Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  začátekpředchozí94 - 103další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Léčivé rostliny a jejich didaktické využití na 2. stupni ZŠ
Čalkovská, Dana ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Práce se zabývá využitím tématiky léčivých rostlin na 2. stupni základní školy. Teoretická část se věnuje problematice současné fytoterapie, dále charakterizuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání v České republice. Obsahuje také návrhy tématických celků vhodných k zařazení tématiky léčivých rostlin v různých předmětech na 2. stupni ZŠ. Zabývá se též srovnáním učebnic přírodopisu pro 2. stupeň ZŠ z hlediska informací o léčivých rostlinách. V současné době jsou na trhu k dispozici učebnice sedmi nakladatelství. Praktická část je určena zejména pro učitele působící v oblasti šumperského regionu. Obsahuje charakteristiku této oblasti, atlas některých léčivých rostlin typických pro Šumperk a okolí a také tři náměty k vycházkám do okolí Šumperka. Ke každé vycházce má učitel k dispozici dva pracovní listy. Přílohou diplomové práce je didaktická pomůcka v podobě atlasu léčivých rostlin.
Využití multimediálních aplikací ve výuce biologie na základní a střední škole
Kolář, Jan ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Ziegler, Václav (oponent)
Pojmem multimédia se v dnešní době objevuje téměř na každém kroku, hovoří se o něm v rádiu, televizi, novinách a občas i v běžném rozhovoru mezi přáteli. Otázkou však zůstává zdali opravdu víme, co se skrývá pod daným pojmem. Cílem této diplomové práce je čtenáři přiblížit co je to multimédium, z čeho se skládá a zároveň ukázat jaké pozitiva či negativa přináší do edukačního procesu, v našem případě do výuky biologie na základní a střední škole. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Minerální prameny Karlovarského kraje
Nikolovová, Soňa ; Sakala, Jakub (oponent) ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce)
Předkládaná práce je souhrnem veškerých dostupných informací o karlovarských minerálních pramenech. Je to rozdělena do tří hlavních částí. První část se zabývá geologickými poměry západních Čech obecně, podrobně řeší regionální geologii a popisuje formování krajiny z hlediska statigrafického od období proterozoika. Dále se zabývá vznikem a složením minerálních pramenů, které vytvářejí podloží Karlových Varů, tzv.vřídelní desku. Druhá část popisuje jednotlivé prameny jako takové. Řeší se zde jejich složení, historie, lokalita, teplota a vydatnost. Poslední část této práce se věnuje léčbě minerálními prameny v historii a současnosti, která se v Karlových Varech provádí, léčivými účinky pramenů na lidský organismus i jejími schopnostmi ovlivňovat jednotlivé orgány. Cílem práce bylo nashromáždit dostupné informace a poukázat na fakt, že v mnoha ohledech mohou být minerální prameny Karlových Varů pro člověka prospěšné.
Geologie Rychlebských hor
Buryánková, Radka ; Andreska, Jan (oponent) ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce představuje souhrn dostupných informací o geologii a mineralogii oblasti Rychlebských hor. Rychlebské hory se rozkládají na severu Moravy a ve Slezsku. Z hlediska regionálně geologického dělení Českého masivu náleží do lužické (lugikum) a moravskoslezské oblasti (moravosilesikum). Na podrobnější členění zkoumané oblasti nepanuje jednotný názor (viz např. Pouba 1962; Kachlík 2003). Nicméně zastoupení hornin různého staří a charakteru ve všech dílčích celcích Rychlebských hor je velice pestré. Mezi nejběžnější horniny oblasti patří silně metamorfované horniny proterozoického stáří. Díky vysokému stupni metamorfózy a absenci fosilií je datování veškerých hornin v celé oblasti značně problematické. Z mineralogického hlediska je nejlépe prozkoumána slezská část Rychlebských hor s pozůstatky velkého množství dolů a lomů na krystalický vápenec, ložiska železných rud, grafitu a uranu.
Naučné stezky CHKO Jeseníky a jejich využití v pedagogické praxi
Žídek, Petr ; Skýbová, Jana (oponent) ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce)
Tato magisterská diplomová práce vychází ze snahy poskytnout učitelům a studentům se zájmem o Hrubý Jeseník poznatky schopné podpořit jejich touhu po poznání. Rozšířit jejich vědomosti o ochraně přírody a o zajímavostech ukrytých v jejich blízkém okolí a regionu. Shrnuje nejen teoretické informace o CHKO Jeseníky, ale i o 3 konkrétních naučných stezkách - NS Velká kotlina, NS Ramzová - Červenohorské sedlo a NS Sobotín. Teoretická část je rozdělena na dvě podkapitoly. První podkapitola popisuje všeobecně krajinu Hrubého Jeseníku a seznamuje nás se všemi dostupnými informacemi k tématu. V druhé jde především o didaktické shrnutí tématu. Tato pedagogicko - didaktická část vychází z RVP (Rámcový vzdělávací program) pro základní a střední školy. Praktická část je poté dodatkem, který provází pedagogy a skupinu studentů, ale nejen je, po jednotlivých naučných stezkách. V přílohách k jednotlivým stezkám jsou k možnému vypracování vytvořeny pracovní listy.
Environmentální výchova na prvním stupni ZŠ
Jančaříková, Kateřina ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Dostál, Petr (oponent) ; Franěk, Milan (oponent)
Předkládaná disertační práce vznikla se záměrem vytvořit nový, moderní koncept environmentální výchovy na prvním stupni základních škol. Takový koncept, který by odpovídal měnícím se podmínkám ve školách a který by reagoval na měnící se projevy chování žáků (srovnej Příloha 1/7). Česká environmentální výchova nese všechny znaky tzv. "dobré školy" - má tradici, učitele, nestory, kontakty v zahraničí, historii a budoucnost (Činčera, 2007). Vědecká práce se ovšem nemůže spokojit s (především) intuitivně předávanými tezemi, tak jak to dosud dělala česká škola environmentální výchovy. Přirozenou snahou nově vznikajícího oboru environmentální výchova revidovat a výzkumně podložit všeobecně přijímané pravdy, ověřit metody, provádět autoevaluaci a evaluaci, popř. se snažit objevit dosud neobjevené. Tato disertační práce se zaměřila na revizi a inovaci a objevy na výzkumném poli environmentální výchova na prvním stupni ZŠ. Výzkumným nástrojem byla zakotvená teorie (angl. Grounded Theory) (Strauss, Corbin, 1998). Validizace probíhala kvantitativně (metoda triangulace - viz Denzin, 1989). Výzkum probíhal v pěti na sebe úzce navazujících etapách.
Příbram a její okolí jako cíl geologických vycházek
Roubal, Jan ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Vacek, František (oponent)
Téma Příbram a její okolí jako cíl geologických vycházek jsem si zvolil ze dvou důvodů. První je nedostatek prostoru pro geologii jako vědu ve školní výuce a to nejen po stránce teoretické, ale také praktické. Druhý důvod souvisí s místem, do kterého jsou tyto vycházky koncipovány. Jde o město Příbram, které se nachází v oblasti, jež patří z geologického hlediska určitě k těm nejzajímavějším v České republice, a ze kterého mimo jiné pocházím. Asi jako většina studentů a lidí z Příbrami jsem měl také možnost navštívit Hornické muzeum Příbram. Školní návštěva tohoto největšího muzea svého druhu v republice však probíhá podle stejného řádu jako pro každého návštěvníka. Exkurzní činnost by však také měla z pohledu žáků směřovat k jisté zpětné vazbě. Mimo to se v oblasti Příbramska nachází také mnohé zajímavé geologické útvary a zkameněliny, které jsou určitě velmi vhodné pro demonstraci konkrétní látky Ve výuce geologie a biologie. Bohužel, kromě návštěvy hornického muzea jsme neměli možnost Se jako žáci s těmito skutečnostmi seznámit a prozkoumat některé věci svým vlastním poznáním. Právě individuální poznání a vlastní zkušenost tvoří nedílnou součást výuky biologie a je možné na těchto aspektech dále stavět a rozvíjet schopnosti a dovednosti žáka. Dobrá dostupnost Příbramska z Prahy, ale i z jižních a...
Průvodce středoškolskou biologií aneb jak se důkladně připravit k přijímacím zkouškám na VŠ
Vorlíčková, Martina ; Teodoridis, Vasilis (oponent) ; Ziegler, Václav (oponent)
Pedagogické činnosti se věnuji již pět let. Začínala jsem na Základní škole Letohradská výukou dyslektických tříd a pak jsem přešla na Gymnázium a Sportovní gymnázium Nad v > Štolou. V průběhu celého svého působení ve školství jsem využívala pracovních listů jako podporu výkladu a ověřování jednotlivých bodů probrané látky. Svou diplomovou práci jsem zaměřila na vypracování souboru laboratorních prací z přírodopisu pro základní školy a ověřovala, budou - li přínosem pro pochopení probírané látky. Hypotéza mé diplomové práce zněla: "Promyšlené vypracování souboru alternativních úloh a jejich důsledné uplatňování ve výuce zkvalitní a zefektivní výsledky pedagogické práce učitele." Tato hypotéza se potvrdila, jak u tříd běžného typu, tak tříd dyslektických. Výzkumná část byla totiž zaměřena na využití souboru laboratorních úloh v obou typech tříd. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Multimediální atlas kutikul recentních semenných rostlin
Vaněčková, Hana ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Dostál, Petr (oponent)
Jako téma své diplomové práce jsem si zvolila zpracování kutikul vybraných recentních semenných rostlin. S touto problematikou jsem se poprvé seznámila ve druhém ročníku pedagogické fakulty na odborném semináři vedeným doktorem Teodoridisem. Jelikož mě toto téma zaujalo, rozhodla jsem se jej zpracovat do diplomové práce s důrazem kladeným na multimediální atlas kutikul recentních semenných rostlin. Kutikulární analýza je velmi specifické téma, proto i využití mé práce je doplňkovým materiálem pro studenty biologie na pedagogické fakultě nebo pro studenty středních škol, jako rozšiřující informativní učivo. Tato práce navazuje na diplomové práce kolegů Mgr. Jindřicha Částky a Mgr. Pavla Vávry, kteří zpracovali využití makro a mikrofotografie ve výuce anatomie a morfologie rostlin ve svých diplomových pracích z roku 2003 (Částka 2003, Vávra 2003). Celá práce je členěná do dvou částí. První část je teoretická a zabývá se vlastní metodou kutikulární analýzy, historií vzniku, typy metod kutikulární analýzy, dále anatomickou stavbou listu a popisem postupu preparační techniky kutikulární analýzy. Druhá část se zabývá systematikou a vlastním popisem jednotlivých kutikul. Tato práce je prvním pokusem o vytvoření atlasu kutikul recentních semenných rostlin, proto byla také podpořena grantem č. 3239/2004-IV.-GAUK....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   začátekpředchozí94 - 103další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.