Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  začátekpředchozí77 - 86dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Martin a Osa Johnsonovi
Svatoš, Jan ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Scheufler, Pavel (oponent)
V mé bakalářské práci si kladu za cíl v širším kulturně-společenském kontextu podat ucelený přehled vývoje fotografování v Africe - od průkopníků a prvních fotografických cestovatelů, přes rané přírodopisné dokumentaristy až po nástup současného komerčního ?fotografického safari?. Cílem bude nejen postihnout souvislou historickou genezi, ale poukázat i na praktické aspekty fotografování (např. na složité technické překážky), zhodnotit přínosy i negativa fotografie a především zdůraznit stěžejní mezníky, které měly a mají vliv i na svět současný. Např. to, jak první fotografové divoké přírody ve 20. a 30. letech vytvořily alternativní paralelu tehdy oblíbenému a masověji rozšířenému loveckému safari, které stálo za zánikem mnoha nenahraditelných přírodně-kulturních památek tohoto kontinentu. Fotografie v tomto kontextu potvrzuje pověst účinného média ale také úsloví o dobrém sluhovi a špatném pánovi.
La jetee - a photo roman
Loucaides, Andreas ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Grygar, Štěpán (oponent)
La jetee 1962 is a film made by Chris Marker - also called photo roman - composed almost entirely by black and white Photographs. The effort would be to analyze and discuss this phenomenon, to explore the way in which the still photography interacts within different contexts than the pure photographic.
Mediální fasáda
Polverini, Jan ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Zeinerová Brachtlová, Michaela (oponent) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent)
Budu se zabývat případy, kdy obrazová tvorba současných vizuálních umělců je ve městě na fasádě budov představována tak dlouho a takovým způsobem, že se na čas stane součástí architektury budovy samotné a začne ovlivňovat prostředím, ve kterém se nachází.
Turistická pohlednice v současném umění
Držková, Kateřina ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Diplomová práce se věnuje turistické pohlednici a jejímu použití v současných uměleckých projektech. Tyto projekty jsou rozčleněny do skupin a představeny v rámci jednotlivých dílčích kapitol, které pohlednici nahlížejí z různých hledisek. Věnuji se pohlednici jako objektu, který stál u zrodu turismu, a jejímu vlivu na vnímání navštívených destinací. Zabývám se pohlednicí jako nástrojem k osobní nebo k masové komunikaci. Vedle povahy pohlednice jako komunikačního média se také věnuji jejím fyzickým a estetickým vlastnostem, které ovlivňují percepci zobrazených fotografií, a sleduji emoce, které může vyvolat, ať už jako estetizovaný objekt nebo jako objekt odkazující k minulosti. V souvislosti s estetickou stránkou poukazuji na okolnosti, za jakých může být pohlednice považována za kýč. Neopomenutelnou součástí je představení pohlednice v kontextu sběratelství a sbírku pohlednic nahlížím prizmatem fotografického archivu. Samostatná kapitola je věnována využití pohlednice v uměleckých dílech v historii.
Ivan Pinkava a Adi Nes
Faukner, Jan ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Cílem diplomové práce je konfrontovat dva fotografy, českého Ivana Pinkavu a izraelského Adi Nese, prostřednictvím různých měřítek a kritérií. Oba se zabývají inscenovanou fotografií, parafrázují ikony evropské obrazové tradice a užívají obrazové citace biblických scén, velkých příběhů a mýtů evropské kultury. Úvodní část práce je zařazuje do širší souvislosti postmoderního umění a vymezuje, v čem jsou si jejich díla blízká. Druhá část se zabývá formálními aspekty, například stavbou obrazu a charakterem nasvícení. Závěrečná část zkoumá významovou rovinu jejich přístupů. Konkrétněji odkrývá jejich odkazy a reference k malbě, k jiným fotografiím a ke kinematografii.
Nobuyoshi Araki, Robert Mapplethorpe a Jeff Koons
Mlynarič, Martin ; Pospiszyl, Tomáš (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Tato magisterská práca sa zameriava na analýzu a dekonštrukciu vizuálnych jazykov vybraných autorov a to Nobuyoski Araki, Robert Mapplethorpe a Jeff Koons, zo zameraním na užitie pornografických prvkov v ich tvorbe. Práca má dve roviny skúmania , jednak porovnáva výrazové prostriedky a spôsob práce autorov a zároveň poukazuje na legitimizáciu pornografických prvkov v umení vyjadrujúcom sa fotografickým médiom v sedemdesiatych a osemdesiatych rokov dvadsiateho storočia.
Arthur Tress
Kovačevič, Danica ; Kolář, Viktor (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Danica Kovačevič se ve své diplomové práci zabývá významným představitelem světové fotografie, Arthurem Tressem. Krom prezentace komplexního a vyčerpávajícího přehledu Tressova fotografického díla je cílem předkládané práce zhodnocení autorova svébytného pojetí odkazu surrealistů a jeho osobní přínos k rozvíjení tezí tohoto hnutí. Následně se pak autorka pokouší o vlastní teoretickou interpretaci díla Arthura Tresse. V úvodní části předkládané diplomové práce, Osobnost Arthura Tresse, autorka zmiňuje životopisná data, události a takové aspekty osobnosti Arthura Tresse, jež jsou podle ní signifikantní pro jeho budoucí umělecký vývoj. Navazující část, Tvorba Arthura Tresse, se již detailně zabývá vlivy, východisky a procesem konstituování umělcovy tvůrčí metody (Arthur Tress v kontextu vývoje surrealismu ve fotografii, Zrození fotografa) a podrobným rozborem jednotlivých tvůrčích období (Inscenovaná figurativní fotografie, Koláže, Pozdní tvorba). Vycházejíc z paradoxní skutečnosti, že osobnost Arthura Tresse v běžných interpretacích získává atribut ?mistra duchovního vidění a inscenovaného surrealismu?, ovšem umělec zároveň sám sebe nazývá fotografem etnografickým či dokumentárním, a s poukazem na fakt, že všechny jeho fotografické práce obsahují prvky jednoznačné výtvarné, často surrealistické a imaginativní, se autorka pokouší rozklíčovat základní elementy poetiky Arthura Tresse a co nejpřesněji ji vymezit vůči surrealistické estetice, s níž je umělec často uměle spojován, a zároveň nabídnout vlastní, hlubší interpretaci jeho tvorby.
Dokumentární fotografie
Kumermann, David ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent) ; Kolář, Viktor (oponent)
Práce se snaží uchopit dokumentární fotografii jako svébytnou fotografickou praxi. Výchozím bodem textu, axiomem který určuje uvažování o tématu je přesvědčení, že fotografický dokument je založen na snaze o vyloučení manipulativních zásahů. Obecné chápání problému manipulace vychází z představy fotografie jako automatického otisku fotografované skutečnosti. Pokud však reflektujeme úlohu fotografa v procesu vzniku fotografického obrazu, ukáže se jako nedostatečné chápat manipulaci jako mechanický zásah do (pouze zdánlivě) automatického procesu, nýbrž jako etický problém. Význam fotografie vždy funguje v kulturním kontextu. Jednotlivý obraz je mnohoznačný, náchylný k ideologickému manipulativnímu zneužití. Fotografický dokument se nevyslovuje jednotlivou fotografií, ale souborem, který vytváří složitější, ale zároveň přesnější sdělení. Toto je pole, na kterém je nutné manipulaci fotografie promýšlet. Ukazuje se nutnost chápat autorství jako odpovědnost za sdělení. Autorství není dáno jen pořízením snímku, ale také tím, že fotografie autor vybral. Exkurz do historie fotografie se pokouší nejprve vymezit, jak přistoupit k samotnému hledání genealogie dokumentu. Uvažuje se o procesu kultivace ?jazyka? fotografie a jeho schopností nést určité typy významu. Žurnalistická fotografie a dokument se vynořily jako jedna praxe, ale dokumentaristika jako autonomní projev, jak ji známe dnes, získala svou autonomii právě až na základě oddělení od žurnalistiky. Otevírá se otázka pozice dokumentu vzhledem k umění a k praxi žurnalistické fotografie. Závěrem se pojednává dokumentární fotografie jako proud, zahrnující různé tendence a přístupy k tématu. Navrhují se různé instrumenty, jak tuto vnitřní rozrůzněnost reflektovat. Řeší se také tradiční pojetí dokumentu vzhledem k praktikám, které se snaží liberalizovat jeho pojímání a zahrnout do něj nové tendence, které stojí na manipulaci fotografického významu. Dokumentární fotografie představuje koncept autentického vztahování ke světu, které stojí na odpovědnosti autora za to, co fotograficky říká. To představuje fundament dokumentaristiky. V tomto světle je fotografický dokument tvarem, který je třeba poměřovat nejen kritérii estetickými, ale také co do jeho pravdivosti.
Pracovní název "off-spaces"
Samulionyte, Vilma ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
in my final thesis im planing to analyze off-spaces in istanbul, praha and berlin(?). in the introduction i would like cover the history of exhibition spaces from "kunst camera" to "white cube", explain what is off-space and importance of it. in the research part i would like to do case study of off-spaces in istanbul, prague and berlin(?). in the conclusion part it should be clear what is a good off space and its importance for art scene and young artists.
Participační a kolaborativní tendence v prostředí současných českých výtvarných vysokých škol
Fröhlich, Vojtěch ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Tato práce se věnuje fenoménu pariticipačních metod jako součásti výuky na českých vysokých uměleckých školách. Popisuje návrat ke kolaborativním formám v současném světovém umění a hledá jeho ozvěny ve vzdělávání mladých umělců v České republice. Představuje tři ateliéry, ateliér hostujícího pedagoga Zbigniewa Libery v Šalounově ateliéru na pražské Akademii výtvarných umění v Praze v letech 2008-2009, ateliér Intermediální konfrontace pod vedením Jiřího Davida a Milana Saláka a ateliér Intermédií na UUD v Plzni, pod vedením Michala Pěchoučka a Dušana Záhoranského v letech 2006-2009, které všechny různým způsobem integrovaly prvky participačního umění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   začátekpředchozí77 - 86dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.