Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Realizace přechodu žáků na druhý stupeň po 5. a 4. ročníku
Urbanová, Hana ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent)
Práce se zabývá přechodem žáků základní školy na 2. stupeň. Teoretická část popisuje vývoj českého primárního a nižšího sekundárního vzdělávání. Dále porovnává povinné vzdělávání jednotlivých evropských států a zabývá se problematikou přechodu z pohledu vývoje několika posledních desetiletí v mezinárodním kontextu. Empirický výzkum se zaměřuje na zmapování přechodu žáků na nižší sekundární stupeň vzdělávání. Výzkumným designem je případová studie školy, kde k přechodu dochází po čtvrtém i po pátém ročníku. Cílem je zjistit, jak přechod vnímají sami žáci i jejich učitelé. Práce popisuje důvody, které vedly ke změně klasického modelu, a zabývá se strategiemi usnadňujícími vlastní přechod žáků na 2. stupeň. Zjišťuje výhody a nevýhody změněného modelu, které dává do kontextu trendů ve společnosti a vývoje současných žáků. Výsledky ukazují, že žáci ani učitelé nevnímají zásadní rozdíly v načasování přechodu. Pro všechny žáky nehledě na model přechodu je výraznější změnou vstup do šestého ročníku, který je spjat se změnou kurikula. Žáci přecházející dle nového modelu vnímají přechod po čtvrtém ročníku jako výhodu při adaptaci na šestý ročník. KLÍČOVÁ SLOVA primární škola, nižší sekundární škola, přechod, strategie usnadňující přechod
Boj proti korupci v Praze - protikorupční strategie státní správy a občanské společnosti za "Nečasovy vlády"
Urbanová, Hana ; Guasti, Petra (vedoucí práce) ; Navrátil, Jiří (oponent)
Předkládaná práce je věnována problematice boje proti korupci. V teoretické rovině práce seznamuje s příčinami korupce a s nástroji, které jsou pro její potírání v současné době využívány. V praktické části zjišťuji, jakým způsobem lze zlepšit situaci v oblasti korupce podle aktérů, kteří působí na území hl. m. Prahy. Cílem práce je identifikovat, jak je možné boj proti korupci v rámci kooperace neziskových organizací a veřejného sektoru zefektivnit. Analytická část práce proto mapuje situaci v oblasti vztahů mezi vybranými neziskovými organizacemi navzájem a vztahů mezi nimi a veřejnou správou zastoupenou v této práci Magistrátem hl. m. Prahy - institucí, která zde zastupuje samosprávní činnost.
Analýza systému zahraniční rozvojové spolupráce ČR z pohledu jeho aktérů
Urbanová, Hana ; Nováček, Pavel (vedoucí práce) ; Kokavec, Peter (oponent)
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd / Smetanovo nábřeží 6, 110 01 Praha 1 info@fsv.cuni.cz, tel: 222 112 111 www.fsv.cuni.cz Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 29/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není v elektronické verzi k dispozici.
Podpora zdraví v kurikulu Vyšší odborné zdravotnické školy a Střední zdravotnické školy v Praze 1
Urbanová, Hana
Diplomová práce se zabývá tématem podpory zdraví v kurikulu Vyšší odborné zdravotnické školy a Střední zdravotnické školy v Praze 1. Cílem kvalitativního výzkumu je zjistit, jak tato škola uchopila možnosti podpory zdraví ve svých školních vzdělávacích programech a dalších pedagogických dokumentech, jaký mají učitelé životní styl a jaké jsou jejich konkrétní zkušenosti s realizací podpory zdraví v jejich vyučovaných předmětech. Výzkum byl proveden pomocí tří technik sběru dat: metodou polostrukturovaných rozhovorů s vybranými učiteli, pozorováním během výuky některých předmětů i mimo vyučování a analýzou relevantních pedagogických dokumentů. Práce je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část pojednává o historii i současnosti vybrané školy, pedagogických dokumentech i o vybraných pedagogických pracovnících. Informuje také o konkrétních projektech školy na podporu zdraví. Praktická část obsahuje výsledná šetření kvalitativního výzkumu, která ukázala, že ve vybraných kurikulárních dokumentech je téma podpory zdraví obsaženo v mnoha různých oblastech. Její následná realizace závisí nejen na finančních a kapacitních možnostech školy, ale hlavně na konkrétních učitelích, na jejich zodpovědném přístupu k této problematice nejen ve svých vyučovacích předmětech,...
Podpora zdraví v kurikulu Vyšší odborné zdravotnické školy a Střední zdravotnické školy v Praze 1
Urbanová, Hana
Diplomová práce se zabývá tématem podpory zdraví v kurikulu Vyšší odborné zdravotnické školy a Střední zdravotnické školy v Praze 1. Cílem kvalitativního výzkumu je zjistit, jak tato škola uchopila možnosti podpory zdraví ve svých školních vzdělávacích programech a dalších pedagogických dokumentech, jaký mají učitelé životní styl a jaké jsou jejich konkrétní zkušenosti s realizací podpory zdraví v jejich vyučovaných předmětech. Výzkum byl proveden pomocí tří technik sběru dat: metodou polostrukturovaných rozhovorů s vybranými učiteli, pozorováním během výuky některých předmětů i mimo vyučování a analýzou relevantních pedagogických dokumentů. Práce je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část pojednává o historii i současnosti vybrané školy, pedagogických dokumentech i o vybraných pedagogických pracovnících. Informuje také o konkrétních projektech školy na podporu zdraví. Praktická část obsahuje výsledná šetření kvalitativního výzkumu, která ukázala, že ve vybraných kurikulárních dokumentech je téma podpory zdraví obsaženo v mnoha různých oblastech. Její následná realizace závisí nejen na finančních a kapacitních možnostech školy, ale hlavně na konkrétních učitelích, na jejich zodpovědném přístupu k této problematice nejen ve svých vyučovacích předmětech,...
Realizace přechodu žáků na druhý stupeň po 5. a 4. ročníku
Urbanová, Hana ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent)
Práce se zabývá přechodem žáků základní školy na 2. stupeň. Teoretická část popisuje vývoj českého primárního a nižšího sekundárního vzdělávání. Dále porovnává povinné vzdělávání jednotlivých evropských států a zabývá se problematikou přechodu z pohledu vývoje několika posledních desetiletí v mezinárodním kontextu. Empirický výzkum se zaměřuje na zmapování přechodu žáků na nižší sekundární stupeň vzdělávání. Výzkumným designem je případová studie školy, kde k přechodu dochází po čtvrtém i po pátém ročníku. Cílem je zjistit, jak přechod vnímají sami žáci i jejich učitelé. Práce popisuje důvody, které vedly ke změně klasického modelu, a zabývá se strategiemi usnadňujícími vlastní přechod žáků na 2. stupeň. Zjišťuje výhody a nevýhody změněného modelu, které dává do kontextu trendů ve společnosti a vývoje současných žáků. Výsledky ukazují, že žáci ani učitelé nevnímají zásadní rozdíly v načasování přechodu. Pro všechny žáky nehledě na model přechodu je výraznější změnou vstup do šestého ročníku, který je spjat se změnou kurikula. Žáci přecházející dle nového modelu vnímají přechod po čtvrtém ročníku jako výhodu při adaptaci na šestý ročník. KLÍČOVÁ SLOVA primární škola, nižší sekundární škola, přechod, strategie usnadňující přechod
Podpora zdraví v kurikulu Vyšší odborné zdravotnické školy a Střední zdravotnické školy v Praze 1
Urbanová, Hana ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem podpory zdraví v kurikulu Vyšší odborné zdravotnické školy a Střední zdravotnické školy v Praze 1. Cílem kvalitativního výzkumu je zjistit, jak tato škola uchopila možnosti podpory zdraví ve svých školních vzdělávacích programech a dalších pedagogických dokumentech, jaký mají učitelé životní styl a jaké jsou jejich konkrétní zkušenosti s realizací podpory zdraví v jejich vyučovaných předmětech. Výzkum byl proveden pomocí tří technik sběru dat: metodou polostrukturovaných rozhovorů s vybranými učiteli, pozorováním během výuky některých předmětů i mimo vyučování a analýzou relevantních pedagogických dokumentů. Práce je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část pojednává o historii i současnosti vybrané školy, pedagogických dokumentech i o vybraných pedagogických pracovnících. Informuje také o konkrétních projektech školy na podporu zdraví. Praktická část obsahuje výsledná šetření kvalitativního výzkumu, která ukázala, že ve vybraných kurikulárních dokumentech je téma podpory zdraví obsaženo v mnoha různých oblastech. Její následná realizace závisí nejen na finančních a kapacitních možnostech školy, ale hlavně na konkrétních učitelích, na jejich zodpovědném přístupu k této problematice nejen ve svých vyučovacích předmětech,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
19 Urbanová, Hana
6 Urbanová, Hedvika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.