Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 210 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optické rozpoznávání znaků
Pokorný, Pavel ; Juránek, Roman (oponent) ; Mlích, Jozef (vedoucí práce)
V této práci jsou představeny některé z metod pro vyhledání a rozpoznání textu v obraze. Zabývá se problematikou extrakce příznaků a představuje nejčastěji používané algoritmy strojového učení. Popisuje postup při návrhu a implementaci aplikace určené k rozpoznávání tištěného textu a vytvoření datové sady znaků.
Personální management ve veřejné správě
Pokorný, Pavel ; Šebek, Jiří (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Obsahem mojí diplomové práce „Personální management ve veřejné správě“ je představit pojem personální management a analyzovat jeho možnosti uplatnění ve veřejné správě, konkrétně ve Vězeňské službě ČR, ve věznici Kuřim se zaměřením na vzdělávání pracovníků v různých úrovních řízení.
Návrh zlepšení práce managerů
Pokorný, Pavel ; Martének, Jaroslav (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o klíčových kompetencích manažera, tedy o souboru mezioborově přenosných schopnosti a jejich důležitosti v současném podnikatelském prostředí. Zjišťuje úroveň klíčových kompetencí manažerů v konkrétním podniku. Obsahuje návody a doporučení, jak zvýšit efektivitu manažerské práce prostřednictvím rozvoje konkrétních klíčových kompetencí
Světelná mikroskopie a její aplikace
Pokorný, Pavel ; Prochazka, David (oponent) ; Lošťák, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce přibližuje problematiku světelné mikroskopie pro široké spektrum čtenářů. Část této práce je věnována základním pojmům spojeným s pozorováním pomocí mikroskopu. Další kapitoly jsou věnovány pozorovacím technikám světelné mikroskopie - světlé pole, tmavé pole, šikmé osvětlení, Rheinbergovo osvětlení, fázový kontrast, diferenciální interferenční kontrast, polarizační mikroskopie a fluorescence.
Kalibrace mikrosimulačního modelu dopravy
Pokorný, Pavel ; Minařík, Miloš (oponent) ; Korček, Pavol (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou mikroskopické simulace dopravy. Součástí práce je návrh a implementace mikrosimulačního modelu, který je založen na celulárním automatu a vychází z modelu Nagel-Schreckenberg. Model podporuje kalibraci genetickým algoritmem. Práce obsahuje výsledky simulací s nastavením modelu, které bylo nalezeno při kalibraci.
Zpracování obrazů ultrazvukového zobrazovacího systému GE VingMed System FiVe
Pokorný, Pavel ; Mézl, Martin (oponent) ; Harabiš, Vratislav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřen na deznámení se s principem ultrazvukových zobrazovacích systémů a jejich módů a možnosti odšumění dat získaných pomocí těchto zobrazovacích systémů. Dále se tato práce zaměřuje na odstranění šumu typu speckle, který má u ultrazvukových zobrazovacích systémů největší podíl na šumu v naměřených datech. Jsou zde popsány pokročilé metody filtrace, a to hlavně modifikace mediánového filtru, jako například upravený hybridní mediánový filtr a modifikace filtru využívající anisotropní difůze a to zobecněné Perona-Malik anizotropní difúze využívající funkce omezené odlišnosti. Tyto dva filtry jsou testovány na uměle zašuměných datech a datech naměřených pomocí ultrazvukového zobrazovacího systému GE VingMed System FiVe. Dále je zde popsán program pro filtrování a zobrazení ultrazvukových dat naměřených výše zmíněným systémem.
Program pro optimalizaci převodových stupňů
Pokorný, Pavel ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Při jízdě autem působí na vozidlo kromě člověka, který je řídí, i několik dalších vlivů fyzikální podstaty. Tyto faktory výrazně ovlivňují celkové chování vozidla, jeho výkonnost, spotřebu atd. Je tedy účelné zabývat se při vývoji vozidel (ať již civilních či závodních) právě těmito neviditelnými nepřáteli a jejich vliv co nejvíce optimalizovat. Cílem této práce je popis vlivů které působí na jedoucí vozidlo. U většiny dílčích faktorů je uveden i praktický příklad. Na základě teorie o převodovkách je sestaven program pro vytvoření pilového diagramu dané převodovky a následnou optimalizaci jejich převodových stupňů. Na závěr je provedeno několik analýz reálných vozidel a jejich následné vyhodnocení. Výstupem práce je přehled faktorů ovlivňujících vozidlo za jízdy, výsledky námi provedených analýz a program sloužící k optimalizaci převdových stupňů.
Zbytková únavová životnost železničních náprav
Pokorný, Pavel ; Fajkoš,, Rostislav (oponent) ; Materna, Aleš (oponent) ; Náhlík, Luboš (vedoucí práce)
Předložená dizertační práce se zabývá metodikou pro stanovení zbytkové únavové životnosti železničních náprav na základě tzv. damage tolerance přístupu. Tento přístup akceptuje potenciální možnost výskytu defektu (trhliny), který může vést k únavovému porušení celé nápravy. Chování uvažované trhliny je popsáno pomocí lineárně elastické lomové mechaniky. Při užití tohoto popisu vstupuje do stanovení zbytkové únavové životnosti železničních náprav celá řada parametrů, které více či méně ovlivňují vypočtenou životnost a jejich vliv je třeba kvantifikovat. V první části dizertační práce je popsán současný stav poznání v oblasti únavového poškozování železničních náprav. Tato část se věnuje již zkoumaným parametrům, které ovlivňují chování únavových trhlin v materiálech pro železniční nápravy. V další části práce je popsána metodika pro určení zbytkové únavové životnosti vlakových náprav, která byla v nedávné minulosti vyvinuta na Ústavu fyziky materiálu AV ČR. Hlavním cílem předložené dizertační práce bylo tuto metodiku dále rozvíjet za cílem přesnějšího stanovení zbytkové únavové životnosti. Součástí studie je stanovení vlivu jednotlivých vstupních parametrů (např. vliv prahové hodnoty, zátěžného spektra, retardačních efektů, zbytkových napětí, geometrie, materiálu nápravy atd.) na zbytkovou únavovou životnost zkoumaných náprav. Získané výsledky poslouží nejen k přesnějším odhadům zbytkové únavové životnosti vlakových náprav, ale mají přesah i do obecné roviny, kde metodika může být užita pro i jiné cyklicky namáhané strojní součásti. Výsledky dizertační práce také mohou posloužit jako obecný podklad pro stanovení četnosti pravidelných inspekčních kontrol pro únavově namáhané strojní součásti.
Poháněná válečková dráha
Pokorný, Pavel ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem poháněné válečkové dráhy pro přepravu dřevěných europalet s nákladem výrobků o celkové maximální hmotnosti 600kg. Návrh zahrnuje stanovení jednotlivých rozměrů, nosností a pevností, dále navržení nosného rámu a závěrečnou pevnostní kontrolu v nejzatíženějších místech. Dále také obsahuje výkresovou dokumentaci sestaveného výkresu tratě, sestaveného výkresu sekce tratě a sestaveného výkresu poslední sekce tratě.
Posouzení životnosti svařované žebrované hřídele generátoru
Ryšánek, Michal ; Pokorný, Pavel (oponent) ; Majer, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá primárně určením únavové životnosti svařované žebrované hřídele. Pro vyjádření hodnot napětí a únavové životnosti jsou použity doporučení Mezinárodního svářečského institutu (IIW). Hodnoty napětí vyšetřovaného svarového spoje jsou vyjádřeny přístupem nominálního napětí, extrapolovaného nominálního napětí a efektivního vrubového napětí. V kombinaci s křivkami únavové pevnosti jsou hodnoty napětí použity k predikci únavové životnosti. V závěru je predikovaná únavová životnost porovnána s požadavky, které jsou na svařovanou hřídel kladeny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 210 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
68 POKORNÝ, Pavel
5 Pokorný, P.
8 Pokorný, Patrik
46 Pokorný, Petr
2 Pokorný, Petr,
3 Pokorný, Prokop
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.