Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba cílů na mateřské škole z hlediska dlouhodobého, střednědobého a krátkodobého horizontu plánování
Stehnová, Alena ; Horázná, Marie (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent)
Jednou z důležitých povinností vedoucího pracovníka je správně vyhodnotit potřeby, stanovit priority a záměry. Vymezit cíle a seřadit je do hierarchie od dlouhodobých operačním, nám může pomoci uspořádat práci na plánu rozvoje školy do systému. Před vlastním vytýčením cíle pro určitou oblast je důležitá identifikace vlivů tj. příležitostí i hrozeb z vnějšího prostředí a slabých stránek školy tedy okruh, z kterého mohou vzejít budoucí cíle řešení potřeb. Charakteristika tohoto procesu je obsahem bakalářské práce, která se snaží popsat, vysvětlit a přiblížit postupy na příkladech z praxe. Nedílnou součástí je i vyhodnocení šetření, které mapuje orientaci v klíčových oblastech řízení na mateřských školách a společných zařízení mateřská škola a základní škola. Celou práci lze použít jako pramen pro vytvoření komplexnějšího studijního materiálu.
Předmětové týmy a jejich vedení
Šulcová, Ludmila ; Všetečková, Helena (oponent) ; Slavíková, Marie (vedoucí práce)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá analýzou činnosti předmětových týmů v základních a středních školách v době tvorby a realizace školních vzdělávacích programů v České republice. Pojednává o vedoucích předmětových týmů jako středních manažerech a vymezuje jejich role a kompetence. Vychází ze skutečnosti, že top management školy může delegovat řídící kompetence na tyto pracovníky. Ve výzkumné části se zjišťuje současná situace v práci předmětových týmů v době, kdy základní školy již mají zkušenost s tvorbou školních vzdělávacích programů a na středních školách probíhá nebo bude v blízké budoucnosti probíhat. V předkládané práci jsou návrhy na metodické pomůcky pro ředitele škol, jejich zástupce a vedoucí předmětových týmů využitelné v řídící praxi, které usnadňují systematickou práci při kontrole, hodnocení a sebehodnocení pedagogů v předmětových týmech.
Tonální a harmonické cítění jako základ tvořivého projevu v hudební výchově
Beránková, Petra ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent) ; Zenkl, Luděk (oponent)
Práce se zabývá tvořivým rozvojem tonálního a harmonického cítění v hudební výchově na základní škole. V úvodu nahlíží na tonálně harmonické vztahy z teoretického hlediska a v oblasti hudební psychologie začleňuje tonální a harmonické cítění do systému hudebních schopností. Definuje pojem tonalita a vymezuje její vztah ke sledovaným schopnostem. Následuje vývoj postavení tonálního a harmonického cítění v testech hudebních schopností a prezentace diagnostických metod. Hudební ontogeneze dítěte se zaměřením na rozvoj zkoumaných schopností a vliv rodinného i školního prostředí jsou zachyceny v kapitole týkající se osobnosti žáka. V souvislosti s kreativitou a integrací jsou popsány i pedagogické aspekty rozvoje sledovaných schopností. Teoretickou část uzavírá metodika, která je po stanovení základních principů rozvoje tonálního a harmonického cítění rozpracována do systematických algoritmů v rámci jednotlivých ročníků. Nejrozsáhlejší částí práce je výzkum tvořivého rozvoje tonálního a harmonického cítění na základní škole, jenž zahrnuje popis jednotlivých částí experimentu i interpretaci výsledků. Součástí této práce jsou i modely vyučovacích hodin a ukázky samostatné práce žáků. Výzkum potvrdil, že rozvoj tonálního a harmonického cítění uskutečňovaný prostřednictvím tvořivých aktivit žáků má na výuku...
Realizace projektu založení osmiletého gymnázia
Petrnoušek, Pavel ; Zachař, Ivo (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá realizací projektu založení osmiletého gymnázia. Přináší teoretický i praktický návod z čeho vycházet, čím se řídit a jak konkrétně postupovat v případě, že jste se rozhodli iniciovat (navrhnout) založení státního tj. nesoukromého gymnázia. Vychází z autorem provedeného výzkumu změn v počtu gymnázií v České republice za posledních pět let, stanoviska ministerstva školství ke gymnáziím, platného školského zákona a ze zkušeností, které autor práce jako předkladatel návrhu založit osmileté gymnázium získal při realizaci projektu. Pro úspěšnou realizaci projektu založení osmiletého gymnázia se ukázalo být stěžejní stanovisko odboru školství kraje. Bez jeho kladného vyjádření ministerstvo školství novou školu do školského rejstříku nezařadí.
Diagnostika hudebnosti žáků základní školy. Komparace auditivní a audiovizuální verze testů
Vachudová, Eva ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Jenčková, Eva (oponent) ; Slavíková, Marie (oponent)
Resumé Práce se zabývá možnostmi měření úrovně hudebních schopností a dovedností žáků základní školy prostřednictvím kolektivních testů hudebnosti, zadávaných klasickým auditivním způsobem a experimentálně pomocí využití zrakové názornosti v podobě vizualizace. Autorka po uvedení do problematiky a nastínění historického vývoje testování definuje základní pojmy jako hudebnost, hudební schopnosti a dovednosti, test, vizualizace. Poté se věnuje metodologii koncipování testů pro žáky 1., 4. a 6. ročníku základní školy. Nejrozsáhlejší částí a těžištěm práce je vyhodnocení výsledků testů realizovaných v jednotlivých třídách běžných a experimentálních škol, jejich zpracování do skupinových protokolů, tabulek a grafů. Výzkum verifikoval většinu stanovených hypotéz a potvrdil potřebnost využití vizualizace nejen pro potřeby testování hudebních schopností, ale i během vlastního vyučování hudební výchovy. Propojení zrakového a sluchového vjemu vede nejen k rychlejšímu a snazšímu pochopení látky, ale také ke konkretizaci abstraktních hudebních pojmů, což je zejména pro menší děti nezbytné.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 SLAVÍKOVÁ, Michaela
7 SLAVÍKOVÁ, Monika
2 Slavíková, Magdalena
2 Slavíková, Marcela
3 Slavíková, Martina
10 Slavíková, Michaela
1 Slavíková, Milena
1 Slavíková, Miroslava
7 Slavíková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.