Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kresba jako prostředek ke zjištění znalostí žáků o stavbě buňky
VLČKOVÁ, Barbora
Tato bakalářská práce se zaměřuje na využití kresby jako prostředku ke zjištění znalostí žáků o stavbě buňky. Cílem práce je zkoumat, jak kresba může sloužit jako nástroj pro získávání informací o znalostech žáků a také hodnotit úroveň vědomostí o buňce u žáků 6. ročníku. Výzkumu se zúčastnilo 41 respondentů ze dvou základních škol. Pro sběr dat od respondentů byl použit dotazník, který obsahoval tři části. V první části byli respondenti dotazováni na základní informace o sobě následované otázkami týkajícími se jejich zájmu o kreslení. Druhá část dotazníku ověřovala pomocí otevřených a uzavřených otázek znalosti týkající se buňky. V poslední části měli respondenti prostor pro nakreslení a popsání organel živočišné a rostlinné buňky. Dotazník byl respondentům podán dvakrát. Poprvé měli ukázat své znalosti bez jakékoliv přípravy. Při druhé návštěvě škol byl respondentům poskytnut naučný text o buňce, doprovázený obrázky jednotlivých buněk, který jim umožnil rychle se seznámit se základními informacemi o buňce. Následně vyplňovali tentýž kvíz. Výsledky ukazují, že kresba může být efektivním nástrojem pro zjišťování znalostí žáků o stavbě buňky. Žáci se prostřednictvím kresby vyjadřují a zobrazují své představy o buňce. Velká většina respondentů si myslí, že jim kresby výrazně přispívají k učení. První kvíz dopadl průměrně. U většiny otázek alespoň půlka respondentů odpověděla správně. U druhého kvízu bylo zaznamenáno zlepšení výsledků. Vyhodnocení třetí částí dotazníku bylo provedeno na základě předem stanovených kritérií. Až na jednu výjimku každý respondent zakreslil do buňky alespoň jádro. Většina respondentů zakreslila do buňky více než jednu organelu.
Design automatického krmítka pro domácí zvířata
Vlčková, Barbora ; Buganská, Tamara (oponent) ; Rubínová, Dana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem automatického krmítka umožňující vzdálenou podporu krmení pro kočky a malé až středně velké psy. Při návrhu byly zohledňovány znalosti získané designérskou a technickou analýzou a byl kladen důraz na funkční, ergonomické a hygienické aspekty. Výsledným produktem je moderní krmítko s přidanými funkcemi zajišťující uživateli plnou kontrolu nad krmením jeho zvířete.
Pohádkové motivy v epice 2. poloviny 19. století
Vlčková, Barbora ; Šmahelová, Hana (vedoucí práce) ; Vaněk, Václav (oponent)
Bakalářská práce s názvem Pohádkové motivy v epice 2. poloviny 19. století je založena na rozboru vybraných textů a jejich interpretaci, která směřuje k objasnění významotvorné funkce pohádkových motivů v epice 2. poloviny 19. století. Zaměřuje se na podobu pohádky jako specifické narativní formy a na proměnu její funkce v kontextu poezie využívající pohádkové prvky. Současně je reflektován odkaz k tradici lidové pohádky, reprezentován osobnostmi Karla Jaromíra Erbena a Boženy Němcové. Interpretace děl se opírá o studii Vladimíra Proppa Morfologie pohádky, která stanovuje strukturu pohádkových funkcí. Závěry práce jsou vyjádřeny na základě porovnání epických skladeb Dědův odkaz od Adolfa Heyduka a Vyšehrad od Julia Zeyera s Proppovou funkční analýzou.
POHÁDKA V DÍLE VÁCLAVA TILLEHO - ŘÍHY
Vlčková, Barbora ; Šmahelová, Hana (vedoucí práce) ; Merhaut, Luboš (oponent)
Diplomová práce s názvem Pohádka v díle Václava Tilleho - Říhy je založena na rozboru a interpretaci Tilleho pohádkové tvorby a symbolistních pohádkových povídek. Důraz je kladen na způsob rozvíjení symbolistní poetiky na osnově folklorní pohádky. Cílem práce je postihnout funkci pohádkových prvků v prózách Václava Tilleho, ve kterých se střetává literární adaptace tradičních folklorních látek s poetikou symbolistní tvorby. V úvodní kapitole je zohledněn historický kontext tvorby Václava Tilleho a její folkloristické a literárněvědné aspekty. Prostřednictvím rozboru díla Václava Tilleho je zároveň odkazováno k širším souvislostem v kontextu symbolistní tvorby a secesního výtvarného umění.
A stylistic comparison of two modern translations of biblical text from the viewpoint of reception by present-day readers
Vlčková, Barbora ; Dušková, Libuše (vedoucí práce) ; Popelíková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá dvěma současnými překlady Bible do angličtiny, jimiž jsou New American Standard Bible, představující konzervativní překlad Bible, a Good News Bible, překlad volnější, usilující o čtivost a dostupnost z hlediska dnešního čtenáře. Cílem práce je zanalyzovat tyto dva překlady co do stylu a rozhodnout, jakých jazykových prostředků využívá překlad Good News Bible k dosažení vyšší působivosti na čtenáře. Výzkum je založen na vzorku 100 obsahem si odpovídajících veršů z každé Bible (dohromady 200 veršů). Verše reprezentují pět různých narativních částí Bible. Syntaktická rovina je zkoumána jak kvalitativně, tak kvantitativně, lexikální rovina pak pouze kvalitativně. Diplomová práce se snaží výsledky výzkumu nejen popsat, ale také je pokud možno vysvětlit.
The subjunctive versus the "should"-construction and the indicative in dependent imperative clauses
Vlčková, Barbora ; Malá, Markéta (vedoucí práce) ; Šaldová, Pavlína (oponent)
V anglické závislé rozkazvací větě se pro realizaci přísudku nabízejí tři různé formy: konjunktiv, konstrukce se "should" a indikativ. Bakalářská práce se zabývá těmito paradigmatickými variantami a klade si za cíl prozkoumat jejich distribuci v britské angličtině, jak ze synchronního, tak diachronního hlediska. Teoretická část práce, která má sloužit hlavně jako podklad pro výzkumnou část, čerpá z gramatik a předchozích studií. Poskytuje přehled dané problematiky a osvětluje důležité termíny. Následující sekce popisuje výzkumný projekt, který se skládá ze dvou částí: diachronní a synchronní. Zatímco diachronní část se zaměřuje na vývoj distribuce variant v závislých rozkazovacích větách od druhé poloviny 20. století do současnosti, synchronní část se snaží definovat faktory, které by mohly ovlivňovat užívání těchto variant v moderní angličtině. Jako hlavní zdroj výzkumného projektu používá bakalářská práce několik korpusů britské angličtiny. Z nich excerpované příklady byly podrobněji analyzovány, aby mohly být vyjádřeny výsledky, které následně vedly k vyvození konečného závěru.
Pohádkové motivy v epice 2. poloviny 19. století
Vlčková, Barbora ; Šmahelová, Hana (vedoucí práce) ; Vaněk, Václav (oponent)
Bakalářská práce s názvem Pohádkové motivy v epice 2. poloviny 19. století je založena na rozboru vybraných textů a jejich interpretaci, která směřuje k objasnění významotvorné funkce pohádkových motivů v epice 2. poloviny 19. století. Zaměřuje se na podobu pohádky jako specifické narativní formy a na proměnu její funkce v kontextu poezie využívající pohádkové prvky. Současně je reflektován odkaz k tradici lidové pohádky, reprezentován osobnostmi Karla Jaromíra Erbena a Boženy Němcové. Interpretace děl se opírá o studii Vladimíra Proppa Morfologie pohádky, která stanovuje strukturu pohádkových funkcí. Závěry práce jsou vyjádřeny na základě porovnání epických skladeb Dědův odkaz od Adolfa Heyduka a Vyšehrad od Julia Zeyera s Proppovou funkční analýzou.
Art commerce in Czech Republic
Vlčková, Barbora ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Novák, Miloš (oponent)
Bakalářská práce popisuje obchod s uměním v České republice se zaměřením na výtvarné umění. Situaci na českém trhu porovnává se zahraničím a uvádí možná řešení jak ji vylepšit. Věnuje se také detailnějšímu popisu chodu aukčních síní a galerií, zákonům spojeným s obchodem s uměním a podpoře umění v České republice.

Viz též: podobná jména autorů
8 VLČKOVÁ, Barbora
3 Vlčková, B.
1 Vlčková, Beáta
2 Vlčková, Bohumila
4 Vlčková, Bára
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.