Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aktuální otázky právní úpravy audiovizuálních mediálních služeb
Prokopová, Gabriela ; Rajchl, Jiří (oponent)
Aktuální otázky právní úpravy audiovizuálních mediálních služeb Abstrakt Disertační práce se věnuje problematice právní úpravy audiovizuálních mediálních služeb v České republice s ohledem na výzvy, kterým právní úprava aktuálně čelí a kterými je současně třeba se zabývat, jakož i s ohledem na dopady, které na audiovizuální mediální služby sama má. Téma je nahlíženo z perspektivy správního práva. Disertační práce se v návaznosti na historicko-právní exkurz a exkurz do způsobů přijímání televizního vysílání a dalších technologických aspektů zabývá především současnou právní úpravou. Obsahuje vymezení pojmu audiovizuální mediální služba včetně odlišení televizního vysílání (lineární služby) od audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání (nelineární služby) a srovnání se službami platforem pro sdílení videonahrávek. Práce dále pojednává o oprávněních k provozování audiovizuálních mediálních služeb (s důrazem na koncesní princip), o České televizi a systému vysílání v České republice, o financování audiovizuálních mediálních služeb, o povinnostech poskytovatelů audiovizuálních mediálních služeb a o odpovědnosti za obsah audiovizuálních mediálních služeb. Autorka na současnou právní úpravu audiovizuálních mediálních služeb v České republice nahlíží kriticky a vnímá ji v kontextu proměnlivosti trhu...
Aktuální otázky právní úpravy audiovizuálních mediálních služeb
Prokopová, Gabriela ; Handrlica, Jakub (vedoucí práce) ; Pouperová, Olga (oponent) ; Adamec, Martin (oponent)
Aktuální otázky právní úpravy audiovizuálních mediálních služeb Abstrakt Disertační práce se věnuje problematice právní úpravy audiovizuálních mediálních služeb v České republice s ohledem na výzvy, kterým právní úprava aktuálně čelí a kterými je současně třeba se zabývat, jakož i s ohledem na dopady, které na audiovizuální mediální služby sama má. Téma je nahlíženo z perspektivy správního práva. Disertační práce se v návaznosti na historicko-právní exkurz a exkurz do způsobů přijímání televizního vysílání a dalších technologických aspektů zabývá především současnou právní úpravou. Obsahuje vymezení pojmu audiovizuální mediální služba včetně odlišení televizního vysílání (lineární služby) od audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání (nelineární služby) a srovnání se službami platforem pro sdílení videonahrávek. Práce dále pojednává o oprávněních k provozování audiovizuálních mediálních služeb (s důrazem na koncesní princip), o České televizi a systému vysílání v České republice, o financování audiovizuálních mediálních služeb, o povinnostech poskytovatelů audiovizuálních mediálních služeb a o odpovědnosti za obsah audiovizuálních mediálních služeb. Autorka na současnou právní úpravu audiovizuálních mediálních služeb v České republice nahlíží kriticky a vnímá ji v kontextu proměnlivosti trhu...
Product placement v české kinematografické tvorbě
Suková, Martina ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Postler, Milan (oponent)
Práce se zaobírá analýzou právní úpravy product placement a jeho působení na spotřebitele. Na začátku je vysvětlený pojem product placement ze všeobecného hlediska - je uvedena jeho definice, umístění, dělení a také přednosti a nedostatky, které product placement skýtá. Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit veškerou právní úpravu, která se dotýká problematiky fenoménu dnešní doby - product placement, vymezení přesné definice a jeho působení na diváka v roli spotřebitele. Product placement byl na základě směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/65/ES do českého práva transponován jako "umístění produktu". Implementace směrnice se projevila hlavně schválením nového zákona o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, ale i v novele zákona č. 231/2001 Sb. Na určitém vzorku české kinematografické tvorby bylo identifikováno, v jaké míře je product placement využíván a jaké typy produktů jsou nejhojněji v českých filmech zobrazovány, tyto výsledky byly následně porovnány s audiovizuální tvorbou ze Spojených států amerických. V rámci dotazníkového šetření bylo záměrem posoudit, jaké je obecné povědomí českých spotřebitelů o tomto marketingovém nástroji.
Product placement and its legal aspects
Korčeková, Andrea ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Wimrová, Hana (oponent)
Práca sa zaoberá analýzou právnej úpravy product placementu. Na začiatku je vysvetlený pojem product placement zo všeobecného hľadiska. Práca vychádza z chýbajúcej právnej úpravy product placementu v ČR a EÚ v minulosti, kedy bol product placement považovaný za skrytú reklamu. Hlavným cieľom práce je analýza relevantných článkov smernice 2007/65/ES, ktorá pojem ako historicky prvá právne upravuje. Analýza smernice poukazuje na možné problémy pri interpretácii niektorých vágnych pojmov, napr. "významná hodnota", posudzovaní bezplatného poskytovania predmetov, a tiež komplikácie spojené s povinným označovaním. Ďalším cieľom práce je analýza implementácie smernice do českého práva a jej porovnanie so SR. Product placement bol do českého práva transponovaný ako "umístění produktu". Implementácia smernice sa prejavila hlavne schválením nového zákona o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, ale aj v novele zákona č. 231/2001 Sb. SR špeciálny zákon pre nelineárne audiovizuálne mediálne služby nevytvorila, došlo len k novele zákona č. 308/2000 Z. z. a niektorých súvisiacich zákonov. Posledná časť práce spočíva v konfrontácii právnej teórie a praxe uskutočnením prieskumu formou dotazníku. Jej hlavným záverom je upozornenie na fakt, že takmer polovica opýtaných nepovažuje product placement za reklamný nástroj. To zvyšuje dôležitosť účinného označovania product placementu a s ňou súvisiacej ochrany spotrebiteľov.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.