Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávací programy nízkoprahových zařízení: Případová studie organizace Proxima Sociale
Matoušková, Simona ; Skutil, Martin (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tématem diplomové práce jsou Vzdělávací programy nízkoprahových zařízení: Případová studie organizace Proxima Sociale. Cílem této teoreticko-empirické diplomové práce je zjistit, jaké výchovně vzdělávací programy nízkoprahová zařízení organizace Proxima Sociale nabízejí a jakým způsobem fungují v praxi. Teoretická část svou první kapitolu zaměřuje na výchovně vzdělávacím proces v kontextu sociální pedagogiky. Další kapitola se věnuje sociální pedagogice jako oboru, jejímu vymezení, zasazení do kontextu dalších věd a roli sociálního pedagoga v praxi. Třetí kapitola je se zaobírá sociální prací, jejím vymezením a následně nízkoprahovými zařízeními, a to konkrétně nízkoprahovými zařízeními pro děti a mládež a terénním službám, jejich historii, možným metodám práce s klienty a v neposlední řadě také vizemi a výzvami, které si nízkoprahové zařízení ve spolupráce s Českou asociací streetwork stanovili do roku 2030. V závěru teoretické části je umíněna sociální prevence v kontextu rizikového chování u dětí a mládeže. Cílem empirické části je analýza výchovně vzdělávacích programů nízkoprahových zařízení organizace Proxima Sociale v kontextu sociálně pedagogických intervencí, a jejich využití v přímé práci s klientem. Výsledky výzkumu jsou dále srovnávány s již vzniklými publikacemi. Data byla získána...
Nejčastější zdroje stresu a jejich vliv na studenty terciárního vzdělávání
Brožková, Adéla ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
(česky): Hlavním cílem práce je zjistit, co patří mezi nejčastější zdroje stresu u studentů bakalářských studijních programů. To znamená, jaké studijní povinnosti, osobní záležitosti či okolnosti ve světě jsou pro ně během studia nejvíce stresující. Součástí práce je také snaha zjistit, jaký vliv má vzniklý stres na jejich studijní výsledky a jaká preventivní opatření a způsoby zvládání stresu vybraní respondenti realizují. Jelikož práce cílí na studenty vysokých škol, zahrnuje také specifikaci terciárního vzdělávání v České republice. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část obsahuje především definici pojmu stres a popis jeho možných příčin a zdrojů, ať už se jedná o vnější nebo vnitřní stresory. Dále je zde k nalezení charakteristika nejčastějších projevů stresové reakce a výčet možností prevence stresu či copingových strategií. V neposlední řadě je součástí teoretické části diplomové práce specifikace terciárního vzdělávání a výčet možných stresorů, které mohou na studenty vysokoškolských bakalářských programů během studia působit. Praktická část je zaměřena na rozbor výsledků z kvantitativního výzkumu realizovaného formou dotazníkového šetření. Jeho hlavním cílem je zjistit, co patří mezi nejčastější zdroje stresu u studentů bakalářských studijních oborů, jaký vliv má vzniklý stres na...
Rizikové chování žáků druhého stupně ZŠ na sociálních sítích
Cimmerová, Tereza ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce je Rizikové chování žáků druhého stupně ZŠ na sociálních sítích. Hlavním cílem práce je zjistit, zda žáci vykazují znaky rizikového chování v tomto prostředí. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se v první kapitole zaměřuje obecně na charakteristiku rizikového chování v reálném prostředí a období dospívání. Druhá kapitola se věnuje kyberprostoru, jakožto specifickému druhu prostředí, ve kterém se rizikové jevy odehrávají. Ve třetí kapitole jsou již konkrétně zmíněny jednotlivé rizikové formy chování, které se v online prostředí odehrávají. Cílem empirické části je zjistit, zda se žáci v kyberprostoru chovají rizikově a jestli mají s nebezpečnými jevy v prostředí vlastní zkušenost. Sběr dat byl proveden kvantitativně. Zvolen byl záměrný výběr škol, do kterých byl zaslán elektronický dotazník. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 263 respondentů z Královehradeckého kraje. Klíčová slova: pubescent, adolescent, rizikové chování, kyberprostor, kyberšikana
Působení stresorů na studenty gymnázia při maturitní zkoušce
Hamáčková, Kateřina ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zaobírá působením stresu a stresorů na studenty gymnázia ve vztahu k maturitní zkoušce. Pozornost se soustředí také na copingové strategie, které studenti využívají při zvládání stresu. V teoretické části jsou představeny klíčové poznatky, přístupy a specifika daných oblastí, na jejichž základech je realizován výzkum. Předmětem výzkumu je popis vnímání stresu, stresorů a copingových strategií z pohledu bývalých studentů gymnázia. Použitou metodou sběru dat je dotazník. Výsledky výzkumu jsou prezentovány v empirické části, kde jsou dále diskutovány. Klíčová slova: Stres, stresor, maturitní zkouška, gymnázium, copingové strategie
Výukové metody v zájmových kroužcích
Hornová, Kristýna ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou výukové metody v zájmových kroužcích. V úvodu teoretické části je práce zaměřena na problematiku volného času, jak by měl být využit volný čas. Dále druhy zájmových kroužků, jaká je nabídka zájmových útvarů pro děti. Další kapitola se zabývá problematikou kroužků a výukové metody, tedy rozdílu mezi výukou a volným časem. Praktická část obsahuje využívané výukové metody v různých kroužcích a situacích. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Přínosy a rizika otevření profese učitele na základních školách jedincům bez pedagogického vzdělání
Kučerová, Martina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat problematiku učitelství jako profese v podmínkách současných proměn vzdělávání a popsat aktuální situaci v oblasti personálního zajištění vzdělávání na vybraných základních školách. V práci je uvedena obecná charakteristika učitelství, učitelství jako profese, pozornost je upřena též na volbu učitelské profese a vzdělávání učitelů. Část práce je věnována vzdělávací politice v České republice po roce 1989 a současné situaci ve školství. V praktické části jsou objasněny motivy učitelů bez pedagogické kvalifikace k volbě učitelské profese a analyzovány přínosy a problémy jejich učitelské praxe z pohledu těchto učitelů a z pohledu ředitelů škol.
Neverbální komunikace ve školním prostředí
Sedláčková, Alžběta ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
V první kapitole Uvedení do problematiky neverbální komunikace je popsán význam a užívání mimoslovního jednání. Práce se věnuje základním pojmům spojeným s neverbální komunikací. Je nastíněna důležitost správného porozumění signálům druhých lidí a vysvětleno, co ovlivňuje naše jednání. Ve druhé kapitole Rozdělení řeči těla jsou uspořádány tělesné pohyby a posunky prohlubující vhled do významu řeči našeho těla, s názornými příklady popsány významy užívaných gest v pedagogickém procesu. Nejčastější omyly a zastaralá dogmata v jednání stojí naproti vysvětlení, co naším postojem sdělujeme okolí. Třetí kapitola Vymezení jednotlivých rolí se zabývá chováním učitele i žáků, podmiňujícími vlivy, které se podílí na utváření jejich vztahu. Je rozvedeno, co působí na jednotlivé aktéry při komunikaci ve školním prostředí a popsána role učitele v životech žáků. V praktické části je retrospektivně zaznamenáno pozorování vyučovací hodiny, kde žáci v pubescentním věku reagují na učitele, jednají v zátěžových situacích. Snahou je zjistit, jak žáci vnímají změny nálad a chování u učitele během zahájení hodiny a jak je to nadále ovlivní. Výsledky výzkumu, zaměřeného také na zjištění, jak jsou žáci pozorní a jaký podají výkon během hodiny, jsou znázorněné v tabulkách a grafech pro lepší orientaci. V závěru, kde...
Autorita učitele z pohledu žáků středních škol
Lehotaiová, Daniela ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Cílem bakalářské práce "Autorita učitele z pohledu žáků středních škol" je zjistit, jak chápou žáci středních škol autoritu učitele, jaké vlastnosti učitele podle žáků autoritu učitele posilují a jaké ji naopak oslabují, zda má na autoritu učitele vliv jeho věk. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je souhrn dosavadních poznatků o autoritě učitele. Teoretická část vychází ze studia odborné literatury. V úvodu se zabývá vymezením pojmu a typologií autority. Dále obsahuje typologii učitele z hlediska jeho osobnosti, zabývá se výchovnými a vyučovacími styly učitele. Předmětem poslední kapitoly teoretické části je vztah učitele a žáka, preferenční postoje učitelů k žákům. Cílem praktické části je pomocí výzkumného šetření zjistit, jaký pohled mají na autoritu učitelů žáci středních odborných škol. Klíčová slova Autorita, učitel, žák, výchova, osobnost učitele
Heterogenní a homogenní třídy v mateřských školách
Pícková, Barbora ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem heterogenního a homogenního uspořádání tříd v mateřských školách. Teoretická část práce představuje koncept teoretických východisek týkajících se pojmů heterogenita a homogenita ve třídách a popisuje specifika uspořádání dětí dle věku v mateřských školách. Dále se práce zabývá vývojem mateřské školy z pohledu historie a systémem kurikulárních dokumentů, které jsou základními pilíři vzdělávání. Praktická část se věnuje kvantitativnímu výzkumu. Sběr dat tvoří dotazník určený pro učitele a učitelky mateřských škol. Pomocí grafů je zpracován názor pedagogů na heterogenní a homogenní uspořádání tříd. Dále také, ke které z variant věkového uspořádání dětí ve třídách se pedagogové mateřských škol spíše přiklánějí, jaká největší rizika a přínosy těchto uskupení označují a jak souvisí názory pedagogů na věkové uspořádání tříd s jejich věkem.
Skupinové učební činnosti ve studiu učitelství
Fialová, Monika ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent) ; Spilková, Vladimíra (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou využití skupinových učebních činností ve studiu učitelství. Cílem této práce bylo poskytnout komplexní pohled na skupinové učební činnosti jako výukové strategie, které je možné využít ve studiu učitelství, a dále popsat a prozkoumat, zda a jakým způsobem se využívají ve vybraných předmětech, konkrétně oborových didaktikách a pedagogice. Pro účely výzkumu bylo rozhodnuto o využití případové studie, která se blíže zaměřovala na místo skupinových učebních činností ve výuce vybraných oborových didaktik na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy a akčního výzkumu vlastní výuky předmětu pedagogika na Divadelní fakultě Akademie múzických umění. Výsledky obou výzkumných šetření poukazují na význam skupinových učebních činností v přípravě budoucích učitelů a blíže popisují faktory ovlivňující jejich využití, seznamují s konkrétními případy využití v rámci výuky a reflektují názory aktérů vyučovacího procesu, studentů a učitelů, na skupinové učební činnosti ve výuce. Klíčová slova: Pregraduální příprava učitelů, skupinové učební činnosti, skupinová výuka, student učitelství, výukové strategie, vysokoškolská výuka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Skutil, Marek
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.