychickou pohodu žákyň. Metody práce: Jedná se o empirický výzkum, quaziexperiment. Byl využit vstupní test - intervence (10 měsíců) - výstupní test pro zjištění změn v držení těla. Pro získání dat o změnách držení těla byla použita testová baterie složená ze 6 testů - Mathiasův test, Trendelenburg- Duchennova zkouška, Rombergův stoj, Forestierova fleche, test na zkrácené flexory kolenního kloubu dle Jandy a svalový test m. gluteus maximus. Výzkumu se zúčastnilo 28 dívek, rozdělených na experimentální (14) a kontrolní skupinu (14). Intervenční program byl složen ze cviků, které napomáhají k lepšímu držení těla. U experimentální skupiny byl zařazen intervenční program do každé hodiny školní tělesné výchovy, (2x týdně 45 min týdně) a cvičení i na doma. U kontrolní skupiny nebyl zařazen intervenční program. Další...
Šikana a kyberšikana u dětí staršího školního věku ve sportovních klubech
ŠEVČÍKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce je zaměřena na šikanu a kyberšikanu u dětí staršího školního věku ve sportovních klubech. Teoretická část definuje rizikové chování u dětí a mládeže, a to zejména šikanu a kyberšikanu. Dále je zde charakterizován psychický a fyzický vývoj dítěte, organizace zaměřené na pohyb a sportovní aktivity dětí a v neposlední řadě sportovní kluby moderní gymnastiky. Ke zpracování bakalářské práce byl využit kvalitativní typ výzkumu. Pro kvalitativní výzkumné šetření byla použita metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořili trenéři pracující s dětmi staršího školního věku v klubech moderní gymnastiky v rámci Jihočeského kraje, které spadají pod český svaz moderní gymnastiky. Na základě výsledků bylo zjištěno, že trenéři spíše vědí, jak postupovat při šetření šikany a kyberšikany. Dále bylo zjištěno, že trenérům není poskytnut metodický plán, jak správně postupovat. Pokud by bylo trenérům nabídnuta účast na preventivního programu, většina z nich by se zúčastnila. Výsledky této bakalářské práce mohou být zajímavým podkladem pro širší výzkum šikany a kyberšikany ve sportovních klubech. Dále pak mohou být inspirací pro trenéry či metodickým materiálem pro zpracování preventivního programu pro dětské sportovní kluby. V neposlední řadě mohou být zajímavým podnětem pro rodiče dětí, které takové kluby navštěvují.
Nadváha a obezita u dětí staršího školního věku a možnosti ovlivnění
Frídel, Jan ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Hanajová, Kateřina (oponent)
Název práce: Nadváha a obezita u dětí staršího školního věku a možnosti ovlivnění Cíle práce: Shrnutí poznatků o civilizační nemoci zvaná obezita, získání informací o pohybové aktivitě. Možnost ovlivnění a působení na děti staršího školního věku. Interpretace určitých informací o součastném životním stylu dětí a pohybové aktivitě u nás. Metoda: Informace byly získávány studiem odborné literatury a čerpáním z internetových zdrojů. Výsledky: Z níže uvedených fakt vyplívá, že na vzniku nadváhy a obezity u dětí staršího školního věku se podílí mnoho faktorů včetně snížené pohybové aktivity, která má zásadní vliv na prevalenci neinfekčních civilizačních chorob. Pohybová aktivita je tedy nejjednodušší a nejúčinnější formou prevence v boji proti nadváze, obezitě a dalším civilizačním chorobám. Klíčová slova: BMI, civilizační choroby, děti staršího školního věku, nadváha, obezita, pohybová aktivita
Automaty ve školách a jejich vliv na výživové zvyklosti žáků 2.stupně základních škol
Broumská, Petra ; Hnilicová, Helena (vedoucí práce) ; Mikeš, Ondřej (oponent)
Práce se věnuje problematice nabídky prodejních automatů a bufetů v prostorách základních škol. Je zaměřená na rozsah vlivu nabídky na stravovací zvyklosti žáků druhého stupně základních škol. Do porovnání dává stravovací zvyklosti a celkový životní styl dětí z majoritní populace a romských dětí ze sociálně vyloučených lokalit. Zásadním počinem v České republice byla v roce 2016 tzv. pamlsková vyhláška, uvádějící normy pro potraviny a nápoje, které lze na základních školách žákům nabízet. Cílem bakalářské práce je popsat stravovací zvyklosti žáků 8. a 9. tříd na Chomutovsku a zjistit, jakou roli hrají v životním stylu dětí automaty a bufety ve školách. Do kontextu jsou dána specifika stravovacích zvyklostí romské populace ze sociálně vyloučených lokalit. Pro výzkum byl použit dotazník sestavený přímo pro účely bakalářské práce. Dotazník vyplňovali žáci 8. a 9. tříd ve školách na Chomutovsku. Respondenty tvořili žáci z různých typů škol, které jsou v práci porovnávány. Bylo zjištěno, že i přes regulaci nabídky v automatech pamlskovou vyhláškou se podle žáků v některých školách objevují potraviny, které se zdají být s legislativou v rozporu. Tento jev byl zjištěn na školách, do kterých dochází vyšší počet romských žáků. Bylo potvrzeno, že žáci často vynechávají snídaně, málo využívají stravování ve...
Vztah usilovné vitální kapacity plic a síly stisku ruky u dětí
Novák, Ondřej ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Petr, Miroslav (oponent)
Název: Vztah usilovné vitální kapacity plic a síly stisku ruky u dětí Cíle: Mezi cíle diplomové práce patřilo zjištění velikosti vztahu mezi silou stisku ruky a FVC u dětí. Dále pak zjištění, od jaké věkové hranice je možné využívat vyšetření síly stisku ruky k hodnocení FVC. Posledním cílem bylo zjistit, zda jsou tělesná výška, tělesná hmotnost a kalendářní věk dítěte zásadními kritérii pro velikost síly stisku ruky a hodnotu FVC. Metody: První část diplomové práce má charakter rešerše a snaží se shrnout základní informace o problematice ruční dynamometrie, spirometrie a charakteristice jednotlivých věkových období, která jsou objektem zájmu diplomové práce. Druhou část diplomové práce tvoří výzkum, pro který byla shromažďována data na festivalu sportů a mládeže Sporťáčku. Zmíněná data byla statisticky zpracována a byly z nich vypočítány korelace, dále byly zpracovány grafy znázorňující lineární regresy mezi sledovanými proměnnými (silou stisku ruky a FVC), nakonec byly výsledky interpretovány. Výsledky: Mezi silou stisku ruky a FVC byla průměrně prokázána silná korelace (dívky , chlapci ). Z hodnoty síly stisku ruky lze hodnotit FVC u dětí mladšího školního věku a starších. Hodnoty síly stisku ruky a FVC jsou značně ovlivněny tělesnou výškou, tělesnou hmotností a věkem dítěte. Klíčová slova: síla...
Mravní usuzování dětí staršího školního věku
Oborná, Denisa ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Neuwirthová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním mravního usuzování dětí staršího školního věku, tj. dětí ze skautského oddílu ve věku dvanácti až patnácti let. Data pro práci jsem získala díky pravidelnému docházení do skautského oddílu, kde jsem skrze pozorování, rozhovory s dětmi a především rozhovory s vedoucími získala ucelenou představu o mravně dilematických situacích, se kterými se děti v oddílovém životě setkávají. V důsledku toho jsem si vymezila oblast mého zkoumání. Společně s vedoucími jsme následovně vymysleli aktivitu, v rámci níž jsme prostřednictvím skautského zákona diskutovali s dětmi, se snahou poznat povahu jejich mravního usuzování. Teoretickou citlivost a náhled na obecnou problematiku jsem získala především z prací Jeana Piageta a Lawrence Kohlberga.
Nadváha a obezita u dětí staršího školního věku a možnosti ovlivnění
Frídel, Jan ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Hanajová, Kateřina (oponent)
Název práce: Nadváha a obezita u dětí staršího školního věku a možnosti ovlivnění Cíle práce: Shrnutí poznatků o civilizační nemoci zvaná obezita, získání informací o pohybové aktivitě. Možnost ovlivnění a působení na děti staršího školního věku. Interpretace určitých informací o součastném životním stylu dětí a pohybové aktivitě u nás. Metoda: Informace byly získávány studiem odborné literatury a čerpáním z internetových zdrojů. Výsledky: Z níže uvedených fakt vyplívá, že na vzniku nadváhy a obezity u dětí staršího školního věku se podílí mnoho faktorů včetně snížené pohybové aktivity, která má zásadní vliv na prevalenci neinfekčních civilizačních chorob. Pohybová aktivita je tedy nejjednodušší a nejúčinnější formou prevence v boji proti nadváze, obezitě a dalším civilizačním chorobám. Klíčová slova: BMI, civilizační choroby, děti staršího školního věku, nadváha, obezita, pohybová aktivita
Možnosti fyzioterapie a problematika plochonoží u dětí staršího školního věku
PODRACKÁ, Veronika
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou plochonoží u dětí staršího školního věku a fyzioterapeutickými postupy, kterými lze plochonoží ovlivnit. Lidská noha prodělala během vývoje velké změny a z orgánu původně určeného ke šplhání se stal orgán pro zajištění stoje, chůze a běhu. Plochonoží je velmi častou diagnózou, kterou rozumíme snížení až vymizení podélné či příčné nožní klenby. Cílem této práce bylo zmapovat fyzioterapeutické postupy, které lze použít u dětí staršího školního věku s plochonožím, navrhnout cvičební jednotku pro zlepšení postavení nožní klenby a nastínit vliv cvičení na plochonoží a celkovou posturu. V teoretické části je popsána anatomie nohy, funkce nohy a funkční vztahy chodidla v rámci celého těla, problematika plochonoží hlavně u dětí, charakteristika staršího školního věku, a velká část je věnována možnostem fyzioterapie při terapii ploché nohy. Praktická část byla zpracována formou kvalitativního výzkumu. Cílovou skupinou mého výzkumu byli dvě děvčata ve věku 12 a 13 let a chlapec ve věku 12 let. Terapie probíhala po dobu 8 týdnů, z toho jedenkrát týdně pod mým dohledem a pacienti měli za úkol denně cvičit zadané cviky. Data byla zpracována na základě vstupního a výstupního kineziologického vyšetření a doplněna fotodokumentací. Součástí vyšetření bylo objektivní hodnocení pomocí 3D skeneru. Na podkladě zjištěných dat byly sestaveny jednotlivé kazuistiky, krátkodobý a dlouhodobý rehabilitační plán. Cvičební jednotku jsem navrhla předběžně a během terapie jsem ji upravovala dle schopností a momentálního stavu každého pacienta. Součástí posledního sezení byl rozhovor o subjektivních pocitech pacienta z proběhlé terapie. U všech probandů došlo aktivním cvičením plosky nohy k pozitivnímu ovlivnění postavení nožní klenby, dolních končetin a celkového držení těla.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.