Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 142 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kreativita a kreativní průmysly: redefinice ekonomiky a kultury
Kubaš, Mario ; Patočka, Jiří (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent) ; Kloudová, Věra (oponent)
Dizertační práce Kreativita a kreativní průmysly : redefinice ekonomiky a kultury vychází z předpokladu, že v současnosti dochází ke změně paradigmatu majícího kořeny v 80. letech 20. století. Práce je rozdělena do tři částí. První analyzuje změnu paradigmatu skrze ekonomickou, kulturologickou a psychologickou optiku. Druhá část, využívající kulturní statistiku, popisuje změny v kulturní konzumaci a participaci. Třetí část nabízí pohled na dva možné scénáře budoucí pozice mainstreamu a svobodné kulturní produkce. V úvodu první části autor pojmenovává čtyři hlavní příčiny probíhajícího paradigmatického zlomu - uvolnění geopolitické situace na přelomu 80. a 90. let způsobující expanzi liberalismu a demokracie; zvýšená míra intelektuální migrace zapřičiňující větší konkurenci mezi vzdělávacími institucemi; digitální revoluce redefinující komunikaci a stanovující jinou dimenzi času a prostoru, zcela konvenující revoluci ekonomické, která zapříčiňuje nárůst obchodu s nehmotnými statky; narůstající zájem o kulturní a kreativní obsahy, jež se stávají zároveň stravou revoluce. Za výslednici těchto procesů autor označuje koncept kreativních a kulturních průmyslů, které tvoří novou symbiózu mezi kulturou a ekonomikou. Práce předkládá všechny důležité modely a přístupy, jenž se snaží pole definovat. Za...
Z odkazu skladatelů mystického minimalismu
Christou, Marios ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
This dissertation is a result of the author's great interest in contemporary music and especially musical "styles" known as "Holy minimalism", "New simplicity", etc. In a way, this work is an extension of my master thesis that dealt with the music of Arvo Pärt which only deepened my interest for this kind of music. Here I also deal with the music of Henryk Mikolaj Górecki whose name very often appears beside that of Arvo Pärt's and he is usually characterized as his Polish counterpart. As a student of the Pedagogical Faculty of the Charles University I realize that the music education students of this university are not familiar with the musical output of the post-modern era, a fact that means that they will not be able to teach anything about contemporary music in their role of music teachers. Undoubtedly, the music of the second half of the 20th century and 21s1 century is an integral part of the history of music and I strongly believe that it has a very high artistic value. Consequently, it is essential that pedagogues know and understand this music. This is the main reason for choosing this topic. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Měření výkonnosti veřejných muzeí umění
Prokůpek, Marek ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Machek, Ondřej (oponent) ; Wagner, Jaroslav (oponent)
Tématu ekonomiky kulturních institucí a jejich ekonomickému dopadu začala být věnována systemtická pozornost až v posledních desetiletích. Tato doktorská práce analyzuje metody měření výkonnosti veřejných muzeí umění a přináší ekonomický model. Cílem práce je vytvoření modelu měření výkonnosti pro manažery muzeí umění. V dnešní době je nutné integrovat měření výkonnosti do strategického rozhodování organizací. Manažeři muzeí cítí tlak, aby obhájili existenci jejich instituce a aby dokázali, že své zdroje alokují efektivně. Pomocí v tom by mohla být model navržený na základě spojení nástroje Balanced Scorecard a metody Data Envelopment Analysis. V rámci výzkumu byla uplatněna kombinovaná metoda kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Kvalitativní data byla získána pomocí dotazníků a polostrukturovaných rozhovorů. Kvantitativní data byla získána z dotazníků, výročních zpráv muzeí a z reportů Národního informačních a poradenského střediska pro kulturu. Hlavním cílem práce je navrežní modelu, který by dokázal zachytit všechny muzejní aktivity a poskytl obsáhlý obraz o výkonnosti muzea a zároveň by poskytl srovnání s dalšími muzei.
Srovnání současného managementu hudebních těles s manažerskými postupy v minulosti
Pivrnec, Michal ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Šubrt, Daniel (oponent)
Diplomová práce se zabývá manažerskými postupy v činnosti hudebních těles na aktuální české hudební scéně. V teoretické části se práce zabývá trhem jako takovým, současnou ekonomickou situací ve světě hudby, funkcí a úkoly manažerů, marketingem a marketingovou komunikací. V praktické části jsou představena tři hudební tělesa působící na území České republiky a jedno, které funguje ve Spojených státech amerických, u kterého jsou popsány geografické odlišnosti. K vypracování praktické části sloužil především vlastní kvalitativní výzkum a to v podobě hloubkových rozhovorů. Cílem práce je pak nástin metodologie pro management menších hudebních těles, především v oblasti kapel s akcentem na menšinové žánry a menší uskupení, zobecnění procesů a postupů s ohledem na odlišnosti hudebních těles a jejich žánrového zařazení.
Domácí koncerty v 21. století
Jouza, Vojtěch ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o domácích koncertech vážné hudby v 21. století jako společenském fenoménu, který se tato práce snaží v širším smyslu popsat a zpracovat z ekonomického, historického a produkčního hlediska. V teoretické části je zpracována historie hudební produkce a popsán vliv technické reprodukovatelnosti díla a úpadku klasické hudby v 20. století na domácí koncertování. Praktická část je zaměřena na komplexní zhodnocení projektu, který představila iniciativa Vážný zájem a srovnání modelů pořádání domácích koncertů klasické hudby v 21. století v Německu, USA a České republice.
Analýza činnosti operního souboru Divadla Josefa Kajetána Tyla v Plzni
Kopřivová, Zuzana ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Šmíd, Ilja (oponent)
Pro svou bakalářskou práci jsem zvolila analýzu činnosti operního souboru v rámci vícesouborového Divadla Josefa Kajetána Tyla v Plzni. V úvodní části se věnuji teoretickým faktům týkajícím se oblasti divadelní a operní produkce v České republice. Rozeberu různé právní formy divadel, typologii divadel a divadelní strukturu v ČR. Teoretická část je zakončena popisem situace Divadla J. K. Tyla v Plzni (dále jen DJKT). Jsou zde prezentovány základní ukazatele jeho výkonnosti a produkce. Na teoretickou část navazuje část praktická, ve které se již přímo věnuji tématu opery v DJKT. Na základě vlastních poznatků, informací z rozhovorů s ředitelem divadla, šéfem opery a dramaturgem opery a vlastního dotazníkového šetření analyzuji tento soubor z mnoha pohledů. V závěru shrnu, zda je tento soubor úspěšně fungující, nebo ne.
Autorská východiska pro uplatnění mikrotonality
Chudovský, Daniel ; KURZ, Ivan (vedoucí práce) ; RIEDLBAUCH, Václav (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o počinech různých autorů napříč 20. stoletím v oblasti mikrotonality a mikrointervaliky. Cílem práce je na základě studia autorských východisek A. Háby a jeho současníků poukázat na jiná řešení této techniky. V práci se pojednává o systémech ladění, které se přibližují co nejpřesvědčivější aplikaci mikrointervalů do melodicko-harmonického procesu komponování hudebních děl. Jádrem celé práce je autorská explikace tzv. centrální reaplikace, která staví na konkrétním přístupu k práci s mikrointervaly. Práce obsahuje analytický pohled na dvě skladby autora, ve kterých je uplatněna centrální reaplikace jako jedno z možných východisek k uplatnění mikrointervaliky v hudební kompozici. Cílem práce je definovat dva póly v uvažování o tomto tónovém prostoru a přinést tak alespoň částečnou rekontextualizaci v pohledu na mikrointervalovou hudbu
Uplatnění koncertantního principu v dílech Alfreda Schnittkeho
Fila, Jan ; RIEDLBAUCH, Václav (vedoucí práce) ; FILAS, Juraj (oponent)
Koncertantní princip je jedním z kompozičních prostředků, který provází západoevropskou hudbu více než čtyři sta let. Východiska této historické techniky jsou využívána až do současnosti. Před badatelem vystává otázka: Funguje koncertantní princip i v novější hudební literatuře, nebo se pouze jedná o relikt dávné minulosti? V posledních několika desítkách let byl jednou z nejvýraznějších osobností, která se zabývala využitím koncertantního principu rusko-německý skladatel Alfred Schnittke, který napsal několik desítek koncertantních děl. V dějinách hudby po Druhé světové válce těžko nalezneme osobnost, která by se tímto žánrem zabývala obšírněji. Cílem této diplomové práce je podrobněji prozkoumat, kterak tento skladatel s touto technikou nakládá, jestli využívá jen historicky daných kompozičních postupů, nebo je inovativně obměňuje. Jako metoda tohoto zkoumání byla zvolena analýza velkého množství skladeb, na kterých je doloženo Schnittkeho užití a cílené využívání koncertantního principu.
Ligetiho kompoziční techniky jako inspirační zdroj pro vlastní kompoziční práci se zřetelem ke klavírní tvorbě
Vetchá, Soňa ; KURZ, Ivan (vedoucí práce) ; RIEDLBAUCH, Václav (oponent)
Tato práce pojednává o Ligetiho kompozičních technikách obecně a zároveň se speciálním zaměřením na klavírní tvorbu v postupné periodické posloupnosti. Obsahem práce jsou z velké části analýzy klavírních děl, hlavně tedy cyklus Musica Ricercata a vybrané Klavírní etudy, srovnání podobností Musici Ricercaty a Bartókova Mikrokosmu, jimž je věnovaná samostatná kapitola, která přímo navazuje na rozbor Musicy Ricercaty. Je zde i zmínka o Ligetiho působení v Kolíně nad Rýnem a seznámení se s klíčovými postavami evropské avantgardy té doby – konkrétně s Karlheinzem Stockhausenem. V samém závěru je stručná analýza autorčiny bakalářské kompozice s názvem Sen pro klavír a komorní orchestr, která v některých aspektech uplatňuje obdobné techniky, jako Ligeti ve svých skladbách (zejména v klavírních etudách).
Management amatérské kapely v České republice
Pniak, Jan ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Straka, Michal (oponent)
Cílem práce je shrnout dosavadní poznatky na poli managementu amatérských kapel, popsat a analyzovat neumělecké procesy v kapele a vymezit klíčové prvky potřebné pro úspěšný chod kapely. V každé kapitole jsou shrnuty poznatky z dostupných zdrojů, zároveň jsou doplněné autorovými zkušenostmi z praxe a daty z rozhovorů s amatérskými kapelami s původem na Ostravsku. V závěru práce je v případové studii analyzováno fungování kapely Sapien. Z dotazníků i osobních zkušeností z praxe vyplývá, že se amatérské kapely nedostatečně zabývají motivacemi svých členů, celkovou koncepcí kapely i otázce marketingu, především pak analýze své cílové skupiny. Práce poskytuje podklady pro práci manažera amatérské kapely v jejích nejvýznamnějších činnostech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 142 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.