Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sexualita klientek a klientů v pobytových sociálních službách pro seniory perspektivou personálu
Frühbauerová, Martina ; Lejsal, Matěj (vedoucí práce) ; Bosá, Monika (oponent)
Tématem diplomové práce je intimita a sexualita klientek a klientů pobytových sociálních služeb pro seniory. Teoretickými východisky práce jsou koncepty kvality života a aktivního stárnutí a etický rámec jí poskytuje přístup zaměřený na člověka. Sexualita je představena jako jeden ze stěžejních aspektů bytí člověkem, je rozvíjeno široké množství jejích významů a argumentována její nadčasovost vůči věku člověka. Ač zůstává intimita a sexualita ve stáří společenským tabu, personál nejen pobytových sociálních služeb pro seniory je s ní ve své práci často konfrontován. Cílem práce je skrze interpretativní fenomenologickou analýzu popsat vnímání intimity a sexuality klientek a klientů daných služeb perspektivou personálu v přímé péči. Klíčová slova: aktivní stárnutí, interpretativní fenomenologická analýza, kvalita života, pobytové sociální služby, přístup zaměřený na člověka, sexualita seniorů
Evaluační nástroj pro práci se sexualitou klientek a klientů v pobytových sociálních službách pro seniory
Frühbauerová, Martina ; Lejsal, Matěj (vedoucí práce) ; Bosá, Monika (oponent)
Se snahou o deinstitucionalizaci a zkvalitnění poskytované péče přichází téma sexuality i do prostředí českých pobytových sociálních služeb. Stále častěji prorůstá do odborných diskuzí a po malých krůčcích i do reality péče v některých pečujících organizacích. Cílem předpokládané diplomové práce je tvorba evaluačního nástroje pro práci se sexualitou seniorek a seniorů v pobytových sociálních službách v oblasti kompetencí zaměstnanců a jejich opory v organizačních strukturách. Vznikne tak soubor indikátorů stěžejních v práci se sexualitou klientů, které svou přenositelností umožňují dalším organizacím toto téma evaluovat a identifikovat tak prostor pro rozvoj. Klíčová slova: aktivní stárnutí, evaluační nástroj, kvalita života, pobytové sociální služby, přístup zaměřený na člověka, sexualita seniorů
Komparace hermeneutického přístupu a kritického myšlení ve vzdělávání
Frühbauerová, Martina ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Práce se zabývá vybranými filozofickými přístupy ke vzdělávání. Stěžejním záměrem bakalářské práce je teoretický pohled na vzdělávání perspektivou myšlenek moderní filozofické hermeneutiky vycházející z díla německého filozofa Hanse-Georga Gadamera, přičemž důraz je položen na motiv kritického myšlení, a porovnání jeho vybraných aspektů s myšlenkami brazilského pedagoga Paula Freireho. V první části práce je stručně představena hermeneutika ve svém historickém kontextu, v druhé části dále přístup filozofické hermeneutiky ke vzdělávání především v kontextu Gadamerových děl, a to se zaměřením na cíle vzdělávání (ve smyslu Bildung), princip předporozumění, dějinnost bytí, hermeneutický kruh, roli jazyka a dialog. Obsahem další části práce je představení hlavních Freireho myšlenek; jednou z nich je i důraz na kritické myšlení, jenž se implicitně prolíná celým Gadamerovým dílem. Součástí práce je komparace těchto dvou teoretických modelů ve vybraných aspektech zaměřených primárně na povahu procesu vzdělávání, roli vědomí a kritický úsudek. Klíčová slova: Bildung, dialog, filozofická hermeneutika, filozofie vzdělávání, Hans- Georg Gadamer, kritické myšlení, Paulo Freire.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.