Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stavba 3D tiskárny
Škop, Martin ; Klepárník, Petr (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je analýza dostupných řešení pro 3D tisk technologií FDM na základě požadavků zadavatelské firmy, sestavení návrhů elektronické a softwarové části řešení 3D tiskárny a následného zapojení elektronických komponent, jejich oživení, ověření funkčnosti a provedení potřebných úprav firmware. Podstatou této práce je zdokumentování činnosti stavby 3D tiskárny a řešení vzniklých problémů. Výsledkem práce je praktická realizace elektronické části 3D tiskárny, včetně ověření základní funkčnosti. Vedlejším přínosem je zpracování technické zprávy k problematice 3D tisku s možností stavby vlastní 3D tiskárny z  PiBot komponent. 
Návrh řešení odprášení vykládací jámy uhlí
Zlámal, Tomáš ; Veselý, Radek (oponent) ; Štroner, Marek (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší návrh řešení odsávání vykládací jámy uhlí. V návrhu jsou stanoveny potřebné odsávací výkony, určeny jednotlivé zdroje prašnosti a navrhnuty vhodné odsávací přípravky. K odsávání byla navrhnuta filtrační jednotka CARM GH, s filtračním médiem v podobě látkových tašek. Celý systém odprášení, včetně jednotlivých odsávacích větví byl za pomocí 3D softwaru implementován do provozu vykládací jámy uhlí a byl proveden odhad investičních nákladů.
VYUŽITÍ 3D TECHNOLOGIÍ VE VEŘEJNÉM PROSTORU
Šebánek, Jan ; Medek, Tomáš (oponent) ; Kristek,, Jan (oponent) ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Cílem této disertační práce je definovat dopad technologie Rapid Prototyping z hlediska tvůrčího potenciálu, které používání této technologie představuje zejména pro sochařství a architekturu. Rapid Prototyping je nadřazeným pojem zahrnující celou řadu technologíí - 3D scan, převádějící již reálné prostorové objekty do paměti počítače, parametrické modelování, které vytváří prostorové objekty na základě formotvorných algoritmů, fotogrammetrie metoda sestavující trojrozměrný objekt z fotografií, technologie 3D tisku zhmotňující po jednotlivých vrstvách objekty převedené z paměti počítače. Při zpracování teoretické práce budou prozkoumány a popsány základní možnosti realizování trojrozměrných objektů pomocí 3D technologií. V druhém kroku dojde ke zmapování různých metod přístupu umělců pracujícími s 3D technologiemi. V závěru jsem se pokusil o zhodnocení přínosu těchto technologií do oblasti sochařství a architektury z hlediska tradičních přístupů. Tato práce se snaží popsat možné důsledky a potenciál tohoto progresivního oboru na tak klasické umělecké disciplíny jako je sochařství a architektura, jak z hlediska přínosu, tak i z hlediska eventuálního negativního dopadu s ohledem na stále větší dostupnost této technologie.
DIY technologie v digitálním sochařství
Váňa, Dušan ; Lukášová, Helena (oponent) ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce se zaměřuje na pátrání po přítomnosti technologií DIY (Do It Yourself) v praxi tzv. digitálního sochařství, a to od počátků tohoto progresivního způsobu tvorby až po současnost. Práce prostřednictvím tří tematických okruhů odpovídá na hlavní výzkumné otázky: Jakými technologiemi je, nebo byl fenomén DIY zastoupen v digitálním sochařství? Jaký měly a mají tyto technologie vliv na vývoj a směřování digitálního sochařství? V rámci prvního tematického okruhu je mapována přítomnost fenoménu DIY v počátcích digitální tvorby prostorového uměleckého díla až do okamžiku konstituování pojmu digitální sochařství, coby označení tohoto nového způsobu tvorby. Druhý okruh se věnuje konkrétním technologiím digitálního sochařství, ve smyslu technických nástrojů a jejich DIY alternativám. Zkoumán je vývoj těchto alternativních technologií a jejich vliv na postupnou demokratizaci nástrojů digitálního sochařství. V rámci třetího okruhu jsou zkoumány tvůrčí metody DIY, jež byly integrovány do praxe digitálního sochařství.
DIY technologie v digitálním sochařství
Váňa, Dušan ; Lukášová, Helena (oponent) ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce se zaměřuje na pátrání po přítomnosti technologií DIY (Do It Yourself) v praxi tzv. digitálního sochařství, a to od počátků tohoto progresivního způsobu tvorby až po současnost. Práce prostřednictvím tří tematických okruhů odpovídá na hlavní výzkumné otázky: Jakými technologiemi je, nebo byl fenomén DIY zastoupen v digitálním sochařství? Jaký měly a mají tyto technologie vliv na vývoj a směřování digitálního sochařství? V rámci prvního tematického okruhu je mapována přítomnost fenoménu DIY v počátcích digitální tvorby prostorového uměleckého díla až do okamžiku konstituování pojmu digitální sochařství, coby označení tohoto nového způsobu tvorby. Druhý okruh se věnuje konkrétním technologiím digitálního sochařství, ve smyslu technických nástrojů a jejich DIY alternativám. Zkoumán je vývoj těchto alternativních technologií a jejich vliv na postupnou demokratizaci nástrojů digitálního sochařství. V rámci třetího okruhu jsou zkoumány tvůrčí metody DIY, jež byly integrovány do praxe digitálního sochařství.
Integration of the Corona renderer into the ArchiCAD software
Špaček, Jan ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vévoda, Petr (oponent)
Integrace rendereru Corona do software ArchiCAD Bakalářská práce - Jan Špaček, 2018 Představujeme prototyp plug-inu, který integruje Corona Renderer do aplikace ArchiCAD. Cílem je u Corony v ArchiCADu dosáhnout stejné úrovně jednodu- chosti a použitelnosti jako v jiných grafických aplikacích, takže klademe značný důraz na uživatelské rozhraní. Zvláštní pozornost si zaslouží interaktivní ren- derování, které je podle zkušenosti ve všech hostitelských aplikacích poměrně technicky náročné. V práci představujeme stručný přehled používaných API a popisujeme architekturu a implementaci plug-inu. Rovněž prezentujeme rychlost interaktivního renderování na různých scénách. 1
Vyhotovení 3D modelu Gymnázia Jana Palacha v Mělníku
Krejza, Vojtěch ; Čábelka, Miroslav (vedoucí práce) ; Brůha, Lukáš (oponent)
Vyhotovení 3D modelu Gymnázia Jana Palacha na Mělníku Abstrakt Cílem této bakalářské práce je provedení podrobné analýzy funkcí softwaru Blender a zhodnocení jeho možností pro tvorbu 3D modelu budovy v porovnání se softwarem Google SketchUp. Dále pak vyhotovení 3D modelu Gymnázia Jana Palacha na Mělníku z dostupných dat, které představují především plány budovy. V této práci je popsán princip, problematika a možnosti tvorby 3D modelů a jejich detailnosti se zaměřením na open source softwary. Dále pak se zaměřuje na samotnou analýzu softwarů a následné využití zkoumaných funkcí při tvorbě 3D modelu. Klíčová slova: 3D, 3D vizualizace, 3D software, modelování objektů, Blender, Google SketchUp, Open source software
Návrh řešení odprášení vykládací jámy uhlí
Zlámal, Tomáš ; Veselý, Radek (oponent) ; Štroner, Marek (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší návrh řešení odsávání vykládací jámy uhlí. V návrhu jsou stanoveny potřebné odsávací výkony, určeny jednotlivé zdroje prašnosti a navrhnuty vhodné odsávací přípravky. K odsávání byla navrhnuta filtrační jednotka CARM GH, s filtračním médiem v podobě látkových tašek. Celý systém odprášení, včetně jednotlivých odsávacích větví byl za pomocí 3D softwaru implementován do provozu vykládací jámy uhlí a byl proveden odhad investičních nákladů.
Stavba 3D tiskárny
Škop, Martin ; Klepárník, Petr (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je analýza dostupných řešení pro 3D tisk technologií FDM na základě požadavků zadavatelské firmy, sestavení návrhů elektronické a softwarové části řešení 3D tiskárny a následného zapojení elektronických komponent, jejich oživení, ověření funkčnosti a provedení potřebných úprav firmware. Podstatou této práce je zdokumentování činnosti stavby 3D tiskárny a řešení vzniklých problémů. Výsledkem práce je praktická realizace elektronické části 3D tiskárny, včetně ověření základní funkčnosti. Vedlejším přínosem je zpracování technické zprávy k problematice 3D tisku s možností stavby vlastní 3D tiskárny z  PiBot komponent. 
VYUŽITÍ 3D TECHNOLOGIÍ VE VEŘEJNÉM PROSTORU
Šebánek, Jan ; Medek, Tomáš (oponent) ; Kristek,, Jan (oponent) ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Cílem této disertační práce je definovat dopad technologie Rapid Prototyping z hlediska tvůrčího potenciálu, které používání této technologie představuje zejména pro sochařství a architekturu. Rapid Prototyping je nadřazeným pojem zahrnující celou řadu technologíí - 3D scan, převádějící již reálné prostorové objekty do paměti počítače, parametrické modelování, které vytváří prostorové objekty na základě formotvorných algoritmů, fotogrammetrie metoda sestavující trojrozměrný objekt z fotografií, technologie 3D tisku zhmotňující po jednotlivých vrstvách objekty převedené z paměti počítače. Při zpracování teoretické práce budou prozkoumány a popsány základní možnosti realizování trojrozměrných objektů pomocí 3D technologií. V druhém kroku dojde ke zmapování různých metod přístupu umělců pracujícími s 3D technologiemi. V závěru jsem se pokusil o zhodnocení přínosu těchto technologií do oblasti sochařství a architektury z hlediska tradičních přístupů. Tato práce se snaží popsat možné důsledky a potenciál tohoto progresivního oboru na tak klasické umělecké disciplíny jako je sochařství a architektura, jak z hlediska přínosu, tak i z hlediska eventuálního negativního dopadu s ohledem na stále větší dostupnost této technologie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.