Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 385 záznamů.  začátekpředchozí216 - 225dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rizikové chování žáků SOŠ a SOU Kralupy nad Vltavou
Černá, Jitka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá rizikovým chováním žáků SOŠ a SOU Kralupy nad Vltavou. Cílem této práce je především zmapovat, jaké rizikové chování se v SOŠ a SOU Kralupy nad Vltavou skutečně vyskytuje, zda sami žáci jsou si vědomi tohoto, jakým způsobem se škola pokouší předcházet výskytu tohoto nežádoucího chování a jaké jsou využívány možnosti pro eliminaci výskytu rizikového chování u žáků. Odhaluje, jak je rizikové chování ošetřeno v základních dokumentech školy a jak probíhá prevence tohoto chování. Zabývá se fungováním školního poradenského pracoviště a prací třídních učitelů. Metody využité pro zpracování této práce jsou především studium dokumentů, fokusní skupina a rozhovory, doplňkovou metodou je pozorování. Výzkum prokazuje, že nejčastějším rizikovým chováním je záškoláctví, zneužívání návykových látek, šikana a kyberšikana, agrese ve formě vandalismu a vulgarismus. Na základě studia školních dokumentů doporučuje možné způsoby zefektivnění práce školního poradenského pracoviště, primární a sekundární prevence ve škole, práce třídního učitele a náplň třídnických hodin. Závěr práce má sloužit jako doporučení pro školu, jakým způsobem je podpořit eliminaci rizikového chování žáků. Klíčová slova: Rizikové chování, školní metodik prevence, výchovný poradce, třídní učitel, minimální preventivní...
Worldschooling jako alternativní model výchovy a vzdělávání
Řezníčková, Jana ; Šaroch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Cílem této práce je sjednotit dostupné informace o worldschoolingu a u vybraného vzorku zjistit dopady jeho praktického uplatnění. Hlavní přínos práce tkví v porovnání pozitiv, jako jsou získání nadhledu, přehledu, či rozsáhlému posunu v oblasti jazyka či geografie i negativ takovéto výchovy, jako jsou vytržení, nestabilita či sociální izolovanost. Další latentní pozitiva i negativa vyplynou z výzkumné části, která bude zaměřena na rozhovory s rodinami, které worldschooling již praktikují. K dosažení těchto cílů bude použito odborné literatury zaměřené na toto téma, převážně cizojazyčné, především však pomocí narativů. KLÍČOVÁ SLOVA socializace, worldschooling, jazyková vybavenost, cestování, pedocentrismus, alternativní vzdělávání, odškolnění, Illich, domácí vzdělávání
Vliv médií na děti a mládež
Gutzer, Martin ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Bakalářská práce pojednává o fenoménu digitálních médií a jejich vlivu a roli v současné společnosti. Cílem práce je popsat změny související s vlivem médií na společnost zejména vliv na dospívající mládež a děti. Tématem je snaha vymezit stav působení médií s důrazem na možné problémy vývoje mládeže. Práce hodnotí změny trávení volného času a dále popisuje sociálně patologické jevy vyskytující se ve spojitosti s digitálními médii a vliv užívání digitálních technologií a médií na současnou generaci dospívajících. Výzkum si klade za cíl zjistit, kolik času a jakým způsobem tráví dospívající svůj čas na internetu a jak je ovlivňují digitální média prostřednictvím kvantitativního výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Hry, hodnocení, kyberprostor, online, sociální.
Sociální vztahy dětí v dětských domovech
Hroníková, Andrea ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Bakalářská práce pojednává o problematice sociálních vztahů dětí z dětského domova. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou přiblíženy hlavní pojmy a témata, k nimž patří charakteristika dětských domovů, detailní popis života v dětském domově, včetně uvedení specifik dětí z dětského domova, se zřetelem k jejich emocionalitě a sociabilitě, a pozornost je věnována také zastoupení multikulturalismu v dětském domově. V praktické části je popsán výzkum, jehož cílem bylo zjistit, jak jsou v dětských domovech rozvíjeny sociální vztahy mezi dětmi, jak děti tyto vztahy hodnotí a jakým způsobem je v dětském domově přistupováno k rozvoji etnické identity u dětí z odlišných kultur, než je kultura majoritní. Výzkum byl koncipován jako smíšený, proveden byl ve vybraném dětském domově ve Středočeském kraji. Výzkumu se zúčastnilo 50 dětí z tohoto zařízení, kterým byl administrován dotazník vlastní konstrukce, a též 8 vychovatelů ze zařízení, s nimiž byly vedeny polostrukturované rozhovory. Data získaná dotazníkovým šetřením byla analyzována pomocí základních statistických metod, k analýze dat z rozhovorů bylo užito otevřené kódování zakotvené teorie. V závislosti na cíl práce byly formulovány tři výzkumné otázky a tři výzkumné předpoklady, které ovšem nebyly potvrzeny. Výzkumem bylo zjištěno, že...
Třídní učitel na 2. stupni ZŠ
Andršová, Dagmar ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá náplní práce třídních učitelů na 2. stupni základních škol. Cílem práce je na základě odborné literatury popsat náplň práce a legislativní vymezení funkce třídního učitele, jeho kompetence nutné pro výkon této funkce a povinnosti s ní spojené. V teoretické části je popsán vývoj a právní vymezení učitelské profese. Dále pak fungování třídního kolektivu, sociální struktura třídy a možné metody podpory kázně žáků. Výzkumná část popisuje a analyzuje zkušenosti třídních učitelů, se kterými byl veden rozhovor, monitorující jejich vnímání této funkce, pozitivní i negativní zkušenosti. Účelem rozhovorů je hlouběji proniknout do současných problémů třídních učitelů a poznat, jak se s nimi v současné době potýkají. Závěr práce je analýza těchto zkušeností. KLÍČOVÁ SLOVA Třídní učitel, 2. stupeň základní školy, funkce, kompetence, povinnosti, zkušenosti, problémy, metody kázně, klima třídy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 385 záznamů.   začátekpředchozí216 - 225dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.