Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybrané milníky v historii nazvučování
Středa, Jan ; HADRABA, Jakub (vedoucí práce) ; PINKAS, Martin (oponent)
Tato práce nabízí pohled na historický vývoj v oblasti ozvučování živých hudebních vystoupení. Prezentován je vývoj technologie počínaje prvním záznamem zvuku, přes první reproduktory k prvnímu live ozvučení mluveného projevu. Následuje chronologické představení vývoje ozvučování koncertů, díky nimž se etablovala profese FOH zvukaře, monitorového zvukaře, systémového inženýra, ale také produkčních společností a distributorů a pronajímatelů techniky. Práce blíže seznamuje se systémem The Wall of Sound, který byl ve své době výjimečný. Přehled historického vývoje ukončují technologické změny navazující na příchod digitálního zpracování zvuku. Současný pohled na ozvučování je ukázán na konceptu a realizaci ozvučení olympijského stadionu během třicátých letních olympijských her v Londýně v roce 2012.
Vliv reprodukce sluchátek a reproduktorů na mix klasické hudby
Hadraba, Jakub ; ZIKMUND, Tomáš (vedoucí práce) ; SYROVÝ, Václav (oponent)
Disertační práce se zabývá srovnáním poslechu na reproduktory a sluchátka a vlivem jejich rozdílných reprodukčních vlastností na vyvážení mixu nahrávky klasické hudby. Těžištěm práce je poslechový test, v němž skupina zvukových mistrů smíchala vybrané hudební nahrávky na sluchátka a reproduktory. U zaznamenaných mixů je analyzováno, zda mezi mixy pořízenými na sluchátka a reproduktory dochází k systematické změně v nastavení. V rámci vyhodnocení byl zjištěn systematický rozdíl v preferenci dozvukové složky mezi oběma typy poslechu. Grafické zpracování výsledků podrobně dokumentuje individua-litu přístupů jednotlivých zvukových mistrů, stabilita individuálních modelů je ověřena opa-kovanými testy u vybraných respondentů. Vybrané páry sluchátkových a reproduktorových mixů byly v následném testu hodnoceny poslechovou skupinou. Hodnocení probíhalo na reproduktory i na sluchátka. U odpovědí res-pondentů je zkoumáno, zda při poslechu na sluchátka byly účastníky častěji preferovány mixy smíchané na sluchátka a při poslechu na reproduktory častěji mixy smíchané na reproduktory. V rámci analýzy hodnocení nebyly zjištěny výraznější preference dle typu poslechu a neprokázalo se tedy, že by mixy byly optimální vždy pro typ poslechu, na němž byly smíchány, a na základě subjektivního hodnocení je šlo od sebe rozlišit. Disertační práce dále přináší vyhodnocení vlastního internetového průzkumu, který statisticky dokumentuje současnou praxi využívání reproduktorů a sluchátek při míchání hudby. Zvláštní pozornost je v analýze věnována respondentům, kteří uvedli, že se profesně zabývají mícháním klasické hudby. Samostatná teoretická část práce je věnována umělecko-technickému přístupu zvukových mistrů k tvorbě zvukového obrazu klasické hudby, popisu užívaných technických prostředků a stylizačních postupů.
Stereofonní mikrofonní systémy v akustickém prostoru
Hadraba, Jakub ; Pinkas, Martin (vedoucí práce) ; Syrový, Václav (oponent)
Tato práce nabízí bližší analytický pohled na stereofonní mikrofonní systémy a základní principy lokalizace zdánlivých zvukových zdrojů na stereofonní bázi: časový rozdíl mezi signály ∆t a rozdíl signálových úrovní ∆L. Základ práce tvoří akustické měření v prostorách koncertního sálu, kde bylo pomocí testovacích signálů změřeno více než 100 konfigurací mikrofonních systémů. Na výsledcích měření jsou představeny základní typy stereofonie: fázová, intenzitní a smíšená. U každého typu stereofonie je dokumentován vliv parametrů mikrofonních systémů (velikost báze, odklon mikrofonních os, volba směrové charakteristiky atd.) na zachycený rozdíl ∆t a ∆L. Práce umožňuje blíže studovat principy lokalizace u stereofonních systémů a rozsah jejich platnosti v akustickém prostoru.
Stereofonní mikrofonní systémy a jejich modifikace
Hadraba, Jakub ; Pinkas, Martin (vedoucí práce) ; Urban, Ondřej (oponent)
Tato práce prezentuje pohled na funkční dělení stereofonie dle reprodukčního systému, spolu s rozdělením mikrofonních systémů dle způsobu získávání prostorové informace. Dále jsou podrobněji představeny hlavní principy stereofonních mikrofonních systémů, intenzitní a fázová stereofonie. Na základě vyhodnocení faktorů ovlivňujících umístění hlavního mikrofonního systému (především volba směrových charakteristik a vzdálenost od zdroje zvuku) je definován požadavek na přizpůsobení oblasti snímání mikrofonního systému vůči rozměrům snímaného zvukového zdroje. Pro každý princip stereofonie jsou v samostatných kapitolách představeny běžné konfigurace hlavních mikrofonních systémů a v souvislosti s popsanými obecnými principy podána informace o možnostech přizpůsobení jejich oblasti snímání. Práce se v popisech uplatnění mikrofonních systémů odkazuje především na záznam hudby v autentických prostorách.

Viz též: podobná jména autorů
4 Hadraba, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.