Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 385 záznamů.  začátekpředchozí366 - 375další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pedagogické myšlenky Dona Bosca a jejich odraz ve výchově v ČR
Holadová, Veronika ; Syřiště, Ivo (oponent) ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce jsou výchovné myšlenky Dona Bosca a jejich aplikace v současné výchově mládeže ve volném čase v Salesiánských střediscích mládeže. Dále jsou předmětem podrobného studia jednotlivá střediska v ČR a jejich specifika, která jsou důsledkem různých faktorů, které jsou dále sledovány. Cílem bylo vytvořit ucelený přehled SaSM v České republice, na základě osobní návštěvy a následného rozhovoru. Metodou výzkumu byl strukturovaný rozhovor. Výsledkem práce je seznam všech Salesiánských středisek v ČR a jejich ucelený přehled. V závěru je konstatování neustálé aktuálnosti myšlenek Dona Bosca a obdivuhodnost salesiánského díla. KLÍČOVÁ SLOVA: Preventivní systém Salesiánské středisko mládeže Volný čas Výchovné prostředí
Mediální výchova v českém prostředí: východiska a realizace
Přečková, Michala ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Na počátku mé volby věnovat svoji diplomovou práci mediální výchově stojí absolvování stejnojmenného předmětu v podobě výběrového semináře pro studenty Pedagogické fakulty University Karlovy. V průběhu tohoto semináře jsem si utříbila představu o tom, jakým specifickým oborem, doprovázeným syntézou poznatků napříč mnoha obory společenskovědního bádání mediální problematika je a jak výrazně aktuální náboj v sobě obsahuje. Zároveň jsem si tehdy v rámci své osobní životní retrospektivy uvědomila, že je škoda, že jsem se s touto problematikou nesetkala již na nižších stupních mé školní dráhy. S úsměvem dnes vzpomínám, jak jsem si jako dítě naivně vylepovala na stěnu plakáty jednoho oblíbeného jihoamerického revolucionáře takřka nic nevědouc o jeho revolucionářství, prozpěvovala si Janáčkovu Humoresku, figurující v hudebním podkresu jedné reklamy na nejmenovaný tuk, nic nevědouc o Janáčkově autorství, a v úžasu koukala na živé televizní záběry z válečné operace Pouštní bouře ignorujíc program pro děti, běžící na druhém programu. Nemyslím, že bych snad byla díky systematické školní mediální výchově ušetřena těchto dětských naivit, ale jistě by můj způsob uvažování o světě, který už i mně z velké části zprostředkovala média, doznal již dříve uvědomělejších podob. Tudy se ubíraly mé myšlenky před rozhodnutím...
Vzdělávání romských žáků v letech 1948 - 1989
Purgertová, Šárka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
V diplomové práci s názvem Vzdělávání ROMSKÝCH ŽÁKŮ V LETECH 1948- 1989 se zabývám problematikou vzdělání romských žáků v době, která se vyznačovala snahou Romy asimilovat. Diplomová práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. V Úvodu seznamuji čtenáře s vymezením tématu a cílem práce, vymezením teoretické části a metodikou praktické části. Druhá kapitola je věnována teoretickým podkladům práce. V pěti podkapitolách postupně popisuji kulturní charakteristiky Romů, vývoj vztahu mezi majoritní společností a romskou minoritou, legislativní opatření daného období, která se vztahovala na Romy a obecnou problematiku školství a vzdělávání Romů v letech 1948 - 1989. Ve třetí kapitole se zaměřuji na konkrétní případ školy Míru v Květušíně, která vznikla pro děti Romů zaměstnaných ve vojenském újezdu Boletice. V rámci historické případové studie se zaměřuji na problematiku specifika vzdělávání romských žáků v této škole. Závěrečná část je zhodnocením teoretické i praktické části. Hlavním tématem této poslední kapitoly je rozbor otázky, zda je vhodnější přizpůsobovat výuku romským žákům, nebo romské žáky přizpůsobit požadavkům výuky, která je dána kulturou majoritní společnosti. V této kapitole se krátce zabývám možnostmi uplatnění dosažených zjištění v dnešních školách. Diplomová práce je doplněna Zdroji informací,...
Možnosti školy v oblasti prevence a řešení drzého chování a vulgárnosti žáků na 2. stupni ZŠ
Kolmanová, Lucie ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Specifika práce s romskými dětmi při výchovně vzdělávací činnosti
Vláčilová, Iva ; Syřiště, Ivo (oponent) ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o specifikách práce s romskými dětmi při výchovně vzdělávací činnosti se zaměřením na Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. Tyto zařízení nabízejí dětem a mládeži, které jsou ze znevýhodněného prostředí volnočasové, vzdělávací a výchovné aktivity. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je zaměřena na základní informace o romském etniku a na jejich specifika. Tato část je podložena specializovanou literaturou a internetovými stránky. Empirická část je založena na výzkumu a jeho výsledcích. Pro výzkum jsem zvolila kvalitativní metodu a nástrojem mi byly rozhovory se sociálními pracovníky v těchto nízkoprahových zařízení, kteří s dětmi pracují. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda-li pracovníci, kteří pracují s romskými dětmi vycházejí při své práci ze specifik romského etnika.
Zážitkový kurz jako prostředek zlepšení vztahů mezi třídami
Nováková, Dana ; Syřiště, Ivo (oponent) ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce)
Zážitková pedagogika a zážitkové kurzy jsou v Česku poměrně novým fenoménem. Někdo si pod těmito pojmy představí pouze termíny jako adrenalin, vzrušení, riziko, fyzické vypětí. Zážitkem ovšem může být i chvilka ticha či letmé zastavení na rozkvetlé louce. A právě tato vyváženost a harmonie je jedním ze základních pilířů každého úspěšného kurzu. Zážitek zde není cílem, cílem je zkušenost, která z prožitků a reflektujících zážitků vzniká. To je podstatné pro pedagogické využití metod zážitkové pedagogiky. Zážitek představuje takovou formu získávání poznatků, která zanechá v paměti dlouhodobé stopy. Proto je velmi potřebné se touto problematikou zabývat a věnovat jí i nadále zvýšenou pozornost. O to se úspěšně snaží i Základní škola Želiv, Základní škola Nová Cerekev, Základní škola Nový Rychnov, Základní škola Humpolec Hradská, Základní škola Pacov a Základní škola Lukavec - školy, jejichž zástupci mi ochotně poskytli jeden z jejich loňských projektů, ať už to byl zážitkový kurz, seznamovací kurz či jiná akce, zaměřená na aplikaci zážitkové pedagogiky. Jejich rozborem, srovnáním a následným dotazníkovým šetřením mezi pedagogy jsem dospěla k závěru, že nezáleží na tom, jak se akce nazývá, jaké má zaměření, jak je časově či organizačně náročná, ale v prvé řadě na tom, zda splní daný účel - zlepšit vztahy mezi...
Nacionálně politicko výchovný ústav Sudetenland NPEA - Ploskovice
Princlík, Jan ; Bendl, Stanislav (oponent) ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce "Nacionálně politicko výchovný ústav Sudetenland" je prozkoumání historie tohoto institutu a jejího výchovného pojetí. Práce se zabývá původem a kořeny celého vzdělávacího konceptu. Je zde podrobněji zmíněna doba a okolnosti, za jakých škola vznikala. Dále také metody a prostředky při výuce jednotlivých vzdělávacích okruhů, a to hlavně politické, tělovýchovné a vojenské přípravy.
Stanoviska podporující a popírající dosah výchovy se stručným historickým exkurzem
Stránská, Věra ; Prokop, Jiří (oponent) ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce)
V naší práci jsme se snažili popsat různé argumenty pojednávající o tom, jak moc je V nás potřeba výchovy zakořeněná a jaký je její dosah, nebo-li jako moc nás ovlivňuje. Myslíme si, že se nám alespoň zčásti povedlo ukázat, že výchovný dosah je nezměrný, ať už v tom pozitivním nebo negativním smyslu slova. Za cíl jsme si stanovili dokázat, že bez výchovy se obejít nelze. Rozebrali jsme se stanoviska lidí, kteří mají za to, že to možné je. Ovšem, jak jsme již řekli v konkrétních kapitolách, jejich slova nám připadají nedostatečná. Jelikož nepíšou o tom, že se nemáme o dítě vůbec starat. Neříkají, že máme dítě pohodit do lesa a nechat ho tam být. Podle nás chtějí jen výchovu zbavit určitým jejích forem. Souhlasíme s tím, že výchova by se měla trochu změnit, aby více respektovala osobnost dítěte, ale nesouhlasíme s jejím vymizením a ani ho nepovažujeme za možné. V praxi vidíme, že západní svět už se od antivýchovných teorií odvrátil, jelikož poznal jejich stinné stránky.
Možnosti a vzdělávání pedagogických pracovníků a jejich další profesní růst, východiska a srovnávání
Šťastná, Hana ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 385 záznamů.   začátekpředchozí366 - 375další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.