Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 271 záznamů.  začátekpředchozí167 - 176dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bryologicky zaměřená exkurze na území Dolského mlýna pro žáky ZŠ
Davídková, Markéta ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce bylo provést analýzu učebnic pro základní školy s ohledem na mechorosty a kapradiny a připravit bryologicky zaměřenou exkurzi, včetně zmapování terénu, na území Dolského mlýna. Šestá kapitola obsahuje analýzu devíti učebnic z různých nakladatelství. Porovnávala jsem je z hlediska stránkové dotace věnované mechorostům a kapradinám, z hlediska používaných obrazových materiálů doplňující text k mechorostům a kapradinám, z hlediska počtu uvedených zástupců mechorostů a kapradin, zda mají učebnice k dispozici pracovní sešity, metodické příručky pro učitele a materiály, které mohou doplňovat výuku přírodopisu. Práce v sedmé kapitole podává popis lokality. Zmapování terénu pro připravovanou exkurzi proběhlo v září 2012. Vybrala jsem čtrnáct vhodných stanovišť, která jsou dobře dostupná. Osmá kapitola obsahuje metodické pokyny pro učitele k exkurzi, pracovní listy a klíč k určování vybraných druhů mechorostů. Praktické ověření mé práce proběhlo v dubnu 2013, kdy proběhla exkurze s žáky sedmých ročníků základní školy v Děčíně. Laboratorní cvičení, které je nedílnou součástí exkurze, bylo provedeno již v březnu kvůli nepříznivým klimatickým podmínkám. Žáci určovali mechy rodu měřík podle mikroskopických znaků. K dispozici měli klíč, který jsem v rámci práce také vypracovala. Podrobný rozbor...
Školní přírodovědné exkurze v okolí města Bíliny (Bořeň, Zámecký park a údolí Bezovka, Lázeňský park)
Machová, Jitka ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
1 ABSTRAKT: Předkládaná diplomová práce charakterizuje v oblasti města Bíliny a jeho okolí tři vybrané lokality (Bořeň, Zámecký park a údolí Bezovka, Lázeňský park) pro terénní výuku (exkurze) přírodovědy, biologie a geologie a předkládá ucelené edukační podklady pro uskutečnění této výuky za každého ročního období. Exkurze jsou určeny pro žáky 2. stupně ZŠ a víceletých gymnázií, případně jsou v hodné i pro členy přírodovědných organizací, popř. mohou sloužit i jako podklad pro pedagogickou práci v oblasti EVVO. Exkurzní průvodce obsahuje popis metodiky, pracovní listy, didaktické hry a další pomocné materiály. Exkurze do lázeňského parku Kyselka byla testována na třech dětských kolektivech ve věku 8 až 17 let. Na testovacích datech bylo prokázáno, že terénní výuka pozitivně ovlivňuje proces učení. KLÍČOVÁ SLOVA: edukační materiály, terénní výuka, exkurze, botanika, geologie, zoologie, Bílina
Školní projekt s tematikou očkování pro 2. stupeň základní školy a střední školy
Jechová, Markéta ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá tématem očkování. Zachycuje jeho historii a princip. Navození stavu imunizace organismu je napomáháno pomocí očkovacích látek, které se aplikují v určitých časových intervalech podle pravidel zakotvených v zákoně. Než je očkovací látku možné aplikovat pacientům je nutné jí důkladně prozkoumat, aby byla zajištěna její bezpečnost. Výzkum probíhá neustále, aby se rozšířil počet nemocí, proti kterým bude možné chránit organismus. S očkováním je spojeno také jeho financování, ať už jde o financování výzkumu nebo očkovacích látek dostupných pro pacienty. Vzhledem k tomu, že očkování je běžnou součástí života všech nejen dospělých, ale i dětí, je nezbytné poskytnout informace žákům i studentům ve školách. Jednou z možností, jak toho dosáhnout, je využití projektové výuky, kterou se tato práce rovněž zabývá. Tato výuka má své výhody i nevýhody, a proto vyžaduje specifický přístup žáků, studentů i učitelů. V této práci jsou navrženy tři projekty na téma očkování, které byly vyzkoušeny v sextě víceletého gymnázia, ve třetím ročníku středního zdravotnického lycea a v osmém ročníku základní školy. Je zde zaznamenáno, jak žáci a studenti vypracovávali příslušné úkoly, jak rozpracovali téma očkování a jak se vypořádali s projektovou výukou.
Testování citlivosti bakterií na vybrané účinné látky ve školních podmínkách
Švehlová, Vendula ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Tato práce představí metody zjišťující rezistenci bakterií vůči antibiotikům, vybraným, v domácnosti běžně používaným desinfekčním prostředkům a účinkům vybraných přípravků ústní hygieny. Tyto metody jsou koncipovány způsobem, který lze snadno uplatnit např. při biologickém praktiku na gymnáziích a středních školách. V rámci zjišťování rezistence bakterií na antibiotika se pracuje s antibiotickými disky a s pomůckami, které není obtížné pro školní laboratoře pořídit. Snadno se můžeme přesvědčit, které z používaných antibiotik má na bakterie největší účinnost, jaký desinfekční prostředek dále používat a který raději, vzhledem k jeho nízké účinnosti, nepořizovat. Dále otestujeme účinnost zubních past a ústních vod, kde bude opět k vidění, které prostředky jsou nejúčinnější a které nikoliv. Mechanismy účinků těchto látek a citlivostí bakterií se budu dále zabývat jak v teoretické, tak v praktické části práce. Klíčová slova: Antimikrobiální látky, rezistence, inhibice, agarové půdy, bakterie
Návrhy naučných geologických stezek v oblasti Rychlebských hor
Buryánková, Radka ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Předložená diplomová práce se věnuje návrhům nových naučných stezek v oblasti Rychlebských hor se specifickým zaměřením na geologii. Návrhům stezek předchází podrobná charakteristika studované oblasti s ohledem na její geomorfologii, geologii a stratigrafii. Naučné stezky jsou lokalizovány do dvou oblastí, tj. severního výběžku Rychlebských hor (Račí údolí - Zálesí - Javorník) a Žulovské pahorkatiny (Okruh žulovským plutonem), přičemž první jmenovaná stezka je vytvořena ve dvou stupních náročnosti pro žáky základních a středních škol. Součástí návrhů naučných stezek v Rychlebských horách jsou průvodce, pracovní listy a tzv. Didaktické doporučení pro pedagogy, které obsahují obecná didaktická doporučení, podrobnější informace ke stezkám a návrhy dalších rozšiřujících činností v průběhu stezky. Navržené stezky byly ověřeny v praxi na žácích, laicích a odbornících, a jejich efektivita byla vyhodnocena prostřednictvím ankety s účastníky. Bylo prokázáno, že naučné stezky jsou vhodným doplňkem výuky především přírodovědných předmětů a jsou také v tomto ohledu využitelné pro nepedagogické volnočasové aktivity návštěvníků studovaných oblastí. Klíčová slova: naučná stezka, Rychlebské hory, exkurze, pedagogické využití
Návrh výukových programů pro Botanickou zahradu hl. m. Prahy
Polačková, Monika ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Vítová, Eva (oponent)
Diplomová práce se věnuje tvorbě výukových programů pro Botanickou zahradu hl. města Prahy. Jejím záměrem je doplnit a rozšířit vzdělávací nabídku programů jednotlivých expozic, které zahrada nabízí školám při její návštěvě. Vznikly tři vzdělávací programy, dva týkají se ekologie obojživelníků a jeden života v severoamerické prérii pro cílovou skupinu žáků primárního i sekundárního stupně vzdělávání. Žáci se s danými tématy seznamují interaktivní formou a pomocí navržených her-aktivit se testuje i jejich porozumění tématu. K programům jsou zpracovány také pracovní listy a didaktické pomůcky (hrací karty). Účelnost a atraktivnost výukových programů na téma obojživelníci byly testovány na žácích v pilotním šetření. Hodnocení prováděli pedagogové na základě dotazníků. Při podstoupení dat získaných z dotazníků analýze, vznikly procentuální grafy, které poskytly výsledky pro předem stanovené hypotézy. Potvrdilo se, že pedagogové žáky s tématem seznámili předem. Dále programy odpovídají rozsahu a stylu výuky na běžné škole. Některé aktivity by ale pedagogové upřednostnili před ostatními, čímž vyvrátili poslední hypotézu. Programy pro expozici Mokřad a jezero splnily očekávání a staly se součástí vzdělávací nabídky Botanické zahrady hl.m. Prahy. pod názvem Na skok k obojživelníkům. Program Severoamerické...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 271 záznamů.   začátekpředchozí167 - 176dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.