Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 162 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profesní příprava budoucích učitelů biologie v oblasti vědeckých dovedností
Nejedlý, Adam ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
V mnoha případech je pro uplatnění v současné společnosti nezbytné pochopit povahu a platnost informací předkládaných na základě vědeckých poznatků. Stejně tak je v souladu s rychle se rozvíjejícími obory vědy, techniky a technologií nutné mít dostatek kompetentních lidí připravených pro práci v těchto oblastech. V důsledku toho se vědecké dovednosti jeví jako základní složka přírodovědné gramotnosti, na jejíž rozvoj je vzdělávání žáků v mnoha zemích zaměřeno. Postoje učitelů k významu vědeckých dovedností hrají ve vzdělávání žáků zásadní roli, protože vnímání jejich důležitosti je východiskem pro zprostředkování jejich významu žákům a následně pro jejich rozvoj u žáků. Je také důležité, aby se učitelé cítili dostatečně kompetentní k výuce těchto dovedností. Podmínkou toho je, aby byly kvalitně a dostatečně připravování ve vysokoškolské přípravě učitelů. Cílem výzkumu bylo charakterizovat profesní přípravu učitelů biologie v oblasti vědeckých dovedností. Byla provedena obsahová analýza anotací a sylabů oborových předmětů ve studijních programech. Pro zjištění postojů bylo realizováno dotazníkové šetření zaměřené na vnímání důležitosti, vlastní kompetentnosti a vysokoškolskou přípravu studentů v oblasti vědeckých dovedností. Studenti vnímali vědecké dovednosti jako důležité, avšak jejich přípravu...
Další profesní vzdělávání a rozvoj zaměstnanců call centra nakladatelství XY
Koubek, Daniel ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dalšího profesního vzdělávání a systémem podnikového vzdělávání. Práce je rozčleněna do dvou částí - teoretické a empirické. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy spojené s konceptem celoživotního učení s důrazem na terminologii související s dalším profesním vzděláváním, rozvojem pracovníků, řízením lidského kapitálu a kariéry. Jedna z kapitol se věnuje nastavení systému firemního vzdělávání a strategiím vzdělávání. V empirické části byla provedena identifikace vzdělávacích potřeb a analýza systému firemního vzdělávání zaměstnanců call centra. Výzkumné šetření bylo realizováno v pražském nakladatelství XY. Na základě získaných dat byl navržen kompetenční model pracovníků call centra a následně implementován do strategie vzdělávání zaměstnanců. Z realizovaných šetření vyplývá, že nakladatelství XY využívá systematického modelu firemního vzdělávání - poskytuje a umožňuje zaměstnancům vzdělávání v různých oblastech s ohledem na konkrétní profesi a její kvalifikační a kompetenční požadavky. Firemní vzdělávání funguje jako jeden z klíčových nástrojů dalšího profesního vzdělávání a rozvoje zaměstnanců s cílem dosažení lepších prodejních výsledků, produktivity a efektivity práce. Jak se dále ukázalo, velký důraz je managementem společnosti kladen na...
Osobnost manažera a rozvoj jeho kompetencí
Němečková, Libuša ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá identifikací metod vzdělávání manažerů a nalezení efektivní cesty rozvoje jejich kompetencí. Pro kvalitativní šetření jsou vybráni linioví manažeři ze soukromé sféry. Pomoci rozhovorů je zjištěno, jaké metody používají pro svůj osobní rozvoj a jaké jsou jimi preferované metody rozvoje. Práce analyzuje manažerské schopnosti, dovednosti a proces systematického vzdělávání a rozvoje. Nejsou opomenuta další manažerská témata, která s sebou tato pozice nese. Co předcházelo posunutí do role manažera? Jak manažeři pracují s lidmi? Jak je rozvíjejí? Jaký styl vedení využívají? Jak komunikují s lidmi při firemních změnách? Jak rozvíjí sebe a svůj tým? Jak pečují o své duševní zdraví, aby nevyhořeli? Vzdělávají se sami (sebeřízeně mimo podnik), rozvíjí dovednosti prostřednictvím firemních kurzů nebo upřednostňují vzdělávání pomoci vzdělavatele/lektora? Odhalí tedy jejich rozvojový plán a jeho nedostatky. Cílem diplomové práce je identifikovat, jaké metody a nástroje používají manažeři pro svůj rozvoj a jakým způsobem by rádi a efektivně rozvíjeli manažerské kompetence. Zda je jimi upřednostňováno e-learningové firemní vzdělávání, sebeřízené vzdělávání nebo by pro svůj rozvoj ocenili (nebo již oceňují) formu řízeného školení, tedy rozvíjení kompetencí vedené vzdělavatelem/lektorem. Na...
Psychologie učení dospělých - role emocí v učení dospělých
Janatová, Katarína ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou psychologie učení. Zaměřuje se na zjišťování vlivu druhu a intenzity emocí na učení a na zvládání testových zátěží. Hledá souvislosti mezi motivací k učení a setrváním ve studiu u dospělých studentů. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou popsány jednotlivé jevy související s učením, testováním a prožíváním emocí vysokoškolskými studenty v kombinované formě studia. V této části je také popsán netradiční student se svými specifiky, jež jej odlišují od studenta tradičního. Jsou zde vymezeny také bariéry a úskalí, kterým musí tento jedinec během učení čelit a překážky, jež překonává. V úvodu této části jsou položeny výzkumné otázky a stanoveny hypotézy, kterými se práce zabývá. V empirické části je popsán smíšený výzkum a jeho realizace. Kvalitativní výzkum probíhal na základě hloubkových nestrukturovaných rozhovorů. Pomocí standardizovaného dotazníku Achievement Emotions Questionnaire (AEQ) - Reinhard Pekrun, Thomas Goetz et al. byla sesbírána data v rámci kvantitativního výzkumu. Z dotazníku byla využita pouze ta část, jež se týká prožívání emocí těsně před testováním, během něj a po testování. Výsledky výzkumu byly vyhodnoceny, popsány a porovnány s odbornou literaturou a vybranými výzkumnými šetřeními. Autoři těchto výzkumů shodně...
Aktuální trendy využívání digitálních nástrojů ve firemním vzdělávání
Dobaka, Emil ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Organizace v ČR bez ohledu na to, zda se jedná o veřejné instituce či soukromé podniky, aktuálně zohledňují při transformaci svých činností zejména faktor potřeby digitalizace svých procesů. Především v posledních dvou předchozích letech události vyrovnávání se s dopady šíření onemocnění COVID-19 významně ovlivnily potřeby a jednání společenských celků v oblastech uspořádání a organizace práce. Uvedený fenomén urychlil využívání digitálních nástrojů v oblasti dalšího vzdělávání a navázal tak na změny například ve výrobním sektoru v konceptu Průmysl 4.0 podporované Ministerstvem průmyslu a obchodu. Narůstající dynamika vývoje a nabídky digitálních nástrojů pro oblast vzdělávání však staví specialisty na vzdělávání v soukromém sektoru před rozhodování, které z nabízených nástrojů jsou skutečným přínosem anebo jen neefektivním experimentem bez pozitivních dopadů na jejich podniky. Práce se zabývá problematikou aktuálního vývoje nabídky digitálních nástrojů pro firemní vzdělávání. Cílem je identifikovat a charakterizovat aktuálně nabízené digitální nástroje pro podnikové vzdělávání v ČR. Provést jejich klasifikaci dle způsobu jejich využití v procesu přípravy, realizace, vyhodnocování a řízení dalšího vzdělávání. Důraz je kladen na shrnutí pozitivních i negativních faktorů při jejich využití v...
Edukační role Knihovny Václava Havla
Pavlovský, Jakub ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá edukační rolí Knihovny Václava Havla, tedy její úlohou v oblasti vzdělávání dospělých jedinců. Cílů diplomové práce je několik. Kromě představení zmíněné knihovny, analýzy a charakteristiky kulturního a občanského dopadu této instituce na dospělého jedince, který se zúčastnil alespoň pěti vzdělávacích akcí v období jednoho roku, je to také identifikace jejího dopadu na rozvoj demokratické kultury. Práce dále charakterizuje občanské vzdělávání dospělých a jejich občanské kompetence, popisuje úlohu Knihovny Václava Havla v rámci kulturní andragogiky, v oblasti, která je zároveň přiblížena a popsána v historických souvislostech i pomocí soudobých prostředků. Cílem kulturní andragogiky je podpora dospělých při osvojování kulturních hodnot a uspokojování potřeb seberealizace. Podstatné místo mají v této práci i další zapojené kulturní instituce do občanského a zájmového vzdělávání dospělých. Uvedené cíle jsou ve výzkumné části propojené a prostřednictvím rozhovorů a metodou zpracování otevřeného kódování analyzovány, aby tak bylo zřetelné, jaký účinek mají aktivity Knihovny Václava Havla na návštěvníky. Výsledky výzkumu ukazují, že Knihovna Václava Havla je významným pomocníkem podílejícím se na vědomém i nevědomém procesu začleňování dospělých lidí do české i středoevropské...
Možnosti a rozvoj dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v Botanické zahradě hl. m. Prahy
Černý, Bohumil ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) v Botanické zahradě hl. m. Prahy (BZP) a možnostmi nabídky akreditovaných kurzů. Cílem práce je teoreticky vymezit a charakterizovat DVPP s důrazem na analýzu a identifikaci vzdělávacích potřeb a motivaci pedagogických pracovníků předmětů přírodověda a biologie na základních a středních školách na území hl. m. Prahy s důrazem na rozvoj badatelsky orientovaného vyučování. Dále realizovat výzkum zaměřený na využití metod a forem vzdělávání učitelů. Teoretická část diplomové práce se zabývá vymezením a vztahem základních pojmů ve sledované oblasti dalšího vzdělávání, systematického vzdělávání, analýzou vzdělávacích potřeb, organizací vzdělávacích aktivit v BZP, popisem vybraných aspektů DVPP v kontextu celoživotního učení. Pozornost je věnována systému vzdělávání, struktuře a identifikaci vzdělávacích potřeb pedagogických pracovníků. Analyticko-empirická část je věnována výzkumu v oblasti DVPP základních a středních škol předmětů biologie a přírodověda. Výzkum je rozdělen na dílčí části, které analyzují současný stav a DVPP na území hl. m. Prahy. Výzkum je realizován kvantitativní formou a jako výzkumný nástroj je použito dotazníkové šetření. Výsledky výzkumu jsou následně komparovány se strategickými dokumenty...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 162 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Veteška, Jaromír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.