Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interaktivní simulace chování tkaniny akcelerovaná pomocí GPU
Melichar, Vojtěch ; Klepárník, Petr (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá interaktivní simulací chování tkanin s využitím GPU pro obecné výpočty. V první části jsou rozebrány všechny technologie, které jsou následně využity při implementaci programu. Druhá část poté diskutuje různé způsoby řešení simulací. Především se věnuje částicovým systémům, které patří k nejpoužívanějším metodám. Následně je navržen program, který je v rámci této práce také implementován. Implementace proběhla ve čtyřech různých variantách. První variantou je čistě CPU implementace, druhou variantou je optimalizace CPU implementace pomocí technologie OpenMP. Z těchto implementací vychází CUDA implemntace. Poslední zde implementovanou variantou byla optimalizovaná CUDA implementace. Na závěr práce jsou všechny implementace vyhodnoceny z pohledu jejich výpočetní složitosti a vhodnosti pro použití v grafice počítané v reálném čase.
Algoritmické generování estetických rytmických sekvencí
Mahnert, Jakub ; Klepárník, Petr (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem projektu je navrhnout a implementovat systém, který se snaží potvrdit, nebo vyloučit domněnku, že je možné generovat unikátní rytmické sekvence, které člověk vnímá jako estetické. V práci je potom navržen a implementován framework, umožňující tvorbu algoritmů, generujících rytmické sekvence technikou kompozice. V jeho rámci jsou potom navrženy a implementovány algoritmy, zkoumající v uživatelském testování korelaci pravidelnosti formy a vlivů náhody na výslednou míru estetičnosti sekvence.
Stavba 3D tiskárny
Škop, Martin ; Klepárník, Petr (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je analýza dostupných řešení pro 3D tisk technologií FDM na základě požadavků zadavatelské firmy, sestavení návrhů elektronické a softwarové části řešení 3D tiskárny a následného zapojení elektronických komponent, jejich oživení, ověření funkčnosti a provedení potřebných úprav firmware. Podstatou této práce je zdokumentování činnosti stavby 3D tiskárny a řešení vzniklých problémů. Výsledkem práce je praktická realizace elektronické části 3D tiskárny, včetně ověření základní funkčnosti. Vedlejším přínosem je zpracování technické zprávy k problematice 3D tisku s možností stavby vlastní 3D tiskárny z  PiBot komponent. 
Optimalizace distribuovaného I/O subsystému projektu k-Wave
Vysocký, Ondřej ; Klepárník, Petr (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá řešením efektivního paralelního zápisu a čtení dat pro nástroj k-Wave, provádějící simulací šíření ultrazvuku. Tento nástroj je superpočítačovou aplikací, proto je spouštěn na souborovém systému Lustre a vyžaduje paralelní zpracování pomocí MPI a zápis ve formátu vhodném pro velké množství dat (HDF5). V rámci této práce byly navrženy metody efektivního způsobu zápisu dat dle potřeb k-Wave, pomocí kumulace dat a přerozdělování. Všechny metody zrychlily nativní zápis a vedly až k rychlosti zápisu 13,6GB/s. Popsané metody jsou použitelné pro všechny aplikace s distribuovanými daty a častým zápisem.
Akcelerace zpracování 3D obrazových dat na GPU
Kozovský, Radoslav ; Klepárník, Petr (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
p { margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); line-height: 150%; }p.western { font-family: "Times New Roman",serif; font-size: 11pt; }p.cjk { font-family: "Times New Roman",serif; font-size: 11pt; }p.ctl { font-family: "Times New Roman",serif; font-size: 12pt; } Cílem této práce je akcelerace výpočtu zvolených 2D a 3D obrazových filtrů pomocí GPU s využitím OpenCL. Konkrétně se zabývá implementací a porovnáním různých variant Sobelova hranového detektoru a Gaussova filtru s využitím globální nebo lokální paměti. Podařilo se dosáhnout zrychlení na 3D variantách filtrů. Na 2D variantách filtrů byla režie pro přenos dat do a z GPU příliš vysoká.
3D rozhraní pro webové stránky
Klepárník, Petr ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Szentandrási, István (vedoucí práce)
Tato práce diskutuje možnosti vytváření 3D webových stránek. Zaměřuje se především na akcelerované vykreslování 3D scény v reálném čase ve webovém prohlížeči s využitím webové grafické knihovny WebGL. Dále se zabývá návrhem 3D webového uživatelského rozhraní a implementací webové stránky prostřednictvím JavaScriptu (WebGL). V závěru práce jsou vyhodnoceny uživatelské testy rozhraní a celkově dosažené výsledky.
Parametrický geometrický náčrtník
Čižmarik, Roman ; Klepárník, Petr (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat parametrický geometrický náčrtník. Řešení tohoto problému se skládá ze dvou částí, vytvoření knihovny základních funkcí dynamické geometrie a grafického uživatelského rozhraní. Funkcionalitu vytvořené knihovny demonstrují dvě uživatelská rozhraní, každé jiným způsobem. Pomocí výsledné knihovny a toolkitu Qt je možné rychle a jednoduše vytvářet nové geometrické náčrtníky.
Vlastní 3D tiskárna
Mošner, Ladislav ; Klepárník, Petr (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tématem 3D tisku. Hlavním cílem bylo vytvoření reálné tiskárny s tuhou konstrukcí snižující vliv vůlí na přesnost a kvalitu tisku. Návrh 3D tiskárny a jejích částí zaznamenal značné ovlivnění projektem RepRap, zejména strojem Rostock stavícím na delta kinematice a Fused Deposition Modeling. Výsledná tiskárna využívá platformu Arduino Mega 2560, na níž běží modifikovaný firmware Marlin, a vlastní konstrukci extrudéru, který by měl zabránit tavení plastové struny ve vodicí trubičce díky velkému chladiči. Experimentálně byla vyhodnocena přesnost 3D tiskárny, která se pohybuje v rozmezí +-0,1 mm.
Akcelerace zpracování 3D obrazových dat na GPU
Jochlík, Jakub ; Klepárník, Petr (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce navrhuje řešení pro aplikaci konvolučních filtrů na velké množství 3D obrazových dat za využití výpočetního výkonu grafických karet. Popisované řešení využívá platformu OpenCL, jenž umožňuje akcelerovat veškeré výpočty na grafickém jádře, a~příslušnou optimalizaci s~využitím lokální paměti, která je na GPU dostupná. Návrh a~implementace se zaměřuje primárně na Sobelův filtr.
Zobrazení 3D scény ve webovém prohlížeči
Mahr, Lukáš ; Klepárník, Petr (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací interaktivního prohlížeče 3D modelů ve webovém prohlížeči. Cílem práce je věrné představení průmyslových a komerčních výrobků potenciálním zákazníkům daného produktu. Výsledná aplikace umožňuje rozklad objektu na jednotlivé díly a speciální poloprůhledné zobrazení se zvýrazněním hran. Pro implementaci je využita webová technologie WebGL a knihovna Three.js.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.