|
Návrh interního zásobování výroby ve společnosti Walter s.r.o.
Motyčka, Jan ; Kubica, Petr (oponent) ; Bartošek, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřená na návrh interního zásobování výroby ve společnosti Walter s.r.o. Podnětem k návrhu zásobování jsou probíhající změny v rozložení výroby. Teoretická část se zaměřuje na Toyota production system a metody zde užívané. Druhá kapitola je věnovaná štíhlému podniku a štíhlé výrobě. Poslední kapitola teoretické části pojednává o zásobování a manipulaci s materiálem. Teoretická část je podkladem pro analytickou část. V analytické části je zmapován současný stav ve společnosti. Posledním bodem diplomové práce jsou návrhy řešení a vychází z dat naměřených v analytické části.
|
| |
|
Tvorba štíhlého podniku
Smrčková, Iveta ; Chmelař, Libor (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Tato diplomova prace je zamerena na cesty navyseni celkove efektivnosti zarizeni v podminkach konkretniho podnikatelskeho subjektu. Tim je Logaritma a.s., ktera se pohybuje na trhu automotive, tedy automobiloveho prumyslu. Obsahem je analyza soucasneho stavu celkove efektivnosti zarizeni za cely podnik a na konkretne zvolene montazni lince a analyza soucasneho stavu relokovanych projektu od zakaznika. Pro konkretni montazni linky budou navrzena reseni vedouci k navyseni celkove efektivnosti zarizeni, pomoci metod vyuzivanych ve stihlych podnicich. Jsou vymezena teoreticka vychodiska.
|
| |
| |
|
Návrh metodiky stanovení výkonových norem
Zika, Jiří ; Kasperlíková, Hana (oponent) ; Videcká, Zdeňka (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem metodiky stanovení výkonových norem ve výrobním podniku. Úvodní část pojednává o teoretických východiskách a metodách štíhlé výroby. V druhé části je uvedena analýza podniku, současný způsobu stanovování výkonových norem a rozbor konkrétní výkonové normy. Třetí část je zaměřena na výběr alternativní metody pro analýzu a měření práce a stanovení její metodiky při aplikaci v praxi. Poslední část vyhodnocuje dopad zpřesnění výkonových norem, zhodnocuje ekonomické i mimoekonomické přínosy, které by nová metoda podniku přinesla.
|
|
Návrh modelu integrace nástrojů štíhlé výroby se systémem environmentálního managementu
Marcolová Klímková, Markéta ; Hřebíček, Jiří (oponent) ; Karpíšek, Zdeněk (oponent) ; Němeček, Petr (oponent) ; Kocmanová, Alena (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá zefektivněním výrobních procesů u českých podniků, jejichž hlavní činností je výroba elektromotorů, pomocí využití integrace štíhlého řízení ve výrobě s environmentálním managementem. Důvodem volby tématu této práce byla prvotní studie cílové skupiny výzkumu, která ukázala, že podniky mají určité problémy nejen s případnou integrací, ale především s implementací metod štíhlého řízení do výroby, a proto je potřeba stanovit určité podmínky a základní principy, které by jasně definovaly, jak postupovat. Cílem této disertační práce je navrhnout model integrace nástrojů štíhlé výroby s dobrovolným nástrojem environmentálního managementu, přičemž za nástroje štíhlé výroby byly zvoleny metody štíhlého řízení ve výrobě a za dobrovolný environmentální nástroj byl vybrán systém environmentálního managementu podle normy ISO 14 001. K prozkoumání dané oblasti poznání byl použit jak sekundární, tak primární výzkum. Na základě poznatků podrobné rešerše českých i zahraničních literárních zdrojů, bylo zahájeno dotazníkové šetření a řízené rozhovory s respondenty, jimiž se staly podniky zabývající se výrobou elektromotorů. Práce obsahuje podrobné zhodnocení celého empirického výzkumu, včetně testování stanovených hypotéz, na jehož základě je sestaven verbální model integrace metod štíhlého řízení ve výrobě s environmentálním managementem. Implementace navržené integrace podle stanoveného verbálního modelu do podniku by měla vést nejen ke zlepšení vztahu podniku vůči životnímu prostředí, ale především k pochopení provázanosti dvou nezávislých druhů podnikového řízení za účelem ušetření finančních prostředků, zkvalitnění pracovního prostředí, zvýšení produktivity či snížení ekologických zátěží. Přínosy lze spatřovat jak v rovině teoretické, praktické tak také pedagogické.
|
| |
| |
| |