Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Absence dítěte na škole v přírodě a vliv na klima ve třídě
Vávrová, Tereza ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Název: Absence dítěte na škole v přírodě a vliv na klima ve třídě Autor: Bc. Tereza Vávrová Katedra (ústav): Katedra psychologie Vedoucí práce: PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. Abstrakt Diplomová práce se zabývá vlivem školy v přírodě na školní třídu a následky absence žáků na škole v přírodě. V teoretické části je školní třída pojata jako sociální skupina a vysvětlena teorie sociálních skupin. Následně je nastíněna problematika klimatu školní třídy a její struktura. Jelikož školní třída se mění s věkem a vývojem žáků, je věnována kapitola i této problematice. Samozřejmě je také pojednáváno téma školy v přírodě jako jedinečné součásti českého školství. Cílem práce bylo zjistit, zda se mění struktura a klima třídy v souvislosti se školou v přírodě a zda neúčast žáků na škole v přírodě ovlivňuje jejich následné postavení ve třídě. Praktická část se proto zabývá změnami školních tříd v oblasti struktury a klimatu v závislosti na škole v přírodě, absencí žáků na škole v přírodě a jejími dopady na postavení žáků ve třídách a očekáváními žáků od školy v přírodě. Závěry jsou vyvozovány na základě komparace dat získaných formou dotazníkového šetření před a po škole v přírodě ve třídách druhého stupně základní školy. Použité dotazníky zahrnovaly sociometrickou část, část věnovanou klimatu třídy, otázky týkající se...
Absence dítěte na škole v přírodě a vliv na klima ve třídě
Vávrová, Tereza ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Název: Absence dítěte na škole v přírodě a vliv na klima ve třídě Autor: Bc. Tereza Vávrová Katedra (ústav): Katedra psychologie Vedoucí práce: PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. Abstrakt Diplomová práce se zabývá vlivem školy v přírodě na školní třídu a následky absence žáků na škole v přírodě. V teoretické části je školní třída pojata jako sociální skupina a vysvětlena teorie sociálních skupin. Následně je nastíněna problematika klimatu školní třídy a její struktura. Jelikož školní třída se mění s věkem a vývojem žáků, je věnována kapitola i této problematice. Samozřejmě je také pojednáváno téma školy v přírodě jako jedinečné součásti českého školství. Cílem práce bylo zjistit, zda se mění struktura a klima třídy v souvislosti se školou v přírodě a zda neúčast žáků na škole v přírodě ovlivňuje jejich následné postavení ve třídě. Praktická část se proto zabývá změnami školních tříd v oblasti struktury a klimatu v závislosti na škole v přírodě, absencí žáků na škole v přírodě a jejími dopady na postavení žáků ve třídách a očekáváními žáků od školy v přírodě. Závěry jsou vyvozovány na základě komparace dat získaných formou dotazníkového šetření před a po škole v přírodě ve třídách druhého stupně základní školy. Použité dotazníky zahrnovaly sociometrickou část, část věnovanou klimatu třídy, otázky týkající se...
Hostitelská péče - výhody a nevýhody
Vávrová, Tereza ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá nově se rozvíjejícím typem náhradní rodinné péče, hostitelskou péčí. V teoretické části je hostitelská péče nejprve uvedena jako jedna z možností, jak lze umožnit dětem v ústavní výchově poznat rodinný život a fungování běžné rodiny. Jsou zde nastíněny důvody, proč jsou děti z vlastních rodin odebírány a jak se s nimi pracuje dál. Hostitelská péče je uvedena v rámci systému náhradní rodinné péče. Následně je prostor věnován tomu, jaké jsou nároky na žadatele o hostitelskou péči, jaké děti do této péče mohou být umístěné a jak by hostitelská péče měla probíhat. Jelikož se práce zabývá možností uspokojování potřeb v hostitelské péči a pozitivy a riziky, které hostitelská péče přináší, je jedna z kapitol věnována teorii základních psychických potřeb od autorů Matějčka a Langmeiera. Praktická část se zabývá třemi pohledy na hostitelskou péči a jejím hodnocením v rámci zmíněných aspektů. Tyto tři pohledy jsou získány v rozhovorech s řediteli dětských domovů a pracovnicemi orgánu sociálně-právní ochrany dětí a dále v dotaznících vyplněných hostiteli. Kromě hodnocení hostitelské péče z pohledu pozitiv, rizik a možnosti uspokojování potřeb se praktická část také zabývá souvislostí mezi hodnocením jednotlivých skupin a jejich rolí v hostitelské péči a také vlivem na realizaci...
Imigrační politika Austrálie: minulost a současnost.
Vávrová, Tereza ; Reschová, Jana (vedoucí práce) ; Muller, Karel (oponent)
Tato práce se zabývá australskou imigrační politikou, jejím vývojem a současnou situací. Analyzuje jednotlivé imigrační vlny do Austrálie od roku 1788, od první britské imigrace, přes migraci spojenou s objevem zlata až po imigraci jiných národností než Britů v 19. století. Dále se věnuje kontroverzní politice bílé Austrálie, včetně zákona o omezení imigrace z roku 1901. Poté je představen poválečný imigrační program a vysvětlen odklon od politiky bílé Austrálie a následné přijetí politiky multikulturalismu v roce 1973 ministerským předsedou Whitlamem, jakož i nejdůležitější vládní opatření v oblasti imigrační politiky do roku 1996. Práce rovněž zmiňuje české a slovenské stopy v Austrálii se zaměřením na příběh jednoho českého imigranta. Druhá kapitola práce se blíže věnuje australskému pojetí multikulturalismu, kritice tohoto přístupu v Austrálii s uvedením postojů Pauline Hansonové či rozvedením tématu australských muslimů. Ve třetí kapitole jsou analyzovány změny v imigrační politice za vlády Johna Howarda (1996-2007), možné směry vývoje politiky současné labouristické vlády Kevina Rudda, otázky týkající se veřejného mínění vzhledem k imigratnům nebo systému australských víz.

Viz též: podobná jména autorů
2 Vávrová, Taťána
3 Vávrová, Terezie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.