Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza učiva v učebnici českého jazyka pro 8. ročník základní školy z hlediska kognitivních nároků na žáka
Milčáková, Jitka ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; Rendl, Miroslav (oponent)
česky Cílem této práce je zjištění kognitivní náročnosti jednoho tematického okruhu v nejvíce užívané učebnici českého jazyka pro 8. ročník základních škol, konkrétně okruhu Tvarosloví v učebnici od nakladatelství Fraus. K posouzení kognitivní náročnosti úkolů prezentovaných v učebnici byla zvolena čtyři kritéria, dvě teoretická (Bloomova taxonomie kognitivních cílů a verbální subtesty vybraných testů inteligence) a dvě empirická (výsledky žáků v námi sestaveném testu a názor paní učitelky). Výsledná zjištění mohou být podnětem pro další analýzy a být přínosem pro autory učebnic.
Využívání školních automatů, bufetů a obchodů s potravinami v blízkosti školy žáky ZŠ
Fischerová, Zuzana ; Svačina, Štěpán (vedoucí práce) ; Piecha, Roman (oponent)
Bakalářská práce si kladla za cíl zmapovat využívání nákupních možností ve škole a v jejím okolí, podmínek, které využívání ovlivňují, a nákupních preferencí žáků základní školy. Na základě získaných dat jsou zformulovány možnosti intervence, které má škola, aby přispěla ke zlepšení stravovacích návyků svých žáků. Autorka cítí potřebu se problematikou stravovacích návyků u nezletilých zabývat a zjišťovat možnosti pozitivního ovlivnění. Teoretická část práce shrnuje výživová doporučení pro období školního věku, pojednává o psychologických specifikách jednotlivých vývojových období. Práce také poskytuje informace o mezinárodních snahách ovlivnění životního stylu mladé generace, o konkrétní realizaci v České republice a dalších zemích, věnuje se doporučení Světové zdravotnické organizace, informuje o některých podpůrných programech v České republice a snahách o regulaci výrobků prodávaných ve školách. V neposlední řadě je část práce věnována dětské obezitě - její prevalenci, příčinám, důsledkům a možnostem prevence, a také mentální anorexii jako nemoci typicky se vyskytující v období dospívání. Praktická část, při níž byla využita výzkumná metoda dotazníkového šetření, měla za cíl zjistit nákupní preference žáků základní školy ve školních bufetech, automatech a obchodech v blízkosti školy, případně...
Možnosti využití kariérového poradenství na základní škole
Palkosková, Klára ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Možnosti využití kariérového poradenství na základní škole" se zabývá především představením možností realizace kariérového poradenství na základních školách v rámci vzdělávacího systému České republiky. Cílem diplomové práce je analýza možnosti využití a způsobu realizace kariérového poradenství na základní škole, jež je zde poskytováno primárně v rámci výchovného poradenství. Cílem práce je na základě stanovených výzkumných předpokladů analyzovat názory žáků a kariérového poradce na úroveň poskytovaných služeb kariérového poradenství v rámci základní školy. V první části diplomové práce budou analyzovány pojmy související s oblastí kariérového poradenství a profesní orientace žáků. Analyzovány budou také teorie volby povolání a kariérového vývoje žáků, aspekty poradenského procesu, a budou uvedeny poznatky o období dospívání. Zároveň jsou v diplomové práci identifikovány subjekty a instituce poskytující služby kariérového poradenství na území České republiky. Výzkumná problematika se v diplomové práci zabývá tématem kariérového poradenství, konkrétně pak kariérového poradenství a jeho specifik na konkrétní základní škole v rámci standardního českého vzdělávacího systému. Za účelem získání informací bylo využito metody dotazníkového šetření a rozhovoru. Výsledky...
K lexikální úrovni žáků 2. stupně ZŠ
PELIKÁNOVÁ, Petra
Diplomová práce pojednává o stavu slovní zásoby žáků šestých a devátých tříd. Cílem bylo zjistit, jak žáci rozumí slovům na periferii slovní zásoby, zejména slovům knižním, archaismům, historismům a poetismům. Práce je koncipována do dvou částí, teoretické a praktické. V první části je podána definice základních pojmů souvisejících s tématem. V praktické části je popsán průběh a výsledky testu, který žáci vyplnili. Na jeho základě se zjistily odpovědi na předem definované výzkumné otázky.
Využívání školních automatů, bufetů a obchodů s potravinami v blízkosti školy žáky ZŠ
Fischerová, Zuzana ; Svačina, Štěpán (vedoucí práce) ; Piecha, Roman (oponent)
Bakalářská práce si kladla za cíl zmapovat využívání nákupních možností ve škole a v jejím okolí, podmínek, které využívání ovlivňují, a nákupních preferencí žáků základní školy. Na základě získaných dat jsou zformulovány možnosti intervence, které má škola, aby přispěla ke zlepšení stravovacích návyků svých žáků. Autorka cítí potřebu se problematikou stravovacích návyků u nezletilých zabývat a zjišťovat možnosti pozitivního ovlivnění. Teoretická část práce shrnuje výživová doporučení pro období školního věku, pojednává o psychologických specifikách jednotlivých vývojových období. Práce také poskytuje informace o mezinárodních snahách ovlivnění životního stylu mladé generace, o konkrétní realizaci v České republice a dalších zemích, věnuje se doporučení Světové zdravotnické organizace, informuje o některých podpůrných programech v České republice a snahách o regulaci výrobků prodávaných ve školách. V neposlední řadě je část práce věnována dětské obezitě - její prevalenci, příčinám, důsledkům a možnostem prevence, a také mentální anorexii jako nemoci typicky se vyskytující v období dospívání. Praktická část, při níž byla využita výzkumná metoda dotazníkového šetření, měla za cíl zjistit nákupní preference žáků základní školy ve školních bufetech, automatech a obchodech v blízkosti školy, případně...
Analýza učiva v učebnici českého jazyka pro 8. ročník základní školy z hlediska kognitivních nároků na žáka
Milčáková, Jitka ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; Rendl, Miroslav (oponent)
česky Cílem této práce je zjištění kognitivní náročnosti jednoho tematického okruhu v nejvíce užívané učebnici českého jazyka pro 8. ročník základních škol, konkrétně okruhu Tvarosloví v učebnici od nakladatelství Fraus. K posouzení kognitivní náročnosti úkolů prezentovaných v učebnici byla zvolena čtyři kritéria, dvě teoretická (Bloomova taxonomie kognitivních cílů a verbální subtesty vybraných testů inteligence) a dvě empirická (výsledky žáků v námi sestaveném testu a názor paní učitelky). Výsledná zjištění mohou být podnětem pro další analýzy a být přínosem pro autory učebnic.
Problematika syndromu CAN z pohledu učitelů základních škol
JANDOVÁ, Martina
V současné době je v naší společnosti syndrom CAN, syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte stále častým fenoménem. I přes to, že se tímto jevem zabývá čím dál více odborníků a je publikováno stále více odborné literatury, čísla, která udávají počet týraných a zneužívaných dětí, stále stoupají. Traumata a patologické chování, které děti prožívají v rodině si ve většině případech přenášejí do dospělosti do svých vzorců chování, do svých rodin. Učitelé základních škol, kteří tráví s dětmi v rámci školní výuky podstatnou část dne, mají důležitou roli v prevenci, ale i při odhalování případů syndromu CAN. Cílem diplomové práce bylo zjistit jak jsou učitelé základních škol informováni o problematice syndromu CAN a zda vědí jak při případném podezření na syndrom CAN postupovat a také zjistit, zda na informovanost má vliv mikroregion a věk respondentů. Stanovené hypotézy byly zaměřeny na to, zda učitelé základních škol v Jindřichově Hradci mají vyšší informovanost o problematice syndromu CAN než učitelé základních škol v Třeboni, učitelé základních škol v Jindřichově Hradci mají vyšší informovanost o problematice syndromu CAN než učitelé základních škol v Dačicích. Dále pak zda učitelé základních škol ve věkové kategorii do 40 let prokazují vyšší znalost problematiky syndromu CAN než učitelé ve věkové kategorii nad 40 let. K ověření hypotéz byl zvolen kvantitativní výzkum, metoda dotazování, technika dotazníku. Výzkumný soubor dotazníkového šetření tvořili učitelé základních škol v mikroregionu Dačice, J.Hradec a Třeboň. Konečný soubor tvořili 193 respondenti. Učitelé základních škol v mikroregionu J. Hradec neprokázali vyšší informovanost problematiky syndromu CAN než učitelé základních škol v mikroregionu Třeboň a Dačice. Také učitelé ve věkové kategorii do 40 let neprokázali vyšší znalost dané problematiky než učitelé ve věkové kategorii nad 40 let. Ze zpracování výsledků provedeného výzkumu vyplynulo, že hypotézy H1, H2 i H3 se nepotvrdily. Z uvedených výsledků vyplývá, že znalosti učitelů základních škol o problematice syndromu CAN ve zkoumaném souboru s daným mikroregionem výkonu praxe ani věkem respondentů nesouvisí. Obecně lze říci, že respondenti prokázali malé znalosti o syndromu CAN. Měli bychom si uvědomit, že syndrom CAN je velmi závažný sociální problém a daná společnost by mu měla věnoval velkou pozornost.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.