Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zpracování obrazu v reálném čase
Polok, Lukáš ; Sumec, Stanislav (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá urychlením operací nad dvojrozměrným obrazem pomocí programovatelných grafických akcelerátorů (také GPU). Sada implementovaných operací zahrnuje některé základní, většinou atomické, operace nad obrazem. Knihovna je navržena tak aby mohly být lehce přidány i nové funkce. Implementace grafických algoritmů na GPU profituje z jejich vysokého výpočetního výkonu a rychlého vývojového cyklu. Knihovna však obsahuje i referenční implementaci algoritmů v jazyce C, poskytující stejnou funkcionalitu v případech kdy cílový hardware neodpovídá daným požadavkům.
Progressive Meshes
Zelený, Jan ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Sumec, Stanislav (vedoucí práce)
V počítačové grafice se stále častěji setkáváme s velmi detailními modely, které kladou velké nároky na vykreslovací i paměťové zařízení. Jedním z možných zlepšení a zmírnění těchto vysokých potřeb je tzv. Progressive mesh. Jedná se o způsob reprezentace 3D objektu, díky kterému je možné měnit dynamicky úroveň detailů, optimalizovat povrch, vytvářet plynulé přechody mezi úrovněmi prokreslení a efektivně tyto objekty ukládat a přenášet.
Realistická animace kouře
Zubal, Miloš ; Španěl, Michal (oponent) ; Sumec, Stanislav (vedoucí práce)
Práce provádí základní analýzu historických a současných algoritmů pro animaci kouře. Dále jsou popsány moderní přístupy k zobrazování volumetrických dat. Na základě této analýzy jsou vybrány algoritmy použité při implementaci realistické animace kouře. Tyto algoritmy jsou podrobněji popsány a jsou zdůrazněny jejich důležité vlastnosti vzhledem k zaměření práce. Dále je podrobně popsána implementace těchto algoritmů a je provedeno měření výkonnosti. V závěru je zhodnocen dosavadní vývoj práce a jsou nastíněna další možná pokračování projektu.
Automatické značkování prezentací
Huška, Michal ; Sumec, Stanislav (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem aplikace na mobilní zařízení se systémem Windows Mobile. Úkolem aplikace je s využitím vestavěné kamery snímat plátno s probíhající prezentací a ukládat časové značky, informující o změně slajdu či animaci na plátně. V textu jsou popsány požadavky na systém, je zde provedena analýza, u níž bylo využito jazyka UML, řešení problému na úrovni zpracování obrazu, popis implementace v jazyce C++ a výsledky testování aplikace. V dokumentu je též nastíněna problematika tvorby aplikací pro mobilní zařízení. Velký prostor je věnován práci s multimédii na systému Windows Mobile 5.0, zejména pak problematice spojené s technologií DirectShow.
Fraktály v počítačové grafice
Šelepa, Jan ; Venera, Jiří (oponent) ; Sumec, Stanislav (vedoucí práce)
V této práci se zabývám fraktály. První kapitola představuje úvod do problematiky, kterou se tato prácec zabývá. Druhá kapitola obsahuje základní pojmy z oblasti fráktálů a fraktální geometrie. Ve třetí kapitole je uvedena historie fraktálů a některé významné osobnosti z fraktální vědy. Kapitola čtvrtá obsahuje klasifikaci fraktálů dle různých kritérií. V této části práce také uvádím příklady fraktálů jednotlivých typů. V páté kapitole jsou uvedeny některé nejpoužívanější programy zabývající se vykreslováním fraktálů. Šestá kapitola je věnována demonsrtační aplikaci, kterou jsem v rámci této bakalářské práce vytvořil.
Popis a testování komunikačních protokolů normy IEC 60870-5-103 a 60870-5-104
Pekárek, Dominik ; Mičulka,, Petr (oponent) ; Sumec, Stanislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na testování komunikačních protokolů IEC 60870-5-103 a IEC 60870-5-104. Teoretická část práce detailně popisuje základní principy, služby a možnosti obou komunikačních protokolů. Praktická část se zabývá konfigurací IEC 60870-5-103 u ochranného terminálu REF630. Testování této komunikace u ochrany REF630 bylo prováděno pomocí programu PCVDEW6. Druhá polovina praktické části je zaměřena na převod komunikačního protokolu IEC 61850 na IEC 60870-5-104. Převod protokolů byl prováděn pomocí řídicího systému COM600 v prostředí SAB600. Oba komunikační protokoly byly testovány na testovacích panelech v laboratoři ochran oddělení programování ochran společnosti ABB Brno.
Solární koncentrátorový systém s automatickým natáčením
Žák, Martin ; Sumec, Stanislav (oponent) ; Baxant, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá současnými technologiemi využití sluneční energie, zejména solárními koncentrátory, a možnostmi aplikace systémů pro sledování polohy slunce za účelem maximalizace energetického zisku těchto zařízení. Rovněž pojednává o algoritmu výpočtu polohy slunce a předkládá návrh automatického sledovače založeného na platformě Arduino, který umožňuje automatické otáčení různých druhů solárních zařízení pomocí krokových motorů, stejnosměrných motorů nebo servomotorů, a to na základě vypočítané polohy slunce nebo dle skutečné intenzity osvětlení.
Převod křivky z rastru na vektorovou representaci
Král, Jiří ; Sumec, Stanislav (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
V mém procesu vektorizace se snažím o převod vstupního šedotónového obrazu na vektorový se snahou o co největší podobnost se vstupním obrazem. Vektorizace se provádí pomocí aproximace křivkou, jenže aproximovat lze pouze liniové prvky, tedy křivky v rastru. Musí se proto ze vstupního obrazu tyto liniové prvky vyextrahovat a to dvojím způsobem, podle dvou skupin objektů v obraze. První skupinou jsou objekty tenké, podlouhlého tvaru, ty se nahradí jejich skeletonem. Druhou skupinou jsou objekty rozsáhlé, ty se nahradí jejich konturou. Nalezené linie se pak rozdělí na takové části, které už půjde snadno aproximovat křivkou. Výsledné křivky se už jen vykreslí do výstupu vhodnou rasterizační metodou.
Subdivision Surfaces
Otočka, Dávid ; Španěl, Michal (oponent) ; Sumec, Stanislav (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce bolo vytvoriť knižnicu pre realizáciu techniky Subdivision Surfaces a demonštrovať jej funkčnosť. Knižnica ako aj demonštračný program je napísaná v jazyku C++, na vytvorenie okna programu som použil WinAPI a pre prácu s grafikou OpenGL. Implementované sú tri základné algoritmy a to síce algoritmus Butterfly, Loop a Catmull-Clark. Na demonštráciu slúži pár základných objektov implementovaných priamo do knižnice.
Časosběrné video
Kárníková, Pavlína ; Sumec, Stanislav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce popisuje problematiku tvorby časosběrného videa, zpracování obrazu a teorii fotografování. Cílem je vytvořit program, který by uměl upravit fotografie a následně je zpracovat do podoby videa. Program je implementován v jazycích C a C++ pomocí knihovny OpenCV. Je určen pro operační systém Windows.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.