Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mazací okruh turbodmychadla Formule Student
Novotný, Tomáš ; Špičák, Milan (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá mazáním ložiskové skříně turbodmychadla. V první části se práce věnuje rešerši způsobům mazání ložiskové skříně, přičemž jsou popsány součásti tohoto systému a způsob distribuce maziva. Další část se zabývá návrhem samostatného mazacího okruhu pro turbodmychadlo vozu Formule student, konkrétně čerpadla a jeho regulátoru tlaku.
Simulace chlazení skříně turbodmychadla
Zahradský, Vít ; Svída, David (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo simulovat proudění chladící kapaliny ložiskovou skříní turbodmychadla a porovnat důsledky chlazení tří různých geometrií. Výstupem bylo porovnání teplot v geometrii ložiskové skříně a zjištění rozložení teplot na povrchu centrální skříně.
Stavební vrátek
Martinek, Jan ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Stavební vrátek je zařízení se zdvihacím mechanismem hojně využívané v oblasti stavebnictví ke zvedání nebo pokládání stavebního nebo jiného materiálu. Teoretická část této bakalářské práce popisuje existující řešení jednotlivých typů stavebních vrátků a obsahuje i přehled výrobců stavebních vrátků na evropském trhu. Dalším bodem teoretické části jsou pevnostní a funkční výpočty zařízení a následný návrh jednotlivých komponent. Konstrukční část je pak zaměřena na výkresy celkové sestavy zařízení, kusovník a vybrané výrobní výkresy.
Uložení rotorů turbodmychadel na plynových ložiscích
Sembol, Tomáš ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší zaměřenou na uložení rotoru turbodmychadel na plynových ložiscích. Práce je rozdělena do sedmi kapitol. V první části je stručně shrnuta historie vývoje přeplňování spalovacích motorů. Druhá část popisuje základní principy fungování turbodmychadla a možnosti jeho regulace. Třetí část se zabývá konstrukcí jednotlivých částí i turbodmychadla jako celku. Čtvrtá část je věnována popisu konstrukce, technických řešení a aplikací aerodynamických ložisek. V páté a šesté kapitole jsou vysvětleny některé výpočtové a experimentální metody a v poslední kapitole je uveden výčet potřebných konstrukčních úprav stávajících turbodmychadel.
Numerická simulace proudění oleje v ložiskovém uzlu
Zogata, Filip ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením výpočtového modelu ložiskové uzlu, jelikož při vývoji synchronního generátoru je kladen velký důraz na správný návrh ložiskového uzlu, protože tato komplexní součást má přímý vliv na celkovou účinnost generátoru. Je potřeba využít velké množství technických experimentů pro testování na fyzickém modelu, ale je potřeba testovat i pomocí numerického modelu, jelikož je výroba samotného prototypu pro testování finančně velmi náročná, a proto je vhodné již samotný prototyp ještě před výrobou ověřit sérií numerických simulací. Jejich další důležitou vlastností je možnost zkoumat i nepříznivé, či až extrémní podmínky, které je již velmi náročné, občas i nemožné, testovat fyzicky v laboratoři, přičemž tyto numerické simulace lze rozdělit dle více parametrů, avšak v oblasti ložiskových uzlů se setkáváme zejména se strukturálními, dynamickými, teplotními úlohami či úlohami zabývajícími se prouděním. Právě tato diplomová práce je soustředěna na vytvoření základního přehledu výpočtové dynamiky tekutin v oblasti proudění oleje, zatímco tyto znalosti jsou využity v praxi, jelikož dalším cílem je vytvoření numerického modelu mazání výše zmíněného ložiskového uzlu. Jedná se ale o velmi komplexní problém, a proto je nejdříve provedena studie, která je zaměřena na zkoumání klíčových částí, a až postupným přidáváním různých prvků je vytvořen numerický model v prostředí softwaru Particleworks, přičemž je zde provedena citlivostní studie se zaměřením na velikost částic. Následně jsou jednotlivé dílčí výsledky shrnuty v závěru této práce.
Stavební vrátek
Martinek, Jan ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Stavební vrátek je zařízení se zdvihacím mechanismem hojně využívané v oblasti stavebnictví ke zvedání nebo pokládání stavebního nebo jiného materiálu. Teoretická část této bakalářské práce popisuje existující řešení jednotlivých typů stavebních vrátků a obsahuje i přehled výrobců stavebních vrátků na evropském trhu. Dalším bodem teoretické části jsou pevnostní a funkční výpočty zařízení a následný návrh jednotlivých komponent. Konstrukční část je pak zaměřena na výkresy celkové sestavy zařízení, kusovník a vybrané výrobní výkresy.
Uložení rotorů turbodmychadel na plynových ložiscích
Sembol, Tomáš ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší zaměřenou na uložení rotoru turbodmychadel na plynových ložiscích. Práce je rozdělena do sedmi kapitol. V první části je stručně shrnuta historie vývoje přeplňování spalovacích motorů. Druhá část popisuje základní principy fungování turbodmychadla a možnosti jeho regulace. Třetí část se zabývá konstrukcí jednotlivých částí i turbodmychadla jako celku. Čtvrtá část je věnována popisu konstrukce, technických řešení a aplikací aerodynamických ložisek. V páté a šesté kapitole jsou vysvětleny některé výpočtové a experimentální metody a v poslední kapitole je uveden výčet potřebných konstrukčních úprav stávajících turbodmychadel.
Mazací okruh turbodmychadla Formule Student
Novotný, Tomáš ; Špičák, Milan (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá mazáním ložiskové skříně turbodmychadla. V první části se práce věnuje rešerši způsobům mazání ložiskové skříně, přičemž jsou popsány součásti tohoto systému a způsob distribuce maziva. Další část se zabývá návrhem samostatného mazacího okruhu pro turbodmychadlo vozu Formule student, konkrétně čerpadla a jeho regulátoru tlaku.
Simulace chlazení skříně turbodmychadla
Zahradský, Vít ; Svída, David (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo simulovat proudění chladící kapaliny ložiskovou skříní turbodmychadla a porovnat důsledky chlazení tří různých geometrií. Výstupem bylo porovnání teplot v geometrii ložiskové skříně a zjištění rozložení teplot na povrchu centrální skříně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.