Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí90 - 99  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Užití prvků Gestalt terapie v pedagogicko - psychologickém poradenství s důrazem na vývoj poradenského procesu
Pavlas Martanová, Veronika ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Rigorózní práce Užití prvků Gestalt terapie V pedagogicko - psychologickém poradenství s důrazem na vývoj poradenského procesu ukazuje, jak lze obohacovat praxi dětského poradenského psychologa o prvky psychoterapie. Tato práce mapuje teoreticky i prakticky na podkladě české i zahraniční literatury poradenský proces na půdě pedagogicko - psychologické poradny. Zkoumá legislativní i terminologické problémy a zaměřuje se blíže na vztah mezi poradenskou psychologii a psychoterapií. Popisuje proces poradensví a jeho fáze, věnuje se jednorázovým konzultacím stejně jako dlouhodobější poradenské spolupráci individuální i skupinové. Teoreticky vysvětluje základní principy Gestalt terapie, aby následně předvedla jejich užití v praktické části rigorózní práce. Zabývá se vznikem a kořeny Gestalt terapie i její současnou podobou. Vymezuje základní prvky Gestalt terapie: setrvání V "teď a tady", autenticitu, teorii pole, figuru a pozadí, práci s uvědoměním, kontaktní cyklus, definici psychického zdraví, otázky odpovědnosti a sebepodpory, metody, nástroje, cíle, indikaci i nejčastější kritiku Gestalt terapie. Praktická část sleduje jednorázová setkání, individuální i skupinovou poradenskou terapii očima Gestalt terapeuta. Demonstruje užití konkrétních prvků Gestalt terapie na dvou individuálních a jedné skupinové...
Třídní setkávání jako nástroj prosociálního učení
Veletová, Kateřina ; Trpišovská, Dobromila (oponent) ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce)
Diplomová práce má teoreticko-praktický (metodický) charakter. Teoretická část se zabývá obdobím středního školního věku a mapuje všechny aspekty této vývojové fáze. Dále se zaměřuje na prezentaci třídních setkáváních jako nové formy práce se školní třídou. Z těchto poznatků vychází část praktická, kterou tvoří program detailně metodicky vypracovaných setkávání, jejichž cílem je prevence vzniku nežádoucích sociálních vztahů ve třídě. Tento program jsem následně realizovala ve 4. třídě ZŠ a podrobně reflektovala a vyvodila závěry. Předpokládám, že diplomová práce může být inspirací pro jiné pedagogy čtvrtých a pátých tříd základních škol pro zefektivnění jejich práce se třídou.
Loutka a dítě v současném světě
Trojanová, Jaroslava ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Práce popisuje stav, ve kterém se dnes nachází vztah loutky a dítěte. Vychází z předpokladu, že základem každého vztahu je setkání, kontakt, sblížení, komunikace a vcítění. A to je důvodem, proč dnešní dítě většinou nemá blízký vztah s loutkou před několika desítkami let dětmi tolik oblíbenou. Dítě je ochuzeno o hru s loutkou z důvodu malé příležitosti ke hře s ní, z důvodu nedání patřičného prostoru pro hru s obyčejnými předměty, materiály, loutkami. Pokud dojde ve fantazii dítěte k oživení předmětu, se kterým jedná tak, že předmět ožije svým vlastním životem, nastává proměna vedoucí k pojmenování předmětu pojmem loutka. Tato psychická potřeba člověka oživit hmotu je příčinou, proč loutka přežívá až do současnosti již několik tisíc let. Autorka věří, že pokud se bude hrát loutkové divadlo s dětmi, bohatá loutkoherecká tradice nezanikne. Výčtem druhů loutek poukazuje na širokou nabídku loutek jako výtvarných artefaktů, které si děti mohou i samy vytvořit a zvládnou je animovat. Po zkušenostech z režie a dramaturgie z nastudování několika loutkohereckých představení s dětmi popisuje přesně, co tento proces cestou dramatické výchovy obnáší, jak a proč se o něj pokusit. Práce přináší řešení, jakým způsobem přiblížit dnešnímu dítěti loutku, a jak prostřednictvím loutky dítě přiblížit samo sobě, těm druhým i...
Adaptace dětí na cizojazyčné prostředí mateřské školy a osvojování cizího jazyka
Medová, Šárka ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Současný globalizovaný svět přináší sebou další, u nás zatím neprozkoumaný fenomén, a tím je cizí jazyk jako součást programu mateřských škol. Ačkoli odborná veřejnost upozorňuje, že předškolní systém vzdělávání na zapojení výuky jazyka není dosud připraven, představy veřejnosti jsou odlišné. Silně individualistická společnost jejímž znakem je vybírat z nepřeberného množství možností, si přeje uspokojit své potřeby tady a teď. Cizí jazyk se dnes stává samozřejmou součástí vzdělanosti, rozšiřuje další možnosti vzdělávání, cestování i pracovních příležitostí. Smíšená manželství už nejsou výjimkou. Veřejnost si proto žádá začít s výukou jazyka co nejdříve. Všeobecně je rozšířen názor, že malé dítě se učí jazyku podstatně snáze než dospělý. Už méně rodiče řeší fakt, že v současnosti v našem systému vzdělávání není v otázce výuky jazyka návaznost. I když si dítě částečně jazyk osvojí už ve školce, s dalším pokračováním výuky bude muset počkat až do třetí třídy. Dovednosti které získalo se ale po určité době vytratí, nebude li je používat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Suicidální chování dětí a dospívajících
Kajuková, Věra ; Goldmann, Petr (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Cílem této práce bylo zmapování rizikových faktorů a jejich vlivu na suicidální chování a představení jeho struktury a dynamiky. A to konkrétně u dvou adolescentů. Z důvodu přehlednosti jsem práci rozdělila na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsem se věnovala koncepci suicidia v rámci vývoje společnosti a epidemiologii suicidií v České republice i ve světě. Dále jsem se zabývala pojetím smrti u dětí a dospívajících a samotným suicidálním chováním, konkrétně jeho formami, způsoby a motivy. Orientovala jsem se také na suicidální vývoj jako proces. Podrobněji jsem se zabývala zejména faktory, které jsou vzhledem k suicidálnímu chování považovány za rizikové. Pro přehlednost jsem je rozdělila na faktory vnější a vnitřní ( konkrétně psychiatrické poruchy). Ve druhé polovině teoretické části jsem představila diagnostické prostředky užívané pro posuzování suicidálního dítěte a adolescenta, dále jsem se zaměřila na nástroje léčby zohledněné vzhledem k aktuálnímu psychickému stavu suicidálního dítěte a dospívajícího a době, před jakou byl suicidální akt spáchán. Nezbytný prostor jsem ponechala také možnostem prevence. V závěru teoretické části jsem ze zamyslela nad společenským postojem k suicidálním jedincům a kompatibilním právním předpisům. Praktickou část tvořily dvě kazuistiky, jejichž...
Příprava dítěte přeškolního věku na vstup do základní školy
Přeučilová, Irena ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Trpišovská, Dobromila (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Odklady školní docházky - výzva mateřským školám
Ležalová, Renata ; Valentová, Lidmila (oponent) ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce)
Klíčová slova Školní zralost, připravenost pro školu, odklad školní docházky, pedagogická diagnostika, klíčové kompetence dětí, individuální přístup, školní úspěšnost, vstup do školy, experiment Anotace Počet odkladů školní docházky má spíše vzrůstající tendenci, i když většina dětí před vstupem do školy navštěvuje mateřskou školu. Rámcový vzdělávací program vytyčuje klíčové kompetence, kterých by podle svých možností mělo dosáhnout každé dítě před vstupem do školy. Většina mateřských škol podle tohoto programu pracuje a příprava na vstup do školy je tedy její přirozenou součástí. Přesto se nabízí otázka, zda má být příprava na vstup do školy v mateřské škole před rodiči zvlášť prezentována. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Představy smrti u dětí
Kubáňková, Jarmila ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Cílem práce je porozumění tomu, jak děti přemýšlí o světě a jak se v něm orientují. Ambicí výzkumu je nalezení významů, které děti smrti přikládají. Jedním z předpokladů výzkumu je domněnka, že na představy o smrti se nelze ptát přímo, aniž by docházelo k nežádoucí redukci potenciálně bohaté odpovědi. Z tohoto důvodu byl zvolen jako nástroj Tematický apercepční test, přičemž děti vyprávěly příběhy na předem vybrané tabule. Na výzkumu spolupracovalo jedenáct devíti až desítiletých dětí. Jako srovnávací vzorek bylo stejnému testu vystaveno i jedenáct mladých dospělých ve věku devatenáct až dvacet let. Výpovědi dětí i dospělých byly následně podrobeny tematické analýze, přičemž jednou z kategorií analýzy byl i význam smrti pro aktéry příběhu. Výsledky analýzy poté byly dány do souvislostí s prací Klatt (1991).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí90 - 99  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
12 VALENTOVÁ, Lucie
8 Valentová, Lenka
12 Valentová, Lucie
2 Valentová, Ludmila
4 Valentová, Ľubica
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.