Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role Incoterms 2020 v současné praxi českých exportních firem
BERKOVÁ, Vanessa
Diplomová práce se zabývá souborem mezinárodních pravidel Incoterms 2020. Jedná se o nejpoužívanější obchodní zvyklosti v mezinárodním obchodě, které upravují práva a povinnosti prodávajících a kupujících. Hlavním cílem práce je zhodnotit jejich využití a implementaci v současné praxi českých exportních firem ze strojírenského průmyslu. Konkrétním cílem je zjistit, zda české exportní firmy využívají dodací doložky Incoterms a jaké konkrétní doložky uplatňují v mezinárodním obchodu. Neméně důležitým cílem je identifikace problematických bodů, které doložky přinášejí. Teoretická část popisuje mezinárodní obchod, nástroje obchodní politiky, rizika, dopravu a pojištění v mezinárodním obchodě, export a především Incoterms. Praktická část se skládá z popisu českého strojírenství a vyhodnocení dotazníkového šetření. Dotazník se skládal z 19 otázek a vyplnilo ho 265 respondentů z celkových 2 200 oslovených firem. Dotazník byl distribuován zástupcům vybraných firem prostřednictvím e-mailové komunikace. Výsledkem zpracování dotazníkového šetření byla interpretace jednotlivých otázek a jejich vzájemné porovnání. Poté byly vyhodnoceny stanovené hypotézy. Výsledky výzkumu naznačují, že Incoterms jsou rozšířené a důležité v praxi českých exportních firem se zaměřením na strojírenství. Nejpoužívanější dodací doložkou je EXW (Ex Works). Pro efektivní využívání Incoterms je však důležité zajistit správný výklad dodacích doložek, jejich aplikaci a jasnou komunikaci mezi obchodními partnery.
Best practices strategické komunikace českých firem se zaměřením na web a komunikaci značky
Jančarová, Tereza ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá strategickou komunikací českých firem a jejich značek na webových stránkách a formulací best practices pro tuto oblast strategické komunikace. V České republice v současnosti není dostatek výzkumů, které by se touto problematikou zabývaly a principy nejlepší praxe pro komunikaci firem na webu v oboru také chybí. Práce si klade za cíl: vytvořit soubor teoretických poznatků o vybraném tématu strategické komunikace; popsat, jak české firmy komunikují na svých webových stránkách; a formulovat best practices pro strategickou komunikaci firem a značek na webových stránkách. Teoretická část je zaměřena na definování a popis klíčových pojmů a vytvoření báze poznatků pro výzkum. V metodologické části jsou stanoveny výzkumné otázky a charakterizovány vybrané metody zkoumání - obsahová analýza a rozhovory s odborníky z oboru. Pro kvantitativní obsahovou analýzu byl rovněž vytvořen Model tematických okruhů. Hypotéza předpokládá, že nadpoloviční většina vybraných firem nekomunikuje na webových stránkách své cíle ani vize a mise. Z výsledků vyplývá, že většina firem strategická sdělení nekomunikuje, což potvrzuje hypotézu. Zároveň bylo zjištěno, že se v komunikaci firem objevují témata, která se opakují napříč vzorkem a většina zachovává neutrálně formální tón komunikace v...
Srovnání korporátní komunikace českých společností prostřednictvím sociální sítě Twitter
Falzonová, Anna ; Máchová, Eva (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce se zabývá korporátní komunikací na síti Twitter. V teoretické části se zaměřuje na její základní charakteristiku, vývoj popularity a současnou pozici. Dále se soustředí na Twitter v České republice, profilaci uživatele, nejvlivnější účty a způsoby využití ve veřejné sféře. Stěžejní část práce tvoří výzkum, v němž je metodou kvantitativní obsahové analýzy definována komunikační strategie na Twitteru deseti českých firem v období listopad 2014 - leden 2015. Na základě analýzy 731 příspěvků je vypracován detailní rozbor komunikace jednotlivých firem z hlediska sentimentu, vizuální formy, komunikovaných témat a užitých funkcionalit. V rámci kategorií je také definován typ příspěvku s nejvyšší mírou interakce a celková efektivita komunikace. Na základě analýzy korporátní komunikace jednotlivých firem je dále charakterizována celková podoba korporátní komunikace na Twitteru v České republice. V závěru práce jsou spojeny poznatky výzkumné a teoretické části, které slouží ke srovnání korporátní komunikace na Twitteru v České republice a zahraničí.
Srovnání korporátní komunikace českých společností prostřednictvím sociální sítě Twitter
Falzonová, Anna ; Máchová, Eva (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce se zabývá korporátní komunikací na síti Twitter. V teoretické části se zaměřuje na její základní charakteristiku, vývoj popularity a současnou pozici. Dále se soustředí na Twitter v České republice, profilaci uživatele, nejvlivnější účty a způsoby využití ve veřejné sféře. Stěžejní část práce tvoří výzkum, v němž je metodou kvantitativní obsahové analýzy definována komunikační strategie na Twitteru deseti českých firem v období listopad 2014 - leden 2015. Na základě analýzy 731 příspěvků je vypracován detailní rozbor komunikace jednotlivých firem z hlediska sentimentu, vizuální formy, komunikovaných témat a užitých funkcionalit. V rámci kategorií je také definován typ příspěvku s nejvyšší mírou interakce a celková efektivita komunikace. Na základě analýzy korporátní komunikace jednotlivých firem je dále charakterizována celková podoba korporátní komunikace na Twitteru v České republice. V závěru práce jsou spojeny poznatky výzkumné a teoretické části, které slouží ke srovnání korporátní komunikace na Twitteru v České republice a zahraničí.
Možnosti pro české firmy v rámci nového Čínského pětiletého plánu 2016-2020
Knýblová, Petra ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Pala, Tomáš (oponent)
Diplomová práce zkoumá možnosti a uplatnění českých firem v rámci 13. pětiletého plánu ekonomického a sociálního rozvoje ČLR pro období 2016 až 2020 a dopad česko-čínských politických vztahů na obchodní spolupráci. Teoreticky zaměřená část práce se věnuje čínské ekonomice, je zde popsána její hospodářská historie, vývoj v několika posledních letech a současná situace. Dále se práce věnuje obchodní spolupráci mezi ČLR a ČR a její bilancí. Vstupní kapitolou pro praktickou část je popis hlavních bodů 13. pětiletého plánu ČLR. Praktická část v rámci stanoveného cíle práce analyzuje konkrétní možnosti uplatnění českých firem v oblastech podporovaných čínskou vládou v souladu s pětiletým plánem. Na základě výzkumného šetření bylo zjištěno, že pětiletý plán a politická situace pozitivně ovlivňují působení českých firem v ČLR. Tento závěr však nelze aplikovat na všechny společnosti stejně, platí zejména pro velké firmy a u menších firem jsou rozhodující jiné faktory. K analýze bylo využito především kvalitativního výzkumu založeného na polostrukturovaném rozhovoru a polostrukturovaném dotazníkovém šetření. Je provedena SWOT analýza, která identifikuje příležitosti a hrozby spojené se vstupem na čínský trh.
Specifika podnikání a obchodu v Hong Kongu
Chlebeček, David ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Štemberk, Jan (oponent)
Práce analyzuje podnikatelské prostředí v Hongkongu a jeho specifika. Analýza je provedena pomocí analýzy PEST. Postupně tedy zkoumá politické, ekonomické, sociálně-kulturní a technologické prostředí. Nejpodrobněji je rozebrána ekonomická část práce, která zahrnuje taktéž postup při založení právnické osoby v Hongkongu. Cílem práce je kromě analýzy podnikatelského prostředí také získání praktických informací na základě zodpovězeného dotazníku od českých firem podnikajících v Hongkongu. Na základě obecné analýzy a zodpovězeného dotazníku práce uvádí výhody a nevýhody podnikání v Hongkongu a zmiňuje doporučení pro firmy, které uvažují o vstupu na hongkongský trh.
Společenská odpovědnost v praxi českých firem
Košťáková, Pavla ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato práce nabízí komplexní pohled na koncept společenské odpovědnosti firem (corporate social responsibility, CSR) a především jeho uplatnění v praxi firem působících v České republice. Úvodní část práce je věnována seznámení s CSR a souvisejícími iniciativami na globální i evropské úrovni. Stěžejní částí práce je druhá kapitola zaměřená na situaci v ČR, povědomí a přístup k CSR ze strany české veřejnosti i firem a především analýzu společenské odpovědnosti českých firem na základě průzkumů realizovaných v souvislosti s tímto tématem v ČR. V závěru práce jsou pak na příkladech dvou firem ověřeny závěry vyplývající z předcházející kapitoly. Konkrétně je zde konfrontováno pojetí CSR velké firmy s přítomností zahraničního kapitálu (pobočka zahraniční TNC) a malé české firmy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.