Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí45 - 54  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Protidrogová prevence rómské mládeže
Hrabcová, Marta ; Sak, Petr (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Resumé Bakalářská práce "Protidrogová prevence romské mládeže" se zabývá možnostmi prevence závislostí na návykových látkách u romských dětí a mládeže. Vychází z výzkumu provedeného formou hloubkových rozhovorů s dvanácti romskými klienty NZDM v Praze na Žižkově, ve věku od deseti do šestnácti let. Romové v České republice jsou vlivem historických, etnických a dalších specifik výrazně zasaženi sociálním vyloučením. V souvislosti s tím je v této komunitě i značná míra sociopatogenních jevů včetně závislostí. Romskou mládež tedy můžeme chápat jako mládež rizikovou a proto je třeba se jí zvláště věnovat v rámci prevence selektivní. Vzhledem k mnohým rizikovým aspektům spojeným s etnickými specifiky je velmi důležitá i nespecifická prevence, zaměřená nejen na využití volného času, ale i na posilování pozitivní etnické identity, schopnosti plánovat a odložit uspokojení na pozdější dobu, přijímání odlišností a hospodaření s financemi. V rámci specifické prevence je třeba zdůrazňovat způsob vzniku a rozvoje závislosti a praktické možnosti odvykání. U velmi rozšířeného a tolerovaného kouření je možné se zaměřit na posouvání věkové hranice s využitím vztahů v rodině jako pozitivní hodnoty. V souvislosti s fungováním romských komunit by bylo dobré se zaměřit na prevenci napříč všemi věkovými skupinami.
Subkultura Gothic a sociálně patologické jevy s ní spojené
Weigl, Jaroslav ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sak, Petr (oponent)
Text popisuje subkulturu gothic. Věnuje se její novodobé historii, stylu odívání a také jejímu vlivu na společnost. Obsahuje řízené rozhovory s představiteli této subkultury a vědomostní sondu o subkultuře gothic mezi lidmi nepřináležejícím k této scéně ve věku 15-35 let. Metody použité v textu jsou řízené rozhovory s lidmi z této scény a dotazník, pro "normální" běžnou populaci.
Vliv nových informačních a komunikačních technologií na obsah předmětu Sociální pedagogika
Volovská, Tereza ; Sak, Petr (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Diplomová práce má povahu teoretické studie a je rozdělena do sedmi kapitol. Zabývá se vlivem informačních a komunikačních technologií (ICT) na obsah předmětu sociální pedagogika. První kapitola vymezuje sociální pedagogiku a její předmět. Závěr první kapitoly uvádí definice sociální pedagogiky vztahující se k procesu komputerizace. Druhá kapitola je zaměřena na vývoj médií lidské civilizace. Třetí kapitola charakterizuje samotný proces komputerizace. Kromě objasnění pojmu jsou zde popsány ICT a prostor je věnován i fenoménu internetu. Čtvrtá kapitola charakterizuje procesy socializace a sociálního zrání, které se mění pod tlakem digitalizace. Tento pojem dále zkoumá v souvislosti se sociálním polem jedince. Pátá kapitola se věnuje vlivu ICT na proměnu trávení volného času u mladé generace. Šestá kapitola vymezuje dopady komputerizace a digitalizace na psychickou i sociální stránku jedince. Další podkapitoly popisují specifická rizika internetu nejen u mladé generace. Poslední, sedmá kapitola, se zaměřuje na výklad myšlenek teoretika médií Marshalla McLuhana.
Sociálně patologické jevy dětí a mladistvých
Fořtová, Šárka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sak, Petr (oponent)
Diplomová práce pojednává o sociálně patologických jevech dětí a mládeže v současné době v naší společnosti. Rozebírá příčiny, které vedou k budoucímu sociálně patologickému jednání. Práce dále popisuje jednotlivé druhy sociálně patologického jednání a zdůrazňuje význam primární prevence, výchovy a výchovného prostředí, jako nejvýznamnějších činitelů ovlivňujících delikventní jednání dětí a mládeže.
Spolupráce školy a Úřadu městské části Praha 10 v oblasti primární prevence sociálních deviací
Kočí, Michal ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sak, Petr (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, jaký je současný životní styl žáků druhého stupně základních škol na území městské části Praha 10 a jak lze tuto znalost aplikovat při tvorbě programu primární prevence Úřadu městské části Praha 10 a základních škol, jejichž je Městská část Praha 10 zřizovatelem. Dalším cílem práce je ukázat, jakou formou je stávající program primární prevence Úřadu městské části Praha 10 realizován. V teoretické části práce nastiňuje příčiny sociálněpatologického chování u dětí a mládeže, mapuje podoby a míru výskytu tohoto závadného chování, věnuje se působení rodiny na skupinu dětí a mládeže. Problematiku prevence pojímá v celé šíři, od vymezení pojmu prevence, druhy preventivních programů až po jednotlivé resorty veřejné správy, které se této problematice věnují. Zevrubněji si všímá resortu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a následně toho, jak k této problematice přistupuje hlavní město Praha a městská část Praha 10. Praktická část práce obsahuje výstupy z dotazníkového šetření, které bylo uskutečněno v říjnu roku 2008 na druhém stupni všech základních škol městské části Praha 10 s cílem zjistit hodnotové zaměření mládeže, jejich volnočasové aktivity i kvalitu rodinného zázemí, jejich zkušenosti se závislostmi, způsoby jejich chování v problematických situacích a názory na...
Možnosti školy a lokální komunity v systému prevence delikventního chování dětí a mládeže
Pilc, Radek ; Sak, Petr (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Téma této diplomové práce vychází z mého každodenního setkávání se s problémy, názory i bezradností žáků druhého stupně základní školy (12-16 let), jak trávit a využít volný čas v centru velkoměsta a nenechat přitom vzniknout situacím, v nichž se jedinec "naučí" dosáhnout požitku a uspokojení delikventním chováním. Snahou bylo vymezit a popsat základní pojmy související se sociálně patologickými jevy, uvést nejčastější druhy a možnosti prevence. Cílem mojí diplomové práce je proto nalézt odpovědi na otázky: Jaké možnosti v oblasti prevence delikventního chování dětí a mládeže má škola a lokální komunita, jaká je jejich účinnost, zda jsou o těchto možnostech děti a mládež dostatečně informováni a kdo má největší vliv na chování a jednání mladých lidí. Klíčová slova: děti, mládež, sociálně patologické jevy, delikvence, volný čas, prevence, škola
Imaginace nekonečna
Semerád, Martin ; Pauza, Miroslav (vedoucí práce) ; Sak, Petr (oponent) ; Jirků, Petr (oponent)
česky Tato práce se zaobírá základní otázkou moderní vědy a sice její neomylností. Kvalita vzdělávání a poznání není posuzována a prověřována sokrotovským dialogem, ale je redukována na vyhodnocování konformity a shody s obecně přijímanými poznatky, otázka kvality splývá s vyčíslením kvantitavního určení. Zárodky tohoto dlouhodobého procesu vedou do starodávné akademie Gondišapur, která povstala v arabském světě po uzavření tradičních řeckých škol. Autor nalézá hlavní cíl i úkol filosofie v poukazování na to, že není jen jeden možný způsob kodifikovaného myšlení a současně též ukazuje sílu fonomenologické metody důslečně provedené epoché - uzávorkování krajiny známosti - a sice tak, že je možno překonat všeobecně uznávanou pravdu v její dogmatické strnulosti. Protože "tvrdé jádro" moderní positivistické vědy je možno nalézat v matematice a i mnoho myslitelů považuje matematiku za oblast skutečné jistoty (podle které je třeba vystavět i ostatní poznání, tzv. more geometrico) - je i hlavním cílem práce prokázat, že dnešní matematika je všechno možné, jen ne bezrozporným způsobem myšlení. Konkrétním příkladem je neplatnost Pythagorovy věty v dnešní matematice a dále důsledně provedený součet nekonečné geometrické řady - který vede k jinému výsledku, než jak je v klasické matematice uváděno. Tato práce...
Vzdělávací strategie médií
Valenta, Petr ; Sak, Petr (oponent) ; Kasíková, Hana (vedoucí práce)
Cílem této práce je nastínit vzdělávací strategie médií, konkrétně televize. Teoretická část je věnována funkcím a účinkům médií a možným problémům učení se z obrazů. Empirická část práce se zabývá konkrétními vzdělávacími strategiemi televize. Tyto strategie jsou rozděleny do tří kategorií: 1) obecných vlastností a chování médií, které mohou být považovány za vzdělávací strategie 2) vzdělávací koncepce tvůrců vzdělávacích pořadů v České televizi 3) vzdělávacích strategií použitých v konkrétním vzdělávacím pořadu. Na základě tohoto vymezení jsou vzdělávací strategie médií popsány nejprve obecně, poté úžeji zobrazené na konkrétní činnosti tvůrců vzdělávacích pořadů a nakonec specifikované v rámci konkrétního vzdělávacího pořadu.
Stabilita homogenity kamery Infinia dle specifikace N.E.M.A.
Sák, Petr ; Kabrna, Vladimír (oponent) ; Pěnička, Jindřich (vedoucí práce)
Nukleární medicína je moderní vědní disciplína, která využívá přístrojové techniky jako základního vyšetřovacího a diagnostického nástroje. Jejich konstrukční komplikovanost a složitost ovládání těchto přístrojů může zapříčinit jejich poškození a vyřazení přístrojů z provozu. Provozní testy se provádějí u mnoha parametrů scintilační kamery z důvodů snížení jejich poruchovosti. V České republice se testy provádí pomocí Doporučení: Systém zabezpečení jakosti na pracovištích nukleární medicíny. Každý z testů má doporučenou frekvenci provádění testů. V práci popisuji testování planární integrální homogenity dle N.E.M.A. parametrů. Toto měření se má provádět přibližně jednou za dva měsíce, ale podle výsledků je zřejmé, že častější kontrola zajistí dřívější odhalení začínající nehomogenity obrazu. Tento test se provádí dvěma možnými způsoby. První je pomocí použití bodového zdroje a druhý je pomocí plošného zdroje. Každý z těchto způsobů má své výhody a nevýhody. Testování probíhalo na scintilační kameře InfiniaTM HawkeyeTM. Sledovali jsme, zda se potvrdí podezření na nehomogenitu obrazu kamery. Tato domněnka byla potvrzena pomocí prováděných testů. Na konci měření, které jsme prováděli došlo k opravě kamery a její opětovné bezchybné funkčnosti.
Média ve volném čase mládeže
Krásná, Petra ; Valenta, Josef (oponent) ; Sak, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce přibližuje problematiku současné mládeže z vývojově psychologického a sociologického hlediska, mapuje hodnotovou orientaci, která je pojata i z pohledu jejího utváření, vlivu sociokulturních vlivů a celého procesu socializace. Dále se práce zabývá využitím volného času mládeže se zaměřením na média, která jsou hlavní náplní volného času mládeže. Druhá polovina teoretické části je orientována na popis vývoje populárního filmového umění a televizního vysílání. V historii lze zaznamenat mnoho mezníků, které byly pro film a televizní vysílání přínosem i zátěží, proto je nezbytné se zde věnovat také historickým souvislostem. Nejprve se tedy práce zabývá dějinami filmu a vývojem jednotlivých žánrů, poté dějinami televizního vysílání. Poslední podkapitola teoretické části pojednává o proměnách společnosti a postavení televizního vysílání v jejím životě. Součástí celé práce je i praktická část, jež vychází z části teoretické a je rozdělena do tří etap. První etapou je analýza programu televize Nova za měsíc únor 2010. Dále se jedná o anketní šetření, ze kterého následně vychází analýza nejsledovanějších filmů, seriálů popřípadě televizních pořadů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí45 - 54  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Sak, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.