Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
NOVÉ NA STARÉ – Brno, nároží Bratislavská - Stará
Sýkorová, Michaela ; Mikulášek, David (oponent) ; Františák, Luboš (vedoucí práce)
Polyfunkční dům doplňuje chybějící článek městského bloku. Komerční parter a garáže tvoří společnou platformu pro bytové domy. Hmota celého objektu reaguje na členitost okolní zástavby a snaží se vytvořit prostor příjemný k bydlení.
REVITALIZACE CÍRKEVNÍCH STAVEB - FARA PŘÍTLUKY
Sýkorová, Michaela ; Pavlovský, Tomáš (oponent) ; Františák, Luboš (vedoucí práce)
Studentka Bc. Michaela Ráčková se ve své diplomové práci bude zabývat problematikou revitalizace církevních staveb, konkrétně návrhem rekonverze bývalé fary a jejího okolí v obci Přítluky na jižní Moravě. Církevní stavby jako kostely, fary, kláštery byly vždy určujícím a dominantním prvkem při formování sídel. Jejich jasná a často výsadní pozice ve struktuře sídel byla určena tehdejším vztahem člověka k víře. Tato pozice jim i přes mnoho pádů a vzestupů zůstala a církevní stavby dodnes hrají významnou roli v prostředí, ve kterém žijeme.
Vliv rekonverze na hodnotu bývalého církevního objektu na jižní Moravě
Sýkorová, Michaela ; Gardášová, Alena (oponent) ; Hlavinková, Vítězslava (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá oceněním bývalé fary v obci Přítluky na jižní Moravě. Základní myšlenkou je vyhodnotit vliv, který má změna účelu užívání spojená s rekonstrukcí na hodnotu objektu. A to z pohledu tržního přístupu i platných oceňovacích předpisů. Nejprve je v práci rozebrán teoretický základ dané problematiky jako pojmy, legislativa a postupy oceňování. Následně je charakterizována konkrétní situace lokality a objektu a v poslední části je popsána a zdůvodněna metodika vlastního ocenění. V závěru jsou výsledky vyhodnoceny a okomentovány.
Psychosociální aspekty chronických koloproktologických onemocnění z pohledu koordinované rehabilitace
SÝKOROVÁ, Michaela
Téma předkládané diplomové práce je Psychosociální aspekty chronických koloproktologických onemocnění z pohledu koordinované rehabilitace. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část popisuje současný stav problematiky psychosociálních aspektů chronických koloproktologických onemocnění z pohledu koordinované rehabilitace v obecných souvislostech a s ním související témata (základní pojmy zahrnující zdraví, nemoc, chronické onemocnění, lidské potřeby, kvalitu života a možnosti jejího měření). Ve stěžejní kapitole jsou popsána chronická onemocnění a možnosti medicínské, ošetřovatelské a psychosociální péče včetně koordinované rehabilitace. Praktická část prezentuje metody a výsledky mého výzkumu. Cílem práce bylo zjistit psychosociální aspekty chronického koloproktologického onemocnění a zjistit a popsat kvalitu života pacientů s tímto onemocněním a možnosti jejího ovlivnění koordinovanou rehabilitací. K získání dat jsem použila kvalitativní výzkum, metodu dotazování a technikou sběru dat byl polostrukturovaný rozhovor. Metodou záměrného výběru mi vznikl výzkumný soubor, který tvořilo 9 pacientů, 6 zdravotníků a 3 sociální pracovníci, kteří mají vazbu na chronické koloproktologické onemocnění. Výsledky výzkumu byly rozděleny do tří částí popisujících psychosociální potřeby, omezení a strategii zvládání chronického koloproktologického onemocnění včetně koordinované rehabilitace. Chronické koloproktologické onemocnění má široké psychosociální aspekty, které se dotýkají nejen pacienta a jeho prožívání, ale mají vliv na jeho rodinu a další interpersonální vztahy, toto onemocnění také významně ovlivňuje kvalitu života. Koordinovaná rehabilitace není v rámci péče o tyto pacienty využívána, fungují pouze separátně jednotlivé složky. Výsledky mého výzkumu ovšem ukazují, že v koordinované rehabilitaci je velký potenciál zlepšení péče o pacienta s takto vážnou nemocí. Výsledky práce mohou být použity jako zpětná vazba pro zdravotníky a sociální pracovníky poskytující péči pacientům s chronickým koloproktologickým onemocněním.
Didaktický potenciál knih Roalda Dahla a jejich využití na 1.st. ZŠ
Sýkorová, Michaela ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Resumé Diplomová práce pojednává o didaktickém potenciálu knih Roalda Dahla a zkoumá možnosti jejich využití na prvním stupni základní školy. Cílem práce je hlubší analýza dvou vybraných děl Roalda Dahla (konkrétně: Danny, mistr světa a Karlík a továrna na čokoládu) a soustřeďuje se jak na didaktickou stránku analýzy, tak na literárně-teoretickou. Nedílnou součástí práce jsou vyučovací jednotky, vycházející z analýzy a založené na úryvcích z dvou vybraných Dahlových knih. Výběr úryvků a metod je didakticky okomentován. Na základě praktického prověření jsou výsledky průběhu vyučovacích jednotek náležitě reflektované. Práce informuje také o životě Roalda Dahla a zasazuje jeho díla do kontextu jeho života. V neposlední řadě se práce soustřeďuje na minivýzkum četnosti Dahlových textů v čítankách pro čtvrté ročníky základních škol.
Hodnocení rozsahu pohybu horních končetin pomocí programu OpenPose
Sýkorová, Michaela ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Šorfová, Monika (oponent)
Název: Hodnocení rozsahu pohybu horních končetin pomocí programu OpenPose Cíle: Cílem práce bylo zjistit, zda je možné využít program OpenPose jako nástroj pro měření rozsahu horní končetiny. Upozornit na jeho limity a zvážit, zda by šel program využít v budoucnu pro hodnocení v klinické praxi nebo jako součást telerehabilitace. Metody: Výzkumu se zúčastnilo 48 probandů. Výběr byl záměrný vzhledem k charakteru práce a jednalo se o zdravou populaci. Každý proband absolvoval měření v 6 různých polohách vleže na lehátku. Měření probíhalo bilaterálně. Celkově bylo naměřeno 14 různých úhlů rozsahu pohybu paže a loketního kloubu. Jednalo se o maximální flexi loketního kloubu, flexi paže s flexí lokte, flexi paže, vnitřní a vnější rotaci paže a extenzi paže. Pro sběr dat bylo využito standardizované vyšetření pomocí goniometru a videozáznam, který byl použit pro vyhodnocení úhlů pomocí programu OpenPose. Výsledky byly následně porovnány. Výsledky: Z hodnot 14 naměřených úhlů ramenního a loketního kloubu bylo vyřazeno 8 na základě hodnoticích kritérií. Vyřazeny byly hodnoty, u kterých průměrný rozdíl měření goniometrem mezi vyšetřujícími přesáhl 5ř. Dále byly vyřazeny hodnoty, u kterých více než 10 % měření systémem OpenPose nesplnilo kritéria správné detekce. U zbylých 6 naměřených úhlů byly porovnány...
Sledování efektu fyzioterapie s využitím neurostimulátoru WalkAide u lidí s DMO
Sýkorová, Michaela ; Zvelebilová, Pavlína (vedoucí práce) ; Emrová, Hana (oponent)
Tato práce pojednává o důležitosti rehabilitace u dospělých osob s dětskou mozkovou obrnou (DMO), a jaký účinek má dlouhodobá terapie s využitím neurostimulátoru WalkAide u těchto pacientů. Teoretická část se zaměřuje na popis dětské mozkové obrny a problematiku dospělých s DMO. Déle je zmíněná léčba a možné intervence u DMO. Na závěr je charakterizován přístroj WalkAide a konkrétně popsán jeho efekt. V praktické části bylo naměřeno 6 dospělých pacientů s DMO pomocí 10metrového testu chůze, testu Stoje na jedné noze a byla změřena velikost obvodu lýtek. Pacienti také vyplnili dotazník, který se zabýval subjektivním názorem na účinnost WalkAidu a terapii v centru Rehafit, o.p.s, kde celý výzkum probíhal. Data byla zpracována v grafické podobě a výsledky každého pacienta byly popsány v kazuistice. Dle výsledků došlo ke zlepšení rychlosti chůze, stability a velikosti obvodů lýtek při dlouhodobé terapii s využitím neurostimulátoru WalkAide. Dle pacientů účinek WalkAide vydrží kratší dobu než efekt celková terapie a největší účinek pociťovali v oblasti zlepšení chůze. Klíčová slova: WalkAide, dětská mozková obrna, dospělí s dětskou mozkovou obrnou
Komprehenzivní péče v českém a britském zdravotním systému
SÝKOROVÁ, Michaela
Téma předkládané bakalářské práce je Komprehenzivní péče ve českém a britském zdravotním systému. Je sondou do sociální politiky České republiky a Velké Británie, do dvou historicky i kulturně odlišných zemí. Cílem bylo zmapování a objasnění základních pojmů, principů, možností řešení a překážek komprehenzivní péče. Tato oblast sociální politiky se úzce dotýká každého z nás, a proto jde právem o velmi diskutované téma. Také z tohoto důvodu je důležité znát základní fakta, kdy srovnání s jinými zeměmi nám může pomoci mimo jiné při utváření vlastí strategie. Teoretická část se dotýká historického vývoje sociální politiky obou zemí, jejím významem, organizací, jejími determinantami a modely (zejména v oblastmi zdravotní a sociální). Dotýká se také současné situace oblasti rehabilitace (základní pojmy, transformace významu, zákonné ukotvení, změnou paradigmatu) z pohledu České republiky a Velké Británie. Pro naplnění cílů práce jsem zvolila kvalitativní výzkumnou strategii. Po analýze jednoho případu, konkrétně pacientky po cévní mozkové příhodě, jsem vytvořila několik okruhů otázek. Tyto okruhy se týkaly následné zdravotně sociální péče, které by v dané situaci mohly zkvalitnit, zjednodušit či zlepšit změněnou situaci dané pacientky. Mými informanty byli zdravotničtí a sociální pracovníci z České republiky a Velké Británie. Získala jsem je metodou záměrného výběru. Metodou získání dat byl polostrukturovaný rozhovor. Výsledky pozorování byly rozděleny do šesti částí charakterizujících nejen celkový pohled zdravotníků a sociálních pracovníků na koordinaci péče, ale také na jednotnost informací a možné překážky. Výsledky jsou vzájemně porovnávány mezi oběma zeměmi. Toto srovnání umožňuje posoudit přednosti a nedostatky komprehenzivní péče v daných zemích. Nejznatelnější rozdíl je patrný v koordinaci zdravotně sociální péče, podle výsledků lze říci, že v České republice nefunguje, Velká Británie tento institut zcela běžně využívá. V praxi by bylo možné využít poznatky získané výzkumem jako podklad pro rozhodování manažerů ve zdravotně sociální oblasti.
Didaktický potenciál knih Roalda Dahla a jejich využití na 1.st. ZŠ
Sýkorová, Michaela ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Resumé Diplomová práce pojednává o didaktickém potenciálu knih Roalda Dahla a zkoumá možnosti jejich využití na prvním stupni základní školy. Cílem práce je hlubší analýza dvou vybraných děl Roalda Dahla (konkrétně: Danny, mistr světa a Karlík a továrna na čokoládu) a soustřeďuje se jak na didaktickou stránku analýzy, tak na literárně-teoretickou. Nedílnou součástí práce jsou vyučovací jednotky, vycházející z analýzy a založené na úryvcích z dvou vybraných Dahlových knih. Výběr úryvků a metod je didakticky okomentován. Na základě praktického prověření jsou výsledky průběhu vyučovacích jednotek náležitě reflektované. Práce informuje také o životě Roalda Dahla a zasazuje jeho díla do kontextu jeho života. V neposlední řadě se práce soustřeďuje na minivýzkum četnosti Dahlových textů v čítankách pro čtvrté ročníky základních škol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 SÝKOROVÁ, Marta
11 SÝKOROVÁ, Martina
14 SÝKOROVÁ, Michaela
3 SÝKOROVÁ, Miroslava
2 Sýkorová, Magda
2 Sýkorová, Magdalena
1 Sýkorová, Marcela
1 Sýkorová, Mariana
10 Sýkorová, Marie
1 Sýkorová, Markéta
11 Sýkorová, Martina
2 Sýkorová, Milada
2 Sýkorová, Miluše
2 Sýkorová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.