Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Video games, books and film adaptations and their impact on gaming community
Přichystal, Jan ; Haupt, Jaromír (oponent) ; Šedrlová, Magdalena (vedoucí práce)
This thesis aims at describing techniques used in the process of making a book into a video game, main aspects of such a transition, changes in different media that occur during this process and describing the relations between video games, literature and movies. It also comments on some of the recent technologies used in the process of developing a video game. Main topics of this thesis will be demonstrated on the series of books, TV show and popular RPG The Witcher, originally created by Polish author Andrzej Sapkowski. In rather contrasting comparison with these popular Slavic tales, the other examples will be mostly e-sport games and also a variety of other games of different genres. However, this is not the only topic described in this thesis. It also aims at the impact of the relationship between books, movies and games on the society – or more precisely – the gaming community. The impact can be seen in many fields – e.g. subcultures composed of fans (fandom), costume play (cosplay), and professional gaming (e-sports). The statements concerning this part of the bachelor thesis will be also supported by my own research conducted using Google Forms, with a sample of video game players from a Facebook site Hráči 2.0.
Bylo nebylo aneb pohádkové motivy v Zaklínači
HRADECKÁ, Simona
Bakalářská práce se zabývá fantasy cyklem Zaklínač, jehož autorem je polský spisovatel Andrzej Sapkowski. Práce poukazuje na pohádkové motivy, kterými se Andrzej Sapkowski inspiroval u světově známých spisovatelů, jako byli bratři Grimmové, Hans Christian Andersen či Jeanne-Marie Leprince de Beaumont. Motivy, jimiž se Sapkowski u spisovatelů inspiroval, jsou zobrazeny především v povídkové části cyklu. Práce se zaměřuje jak na povídky, ve kterých jsou jednotlivé pohádkové motivy velmi patrné, tak i na ty, kde motivy spatřujeme jen okrajově. Jako výchozí materiál, ze kterého bakalářská práce čerpá, jsou použity klasické pohádky, povídky Andrzeje Sapkowského a odborné publikace definující žánr fantasy a pohádky. Oběma literárním žánrům je věnována první část práce, kde je nastíněna jejich obecná charakteristika. Bakalářská práce slouží jako základní obraz pohádkových motivů v Zaklínači, kterými se Andrzej Sapkowski inspiroval v klasických pohádkách a zakomponoval je do konkrétních příběhů.
Vnímání postav ságy Zaklínače na základě kvalitativní analýzy
Válek, Filip ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Následující studie se zabývá možnostmi interpretace postav aktuálně velmi populární knižní ságy Zaklínač od Andrzeje Sapkowského u žáků druhého stupně základních škol, kteří s ohledem na svou čtenářskou zkušenost a rozumový vývoj začínají být cílovou skupinou a modelovými čtenáři této knižní série. V teoretické části se práce zabývá seznámením čtenáře se světem Zaklínače skrze život a dílo autora, následně je konstruována modelová charakterizace konkrétních postav, která se snaží o komplexní obeznámení s možnostmi popisu těchto charakterů na základě sledování vícero charakterizačních prostředků. V praktické části je vytyčena typologie postav na základě shodných a klíčových charakteristik, která je dále podrobena drobnému kvalitativnímu výzkumu na konkrétních respondentech, kteří knižní sérii četli a jsou schopni postavy interpretovat. Pro tuto typologii byly vybrány tři velmi výrazné skupiny postav, a to protagonisté jakožto postavy spojené osudem, antagonisté jakožto postavy schopné ve jménu proroctví konat zlo a ostatní postavy spjaté s protagonisty společným cílem a hrdinskou transformací. Cílem studie je vytvořit možný obraz práce s moderním fantasy dílem v hodinách literatury a porovnání reálné žákovské interpretace s předpoklady, jak může být literární postava vnímána a chápána. Přestože je...
Návrh postupu tvorby mapy fiktivního světa podle literární předlohy Andrzeje Sapkowského
Růžička, Josef ; Čábelka, Miroslav (vedoucí práce) ; Lysák, Jakub (oponent)
Práce se věnuje návrhu postupu pro tvorbu mapy fiktivního světa. Předně je zaměřena na tvorbu fantasy světa Zaklínače od polského autora Andrzeje Sapkowského. Je diskutován význam mapy pro literární dílo. Svět, založený na vybrané autorově tvorbě, je také porovnáván s fiktivními světy, které jsou založeny na literární tvorbě jiných autorů. Práce se dále zaměřuje na různé možnosti tvorby takovéto mapy. Jako inspirace jsou využity také mapy světa Zaklínače od jiných autorů, jejichž kvalita je v práci hodnocena. Následně je navrhnut a využit jeden vybraný postup, na kterém je tvorba fantasy mapy demonstrována. Součástí je také porovnání vybraného světa se světem skutečným a hledání podobností mezi nimi. Klíčová slova: Fantasy mapa, fiktivní svět, Zaklínač, Andrzej Sapkowski.
Video games, books and film adaptations and their impact on gaming community
Přichystal, Jan ; Haupt, Jaromír (oponent) ; Šedrlová, Magdalena (vedoucí práce)
This thesis aims at describing techniques used in the process of making a book into a video game, main aspects of such a transition, changes in different media that occur during this process and describing the relations between video games, literature and movies. It also comments on some of the recent technologies used in the process of developing a video game. Main topics of this thesis will be demonstrated on the series of books, TV show and popular RPG The Witcher, originally created by Polish author Andrzej Sapkowski. In rather contrasting comparison with these popular Slavic tales, the other examples will be mostly e-sport games and also a variety of other games of different genres. However, this is not the only topic described in this thesis. It also aims at the impact of the relationship between books, movies and games on the society – or more precisely – the gaming community. The impact can be seen in many fields – e.g. subcultures composed of fans (fandom), costume play (cosplay), and professional gaming (e-sports). The statements concerning this part of the bachelor thesis will be also supported by my own research conducted using Google Forms, with a sample of video game players from a Facebook site Hráči 2.0.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.