Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 78 záznamů.  začátekpředchozí69 - 78  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Identifikace přínosů e-businessových řešení pro malé firmy
Kysela, Jiří ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Salava, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá fenoménem elektronického obchodování, identifikuje jeho přínosy, nastiňuje problematiku zřízení internetového obchodu a jeho následný provoz. Je zde předložena široká paleta softwarových, logistických a marketingových nástrojů, díky nimž je možné nakonfigurovat internetový obchod tak, aby vyhovoval požadavkům drobného podnikatele a zároveň perfektně fungoval z hlediska zákazníka. Založení internetového obchodu se zabezpečením veškerého provozu je sice podmínkou k jeho bezchybnému fungování, avšak to je teprve začátek elektronického obchodování. Jak se ukazuje v praxi, jednou z nejdůležitějších věcí je maximální snaha o spokojenost zákazníka, neboť jedině takový zákazník se bude do našeho obchodu vracet, případně ho doporučovat svým známým - dalším potenciálním zákazníkům. V kapitole ?Formování firmy a marketing? je čtenář seznámen se základními principy fungování firmy a její vazby na okolní prostředí, stejně jako s vnitropodnikovou politikou. Jaké jsou podmínky a možnosti pro distribuci svého zboží se pak popisuje v kapitole následující s názvem ?Logistika? a konečně analýza samotných stavebních kamenů internetového obchodu je popsána v kapitole ?Technické zabezpečení a realizace?. Kapitola ?Provoz elektronického obchodu? pak věrně zobrazuje možnosti a úskalí běhu celého systému obchodování. Tato práce se snaží komplexně informovat o realizaci a fungování internetového obchodu, který je sice novým způsobem prodeje, kde však platí stará pravidla o dobrém a poctivém obchodu.
Podnikový intranet firmy Ferona
Kos, Jiří ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Pecha, Tomáš (oponent)
V době internetových obchodů, aukcí a burz, v době nárůstu počtu mezinárodních firem, začíná rapidně nabývat na významu informační management. To, jak získat a doručit správné informace ve správný okamžik na správné místo, jak komunikovat s obchodními partnery, spolupracovníky, nadřízenými, to jsou dnes často skloňovaná témata. Mezi nástroje pro řízení informací patří mimo jiné i intranet a právě tímto tématem se zabývám v diplomové práci. K hlavním cílům tohoto textu patří především vymezení tématiky intranetu, tzn. terminologie, prvků, principů fungování, současných trendů a v neposlední řadě poskytnutí návodu pro budování, resp. rekonstrukci firemního intranetu. Metodou dosažení cílů bylo především detailní studium současných trendů při budování podnikového informačního systému, případových studií a návodů dle "Best practices". Informace jsem čerpal hlavně z internetových informačních zdrojů, které se zabývají touto tématikou, jedná se především o zahraniční servery. Přínos celé diplomové práce vidím v tom, že se snaží poskytnout návod pro řízení projektu vybudování firemního intranetu, jeho načasování a upozorňuje na kritické faktory úspěchu. Vyvrcholením mojí práce je pak návrh nové podoby podnikového intranetu. Práce je jasně strukturovaná - v teoretické části podávám výklad o problematice firemního informačního systému, v praktické části se zabývám zjištěním hlavních nedostatků a formulací požadavků nové podoby firemního intranetu a zároveň navrhuji možnou novou podobu. V závěru diplomové práce hodnotím dosažení stanovených cílů a rekapituluji hlavní myšlenky.
Studie řešení IT systémů v teplárnách v působnosti E.ON v ČR
Plojhar, Vladimír ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Přívozník, Ladislav (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo vytvořit komplexní IT manažerský a technologický pohled na současnou situaci v IT, systémovém pokrytí společností tepláren ovládaných společností E.ON v České republice. V této práci byla zpracovávána reálná data společností Teplárna Tábor a.s. (TTA) a Teplárna Otrokovice a.s. (TOT). První část této práce obsahuje popis a hodnocení současného stavu IT v TTA a TOT na základě získaných dat, pokrytí byznys procesů IT podporou, vytvoření aplikační architektury jednotlivých společností a jejich vzájemné vazby. Druhá část je zaměřena na zjištění cílů, na strategii jednotlivých společností a jejich měření výkonnosti. Zde pro měření výkonnosti byla zvolena metodika Networking Maturity Model společnosti Gartner. Třetí část práce předkládá návrh možného budoucího stavu, konkrétní návrhy na zlepšení výkonnosti a stability IT, s respektováním strategických cílů majoritního vlastníka společností společnosti E.ON. V závěru dokumentu je zpracováno stručné shrnutí.
Investiční rozhodování v IT a ROI jako prostředek měření přínosů ITSM pro business
Zakharenkava, Sviatlana ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Tolar, Jan (oponent)
Tato diplomová práce soustřeďuje svou pozornost na otázkách investičního rozhodování do oblasti IT a může sloužit čténáři jako vyčerpávájící zdroj základních informací o postupech při rozhodování o investičním projektu, metodách finančního hodnocení takových projektů a míře jejich aplikace v oblasti IT. Hlavním zaměřením práce jsou projekty do interních procesů IT organizace a optimalizace jejich řízení -- IT Service Managementu (ITSM). Zabývá se existujícími metodikami a aplikovatelnými standardy v oblasti řízení IT služeb a podrobně se zabývá současnou knihovnou nejlepších praktik ITIL V3. Úvodní část uvádí do problematiky řízení IT organizace, seznamuje s existujícími standardy na trhu a vytváří propojení stran IT a businessu v otázkách investic. Druhá část věnuje pozornost ITSM a popisuje principy, na kterých řízení IT služeb je zakládáno včetně přínosů optimalizace procesů v IT. Třetí kapitola uvádí do problematiky IT investic a seznamuje s jednotlivými metodickými koncepty a modely, používanými nejen v klasické finanční teorii, ale i v moderním managementu. Poskytuje základní přehled o metodách hodnocení investičních projektů, jako jsou čistá současná hodnota, metoda doby návratnosti, vnitřní výnosové procento, koeficient výnosnosti a v neposlední řadě návratnost investic jako nejrozšířenější z nich. Následující kapitola aplikuje metodu návratnosti investic (ROI) na příkladech projektů zavádění procesů ITSM dle ITIL. Ukazuje základní principy použití metody, uvádí její základní složky a seznamuje s možným přístupem k identifikaci a finančnímu hodnocení přínosů, které takové projekty přinášejí businessu. Získané poznatky podkládá několika příklady z praxe -- vypracovanými business case pro zákazníky společnosti Hewlett-Packard s.r.o. Poslední část této kapitoly je pak věnována existujícím softwarovým nástrojům pro tvorbu podobných business case a jejich vlastní metodikou. Poslední kapitola je věnována situací na trhu mezinárodním a lokálním, a zabývá se praktickou aplikací metod hodnocení IT projektů v podnicích. Na závěr se shrnují důležité poznatky a klíčové momenty práce.
Metodiky řízení informatických procesů - Implementace ISO 20 000
Rajnyš, Michal ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Tolar, Jan (oponent)
Text se zabývá metodikami řízení informatických procesů v MSP a zdůrazňuje problémy, které mohou v tomto segmentu nastat. Práce obsahuje jak teoretická východiska, tak zkušenosti z plánování implementace ISO 2OOOO v malém podniku zabývajícím se Business Inteligence. V první části práce jsou metodiky zasazeny do obecného rámce řízení informatiky (IT governance) a je diskutován jejich účel a dopady standardizace řídících procesů, ke kterému jejich používání vede. Hlavní pozornost je věnována ITIL a ISO 20000 a jejich vzájemnému vztahu.
Analýza dopadu nových modelů distribuce SW na principy řízení IS/IT podniku
Polanský, Ondřej ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Vít, Miroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá modelem distribuce aplikační funkcionality formou služeb (SaaS ? Software as a Service), transformací trhu s IT dle tohoto modelu a dopadem těchto změn do sféry řízení podnikové informatiky. Cílem práce je co nejlépe anticipovat dopad transformace IT průmyslu právě do oblasti služeb a na základě výsledků této prognózy odvodit nejvýznamnější změny, kterými projde jak samotná podniková informatika, tak způsob jejího řízení. Popis transformace IT průmyslu je možný na základě identifikace nejzávažnějších současných problémů tohoto průmyslu a popisu těch současných trendů, které k této transformaci směřují. Změny podnikové informatiky a jejího řízení jsou popisovány na základě vývoje od doby vzniku moderních podnikových informačních systémů (tj. počátek 90. let 20. století), s tím, že je kladen důraz na ty nejzávažnější problémy integrace IT do struktury podniku a nejvýznamnější metody, které se na řešení těchto problémů uplatňovaly či uplatňují. Velký důraz je v práci kladen na korporátní důsledky těchto změn, takže každý významný diskutovaný aspekt je zkoumán mimo jiné z pohledu jeho vstřebávání trhem či samotnou organizací, a to především z hlediska porovnávání nákladů a přínosů. Přínos práce spočívá především v analýze dopadů změn trhu s IT na subjekty na trhu působící, tedy jak na nabízející tak na poptávající. Z hlediska strany nabídky jde především o sekce věnující se vzájemným vztahům mezi poskytovateli aplikačních služeb (sdružování do tzv. SaaS platforem) a také nástupu celého modelu (viz např. tabulka 4.2 na str. 41). Z hlediska poptávajících na IT trhu, tedy z hlediska řízení podnikové informatiky, je přidaná hodnota práce především v těch částech, které se věnují možnému navázání SaaS aplikací na model řízení IT služeb, a dále např. integraci SaaS aplikací z hlediska uživatele (část 6.4.6). První tři kapitoly práce se zabývají úvodem do celého konceptu poskytování aplikační funkcionality formou služeb, současnému IT průmyslu a jeho problémům a také pravděpodobnému vývoji celého tohoto nového segmentu. Další kapitoly obsahují nejprve charakteristiku současného řízení podnikové informatiky a také aplikaci výše zjištěných poznatků o SaaS modelu na podnikovou informatiku. Poslední kapitola je orientována praktičtěji a obsahuje zjednodušený popis metody definice IT služeb v podniku a tvorby katalogu služeb.
VLIV MODELU ?SOFTWARE JAKO SLUŽBA? NA DODAVATELSKOU A UŽIVATELSKOU STRANU A NA JEJICH PRODUKTIVITU
Markalous, David ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Vít, Miroslav (oponent)
Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře s modelem ?software jako služba? (SaaS, Software as a Service) a popsat jeho vliv na dodavatelskou a uživatelskou stranu a na jejich produktivitu. Jelikož se na trhu objevuje stále více softwarových produktů a modelů jejich prodeje, měla by práce pomoci především uživatelům. Hlavním cílem je, aby čtenář po přečtení této práce získal jasnou představu o tom, co znamená termín ?software jako služba? a jaké služby v jakém množství jsou na trhu k dispozici. Práce je rozdělena do dvou částí. První poskytuje teoretický základ nutný pro pochopení poskytování aplikací formou SaaS, výběr vhodné metriky pro měření přínosů modelu a její použití v porovnání nákupu SW licence oproti outsourcingu SW. Autor se zde věnuje možnostem měření zvyšování produktivity organizace dosažené prostřednictvím IS/ICT, charakterizuje jednotlivé formy outsourcingu a popisuje souvislosti, které vedly ke vzniku ASP (Application Services Providing) a následně k SaaS. Hlavní přínos práce je v závěru první části, kde jsou popsány výhody a rizika spojená s modelem SaaS, která jsou doložena analýzou nákladů na aplikaci nasazenou formou outsourcingu a její porovnání s klasickým nákupem licence. Ve druhé části diplomové práce se autor zaměřil na popis jednotlivých aplikací, které jsou dostupné na trhu formou SaaS. Po důkladné analýze trhu vybral autor služby nabízené největším vyhledávačem Google a jedním z největších dodavatelů IS/ICT společností IBM. Právě velký význam těchto společností může mít značný vliv na další rozvoj modelu SaaS, v závislosti na úspěchu či neúspěchu jimi nabízených služeb a produktů.
Software jako služba na českém trhu
Dolejší, Tomáš ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Pavelka, Jan (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o tématice poskytování aplikací formou Software as a Service, neboli software jako služba. Mezi hlavní cíle tohoto textu patří především vymezení tématiky SaaS, popis současného stavu a předpokládaných trendů a v neposlední řadě též poskytnutí návodu, jak postupovat při vstupu na trh SaaS s jednoduchou aplikací. Přidruženým cílem je snaha ukázat, že i nerozsáhlá on-line aplikace může odpovědět na aktuální poptávku. Metodou pro splnění stanovených cílů bylo především detailní studium současných trendů a získání praktických zkušeností ze samotné problematiky SaaS. Celou praktickou část této diplomové práce považuji za klíčovou, neboť předkládá postup, jakým jsem já (s několika společníky) postupoval při přípravách na poskytování on-line aplikace formou SaaS. Správnost tohoto postupu ovšem doopravdy ověří až čas. Přínos celé diplomové práce vidím především v tom, že se nevěnuje poskytování robustních informačních systémů. Naopak je zaměřena na poskytování jednoduché on-line aplikace, která může odpovědět na aktuální poptávku. O této tématice jsem nenašel téměř žádnou kvalitní literaturu. Struktura diplomové práce je transparentní ? v teoretické části podávám výklad o problematice SaaS a souvisejících tématech. V praktické části se potom věnuji právě dokončovanému podnikatelskému záměru, který spočívá v poskytování on-line aplikace v modelu software jako služba. V závěru diplomové práce hodnotím dosažení stanovených cílů a předkládám návrhy na praktické využití tohoto textu.
Outsourcing IS/ICT - formy, modely využití, trendy
Tůmová, Magda ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Černý, Karel (oponent)
Práce uvádí definici outsourcingu, jeho historii, důvody pro outsourcing a také možné nevýhody. Věnuje se informatickým zdrojům, procesům a službám. Uvádí dělení outsourcingu na outsourcing vývoje, provozu vlastnicví a odpovědnosti a na offshore a onshore outsourcing. Detailně popisuje rozdělení podle přemětu outsourcingu, kde jsou u jednotlivých modelů outsourcingu uváděny přínosy, možná rizika, kritické faktory a další specifika. Doporučuje jednotlivé kroky outsourcingu, které je dobré při jeho postupu dodržet. Obsahuje vlastní analýzu poskytovatelů outsourcingu v České republice. Nastiňuje trendy outsourcingu jak ve světě, tak v České republice.
Výběr poskytovatele aplikačních služeb
Martinec, Jiří ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Vít, Miroslav (oponent)
Cílem práce je vytvoření detailní analýzy návrhu webové aplikace ?Průvodce výběrem eshopu?. Tato aplikace je určena převážně pro vedoucí pracovníky malých a středních podniků, kteří se rozhodli pro zřízení internetového obchodu pro prodej svých produktů a služeb. Hlavní funkcí průvodce je pomoc uživateli při výběru optimálního systému pro provoz internetového obchodu formou ASP. Průvodce provede uživatele krok za krokem parametry, které nabízejí dostupné systémy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 78 záznamů.   začátekpředchozí69 - 78  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Voříšek, Jakub
12 Voříšek, Jan
1 Voříšek, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.