Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Urbanistická analýza obce a koncepční návrh veřejných a rozvojových lokalit obce Dubňany u Hodonína
Štefančíková, Tereza ; Tichý, Jan (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce nabízí komplexní urbanistickou analýzu města Dubňany u Hodonína a navrhuje koncepční řešení pro dva vybrané veřejné prostory – náměstí a bývalou náves. Návrhy tak představují praktický nástroj pro zadávání architektonicko-urbanistických soutěží a směřují k oživení a zatraktivnění městského prostředí. První část práce je věnována hloubkové analýze města. Analýza slouží k pochopení charakteru města a k identifikaci klíčových urbanistických problémů, které jsou předmětem druhé části bakalářské práce. Druhá část práce se zaměřuje na samotný návrh koncepčního řešení dvou vybraných veřejných prostorů: náměstí a bývalou náves. Na základě studia odborné literatury a analýzy stávajícího stavu náměstí jsou navrženy změny, které podtrhují jeho charakter, jako hlavního veřejného prostoru města. Koncepční návrh se zaměřuje na řešení jeho nadměrné velikosti (vzhledem k velikosti města) a na jeho nejasné vymezení. Vedle toho činí kroky na podporu venkovních aktivit, oživení prostoru a jeho zatraktivnění pro obyvatele města. Obdobně je na základě studia, analýzy stávajícího stavu a identifikaci nedostatků navržen prostor bývalé návsi. Cílem návrhu je snaha o obnovení historického významu návsi jako centra dění a místa setkávání a zároveň zatraktivnění prostoru pro trávení volného času. Vzhledem k neveliké velikosti města, ve kterém by se dalšímu hlavnímu veřejnému místu nedostalo potřebné uplatnění, se navrhuje revitalizace bývalé návsi formou městského parku. Park doplní chybějící prvek v urbanistické struktuře a zároveň oživí prostor a přiláká obyvatele. Práce nabízí komplexní urbanistickou analýzu města Dubňany v okrese Hodonín a koncepční řešení pro dva vybrané veřejné prostory. Oba návrhy reflektují specifika daných lokalit, využívají jejich potenciál a směřují k oživení a zatraktivnění městského prostředí.
Conceptual design of a hydrogen powered ultralight aircraft
Vrana, Andrej ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Koštial, Rostislav (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with the conceptual design of a small ultralight aircraft, that uses hydrogen as its main fuel source. The thesis describes the main problem of hydrogen utilization in the aviation industry and provides the reader with an overview of existing aircraft with this power source. The design consists of a selection of suitable powerplant components, which was made after extensive research, and of the aircraft geometry design itself. The basis of the whole powerplant is a fuel cell, which produces electric energy from hydrogen, that drives a propeller via an electric motor. The aircraft geometry design was made according to CS-LSA regulations and is largely based on statistical values of dimensions of aircraft from the same category. The conceptual design is provided with a weight and balance analysis, a flight envelope according to regulation and an analysis of basic flight performance. In the end, a conclusion was made about the feasibility of operation of such an aircraft and about the compliance with regulation.
Wing design of competition aircraft
Jurda, Martin ; Navrátil, Jan (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with wing design of the new competition aircraft for the SAE Aero Design East 2020 competition. Introduction of the thesis is focused on explanation and analysis of the rules taking into account wing design with the following analysis of the scoring equation. Following chapter deals with a research study on the concept of wing and the design of conceptual wing possibilities. Thesis continues with computational chapters containing calculations of the characteristics of designed wing and flight envelope load together with the wing load. The last part is a chapter including structural design of the wing and attachment of the wing to the aircraft.
Systém pro haptickou odezvu a jeho spolehlivost
Horpatzká, Michaela ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Janhuba, Luboš (vedoucí práce)
Práce se věnuje koncepčnímu návrhu a hodnocení spolehlivosti systému haptické odezvy pro piloty malých letounů kategorií UL2, EASA CS-LSA, EASA CS-VLA a EASA-CS-23. Koncepční návrh je rozdělen na tři části. V první je shrnut vývoj testování haptického systému na leteckém simulátoru, dále pak jsou rozebrány možnosti zapojení systému do letounu pro letovou zkoušku a ve třetí části jsou nastíněny možnosti pro zástavbu do letounu. Součástí poslední části koncepčního návrhu je analýza spolehlivosti systému a shrnutí možných problémů při zástavbě systému do letounu.
Návrh jednomístného letounu podle předpisu UL-2
Kövér, Ondřej ; Schoř, Pavel (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší koncepční návrh jednomístného letounu dle předpisu UL-2, to znamená do 300 kilogramů vzletové hmotnosti. V první části práce je uveden přehled podobných letounů a shrnutí jejich důležitých charakteristik. V další části jsou postupně nastíněny možné koncepce a výběr té nejvhodnější z nich. Následně jsou uvedeny charakteristiky zvolených nosných ploch, výpočet zatížení a letové obálky. Poslední část se věnuje výpočtu zatížení a následně návrhu motorového lože.
Městské tříkolové vozidlo s elektrickým pohonem
Černík, Adam ; Porteš, Petr (oponent) ; Tobiáš, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem podvozku tříkolového vozidla. Celková užitková hmotnost vozidla je 160 kg. Na začátku se práce zabývá rešerší různých typů podvozků u používaných tříkolových vozidel. Dále jsou shrnuty výhody a nevýhody různých koncepcí podvozků a následná volba jednoho z nich. Poté jsou zvoleny koncepční parametry vozidla. Nakonec je vymodelován 3D model v programu Inventor, který odpovídá zvoleným koncepčním parametrům. Tento model slouží k vizualizaci navrženého podvozku tříkolového vozidla.
Koncepční návrh výkonného kluzáku s pomocným elektrickým pohonem (dle EASA CS-22)
Hlůšek, Josef ; Sklenář, Filip (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje koncepčnímu návrhu kluzáku s elektrickým pohonem dle předpisu CS-22. Je zpracován statistický rozbor kluzáků s pomocným pohonem, který je použit pro stanovení základních návrhových parametrů, ze kterých koncepční návrh vychází. Na základě analytické poláry odhadu odporu jsou vypočteny letové výkony, zejména dolet a vliv solárních panelů na dolet. Práce obsahuje konstrukční návrh zástavby akumulátorů do křídla.
Koncepční návrh hornokřídlého letounu s využitím konstrukčních prvků předchozího typu
Koudelka, Jaroslav ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh nového hornoplošného letounu pro firmu TL ultralight s využitím konstrukčních prvků jejich předchozích typů. Návrh je tvořen s důrazem na komfort posádky a ergonomii kabiny. První část práce se zaměřuje na popis základních požadavků kladených na navrhovaný letoun a jeho zařazení v rámci leteckých předpisů. Dále obsahuje rešeršní část konkurenčních typů a aktuálně vyráběného typu, jenž by měl navrhovaný letoun v portfoliu firmy nahradit. Následuje charakteristika jednotlivých částí draku, specifikace částí, jenž budou využity z předchozích typů, a návrh zcela nových částí. Velký důraz je dále kladen na uspořádání interiéru a jeho designovou a ergonomickou podobu. Na navrhovaném letounu jsou poté provedeny teoretické výpočty základních výkonů a vlastností a předběžný hmotnostní rozbor. V závěru jsou vyhodnoceny přínosy nově navrhovaného letoun s ohledem na konkurenci.
Koncepční návrh soutěžního modelu
Pospíšil, Jakub ; Vaněk, František (oponent) ; Hájek, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem soutěžního modelu letounu na mezinárodní studentskou soutěž. Úvod práce pojednává o pravidlech soutěže a jejich následné analýze. Rešeršní část se zabývá možným konceptem letounu z pohledu různých konfigurací jednotlivých částí modelu. V praktické části jsou zpracovány charakteristiky jednotlivých částí letounu a je proveden hmotnostní rozbor.
Conceptual design of competition model with vertical take-off and landing
Monková, Paulína ; Grim, Robert (oponent) ; Hájek, Tomáš (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with the conceptual design of the competitive model of the aircraft for the international design student competition held in 2022. The introduction of the work focuses on the analysis of the rules of competition. The research section focuses on possible aircraft configurations and existing commercially available models of the same category as the competition rules. The practical part of the work processes the selection and closer characteristics of the individual parts of the aircraft, the mass analysis process and the determination of the aerodynamic centre of the model. The output of the work is a conceptual design and system model.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.