Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání dospělých v učící se organizaci
Němec, Zbyněk ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Žijeme ve společnosti, která je označována za společnost znalostí, nebo společnost vědění. Tlak, který na nás vyvíjí turbulentní prostředí této doby, nás nutí neustále se vzdělávat a rozvíjet se. O tom, že i stát považuje vzdělávání dospělých za stále důležitější, svědčí vzrůstající zájem o vzdělávací politiku a rovněž angažovanost státu na vzdělávacích programech zaštítěných mezinárodními organizacemi. Vzdělávání dospělých se začíná chápat jako součást celoživotního vzdělání a učení se. Potřeba lidí dále se vzdělávat a rozvíjet roste, čímž vytváří prostor k rozvinutí dalšího subsystému naší vzdělávací soustavy - vzdělávání dospělých. Pro většinu z nás, se další vzdělání po ukončení školního docházky, odehrává na úrovni podnikového vzdělávání. Organizace si uvědomují, že jen správnou investicí do lidského kapitálu mohou své společnosti udržet náskok před konkurencí. Učící se organizace je pak označována za současný ideál ve vzdělávání v organizaci. Jedná se o ekonomický a hlavně efektivní model vzdělávání. Koncept učící se organizace klade důraz na proces tvůrčího a aktivního osvojování si nových poznatků tj. "učení se" ("learning"), než na dříve primární, ale podstatně pasivnější proces "výuky či učení" někoho ("teaching").
Řízení pracovního výkonu
Němcová, Michaela ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Bakalářská práce Řízení pracovního výkonu se věnuje vzdělávání a rozvoji zaměstnanců, jejich motivaci, hodnocení a odměňování a dalším faktorům ovlivňujícím řízení pracovního výkonu. První kapitola uvádí hlavní aspekty řízení pracovního výkonu ve vztahu k lidským zdrojům. Druhá a třetí kapitola je věnována vzdělávání a motivaci a podrobně popisuje aspekty těchto v současnosti nejdůležitějších faktorů pro rozvoj organizace. Čtvrtá kapitola je věnována v dnešní praxi ještě ne tak zcela běžnému hodnocení zaměstnanců a to jak pracovního výkonu, tak pracovního chování i potencionálním možnostem. Jsou zde popsány všechny výhody a přínosy systematického hodnocení zaměstnanců pro organizaci. Zdůrazněna a analyzována je i fáze přípravy jako nezbytný prvek úspěšného zavedení hodnocení zaměstnanců. Kapitola také obsahuje výběr technik, metod a kritérií, které můžeme pro hodnocení zvolit. Závěr této části pak popisuje nezbytné kroky (postupy) k úspěšnému zavedení tohoto systému. V páté kapitole se autorka věnuje strategii odměňování zaměstnanců jako velmi důležité oblasti pro řízení pracovního výkonu. Jsou zde popsány aspekty mzdové politiky, systémy odměňování, mzdové formy s důrazem zejména na uplatňování ve státních institucích. Kapitola končí výčtem nepeněžních forem motivace. V šesté kapitole je podrobně...
Využití gamifikace v procesu adaptace pracovníků
Kramosilová, Simona ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá využitím gamifikace v procesu adaptace pracovníků. Pozornost je věnována gamifikaci, jejímu vývoji, principům a využití, dále řízení a podobě procesu adaptace pracovníků. Představeny jsou charakteristiky gamifikace, jež mohou pozitivně ovlivnit adaptační proces pracovníků, uvedeny jsou i příklady využití gamifikace v adaptačním procesu pracovníků a možná úskalí využití gamifikace v procesu adaptace pracovníků. Součástí práce je kvalitativní empirické šetření realizované rozhovory s personalisty mezinárodních organizací působících v České republice, které gamifikaci v procesu adaptace využívají. Šetření bylo zaměřeno na důvody a podoby využívání gamifikace v procesu adaptace pracovníků a přínosy a úskalí využívání gamifikace z hlediska organizací. klíčová slova: adaptace pracovníků, gamifikace, hra, herní mechanika, herní myšlení, gamifikace v adaptaci pracovníků
Vliv vzdělávání dospělých na sociální status a vzdělanostní reprodukci v České republice
Černá, Jitka ; Sycha, Martin (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o vzdělávání dospělých, o nerovném přístupu ke vzdělávání dospělých a jeho vlivu na sociální status jedince. Cílem diplomové práce je analyzovat, zda a jakým způsobem účast ve vzdělávání v dospělosti ovlivňuje sociální status jedince a intragenerační vzdělanostní reprodukci v České republice. Práce se bude nejdříve zabývat přínosy vzdělávání dospělých, které jsou deklarovány v mezinárodních dokumentech UNESCO, OECD a EU a národních dokumentech, včetně jejich kritické reflexe. Pozornost bude následně zaměřena na provázanost sociálních nerovností s nerovnostmi ve vzdělávání, a se zaměřením na nerovnosti v přístupu ke vzdělávání dospělých. Stěžejní část diplomové práce se bude zabývat aktuální situací v České republice z hlediska intragenerační vzdělanostní reprodukce a vlivu vzdělávání dospělých na sociální status jedince. Nejprve bude analyzována vzdělanostní úroveň dospělé populace s využitím dat výzkumu Labour Force Survey. Poté bude analyzována intragenerační vzdělanostní reprodukce, tedy jak úspěšnost v počátečním vzdělávání koreluje s účastí ve vzdělávání dospělých, a to na základě dat výzkumů Labour Force Survey a Adult Education Survey. Nakonec bude analyzována korelace účasti ve vzdělávání dospělých se sociálním statusem těchto participantů, s cílem zjištění,...
Specifika vzdělávání dospělých v Mexiku
Juříčková, Eliška ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice vzdělávání dospělých v Mexiku s důrazem na boj s negramotností. Cílem práce je poskytnout celistvý obraz o podobách vzdělávání dospělých v Mexiku a analyzovat jeho specifické aspekty a souvislosti. Nejprve se zaměřuje na podoby vzdělávání dospělých v rámci regionu Latinské Ameriky, a následně v samotném Mexiku. Přiblížen je historický kontext vzdělávání dospělých v Mexiku i současné alfabetizační úsilí mexické vlády a vybraných mezinárodních subjektů. Značná pozornost je věnována problematice negramotnosti, jejím charakteristikám a způsobům, jakými se s ní mexická společnost vyrovnává. Vyzdviženy jsou též zásluhy organizací UNESCO a OECD v boji proti negramotnosti. V návaznosti je představen mexický systém vzdělávání, nejznámější edukační program pro vzdělávání dospělých a legislativní ukotvení vzdělávání dospělých. Opomenuta není ani role vládní organizace "Instituto Nacional para la Educación de los Adultos", která zastřešuje služby vzdělávání dospělých v zemi. V práci jsou diskutovány také další témata a problémy týkající se vzdělávání dospělých, jako je vzdělanostní zaostalost, funkční negramotnost, celoživotní učení ad. Závěrem jsou veškeré poznatky o vzdělávání dospělých v zemi shrnuty, dány do souvislostí a reflektovány s ohledem na zvolený cíl práce....
Vzdělávání dospělých a sociální změna. Analýza vztahů a závislostí mezi změnami ve společnosti a vzděláváním
Sycha, Martin ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Vše se mění. Lidská společnost není a nikdy v historii nebyla stabilní a rigidní strukturou. Naopak je strukturou dynamickou, jež se neustále vyvíjí a mění. Svět se stává stále více a více komplexním a komplikovaným. Můžeme sledovat rychlé a zásadní změny ve všech oblastech života člověka. Často se říká, že právě rychlost, diskontinuita či turbulence jsou hlavními charakteristikami současného světa a společnosti. Cílem mé práce je popsat, jak tyto změny mohou souviset s procesy vzdělávání a učení. Nakolik jsou tyto procesy závislé na sociálních změnách a naopak zda mohou být nástrojem, který další změny přináší. Na problematiku vzájemných závislostí a interdependencí mezi vzděláváním dospělých a sociálními změnami se snažím pohlížet z různých úhlů pohledu. Při zkoumání zvolené problematiky se opírám především o analýzu a komparaci aktuálních politických dokumentů týkajících se této problematiky a teoretičtěji a většinou výrazně kritičtěji zaměřených odborných andragogických, sociologických či pedagogických pramenů. Rigorózní práce vychází z charakteristiky sociální změny a teorií vývoje společnosti a jejích transformací. V druhé kapitole se pak v teoretické rovině zabývám otázkami oboustranného působení sociálních vlivů a vzdělávání. Rozlišuji zde čtyři odlišné přístupy, skupiny autorů a jejich...
Komparace hermeneutického přístupu a kritického myšlení ve vzdělávání
Frühbauerová, Martina ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Práce se zabývá vybranými filozofickými přístupy ke vzdělávání. Stěžejním záměrem bakalářské práce je teoretický pohled na vzdělávání perspektivou myšlenek moderní filozofické hermeneutiky vycházející z díla německého filozofa Hanse-Georga Gadamera, přičemž důraz je položen na motiv kritického myšlení, a porovnání jeho vybraných aspektů s myšlenkami brazilského pedagoga Paula Freireho. V první části práce je stručně představena hermeneutika ve svém historickém kontextu, v druhé části dále přístup filozofické hermeneutiky ke vzdělávání především v kontextu Gadamerových děl, a to se zaměřením na cíle vzdělávání (ve smyslu Bildung), princip předporozumění, dějinnost bytí, hermeneutický kruh, roli jazyka a dialog. Obsahem další části práce je představení hlavních Freireho myšlenek; jednou z nich je i důraz na kritické myšlení, jenž se implicitně prolíná celým Gadamerovým dílem. Součástí práce je komparace těchto dvou teoretických modelů ve vybraných aspektech zaměřených primárně na povahu procesu vzdělávání, roli vědomí a kritický úsudek. Klíčová slova: Bildung, dialog, filozofická hermeneutika, filozofie vzdělávání, Hans- Georg Gadamer, kritické myšlení, Paulo Freire.
Specifika netradičních studentů v terciárním vzdělávání
Ellederová, Blanka ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Věkově zralejší (tj. netradiční) studenti tvoří v současnosti nedílnou a relativně početnou část vysokoškolského studentstva nejen v zahraničí, ale i v České republice, což ostatně navazuje na rozšířenou tradici dálkového vzdělávání dospělých před rokem 1989. Netradiční studenti reflektují bouřlivý vývoj českého vysokého školství především po roce 2000, který vyústil v masifikaci vysokoškolského vzdělávání a prudký nárůst vysokoškolských absolventů. Jsou reprezentanty celoevropsky podporovaného konceptu vzdělanostní společnosti a celoživotního učení. Cílem práce je uchopit skupinu netradičních studentů jako celek a postihnout její hlavní charakteristiky. Jsou uvedena specifika netradičních studentů z hlediska jejich počtu, věkového rozvrstvení, volby vysoké školy, studijních oborů a forem studia i z pohledu studijní (ne)úspěšnosti. Zmíněny jsou i jejich hlavní motivační faktory, bariéry při studiu a učební strategie. Neopomenu zmínit ani postoje zaměstnavatelů k významu vysokoškolského vzdělání. Připojeno je rovněž porovnání tohoto segmentu a vzdělanostní stratifikace v České republice se zahraničím. Klíčová slova celoživotní učení, formální vzdělání, kombinované studium, netradiční student, odložené vzdělání, terciární vzdělání, vysoké školství, vysokoškolský student, vzdělávání dospělých
Participace druhé generace Vietnamců v České republice na vysokoškolském vzdělávání
Van, Dominik ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Bakalářská práce pojednává o účasti druhé generace Vietnamců na vysokoškolském vzdělávání a jejích širších souvislostech. Nejprve se zaměřuje na historii migrace Vietnamců do ČR, jejich etnickou identitou a hodnotami. Dále se zabývá rozdíly mezi rodinnými hodnotami a hodnotami majoritní společnosti a zejména účastí Vietnamců druhé generace na vysokoškolském vzdělávání. Cílem práce je identifikovat vybrané skutečnosti (jazykové a kulturní bariéry, stereotypy), se kterými se v průběhu formálního vzdělávání na vysokých školách setkávají, a zjistit, jaké jsou názory dospělých Vietnamců - vysokoškoláků - na rozdíly v jejich vzdělávání oproti vzdělávání běžných studentů, kteří nejsou příslušníky národnostní menšiny. Kvalitativně orientované empirické šetření, které je realizováno formou rozhovorů s respondenty-studenty, se zaměřuje na analýzu a interpretaci motivů Vietnamců druhé generace v České republice k účasti na vzdělávání, překážky, s nimiž se v přístupu ke vzdělávání setkávají, a na způsoby jejich překonávání. Klíčová slova: vzdělávání, druhá generace, Vietnamci, vysoké školy, hodnoty, stereotypy, etnická identita
Přínosy reflexe v procesu vzdělávání a učení (se) dospělých
Šebestíková, Markéta ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá procesem zkušenostního učení a vzděláváním probíhajícím metodami, které z tohoto procesu vychází. Důraz je kladen především na oblast reflexe. Hlavním cílem práce je souhrnně popsat významné teorie týkající se zkušenostního učení a reflexí a následně v empirickém šetření analyzovat vnímání těchto přístupů samotnými účastníky. Práce nejprve představuje významné teorie zkušenostního učení, užití her ve vzdělávání a koncepce zónového učení. Dále je pozornost věnována reflexím, jejich významným modelům, zásadám, technikám a roli lektora. Poslední kapitolu práce tvoří kvantitativní empirické šetření, které se zabývá vnímáním a preferencemi účastníků týkající se zkušenostních metod a reflexe. Klíčová slova reflexe, zkušenostní učení, zážitek, vzdělávání dospělých

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.