Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti determinace povrchu objektů v tomografických datech
Kalasová, Dominika ; Novotný, Jan (oponent) ; Zikmund, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá určováním povrchu objektů v tomografických datech. Tento proces je velmi důležitý pro následné zpracování - vizualizaci objektů, souřadnicová měření, export do formátu STL apod. Určování povrchu znesnadňují tomografické artefakty, pórovitost a nehomogenita materiálu a nekvalitní data. Práce popisuje možnosti determinace povrchu v programu VGStudio MAX 2.2 a demonstruje je na určení povrchu vzorku drátkobetonu.
Průzkum Madony Cestovního oltáříku Roberta z Anjou ze sbírek Moravské galerie v Brně
Fogaš, I. ; Wörgötter, Z. ; Hradilová, J. ; Hradil, David ; Zikmund, T. ; Kaiser, J.
Mimořádné gotické dílo, cestovní Oltářík Roberta z Anjou je jedním z těch, jimiž Jan II. z Liechtenštejna obdaroval roku 1896 Františkovo museum v Brně. Nově však byly objasněny okolnosti knížecí akvizice, které vyvrátily úvahy o středoevropské provenienci oltáříku, neboť je dokladováno, že nákup byl proveden přímo ve Florencii v roce 1890. Již tehdy byl zaznamenán i fakt, že tabernákl je opatřen (poškozenou) soškou Černé Madony z kararského mramoru. Popis jejího poškození, druhotných doplňků a výstavby polychromie byl hlavním cílem výzkumu díla neinvazivními metodami (mobilní XRF, počítačová tomografie), na základě jejich výsledků pak byl uskutečněn i šetrný odběr mikrovzorků a materiálový rozbor. Bylo zjištěno především, že materiálem sochy není kararský mramor, ale alabastr, což sice není v rozporu s předpokládanou proveniencí (severní Itálie), těžko však pro svoji hmotnost a křehkost mohla být soška původní součástí Oltáříku. Rovněž analýza nejstarších vrstev polychromie prokázala, že Madona původně nebyla černá a že tato úprava byla provedena druhotně a záměrně.
Investigation of Madonna in the travel altar of Robert of Anjou from the collection of moravian gallery in Brno
Fogaš, I. ; Wörgötter, Z. ; Hradilová, J. ; Hradil, David ; Zikmund, T. ; Kaiser, J.
An exceptional Gothic work of art, a travel altar of Robert of Anjou, is one of those donated by John II of Liechtenstein to the Franz Museum in Brno in 1896. Light has been newly shed on the circumstances of Prince's acquisition of the altar; it refuted the thoughts about the altar's Central European provenance, because as it is being documented, the purchase took place directly in Florence in 1890. It has been recorded already back then that the Tabernacle is complemented by a (damaged) statuette of Black Madonna made of Carrara marble. The description of its damage, secondary additions and polychromy construction was the main aim of the artwork's survey by non-invasive methods (mobile XRF, computed tomography); on the basis of their results, a careful micro-sampling has been performed followed by material analysis. Most importantly, it was found out that the material of the statue is not Carrara marble, but an alabaster, which is not in disagreement with the assumed provenance (northern Italy), but due to its weight and fragility, the statuette could only hardly be an original part of the altar. Concurrently, the analysis of the oldest layers of polychromy proved that the Madonna has not been originally black and that this adjustment has been executed secondarily and intentionally.
Vliv reprodukce sluchátek a reproduktorů na mix klasické hudby
Hadraba, Jakub ; ZIKMUND, Tomáš (vedoucí práce) ; SYROVÝ, Václav (oponent)
Disertační práce se zabývá srovnáním poslechu na reproduktory a sluchátka a vlivem jejich rozdílných reprodukčních vlastností na vyvážení mixu nahrávky klasické hudby. Těžištěm práce je poslechový test, v němž skupina zvukových mistrů smíchala vybrané hudební nahrávky na sluchátka a reproduktory. U zaznamenaných mixů je analyzováno, zda mezi mixy pořízenými na sluchátka a reproduktory dochází k systematické změně v nastavení. V rámci vyhodnocení byl zjištěn systematický rozdíl v preferenci dozvukové složky mezi oběma typy poslechu. Grafické zpracování výsledků podrobně dokumentuje individua-litu přístupů jednotlivých zvukových mistrů, stabilita individuálních modelů je ověřena opa-kovanými testy u vybraných respondentů. Vybrané páry sluchátkových a reproduktorových mixů byly v následném testu hodnoceny poslechovou skupinou. Hodnocení probíhalo na reproduktory i na sluchátka. U odpovědí res-pondentů je zkoumáno, zda při poslechu na sluchátka byly účastníky častěji preferovány mixy smíchané na sluchátka a při poslechu na reproduktory častěji mixy smíchané na reproduktory. V rámci analýzy hodnocení nebyly zjištěny výraznější preference dle typu poslechu a neprokázalo se tedy, že by mixy byly optimální vždy pro typ poslechu, na němž byly smíchány, a na základě subjektivního hodnocení je šlo od sebe rozlišit. Disertační práce dále přináší vyhodnocení vlastního internetového průzkumu, který statisticky dokumentuje současnou praxi využívání reproduktorů a sluchátek při míchání hudby. Zvláštní pozornost je v analýze věnována respondentům, kteří uvedli, že se profesně zabývají mícháním klasické hudby. Samostatná teoretická část práce je věnována umělecko-technickému přístupu zvukových mistrů k tvorbě zvukového obrazu klasické hudby, popisu užívaných technických prostředků a stylizačních postupů.
Zvuková dramaturgie rozhlasové hry.
Mikyška, Tomáš ; PINKAS, Martin (vedoucí práce) ; ZIKMUND, Tomáš (oponent)
Ve své práci se co možná nejkomplexněji zabývám jednou z nejdůležitějších oblastí přípravy a realizace rozhlasové hry - její zvukovou dramaturgií. V první části systematizuji tvůrčí materiál. Zaměřuji se přitom zejména na jeho formotvorný a významový potenciál v díle. Dále se pak věnuji aplikaci získaných poznatků při samotné realizaci rozhlasové hry. Ve zvukové dramaturgii rozlišuji přitom dvě hlavní fáze: fázi výstavby časové linie díla a fázi výstavby zvukového obrazu. Své dílčí závěry průběžně doplňuji o příklady z praxe, přičemž dávám prostor i úvahám o možných směrech dalšího vývoje. Prací se zároveň snažím reagovat na dosavadní absenci odborného teoretického textu s tímto zaměřením v českém prostředí.
Perspektivy ekologického zemědělství v EU se zaměřením na ČR
Zikmund, Tomáš ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Kašpar, Václav (oponent)
Impulz pro vznik ekologického zemědělství v Evropě přišel v roce 1924, avšak stěžejním obdobím pro další rozvoj byla až 70. léta minulého století. Za počátek ekologického zemědělství na území České republiky je možno považovat rok 1988. Od počátku 90. let došlo ke značnému rozvoji ekologického zemědělství ve všech evropských státech. V roce 2010 fungovalo v rámci celé Evropské unie 218.500 farem, přičemž celková výměra ekologicky obhospodařované půdy činila 9.181.507 hektarů, což představuje 5,10 % celkové výměry zemědělsky využívané půdy v EU. Z tohoto počtu působilo 3.515 ekofarem na území České republiky, kde obhospodařovaly plochu 447.821 hektarů. Podle akčního plánu ekologického zemědělství v ČR je cílem dosáhnout 5.800 ekofarem a 650.000 hektarů ekologické půdy v roce 2015. Z výše uvedeného vyplývá, že cílem této diplomové práce je analyzovat nedávný vývoj, aktuální stav a perspektivy ekologického zemědělství v Evropské unii s důrazem na Českou republiku.
Úvod do problematiky nahrávání v autentických akustických prostorách
Stratílek, Jakub ; Zikmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Pinkas, Martin (oponent)
Tato písemná práce monitoruje jednotlivá specifika vzniku zvukových nahrávek mimo nahrávací studio, tedy v autentických prostorách koncertních sálů, zámků, klášterů, chrámů apod. Jsou zde uvedeny hlavní argumenty na obhájení a osvětlení tohoto způsobu práce, dále jaký je vztah nahrávané hudby k akustickému prostoru, hlavní kritéria pro hodnocení prostoru a jeho působení na interpreta včetně estetických hledisek. Popsány jsou také podstatné zásady pro výběr autentického prostoru vzhledem k nahrávané hudbě a jejímu slohovému období. Kapitola o technickém vybavení demonstruje hlavní rozdíly vybavení klasického nahrávacího studia a nahrávání mimo studio z pohledu záznamu, filosofie mixáže i použití směrových charakteristik mikrofonů. Na základě těchto odlišností poté práce upozorňuje na důležitost přípravy před natáčením, na otázky ohledně improvozované zvukové režie a v závěru se věnuje problematice rušivého hluku z okolí.
Zpěv před mikrofonem
Zázvůrek, Jan ; Urban, Ondřej (vedoucí práce) ; Syrový, Václav (vedoucí práce) ; Zikmund, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce "Zpěv před mikrofonem" mapuje práci zvukového mistr se zpěvním hlasem. Tvoří ji dvě základní oblasti: studio a live. Dále se v ní vymezuje popový a klasický styl práce. Samostatnou kapitolou je zvučení zpěvu u muzikálových představení.
Úvod do problematiky nahrávání varhan
Bejčková, Eliška ; Zikmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Slezák, Oldřich (oponent)
Cílem této práce je nastínění některých problémů nahrávání varhan. Pojednává jak o natáčení sólového nástroje tak o natáčení varhan s jiným nástrojem či nástrojovou skupinou. Nejsou zde opomenuty ani malé přenosné varhany. V práci jsou zmíněny typy mikrofonů, jejich umístění i následné zpracování nahraného signálu. Je zde shrnuta historie a struktura tohoto královského nástroje a práce obsahuje i popis některých známých českých nástrojů včetně odkazů na jejich dispozice. Velké množství fotografií pomáhá osvětlit některé termíny a ukazuje některé ověřené metody natáčení. Nahrávání varhan je ale velmi rozsáhlým tématem, a tato práce je pouze úvodem do této problematiky.
GCC: ekonomické vazby členských států a perspektivy další integrace
Zikmund, Tomáš ; Hnát, Pavel (vedoucí práce) ; Popovová, Marie (oponent)
Cílem práce je popsat integrační proces šesti státu z Perského zálivu jako řetězec reakcí na tehdejší i aktuální výzvy, přání a potřeby, jimž tyto státy dosud čelily, čelí a čelit budou, s důrazem kladeným na analýzu aktuální ekonomické situace a vzájemných ekonomických vztahů. První kapitola se věnuje jak bezpečnostním a ekonomickým výzvám doprovázejícím vznik GCC, tak představení oblastí spolupráce členských států a jejich výsledky. Druhá kapitola popisuje nejprve ekonomickou situaci států GCC při založení tohoto uskupení, poté se zabývá ekonomickými dopady všech opatření z kapitoly první a v poslední části kapitoly se nachází vlastní podrobná analýza aktuální ekonomické situace v regionu, která je stěžejním tématem této práce. Závěrečnou kapitolou prostupuje téma dalšího rozšíření, nebo prohloubení stávající integrace a výhled na možný budoucí vývoj celého uskupení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
15 Zikmund, Tomáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.