Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Databáze vysílání Československé televize
Fiala, Vojtěch ; Firc, Anton (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením databáze vysílání Československé televize za pomoci technologie optického rozpoznávání znaků. Cílem práce je vytvořit databázi, která bude přístupná skrze jednoduché webové rozhraní, ve kterém bude možné prohlížet jednotlivé pořady, jejich popisy a mezi pořady vyhledávat. Vyhledávání bude možné i podle osob, co se na pořadech podílely. Jako systém optického rozpoznávání znaků byl použit Tesseract, získané pořady byly nahrány do SQLite databáze a pro webové rozhraní byl použit Flask. Jako zdrojové materiály byly použity naskenované strany Týdeníku Československé televize a zpracovány byly roky 1966 až 1992. Výsledky práce umožňují uživatelům nahlédnout do historie vysílání televize v Československu a mohou sloužit například pro účely historiků.
Role a využití baletního souboru v pořadech Československé televize v 70. a 80. letech 20. století
Horáková, Karolína ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rolí a využitím baletního souboru v pořadech Československé televize v 70. a 80. letech 20. století. Autorka nejprve uvádí čtenáře do kontextu zvoleného tématu. Pomocí literární rešerše představuje odbobí normalizace a fungování Českoskoslovenské televize v té době, dále zachycuje různé definice a dělení tance nebo charakteristiky televizních žánrů, konkrétněji zábavy jako televizního žánru. V analytické části autorka mapuje vznik a fungování baletního souboru a jeho roli v pořadech ČST. Jedná se o pořady Televarieté nebo Kabaret u dobré pohody. V analýze autorka věnovala prostor také proměně tance jako prvku televizní zábavy. Informace, které byly potřeba ke zpracování této práce byly dostupné primárně ve Spisovém archivu a programových fondech České televize. Mimo to autorka využila platformu iVysílání.
Armáda a bezpečnost: Role Ústřední redakce armády, bezpečnosti a brannosti Československé televize v letech 1958 - 1990
Krušinová, Karolína ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Růžička, Daniel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá historií a fungováním Ústřední redakce armády bezpečnosti a brannosti Československé televize v letech 1958-1990. Autorka nejprve uvádí čtenáře do historického kontextu a mapuje proměny, kterými Československá televize procházela v souvislosti se soudobými politickými změnami s důrazem na období pražského jara, srpna 1968 a následného nástupu normalizace. Tato část práce čtenářům přibližuje také postavení médií v politickém mechanismu Československa a jeho zásahům do fungování médií. Práce se dále detailně věnuje samotné Redakci armády, bezpečnosti a brannosti, jejím hlavním úkolům, historii a smluvně zabezpečenému napojení na Federální ministerstvo vnitra a Federální ministerstvo obrany. V této části práce je zároveň přiblížen způsob financování redakce a její organizační struktura, včetně úkolů jednotlivých pracovníků a šéfredaktora redakce Miloslava Broumského. Autorka čerpá nejen z dostupných knižních pramenů, ale převážně také z interních primárních pramenů získaných během archivního výzkumu v archivech České televize, Národního archivu a Vojenského historického archivu. Informace získané archivním bádáním jsou doplněny o poznatky z rozhovorů s bývalými pracovníky redakce. V praktické části autorka analyzuje obsah vybraných dílů vojenského magazínu Azimut a...
Mistři komunikace. Profese televizních programových hlasatelů
Rusová, Michaela ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce s názvem Mistři komunikace. Profese televizních programových hlasatelů se věnuje vzniku, vývoji a reflexi profesní činnosti televizních programových hlasatelů a hlasatelek, kteří působili v Československé a následně České televizi od roku 1956 do roku 2005. Práce se snaží odkrýt, jaké faktory ovlivňovaly vznik, institucionalizaci a následný průběh této dnes již neexistující profese. Autorka vychází z teoretického rámce, který se věnuje komunikační situaci televize a vymezení komunikační role televizních hlasatelů. Pro zpracování předkládané diplomové práce byla využita metoda orální historie, v rámci které byly uskutečněny rozhovory se čtyřmi pamětníky z řad tehdejších televizních programových hlasatelů a hlasatelek. Díky této metodě je v práci rozebraná reflexe profesní činnosti na základě vzpomínek pamětníků. Dále byly pro uchopení historicko-dobového kontextu, který vykonávání této profese ovlivňoval, využity dobové dokumenty získané z Archivu a programových fondů a také Spisového archivu České televize.
Obraz socialistického občana v normalizačních seriálech Československé televize
Müllerová, Anne-Marie ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vybranými seriály Československé televize z období tzv. normalizace v 70. a 80. letech 20. stol., které zkoumá na základě předem definovaných kategorií. V seriálech se autorka zaměřuje na zkoumání života v každodennosti postav, a to zejména ve dvou kategoriích, v osobním a pracovním životě hlavních hrdinů. V období normalizace byli běžní televizní diváci vystaveni každodenní propagandě poplatné vedoucí úloze Komunistické strany Československa, která tak pronikala i do televizní tvorby. V dramatické tvorbě měli hlavní hrdinové seriálů představovat a vytvářet vzory chování pro každého socialistického občana. K bádání byly vybrány konkrétně seriály Muž na radnici (1976), Žena za pultem (1977), Nemocnice na kraji města (1978 a 1981) a Inženýrská odysea (1979). Autorka nejprve čtenáře uvádí do historického kontextu, který je pro toto téma zásadní. Analytická část práce se zabývá popisem a rozborem jednotlivých seriálů a je v ní odpovězeno na výzkumné otázky. Je zde prezentována realita seriálová, ale ta je konfrontována s tehdejší normalizační skutečností a jejími projevy v běžném životě socialistické společnosti. Na základě rozboru bylo potvrzeno to, že hlavní hrdinové seriálů představovali určité vzory pro diváky, pro které byl televizní program většinou jediným zdrojem...
Databáze vysílání Československé televize
Fiala, Vojtěch ; Firc, Anton (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením databáze vysílání Československé televize za pomoci technologie optického rozpoznávání znaků. Cílem práce je vytvořit databázi, která bude přístupná skrze jednoduché webové rozhraní, ve kterém bude možné prohlížet jednotlivé pořady, jejich popisy a mezi pořady vyhledávat. Vyhledávání bude možné i podle osob, co se na pořadech podílely. Jako systém optického rozpoznávání znaků byl použit Tesseract, získané pořady byly nahrány do SQLite databáze a pro webové rozhraní byl použit Flask. Jako zdrojové materiály byly použity naskenované strany Týdeníku Československé televize a zpracovány byly roky 1966 až 1992. Výsledky práce umožňují uživatelům nahlédnout do historie vysílání televize v Československu a mohou sloužit například pro účely historiků.
Svaz českých novinářů v období Pražského jara
Suková, Jana ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Končelík, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o Svazu českých novinářů v období Pražského jara. Cílem práce je nejen detailně rozebrat situaci v rámci svazu novinářů, který v roce 1968 prošel významnou ideologickou změnou; ale také se na problematiku svazu novinářů podívat z dlouhodobého hlediska. Zaměřit se na vývoj svazu do roku 1968, a pokusit se tak nalézt odpověď na otázky: Kdy se svaz stal orgánem, který podporoval reformní myšlenky konce 60. let? a Proč nastal zlom mezi členy novinářské organizace? Kromě toho by práce měla rozkrýt vztah mezi obecným vývojem situace v Československu a svazem novinářů, objasnit některé z postojů novinářské organizace v dané době. V neposlední řadě práce neopomíjí ani mediální oblast, neboť Československou televizi, Československý rozhlas i veškeré tiskoviny utvářeli vždy především novináři. I proto se práce zabývá těsným vztahem mezi svazem novinářů a mediální oblastí obecně. Obzvláště je pak tento vztah v práci vyzdvihnut v období prvních dní po okupaci, která Československo postihla 21. 8. 1968 a během níž se média, díky neutuchající práci novinářů, stala nepostradatelnými organizátory společenského dění.
Nástup normalizace v Československé televizi
Slunečková, Karin ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá nástupem tzv. normalizace v Československé televizi v letech 1969-1975. Autorka nejprve uvádí čtenáře do historického kontextu a mapuje dramatické proměny, kterými Československá televize v tomto období prošla. Práce dále pojednává o jednom z hlavních představitelů normalizace ve sdělovacích prostředcích, ústředním řediteli Janu Zelenkovi, který funkci zastával v letech 1969-1989. Autorka čerpá ve své práci nejen z publikovaných pramenů, ale také z interních dokumentů a databází Československé televize a z dokumentů Národního archivu. V analytické části autorka popisuje funkci a strukturu Ideově tematických plánů, které tvořily základní programový rámec a směrnici vysílání Československé televize. Na příkladu Ideově tematického plánu pro rok 1973 čtenáři přibližuje jejich obsah. V závěrečné části autorka detailně analyzuje tři pořady z Ideově tematického plánu pro rok 1973. Jedná se o pořady různých žánrů - o publicistický pořad pro mládež Mladýma očima, devítidílný seriál Matka a hraný celovečerní film …a pozdravuji vlaštovky. Analýzou primárních zdrojů autorka dokládá, jak důležitou roli sehrála Československá televize jako ideologický nástroj Komunistické strany Československa v průběhu normalizace.
Televizní klub mladých v letech 1973-1984: témata, aktéři, ideologie.
Koláčková, Terezie ; Pullmann, Michal (vedoucí práce) ; Michela, Miroslav (oponent)
Tématem práce je Televizní klub mladých v letech 1973 - 1984. Práce se nejdříve zabývá vznikem redakce pro děti a mládež až do roku 1968. Poté popisuje Hlavní redakci vysílání pro děti a mládež v počátcích normalizace - její složení, tvorbu a hodnocení jejích pořadů. Zejména se ale věnuje Televiznímu klubu mladých. Sleduje jeho vznik a vývoj, analyzuje témata pořadu a jejich ideologii, zastavuje se u tvůrčího týmu, rozebírá ohlasy (diváků i nadřízených orgánů) jakož i odstraňování některých členů původního týmu. Na tomto konkrétním příkladě práce ukazuje to, jakým způsobem vznikaly v Československé televizi pořady a jaké poměry v televizi panovaly. Ale také to, že nevznikala pouze díla nekvalitní a prvoplánově ideologická, ale že vždy záleželo na složení lidí, kteří pořad tvořili. Klíčová slova: Televizní klub mladých, Hlavní redakce vysílání pro děti a mládež, publicistika, pořady pro mládež, Československá televize

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.