Název:
Školní přírodovědné exkurze v okolí města Bíliny (Bořeň, Zámecký park a údolí Bezovka, Lázeňský park)
Překlad názvu:
School Field Lectures of the Natural Science in the Vicinity of Bílina Town (Bořeň hill, Chateau Park and Bezovka Valley, Spa Park)
Autoři:
Machová, Jitka ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] 1 ABSTRAKT: Předkládaná diplomová práce charakterizuje v oblasti města Bíliny a jeho okolí tři vybrané lokality (Bořeň, Zámecký park a údolí Bezovka, Lázeňský park) pro terénní výuku (exkurze) přírodovědy, biologie a geologie a předkládá ucelené edukační podklady pro uskutečnění této výuky za každého ročního období. Exkurze jsou určeny pro žáky 2. stupně ZŠ a víceletých gymnázií, případně jsou v hodné i pro členy přírodovědných organizací, popř. mohou sloužit i jako podklad pro pedagogickou práci v oblasti EVVO. Exkurzní průvodce obsahuje popis metodiky, pracovní listy, didaktické hry a další pomocné materiály. Exkurze do lázeňského parku Kyselka byla testována na třech dětských kolektivech ve věku 8 až 17 let. Na testovacích datech bylo prokázáno, že terénní výuka pozitivně ovlivňuje proces učení. KLÍČOVÁ SLOVA: edukační materiály, terénní výuka, exkurze, botanika, geologie, zoologie, Bílina1 ABSTRACT: The master thesis presents characteristics of the three localities around the Bílina town, i.e. Bořeň Hill, Bílina Castle park with Bezovka Walley and Bílina Spa garden, as an objects of field education focusing on general natural science, biology and geology. It includes integrated didactic materials that are suitable for realization of the field excursions during every season. The excursions are designed to be applicable for pupils of second grade of elementary school, eight-years gymnasium, eventually for free time activities of child leaded by natural history oriented organizations. The materials can be also used as the base of the pedagogical work within the "Environmental Training, Education and Culture" system. The suggested excursion guides include methodological description, worksheets, didactic games and other supporting materials. As a case study the excursion to Bílina Spa garden has been evaluated by three pupils' groups in the age interval from 8 to 17 years. The obtained results prove that field education positively influence a learning process. KEYWORDS: Didactic material, Field education, Excursion, Botany, Geology, Zoology, Bílina