Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí56 - 65  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nobuyoshi Araki, Robert Mapplethorpe a Jeff Koons
Mlynarič, Martin ; Pospiszyl, Tomáš (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Tato magisterská práca sa zameriava na analýzu a dekonštrukciu vizuálnych jazykov vybraných autorov a to Nobuyoski Araki, Robert Mapplethorpe a Jeff Koons, zo zameraním na užitie pornografických prvkov v ich tvorbe. Práca má dve roviny skúmania , jednak porovnáva výrazové prostriedky a spôsob práce autorov a zároveň poukazuje na legitimizáciu pornografických prvkov v umení vyjadrujúcom sa fotografickým médiom v sedemdesiatych a osemdesiatych rokov dvadsiateho storočia.
Hollis Frampton
Pešek, Kryštof ; Pospiszyl, Tomáš (vedoucí práce) ; Dolanová, Lenka (oponent)
Teoretická část bakalařské práce se zaměří na dílo severo-amerického avandgardního filmového tvůrce Hollise Framptona, zejména pak na rozbor filmu Zorn's Lemma z roku 1970. Autor, který se zabýval (mimo jiné) striktní matematickou aplikaci na filmovou strukturu, ve svém díle zanechal komplexní kód; úkolem této práce je dopátrat se základních struktur a domnělé existence vzorců jednoho z děl Framptonovy tvorby.
Death Note - Analýza jednotlivých výstupních médií
Doležálková, Klára ; Pospiszyl, Tomáš (vedoucí práce) ; Fila, Kamil (oponent)
Má bakalárská práce analyzuje jednu z japonských mang, tedy populárních komiksu? Death Note (od scénáristy Takeshi Obaty a kreslíre Tsugumi Ohby), a další média, v kterých se objevila. Jsou to ješte animovaný televizní seriál a dvoudílný hraný film. Snažila jsem se porovnávat je nejen z hlediska výrazových prostredku a deje, ale také jsem zohlednila jejich vztah k japonské soucasné vizuální kulture. Snažila jsem se taktéž obsáhnout širší kontext Japonska, at už vizualitu reklam nebo specificky japonský fenomén ?superflat?. Dalšími zkoumanými jevy byla konkrétní sociální vrstva mladých Japoncu (jejíž zástupci v Death Note podle me vystupují) ? otaku, fenomén Prodigy a také to, jak se v Death Note se samozrejmostí casto objevují a tématizují média. Poté jsem se také zabývala puvodností obrazu zprostredkovaného divákovi, at už komiksem, kresleným seriálem nebo hraným filmem, resp. jeho odvozeností/(ne)puvodností. Cerpala jsem predevším z anglicky psané literatury, ale zdrojem mi byl v hojné míre i internet a císlo casopisu Živel venované Japonsku.
Neoficiální umění ve veřejném prostoru na českém území
Turner, Vladimír ; Pospiszyl, Tomáš (vedoucí práce) ; Fabuš, Pavol (oponent)
Svou práci jsem zaměřil na umění ve veřejném prostoru, vznikající mimo oficiální struktury. Zajímá mne povaha jednotlivých technik, prostředí ve kterém dílo vznikalo včetně intencí autora, socio- kulturní dopad a také mediální obraz díla. Práce začíná definicí veřejného prostoru, na základě sociálně kritických teorií se pokouším popsat dnešní českou společnost. Pokračuje historickým nastíněním uměleckých aktivit na hranici zákona, kde šlo umělcům o přímý dopad na veřejnost- chronologicky od Vladimíra Boudníka, přes Milana Knížáka a akční umělce až do 90.let. Hlavní pole zájmu je však současná tvorba na poli Public artu. Definuji ilegální veřejné umění včetně svých podkategorií. Na pozadí jednotlivých výrazných děl se pokouším vystihnout atributy dnešní angažované umělecké tvorby. Mapuji snahy českých umělců proniknout svými díly do společnosti, spojit umění s životem. Zajímá mne percepce umění širokým otevřeným publikem. Omezuji se zejména na tvorbu ve městě, i když je pravděpodobné, že je veřejný prostor zdravější právě mimo něj. Záměrně z práce vynechávám platformu, kde se v dnešní době nejsvobodněji uplatňuje možnost svobodné komunikace a umělecké tvorby- internet. Vymezení mé práce spočívá hlavně v těchto pojmech: ilegální pouliční tvorba v rozličných médiích, společenská kritika, umění mimo galerie a oficiální struktury, dopad umění na veřejnost, angažované umění, subverze, streetart, život ve městě. Ve své práci se pokusím zodpovědět na otázku, zda je český veřejný prostor (pokud vůbec nějaký existuje) svobodně využíván jakožto platforma pro nezávislé umění
Vztah současné fotografie a grafického designu
Tuček, Viktor ; Pospiszyl, Tomáš (vedoucí práce) ; Měřička, Jan (oponent)
Tato práce zkoumá přibližování oborů fotografie a grafický design. Na základě historického úvodu zkoumá pomocí deseti rozhovorů s fotografy a grafickými designéry současné názory na vztahy těchto dvou oborů. Respondenti fotografové: S. Steinová, M. Jaroš, A. Holý, J. Thýn. Respondenti designéři: P. Krejzek, K. Kvízová, A. Svobodová, M. Hanzalová, R. Sidun, M. Macháček, B. Vašák.
Fotografie a paměť - Karel Absolon
Hladký, Filip ; Pospiszyl, Tomáš (vedoucí práce) ; Dias, Pavel (oponent)
Předmětem této teoretické práce je osobnost Karla Absolona (1877-1960), brněnského badatele zabývajícího se, mimo jiné, výzkumem v moravské krasové oblasti. Pozornost je upřena k Absolonovým sestupům na dno propasti Macocha, především pak k související fotografické a popularizační činnosti, která neměla v tehdejší době v tamější společnosti obdoby. Absolon brzy pochopil význam a možnosti fotografického média a cíleně jej využíval k propagaci nejen svých výzkumů, ale i své osoby. Ačkoli sám sebe nevnímal jako fotografa, ale jako vědce, byl schopen s fotografií pracovat na velmi vysoké technické i estetické úrovni a využít toto čerstvě objevené médium v plné šíři. Jeho fotografické obrazy se staly senzací. Svým romanticko-vědeckým charakterem dokázaly upoutat širokou veřejnost a umožnily divákovi prožít spolu s Absolonem dobrodružství z objevování neznámého. Absolonovo fotografické nadšení však přímo souviselo s jeho činností badatelskou a v tomto kontextu je podle mne nutné jeho fotografický odkaz chápat.
Jano Pavlík
Podolská, Zuzana ; Pospiszyl, Tomáš (vedoucí práce) ; Musilová, Helena (oponent)
Bakalářská práce je o fotografovi Jano Pavlíkovi, rozebírá jeho krátký život a tvorbu.
Pestrý svět komiksu a jiné obrazy sekvenčního umění
Ryška, Pavel ; Pospiszyl, Tomáš (vedoucí práce) ; Petříček, Miroslav (oponent) ; Císař, Karel (oponent)
Komiksy dnes nejsou jen odsuzovaným anebo nadšeně konzumovaným artiklem zábavního průmyslu, ale také na mnoha úrovních reflektovaným fenoménem, který se podílel na utváření moderní americké i evropské kultury a historie. Vedle stále narůstajícího množství detailních historiografických rešerší i monografických studií vznikají velmi žádaná přehledová shrnutí dějin komiksu.
Bulvární fotografie
Kolářová, Dana ; Pospiszyl, Tomáš (vedoucí práce) ; Musilová, Helena (oponent) ; Bárta, Jaroslav (oponent)
Motivem této práce bylo zejména přiblížit zákulisí vývoje jednotlivých fází událostí vykresleného na titulních stranách bulvárního tisku od jeho zrodu, přes jednotlivá úskalí až k jeho finální prezentaci jednotlivými deníky bulvárního žánru.
EMPIRE
Babuščák, Ladislav ; Pospiszyl, Tomáš (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Témou tejto bakalárskej práce, je film amerického umelca Andyho Warhola EMPIRE, ktorý som podrobil detailnej analýze z formálneho i významového hľadiska. Nasledujúce kapitoly objasňujú EMPIRE v rôznych súvislostiach v oblasti filmového média, jeho histórie, jeho prepojením so situáciou americkej spoločnosti alebo taktiež v súvislostiach s inými umelcami, či konkrétnymi umeleckými dielami. Analýza filmu, je prepojovaná hypotézami a úvahami nad možnými významami, respektíve symbolmi filmového diela.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí56 - 65  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.