Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj pěveckých dovedností žáků 1. ročníku základní školy
Martinková, Dana ; Slavíková, Marie (vedoucí práce) ; Ašenbrenerová, Ivana (oponent) ; Kusák, Jiří (oponent)
NÁZEV: Rozvoj pěveckých dovedností žáků 1. ročníku základní školy AUTOR: PaedDr. Dana Martinková KATEDRA: Katedra hudební výchovy ŠKOLITEL: Doc. PaedDr. Marie Slavíková, CSc. ABSTRAKT: Práce se zabývá možnostmi rozvoje pěveckých dovedností žáků 1. ročníku základní školy na základně uplatnění prvků motivace pěveckých činností a vývojem zájmu žáka o pěvecké činnosti během 1. ročníku základní školy. Autorka po nastínění vývoje názorů na pěveckou výchovu žáků mladšího školního věku charakterizuje specifické zvláštnosti žáka mladšího školního věku, zabývá se lidským hlasem včetně vývoje hlasu dětského. Po vymezení základních hudebních pojmů a charakteristice pěveckých dovedností se zaobírá pojmem motivace a jejím uplatněním ve školním a hudebně výchovném procesu. Na základě navrženého modelu vyučování věnuje nejrozsáhlejší část práce metodice a organizaci výzkumu a především vyhodnocení a interpretaci výsledků zadaných dotazníků pro rodiče žáků, rozhovorů se žáky, prověrek hudebnosti a pěveckých dovedností, zjištěnému hlasovému rozsahu žáků a vyhodnocení míry zapojení žáků do pěveckých a dalších hudebních činností. Výzkum verifikoval stanovené hypotézy a potvrdil vhodnost využití navrhovaného didaktického modelu při vyučování hudební výchovy v 1. ročníku základní školy. Ověřil, že motivace žáků v hudebně...
Tvorba cílů na mateřské škole z hlediska dlouhodobého, střednědobého a krátkodobého horizontu plánování
Stehnová, Alena ; Horázná, Marie (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent)
Jednou z důležitých povinností vedoucího pracovníka je správně vyhodnotit potřeby, stanovit priority a záměry. Vymezit cíle a seřadit je do hierarchie od dlouhodobých operačním, nám může pomoci uspořádat práci na plánu rozvoje školy do systému. Před vlastním vytýčením cíle pro určitou oblast je důležitá identifikace vlivů tj. příležitostí i hrozeb z vnějšího prostředí a slabých stránek školy tedy okruh, z kterého mohou vzejít budoucí cíle řešení potřeb. Charakteristika tohoto procesu je obsahem bakalářské práce, která se snaží popsat, vysvětlit a přiblížit postupy na příkladech z praxe. Nedílnou součástí je i vyhodnocení šetření, které mapuje orientaci v klíčových oblastech řízení na mateřských školách a společných zařízení mateřská škola a základní škola. Celou práci lze použít jako pramen pro vytvoření komplexnějšího studijního materiálu.
Předmětové týmy a jejich vedení
Šulcová, Ludmila ; Všetečková, Helena (oponent) ; Slavíková, Marie (vedoucí práce)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá analýzou činnosti předmětových týmů v základních a středních školách v době tvorby a realizace školních vzdělávacích programů v České republice. Pojednává o vedoucích předmětových týmů jako středních manažerech a vymezuje jejich role a kompetence. Vychází ze skutečnosti, že top management školy může delegovat řídící kompetence na tyto pracovníky. Ve výzkumné části se zjišťuje současná situace v práci předmětových týmů v době, kdy základní školy již mají zkušenost s tvorbou školních vzdělávacích programů a na středních školách probíhá nebo bude v blízké budoucnosti probíhat. V předkládané práci jsou návrhy na metodické pomůcky pro ředitele škol, jejich zástupce a vedoucí předmětových týmů využitelné v řídící praxi, které usnadňují systematickou práci při kontrole, hodnocení a sebehodnocení pedagogů v předmětových týmech.
Tonální a harmonické cítění jako základ tvořivého projevu v hudební výchově
Beránková, Petra ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent) ; Zenkl, Luděk (oponent)
Práce se zabývá tvořivým rozvojem tonálního a harmonického cítění v hudební výchově na základní škole. V úvodu nahlíží na tonálně harmonické vztahy z teoretického hlediska a v oblasti hudební psychologie začleňuje tonální a harmonické cítění do systému hudebních schopností. Definuje pojem tonalita a vymezuje její vztah ke sledovaným schopnostem. Následuje vývoj postavení tonálního a harmonického cítění v testech hudebních schopností a prezentace diagnostických metod. Hudební ontogeneze dítěte se zaměřením na rozvoj zkoumaných schopností a vliv rodinného i školního prostředí jsou zachyceny v kapitole týkající se osobnosti žáka. V souvislosti s kreativitou a integrací jsou popsány i pedagogické aspekty rozvoje sledovaných schopností. Teoretickou část uzavírá metodika, která je po stanovení základních principů rozvoje tonálního a harmonického cítění rozpracována do systematických algoritmů v rámci jednotlivých ročníků. Nejrozsáhlejší částí práce je výzkum tvořivého rozvoje tonálního a harmonického cítění na základní škole, jenž zahrnuje popis jednotlivých částí experimentu i interpretaci výsledků. Součástí této práce jsou i modely vyučovacích hodin a ukázky samostatné práce žáků. Výzkum potvrdil, že rozvoj tonálního a harmonického cítění uskutečňovaný prostřednictvím tvořivých aktivit žáků má na výuku...
Realizace projektu založení osmiletého gymnázia
Petrnoušek, Pavel ; Zachař, Ivo (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá realizací projektu založení osmiletého gymnázia. Přináší teoretický i praktický návod z čeho vycházet, čím se řídit a jak konkrétně postupovat v případě, že jste se rozhodli iniciovat (navrhnout) založení státního tj. nesoukromého gymnázia. Vychází z autorem provedeného výzkumu změn v počtu gymnázií v České republice za posledních pět let, stanoviska ministerstva školství ke gymnáziím, platného školského zákona a ze zkušeností, které autor práce jako předkladatel návrhu založit osmileté gymnázium získal při realizaci projektu. Pro úspěšnou realizaci projektu založení osmiletého gymnázia se ukázalo být stěžejní stanovisko odboru školství kraje. Bez jeho kladného vyjádření ministerstvo školství novou školu do školského rejstříku nezařadí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 SLAVÍKOVÁ, Michaela
7 SLAVÍKOVÁ, Monika
2 Slavíková, Magdalena
2 Slavíková, Marcela
3 Slavíková, Martina
10 Slavíková, Michaela
1 Slavíková, Milena
1 Slavíková, Miroslava
7 Slavíková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.