Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 139 záznamů.  začátekpředchozí97 - 106dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pojetí politična v politické teorii Hannah Arendtové
Schreib, Petr ; Znoj, Milan (vedoucí práce) ; Bíba, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pojetím politična v politické teorii Hannah Arendtové. Vychází z toho, že Arendtová chápala politično jako prostor svobodného jednání, který v moderní době schází. Základními otázkami je tedy to, jak Arendtová definuje tento prostor a jakým způsobem je podle ní možné jej konstituovat. V první části je Arendtová představena jako politická myslitelka; druhá část se zabývá základními teoretickými distinkcemi, zejména pojmy veřejné a soukromé sféry a trojicí činností vita activa - prací, zhotovováním a jednáním. Následně je za užití pojmové základny z předchozí části vyložen pojem svobody a jeho moderní aktualizace, kterou Arendtová spatřuje ve fenoménu revoluce, a rovněž je představen autorčin návrh konstituce svobodného politického zřízení.
Problém autority z hlediska profesní etiky učitelské
Šenekelová, Petra ; Jirásková, Věra (vedoucí práce) ; Semrádová, Ilona (oponent)
Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsem provedla reflexi pojmu autorita, především s ohledem na současný kontext (postmoderní situace) výchovy a vzdělávání. V praktické části byly dotazníkovou formou zjištěny názory učitelů na aktuální problémy s jejich autoritou a způsoby řešení.
Autorita rodičů očima adolescentů
Ondráčková, Dagmar ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá autoritou rodičů ve složitém období adolescence. První kapitola je věnována vymezení pojmu autorita. K objasnění tohoto pojmu jsou popsány jednotlivé typy autority a dále je práce zaměřena především na autoritu rodičovskou. Největší pozornost je věnována tomu, co má na vznik rodičovské autority největší podíl a také tomu, jakými způsoby si lze tuto autoritu udržet. Ve druhé kapitole je charakterizována adolescence jako velmi náročné období v životě každého jedince. V tomto období dochází k osamostatňování člověka, formování postojů k hodnotám, morálce a autoritám nebo určitým změnám v již vytvořených postojích. Třetí kapitola se zabývá citovou vazbou. Na počátku této kapitoly jsou vymezeny jednotlivé typy citové vazby, aspekty jejího vzniku a následně její proměny v období adolescence. Citová vazba ovlivňuje kvalitu dalších citových vztahů a také souvisí se stabilitou výchovného působení rodičů během celého období výchovy. Způsobům výchovy v rodině je věnována čtvrtá kapitola, kdy základem způsobu výchovy v rodině je emoční vztah rodičů k dítěti a dalším velmi důležitým faktorem je výchovné řízení. Jednotlivé typy způsobů výchovy v rodině jsou podrobně popsány právě v této kapitole a z tohoto popisu je zřejmé, které způsoby výchovy úzce souvisí s ideálním...
Platové poměry členů horních komor v evropských státech: Studie č. 1.154
Syllová, Jindřiška
Platové srovnání s dolní komorou, valorizace platu, paušální náhrady, ostatní požitky popř. jejich nepaušální náhrady.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Poradní orgán vlády ve věci vládních návrhů zákonů: Studie č. 1.166
Medková, Eva
V úvodu komparativní studie je stručně pojednáno o postavení vlády v legislativním procesu, o existenci orgánů, které plní při přípravě návrhů zákonů poradní či jiné funkce, o jejich formách i fungování. Těžiště studie však spočívá v popisu takovýchto orgánů ve dvaceti evropských státech (Belgii, Dánsku, Estonsku, Finsku, Francii, Itálii, Litvě, Lotyšsku, Lucembursku, Německu, Nizozemsku, Polsku, Portugalsku, Rakousku, Řecku, Slovensku, Slovinsku, Španělsku, Švédsku a Velké Británii). Struktura kapitol je následující: po obecném popisu je blíže vymezena struktura orgánu a o jeho činnost. Zatímco v některých zemích orgán tohoto typu vůbec neexistuje, v jiných plní i jiné funkce než je čistě poradenská činnost při přípravě vládních návrhů zákonů (role ve správním soudnictví, vlastní vypracování návrhu zákonů, agenda ministerstva apod.). Různé je i jeho složení (profesionálové, vysocí státní úředníci, vědci apod.)
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Formy práce s rizikovými skupinami mládeže v rámci západních Čech
JINDROVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce se věnuje problematice rizikového chování mládeže. Cílem bakalářské práce je popsat jaké formy práce využívá sociální pedagog a jaké metody a možnosti má sociální pedagogika v práci s rizikovou mládeží. Teoretická část se zaměřuje na sociální pedagogiku jako obor, na její pojetí a předmět. Dále je charakterizována profese sociálního pedagoga, jaké má kompetence a v jakých oblastech by mohl působit. V praktické části bakalářské práce byla zvolena metoda dotazování, kvantitativní přístup. Byl osloven určitý počet zaměstnanců různých institucí, orientujících se na rizikové chování mládeže a na tomto základě bylo zjištěno, jakým způsobem s ní pracují.
Návrh systému řízení bezpečnosti koncových stanic ve společnosti
Steciuk, Alexander ; Grešša, Pavol (oponent) ; Ondrák, Viktor (vedoucí práce)
Bakalářská práce „Návrh systému řízení bezpečnosti koncových stanic ve společnosti“ se zaobírá tématem bezpečnosti koncových stanic ve firmě a to jak na administrativní úrovni, tak na personální. Soustředím se spíš na vnitřní rizika než vnější. Jedná se prakticky o každého uživatele počítače ve firmě. Stanovím konkrétní postupy, které zajistí informační bezpečnost, pravomoci a odpovědnosti zaměstnanců.
Uplatnění managementu bezpečnosti informací ve veřejné správě
Trtílek, Ivo ; Krčál, Šimon (oponent) ; Sedlák, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá uplatněním systému řízení bezpečnosti informací v organizaci veřejné správy a samosprávy. Definuje důležité pojmy a popisuje doporučené postupy v souladu normami řady ISO/IEC 27000. Obsahuje návrh bezpečnostní příručky, která může organizaci sloužit jako pomůcka pro zajištění personální, IT a fyzické bezpečnosti organizace.
Aplikace koncepce leadershipu v Armádě České republiky
Galek, Tomáš ; Flasar,, Zdeněk (oponent) ; Rašticová, Martina (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá aplikací koncepce leadershipu v Armádě České republiky. Vymezuje pojem vedení lidí a důležitost jeho implementace v prostředí Armády České republiky. Cílem diplomové práce je navrhnout změny ve vztazích a komunikaci nadřízený-podřízený v oblasti vedení lidí v Armádě České republiky. Ke splnění cíle je nutné zpracovat dostupnou zahraniční literaturu týkající se leadershipu v armádě. Dále dotazníkovým šetřením analyzovat současný stav leadershipu v Armádě České republiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 139 záznamů.   začátekpředchozí97 - 106dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.