Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 170 záznamů.  začátekpředchozí110 - 119dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podněty z pedagogiky Célestina Freineta pro naši školu
Váňová, Ivana ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na pedagogiku Francouze Célestina Freineta. Teoretická část se nejprve zabývá pojmem alternativní školství a snaží se nastínit charakteristiku jednotlivých druhů škol u nás. Dále se stručně zaměřuje na biografii Célestina Freineta a popisuje základní rysy a principy jeho pedagogiky. Snaží se charakterizovat vyučující metody a techniky typické pro tuto pedagogiku a detailně se zaměřuje na jednu z nich, kterou je školní časopis. Praktická část dokumentuje případovou studii jedné freinetovské švýcarské školy. Popisuje metody a techniky, které zde využívají, zvláště pak tvorbu školního časopisu. Druhou část praktické části tvoří experiment uskutečněný ve 2. třídě jedné české školy. Experiment se zaměřuje na konkrétní techniku volného psaní a možnosti začlenění techniky třídního časopisu ve výuce na běžných českých školách.
Hodnocení sloužící žákovu učení
Šubertová, Jarmila ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Autor: Jarmila Šubertová Název diplomové práce: Hodnocení sloužící žákovu učení Univerzita: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Vedoucí diplomové práce: Ph.Dr. Anna Tomková, Ph.D. Rok vydání: Praha 2011 Počet stran: 99 V diplomové práci se soustředím na hodnocení, jímž pedagog usměrňuje kladně žákovo učení. Zároveň volí takové způsoby hodnocení, které mu slouží k odhalení individuálních pokroků či rezerv žáka, aby na jejich základě volil odpovídající formy práce. Způsoby hodnocení, které učitel užívá, zasazuji do souvislostí reformy školství a současných tendencí v rámci závazného školního dokumentu, RVP ZV. Diplomová práce hledá způsoby hodnocení, které současně vycházejí z poznatků pedagogické psychologie o procesu žákova učení. Konkrétní vybrané způsoby hodnocení dále rozkrývám na základě určeného cíle. Praktická část popisuje a analyzuje způsoby hodnocení v praxi paní učitelky na vybrané škole, charakterizuje hodnocení jako výraznou část jejího osobního pojetí vyučování. Klíčová slova: Školní hodnocení, formativní hodnocení, individualizace výuky, kritéria, portfolio, sebehodnocení
Kooperativní učení
Mačugová, Michaela ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce se zabývá kooperativním učením. Jejím hlavním cílem je porozumět systému kooperativního učení a umění jeho aplikace v praxi. Práce obsahuje dvě části - praktickou a teoretickou. Teoretická část pojednává o teorii kooperativního učení a jeho uplatnění v českých školách. Praktická část ověřuje teoretická stanoviska a soustředí se na výzkumnou oblast "Vliv kooperace na procesy vyučování a výsledky učení žáků." prostřednictvím výzkumných metod dotazování, pozorování a experimentování.
Žákovské portfolio jako prostředek hodnocení
Nedvědová, Marie ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce má teoreticko - výzkumný charakter. Teoretická část se zabývá problematikou školního hodnocení a jeho alternativními způsoby pronikajícími do našeho školstvÍ. Hlavní pozornost je věnována sebehodnocení, žákovskému portfoliu a práci s ním. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky výzkumu zabývajícího se zmapováním a porovnáním práce se žákovským portfoliem na různých školách v pojetí několika učitelek. Velká část výzkumu je věnována tvorbě reprezentačního portfolia na konci 5. ročníku a pracovního portfolia na začátku školní docházky pod vedením paní učitelky Vladimíry S. Klíčová slova školní hodnocení
Podněty z Decrolyho pedagogiky pro naši školu
Marková, Barbora ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce je pedagogika belgického lékaře a pedagoga Ovida Decrolyho. Teoretická část obsahuje zařazení Decrolyho v rámci světové pedagogiky, stručný životopis, charakteristiku pedagogiky a tématické výuky v Decrolyho škole a v programu Začít spolu. V praktické části se budu věnovat použití Decrolyho tématické výuky v rámci programu Začít spolu v mateřské a základní škole. Informace v mé diplomové práci mohou být přínosné těm, co se chtějí s Decrolym seznámit a vytvořit si o něm a o jeho metodě základní představu. Mohou také inspirovat k práci s tématem ve vlastní třídě.
Ekologická / environmentální výchova v primární škole
Kodetová, Magdalena ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce pojednává o ekologické/environmentálni výchově v primární škole. Jejím cílem je podat přehled o dané problematice v procesu transformace českého školství. Získané poznatky využiji pro navržení aktuálních cílů, způsobů a příležitostí pro nově koncipovanou strategii environmentálni výchovy v ZŠ v Jihlavě. Podklady pro splnění těchto cílů poskytuje akční výzkum, jehož součástí je SWOT analýza a projekt na téma odpadové problematiky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Projektová výuka jako inovativní přístup vyučování na 1. st. ZŠ
Tesárková, Eva ; Tomková, Anna (oponent) ; Kargerová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá projektovým vyučováním a metodou projektu. V teoretické části jsou uvedeny podstatné informace vztahující se projektové výuce, popisuje historii projektové metody, seznamuje s hlavními představiteli této metody a s druhy projektů a jejich uplatnění ve vyučování. Výzkumná část, vedena metodou akčního výzkumu, zachycuje co si učitelé představují pod pojmem projektové vyučování-projekt, jaké typy projektů využívají učitelé nejčastěji a jaké jsou výhody nebo nevýhody projektového vyučování z pohledu učitele. Dotazníkové šetření u žáků sleduje preference a oblíbenost metody z hlediska žáka a s jakým typem projektu a ve kterém předmětu se žák nejčastěji setkal. Autorka práce prezentuje vlastní realizovaný projekt, ve kterém ověřuje charakteristické znaky projektové metody a porovnává teorii a vlastní praktickou zkušeností. Klíčová slova: transformace, projektové vyučování, projektová metoda, akční výzkum, projekt
Možnosti uplatnění projektového vyučování na 1. st .ZŠ
Zvárová, Jana ; Tomková, Anna (oponent) ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je projektové vyučování a možnosti jeho uplatnění na 1. stupni ZŠ. Práce se opírá o východiska a principy transformace českého školství po roce 1989 se zaměřením na vnitřní reformu primární školy. Stěžejní část práce se podrobně věnuje projektovému vyučování - především jeho historii, charakteristice a metodice. Cílem praktické části je ověření projektového vyučování v praxi. Autorka vytvořila a realizovala pět projektu pro žáky 1. stupně ZŠ. Každý projekt obsahuje edukační cíle a myšlenkovou mapu, podrobný popis realizace a hodnocení projektů včetně sebereflexe. Práci dětí v průběhu projektů dokumentují přílohy. Na základě uvedených projektů jsou charakterizovány podmínky pro úspěšnou realizaci projektového vyučování na 1. stupni ZŠ. Klíčová slova: vnitřní transformace českého školství po roce 1989, projektové vyučování, projekty.
Rozvíjení klíčových kompetencí k řešení problému v centrech aktivit programu "začít spolu"
Srbová, Kateřina ; Tomková, Anna (oponent) ; Kargerová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce "Rozvíjení klíčové kompetence řešení problému v centrech aktivit programu Začít spolu" se věnuje tématu center aktivit v programu Začít spolu a otázce, jakým způsobem lze v centrech rozvíjet klíčové kompetence, konkrétně kompetence řešení problémů. Teoretická část popisuje současné pojetí výuky v kontextu Evropského trendu výchovy a vzdělávání. Prezentuje program Začít spolu, jeho východiska, strategie a zásady. Mapuje myšlenku center aktivit v historickém kontextu a popisuje jejich pojetí v programu Začít spolu. Výzkumná část vychází z problematiky integrace klíčových kompetencí do výuky. Akční výzkum dokumentuje cestu jejich začleňování do praxe center akivit programu Začít spolu na jedné základní škole v Praze.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 170 záznamů.   začátekpředchozí110 - 119dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 TOMKOVÁ, Anna
3 Tomková, Adéla
2 Tomková, Alexandra
5 Tomková, Alice
5 Tomková, Alžběta
1 Tomková, Aneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.