Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Product placement v české televizní tvorbě mezi lety 2019-2021
Drdáková, Veronika ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Doležal, Aleš (oponent)
Práce se zabývá marketingovou technikou product placement a její exekucí v české televizní produkci mezi lety 2019-2021. Věnuje se definici a vývoji označení product placement a popisuje jeho historický vývoj v Česku i zahraničí. Práce představuje jednotlivé typologie a zmiňuje klíčové trendy, které se k používání techniky umisťování produktu vztahují. Zmiňuje kladné a záporné stránky používání product placementu z pohledu inzerentů a tvůrců audiovizuálních děl. Teoretická část se dotýká problematických etických aspektů techniky PP a vnímání publika. Práce vymezuje legislativní úpravu. Výzkumná část se na základě použití obsahové kvantitativní analýzy věnuje datům z vybraných tuzemských pořadů a seriálů ČT1, TV Nova a TV Prima. Analýza se soustředí na rozčlenění ukázek mezi jednotlivé typy, druh záběru, míru relevance a rozpoznatelnosti a zapojené kategorie značek. Věnuje se potenciálním rozdílům mezi seriály a ostatními pořady, specifikům jednotlivých televizních stanic, děl nebo případným rozdílům mezi stanicemi. Na základě analýzy bylo zjištěno, že v tuzemské TV tvorbě převažují aktivní vizuální product placementy s dominantním záběrem z oblasti služeb a jídla.
Seriál Most! a jeho dopad na české seriálové a mediální prostředí
Šuhajová, Klára ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá seriálem Most!, uvedeným Českou televizí v roce 2019. Jejím cílem bylo zjistit, zda a případně jak se Most! odlišoval od standardní české seriálové produkce. V teoretické části práce byl Most! zasazen do českého seriálového kontextu a bylo zkoumáno, v jakých konkrétních ohledech se lišil. Bylo zjištěno, že se nejvýrazněji odlišoval postavami, kreativně využitým natáčecím prostředím a zvolenou tematikou. Rovněž bylo zjištěno, že Most! lze považovat za quality TV a že je tedy oproti jiným českým seriálům kvalitativně na výši. Praktická část práce byla rozdělena do dvou částí. V první části bylo účelem pomocí kvantitativní obsahové analýzy zjistit, zda se obrovská popularita a odlišnost seriálu promítla i do způsobu, jakým o něm informovala média. Aby bylo možné srovnání s jiným českým seriálem, byla zároveň provedena analýza mediálního obrazu seriálu Policie Modrava. Bylo zjištěno, že mediální obraz Mostu! se lišil především v množství publikovaných příspěvků, ve způsobu, jakým média o seriálu informovala, v tématech, jimž se média v souvislosti se seriálem věnovala, v žánrové skladbě příspěvků a rovněž spektrum médií, které se Mostu! věnovalo, bylo daleko širší než spektrum médií věnujících se Policii Modrava. Bylo tedy dokázáno, že odlišnost seriálu se odrazila i na...
Reprezentace úspěchu v českých televizních seriálech po roce 1989
Freislebenová, Andrea ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce Mediální reprezentace úspěchu v českých seriálech po roce 1989 zkoumá na šesti českých televizních seriálech, jak je nám skrze tyto mediální výstupy prezentován úspěch. Mediální obrazy jsou důležitým zdrojem poznání naší současné společnosti. Samotný úspěch je jevem, se kterým jsme konfrontováni v každodenním životě. Ve velké míře tato zkušenost probíhá právě skrze média. Účelem práce je rozpoznat, které klíčové jevy společensky uznávaných hodnot se objevily ve vybraných seriálech (Konec velkých prázdnin, Život na zámku, Ranč U Zelené sedmi, Reportérka, Semestr a Terapie). Pomocí pozorování je možné tyto jevy rozklíčovat a stanovit, které obrazy úspěchu byly zobrazeny nejvíce, které naopak nejméně a na koho se váží. Díky tomu můžeme posoudit, zdali tyto mediální reprezentace úspěchu jsou ve shodě s naším vlastním hodnocením tohoto pojmu. Rozpoznatelnost těchto jevů a jejich interpretace je totiž parametrem velice individuálním a jejich pozorování podléhá stereotypizaci. Závěr práce ukáže, jaký je vývoj reprezentace úspěchu v českých seriálech v čase a jaký obraz současné společnosti jejich interpretace vytváří.
Sexualita jako dějotvorný prvek v současných televizních seriálech
Dolejší, Tereza ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá sexualitou jako dějotvorným prvkem v českých soap operách. Zkoumaný vzorek představuje mnohodílné vztahové seriály, které byly vysílány televizními stanicemi v říjnu až listopadu 2013. Konkrétně se jednalo o seriály Cesty domů 2, Gympl s (r)učením omezeným, Ulice a Ordinace v růžové zahradě 2. K výzkumu seriálů byla použita kvantitativní obsahová analýza pro zjištění četnosti výskytu sexuality a kvalitativní narativní analýza pro zkoumání kontextu a způsobu tvorby děje. V práci byly analyzovány kategorie chování i konverzace obsahující prvky sexuality. U kategorizace témat jsem se inspirovala výzkumem "How much sex is there in soap operas on British TV?", který realizovali Rami Al-Sayed a Barrie Gunter v roce 2012. Během výzkumu jsem analyzovala prvky sexuality, které konstruovaly děj. Byly zkoumány jednotlivé scény, ve kterých se objevovala dějová souvztažnost k předchozím i následným událostem a debatám. Soustředila jsem se na explicitní i implicitní projevy sexuality v seriálech. Pokud se objevil určitý aspekt sexuality, který neměl dějotvornou funkci, bylo zkoumáno, z jakého jiného důvodu se v seriálu vyskytl. Součástí práce je teoretické ukotvení tématu, které se věnuje narativní problematice a diskursu sexuality. V závěru jsou uvedeny výsledky analýzy u každé soap...
Product placement a jeho vliv na chování spotřebitele
Slováčková, Tereza
SLOVÁČKOVÁ, T. Product placement a jeho vliv na chování spotřebitele. Brno, 2015. 205 s. Diplomová práce. Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta. Vedoucí práce: Ing. Martin Souček, PhD. Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním product placementu v českém pro-středí a jeho vlivu na chování spotřebitele. Vlastní práce využívá metod eye-trackingového výzkumu a hloubkových rozhovorů. Na základě výsledků výzkumu jsou sestavena marketingová doporučení přímo využitelná v praxi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.