Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mytologie v Krimi zprávách televize Prima
Houdková, Martina ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Tato práce zkoumá český zpravodajský pořad Krimi zprávy, který je vysílán na televizní stanici Prima. Pro tuto analýzu si zvolila metodu mytologické sémiotické analýzy, čímž se odkazuje především na dílo Rolanda Barthese. Krimi zprávy odvysílané ve zvoleném období tří měsíců práce zkoumá nejen z pohledu lexikálního a vizuálního, ale jako komplexní komunikát. V něm pak jsou rozkrývány mytologické struktury a další jevy, které se v tomto pořadu objevují, a persvazivnost, s jakou působí na diváka. Na začátku práce jsou vyloženy teoretické pojmy, ze kterých analýza vychází. Další kapitola se věnuje popisu metodologie, která byla k analýze použita. Následuje samotná analýza, ve které je prostor nejprve věnován znělce pořadu a jeho moderátorům a poté jsou vyloženy další jevy, čímž jsou demaskovány jednotlivé mytologické struktury, archetypy a narativy. Závěr práce přináší shrnutí a pokus o interpretaci zjištěných faktů.
Sémiotická analýza brandu Staropramen a jeho přičlenění k marketingovému archetypu
Pajerová, Hedvika ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Cílem práce je podrobná analýza vizuální identity značky Staropramen na základě teorie využití archetypálních obrazů v marketingu. V teoretické části se zabývám archetypální teorií Jungových dvanácti archetypů, mezi které patří předobrazy toužící po nezávislosti: Neviňátko, Objevitel a Mudrc, archetypy toužící zanechat ve světě stopu: Hrdina, Psanec a Kouzelník, skupina toužící po sounáležitosti: Jeden z nás, Milenec a Klaun, skupina toužící dát světu řád: Pečovatel, Tvůrce a Vládce. Tato teorie je vztažena k využití poznatků z psychologie v marketingové praxi. Zvláštní důraz je kladen na rozdíly mezi jednotlivými archetypy dané touhy, ale také na teoretický základ vyprávění příběhů. V praktické části práce analyzuji vizuální identitu značky Staropramen, kterou rozebírám na jednotlivé prvky. Jejich význam dohledávám v pramenech z oblasti heraldiky, mytologie, botaniky, psychologie a etymologie. Na základě dohledaných asociací provádím komparativní analýzu s teoretickým základem popisujícím využití archetypů v marketingu, kdy popisuji body shody a body rozdílů. V závěru práce popisuji výsledky analýzy, které odhalily nejednotnou vizuální identitu značky Staropramen, a uvádím doporučení do budoucna, kterým je zdůraznění prvků archetypu Tvůrce ve vizuální identitě a navazujících komunikačních...
Medializace Rusalky - jazyková sémioza opery a muzikálu (komparativní sémiotická analýza)
Pavézková, Tereza ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Diplomová práce se snaží zachytit rozdílnou semiózu dvou hudebních žánrů - tradiční opery Rusalka, která má své nezastupitelné místo v truhlici české národní hudby, a stejnojmenného muzikálu. Na základě teoretických poznatků sémiotiky jako vědy, přístupu F. de Saussura, Ch. S. Peirce a R. Barthese rozkrývá skrze sémiotickou analýzu významové prvky, jež jsou specifické pro umění, jako je divadlo. Pozornost je směřována na znak jako hlavní nástroj semiózy a jeho klasifikaci na základě tří ontologických kategorií Ch. S. Peirce. Analýza se soustředí na dekódování sémiotických systémů užitých v obou žánrech (libreto, hudba, postavy, příběh, technické a symbolické prostředky záběrů). Zabývá se také otázkou intertextuality a ideologickým pozadím textu. Snaží se tak porovnat odlišnosti či podobnosti různých sémiotických kódů stejné úrovně a zachytit jejich originalitu a specifičnost. Práce se zároveň zaměřuje na dominantní sémiotický kód obou žánrů, který je jednak dán systémovými distinkcemi mezi operou a muzikálem, na druhou stranu je ale především předurčen konkrétními pragmatickými rysy v dané komunikační události.
Pokrok v oblasti vydávání malých časopisů
Podzimek, Jan ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
NÁZEV: Pokrok v oblasti vydávání malých asopis AUTOR: Bc. Jan Podzimek KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PhDr. Ivo Sy išt , Ph.D. ABSTRAKT: Malé asopisy vydávané dobrovolníky jsou fenoménem. Vznikají a zanikají bez v tší kontroly a regulace. Práce navazuje na bakalá skou práci Malé asopisy a mapuje podobu a vývoj r zných malých asopis po p ti i dvaceti letech. V práci jsou malé asopisy zasazeny do kontextu skautské výchovné metody. U školních asopis je na základ výsledk sout že sCOOL web 2015 odhadnuto jejich procentuální zastoupení na školách. KLÍ OVÁ SLOVA: malý asopis, školní asopis, oddílový asopis, mediální výchova, pokrok Souhlasím s p j ováním diplomové práce v rámci knihovních služeb.
Sémiotická analýza propagačních materiálů HME v atletice 2015 v Praze
Turková, Kateřina ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Předmětem práce je analýza propagačních materiálů sportovní akce - Halového mistrovství Evropy v atletice 2015, které se uskutečnilo v termínu 5. března - 8. března 2015 v Praze. K tomuto účelu je využita metoda komplexní sémiotické analýzy. Práce obsahuje uvedení do kontextu. Není opomenuto ani teoretické zázemí zvolené metody, je vysvětlen způsob její aplikace na vybraný problém. Jsou definovány hlavní i vedlejší výzkumné otázky a specifikovány formy propagace neboli typy médií, na nichž budou provedeny dílčí sémiotické analýzy. Jelikož se práce zaměřuje na odhalení rozdílů v propagačních materiálech akce cílících na širokou a odbornou veřejnost, byl při výběru konkrétních forem zahrnutých do výzkumu kladen důraz na to, aby měl vzorek pro obě cílové skupiny z hlediska mediálního mixu obdobné složení. V části věnované výzkumu jsou za pomoci výše zmíněné metody analyzovány vybrané typy propagačních materiálů zaměřených na širokou, resp. odbornou veřejnost. Dochází zde k vyložení významů znaků a kódů obsažených v jednotlivých materiálech. Poznatky z analýzy jsou vyhodnoceny prostřednictvím zodpovězení výzkumných otázek. Lze říci, že propagační materiály HME 2015 zaměřené na širokou a odbornou veřejnost se od sebe výrazným způsobem liší. U forem propagace cílících na širokou veřejnost je patrná snaha...
Srovnávací sémiotická analýza vybraných protektorátních a raně socialistických agitačních plakátů vyskytujících se na území někdejšího Československa
Baláková, Zuzana ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce se zabývá sémiotickou analýzou vybraných protektorátních a raně socialistických plakátů ze čtyřicátých a začátku padesátých let. Zkoumané období je ohraničeno rokem 1953. V práci se co nejdetailněji věnuji teoretickému ukotvení tématu, zahrnuta je charakteristika daných ideologií, teorie sémiotiky i stručný dějinný popis daného historického období. V teorii sémiotiky vycházím z prací Ferdinanda de Saussura, Charlese Sanderse Peirce a Charlese Morrise. Stěžejním pramenem pro sémiotickou analýzu je kniha Mytologie od Rolanda Barthese, především její druhá teoretická část Mýtus dnes, ze které metodologicky vycházím. Sémiotická analýza umožňuje odhalit skryté významy textů. Vybráno a analyzováno bylo celkem deset plakátů, pět z období protektorátu, pět z období konce čtyřicátých a začátku padesátých let, tak aby tvořily dvojice se stejným zobrazeným motivem nebo tématem. Cílem práce je zanalyzovat, které sémiotické prvky jsou na jednotlivých plakátech užity a poté srovnat, nakolik se užívané motivy a prvky u obou ideologií liší či naopak shodují. Hypotézou je, že nacistická i komunistická ideologie používá prakticky tytéž sémiotické prvky.
Moderování a regulace čtenářských diskuzí na českých zpravodajských serverech
Netrvalová, Sabina ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
S nástupem druhé internetové éry po roce 2001 a vzniku Webu 2.0 se zásadním způsobem zvětšil podíl internetových uživatelů na tvorbě jeho obsahu. Období, jež trvá dosud, je charakteristické otevřenou komunikací mezi tvůrci a příjemci mediálních sdělení a rozšířením možností zpětné vazby od čtenářů on-line (nejen) zpravodajských serverů. Jednou z forem zpětné vazby jsou čtenářské diskuze pod on-line články. Tyto diskuze prošly v posledních letech vývojem, většina nejnavštěvovanějších českých zpravodajských serverů přikročila k určité formě moderace či regulace diskuzních příspěvků. Diskuze se také změnily z hlediska anonymity, která v dnešní době již zpravidla není možná. Předkládaná práce mapuje čtenářské diskuze na třech nejčtenějších zpravodajských serverech v České republice - Novinky.cz, iDNES.cz a Aktuálně.cz. Na základě analýzy pravidel diskuzí jednotlivých serverů a výzkumných rozhovorů se správci diskuzí popisuje, kolik lidí ve vybraných online redakcích čtenářské diskuze pod články spravuje, zda je pro ně vyčleněna zvláštní pracovní pozice a jak se administrátor/moderátor podílí na moderaci a regulaci jednotlivých čtenářských příspěvků. Práce se také věnuje vymezení toho, jaké podmínky musejí čtenáři splnit, aby mohli pod články diskutovat, zda mohou diskutovat anonymně a zda se při...
Analýza nejlépe hodnocených příspěvků v diskuzích na českých internetových zpravodajských serverech
Šponer, Jakub ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Cílem práce je zjistit, jak vypadá nejlépe hodnocený příspěvek v diskuzích tří českých zpravodajských online serverů - idnes.cz, novinky.cz a aktualne.cz. Nejlépe ohodnocený komentář byl analyzován z hlediska pěti kritérií - zda souvisí s tématem článku, zda obsahuje vulgarismy, zda se v něm objevuje ironie nebo humor, zda příspěvek vyjadřuje nesouhlas s tvrzením článku a zda diskutující ve svém komentáři vyjadřuje své vlastní zjednodušené závěry, případně svá vlastní řešení problému. K analýze a zhodnocení bylo využito prvků kvantitativního i kvalitativního výzkumu a zjištěné poznatky byly převedeny i do grafické podoby. Podle výsledků ze všech tří serverů je ideální příspěvek takový, který souvisí s tématem, neobsahuje vulgarismy ani humor, souhlasí s tvrzením článku a obsahuje zjednodušené závěry či vlastní řešení. Výsledky říkají mnohé o preferencích přispěvatelů do online diskuzí a mohou být nápomocné při dalším výzkumu jejich chování, zároveň mohou inspirovat k detailnějšímu výzkumu jednotlivých fenoménů napříč celým diskuzním vláknem. V kontextu nárůstajícího vlivu internetu a internetových médií může být analýza preferencí uživatelů online médií přínosnou nejen pro další výzkum, ale rovněž pro samotná média.
Argumentace v medializaci vybraných debat pořadů Otázky Václava Moravce a Máte slovo s M. Jílkovou a eristická dialektika
Remešová, Lucie ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá argumentací hostů vybraných debat v medializaci diskuzních pořadů Otázky Václava Moravce a Máte slovo s M. Jílkovou. Formát těchto pořadů přisuzuje debatám v nich probíhajícím předem konfrontační charakter, což vede jejich účastníky s výjimkou jejich moderátorů k argumentačnímu souboji. Tématem výzkumu bude podrobná argumentační analýza hostů vybraných dílů zmíněných dvou pořadů včetně zodpovězení otázky, jakou úlohu v tom sehrávají jejich moderátoři. V analýze bude kladen důraz zejména na eristickou dialektiku, koncept Arthura Schopenhauera, jenž je chápán jako nauka o neústupnosti člověku vlastní. Sekundárně bude využit také koncept argumentačních klamů od Jiřího Krause nebo Davida McCandlesse. Sledovány budou rovněž jazykové a suprasegmentální prostředky či neverbální rovina komunikace. Cílem tohoto rozboru bude jednak popsat axiologii a s tím spojenou efektivitu argumentování hlavních hostů vybraných debat Otázek Václava Moravce a Máte slovo s M. Jílkovou, jednak ověřit, zda je eristická dialektika využitelná pro dekonstrukci mýtů, manipulací, zkreslování a překrucování faktů v těchto debatách. V závěru práce budou oba pořady porovnány a zároveň bude potvrzena či vyvrácena domněnka, zda debata v Otázkách Václava Moravce je kultivovanější, a plní tudíž...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 PODZIMEK, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.