Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 140 záznamů.  začátekpředchozí131 - 140  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cypriot Folk Singing: a Comparison of Methodology
Lazarou, Loucia ; Pecháček, Stanislav (oponent) ; Beynon, Jennifer Carol (vedoucí práce)
, , RESUME Ve své diplomové práci jsem studovala, jak může být harmonie, rytmus a formy využity v kyperské hudbě a porovnávala jsem to též s populárním stylem zpívání, kterým je Bel canto. Některé žánry a rytmy písní můžeme objevit v Evropě, Arábii, Řecku a Malé ÁSii, ale přece jen se poněkud liší, mají svou vlastní individualitu. Nejdříve ( v kapitole 1) jsem hovořila o geografické poloze Kypru, která vždycky sváděla k válkám. Kořeny a vlivy kyperské hudby se staly mým dalším tématem ( podkapitoly 1.1.,1.2.) Poté jsem ( v kapitole 2) hovořila o Demotické písni a o tom, jak se hudba a osobní zkušenosti lidí spojily navzájem. Zkoumala jsem vlastnosti melodie a rytmu. Dále ( kapitola 3) jsem se v krátké kapitole zabývala tradičními nástroji. Další kapitola ( číslo 4) je nejzávažnější z celé práce. Tóniny lidových písní na Kypru jsou smíšené a pro některé lidi obtížně srozumitelné pro jejich způsob hry a celkovou působnost. Pokračovala jsem s podrobným popisem kyperské lidové písně v kapitole 5, kde se zabývám jejími žánry, formou a historií. Je velmi důležité pro učitele i studenta aby rozuměl původu kyperské písně, pokud ji chce zpívat. Krátká historie Bel canta a hlavních představitelů tohoto stylu nás uvádí do 6. kapitoly. Tři příklady lidových a Bel cantových písní jsou zde analyzovány melodicky, rytmicky...
Sborová tvorba Jana Bůžka
Holubcová, Tereza ; Stříteská, Leona (oponent) ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce)
Résumé Autorka podává v diplomové práci na téma "Sborová tvorba lana Bůžka" informace o životě skladatele a věnuje se uspořádání jeho skladeb pro ženské a dětské sbory, které rozděluje do několika kategorií: sbory na texty lidové poezie, sbory na staročínskou a starojaponskou poezii, sbory na texty l.V. Sládka a sbory na poezii dalších autorů. Skladby, které jsou použity v této diplomové práci, nebyly zatím nikde souborně publikovány. Pro lepší porozumění a využití Bůžkovy tvorby autorka analyzuje vybrané skladby. Analýza se soustředí především na harmonickou a formální stránku. Autorka si všímá Bůžkových skladebných postupů a jeho užití moderních skladatelských principů, které dokládá notovými ukázkami zpracovanými v počítačovém programu Sibelius4. V příloze autorka uvádí seznam všech dochovaných skladeb pro ženské a dětské sbory, dále pak celé znění jednotlivých analyzovaných skladeb pro praktické využití a na přiloženém CD je možné si jednotlivé skladby poslechnout v elektronické verzi, a tím získat lepší představu o jejich zvukové podobě.
Osobnost Milana Uherka jako zakladatele dětského pěveckého sboru Severáček
Rosůlková, Gabriela ; Pecháček, Stanislav (oponent) ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce)
Diplomová práce se soustředí na přiblížení osobnosti sbormistra Milana Uherka, zakladatele dětského pěveckého sboru Severáček. V prvních kapitolách se snaží postihnout význam a specifika dětského sborového zpívání v oblasti výchovné (s příhledem k aspektům etickým, estetickým a hygienickým) a v oblasti odborné, vzdělávací. Vyplývá z nich, že úspěšnost sborové práce i vnitřní harmonie sboru je podmíněná osobností sbormistra. Následující kapitoly se proto věnují popsání odborných, povahových a organizačních předpokladů, které by měla osobnost sbormistra reprezentovat. Na základě vytčených obecných poznatků je představena osobnost Milana Uherka, jeho životní osudy a celoživotní umělecká činnost spojená především se založením a vedením dětského pěveckého sboru Severáček. Poslední kapitoly práce se snaží zachytit hudební i nehudební principy, na nichž Milan Uherek postavil mnohaletou úspěšnou činnost a existenci svého sboru.
Z odkazu skladatelů mystického minimalismu
Christou, Marios ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
This dissertation is a result of the author's great interest in contemporary music and especially musical "styles" known as "Holy minimalism", "New simplicity", etc. In a way, this work is an extension of my master thesis that dealt with the music of Arvo Pärt which only deepened my interest for this kind of music. Here I also deal with the music of Henryk Mikolaj Górecki whose name very often appears beside that of Arvo Pärt's and he is usually characterized as his Polish counterpart. As a student of the Pedagogical Faculty of the Charles University I realize that the music education students of this university are not familiar with the musical output of the post-modern era, a fact that means that they will not be able to teach anything about contemporary music in their role of music teachers. Undoubtedly, the music of the second half of the 20th century and 21s1 century is an integral part of the history of music and I strongly believe that it has a very high artistic value. Consequently, it is essential that pedagogues know and understand this music. This is the main reason for choosing this topic. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sborový život na Šumpersku
Hánečková, Vendula ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Tato práce se zabývá sborovým životem jako důležitou součástí hudebního života na území okresu Šumperk se zvláštním zřetelem na dětské pěvecké sbory. Do této problematiky čtenáře uvádí první kapitola, která obecně nahlíží na tradici sborového zpěvu v daném regionu. Samostatná kapitola je věnována sborovým festivalům a soutěžím, která podrobně mapuje zejména mezinárodní festival Krajina zpěvu, jenž svým rozsahem a významem daleko přesáhl hranice okresu. Zvláštní prostor je v práci věnován pěti dětským pěveckým sborů, které se nejvýrazněji podílejí na zdejším sborovém dění. Jejich činnost je představena v jednotlivých medailonech, které mimo obrazového materiálu doplňují i stručné životopisy jejich sbormistrů. Práci uzavírá zhodnocení současné situace školních sborů. Tato práce podává souhrnný obraz tradice sborového zpěvu v šumperském regionu a mapuje rozvoj dětského sborového zpěvu od jeho počátků do dneška, čímž představuje ojedinělý takto komplexní zdroj informací o významné součásti místního hudebního života.
Akis Pavlou - Music Composer and Teacher
Hadjivassiliou, Michalis ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Kittnarová, Olga (oponent)
I would like to take this opportunity to express my gratitude and thanks to the people who have always been there for me and who influenced my life in so many ways. First of all, I am greatly indebted to my supervisor Doc. PhDr. Stanislav Pecháček. 1 would like to express my deep appreciation for all his invaluable support, encouragement, guidance, help and advice throughout the five years 1 have known him as student in the Charles University, Faculty of Education, in Prague, Czech Republic. As I have this opportunity 1 wish to thank my teacher Akis Pavlou for his time discussing with me all the topics which are included in this dissertation. I owe him a huge "thank you" not only for giving me the opportunity to work with him for this dissertation but also for all he has taught me, his precious encouragement and his endless invaluable emotional support during the 16 years I have known him as his student. 1 cannot forget, of course, the persons who entirely support me from the very beginning of my studies and even more when 1 started writing this dissertation. 1 am particularly indebted to my sister Angela and my brother-in-law Chris Zillman for their assistance and editing services. Their help is gratefully acknowledged.
Česká liturgická tvorba pro dětské a ženské sbory
Saláková, Leona ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent) ; Banáry, Boris (oponent)
Ve své disertační práci jsem se zaměřila na českou liturgickou hudbu pro dětské a ženské sbory. V dnešním značně sekularizovaném světě se může zdát, že tato velká oblast hudební kultury stojí na okraji společenského zájmu, a není tedy důvod sejí ve školách a světských sborech zabývat. Jsem ale přesvědčena, že hudba duchovní, potažmo i liturgická do škol i sborů patří. Škola i pěvecký sbor poskytují mladému člověku nejen sumu poznatků a estetických zážitků, ale významným způsobem také ovlivňují jeho výchovu a podílejí se na formování jeho základních morálních hodnot. Kvalitní hudba sama o sobě člověka kultivuje, odvrací ho od konzumního materialismu, rozvíjí cit pro krásno, prohlubuje estetické prožitky a spojuje interprety i posluchače. Toto výchovné působení je podle mého názoru zvlášť silné právě u hudby duchovní. Pro věřícího posluchače nebo interpreta je duchovní hudba spjata s konkrétními náboženskými prožitky, které se těžko zprostředkovávají. Ateistický posluchač sice nemusí pochopit a prožít obsah liturgických textů do takové hloubky, přinejmenším ho ale mohou vést k zamyšlení nad jeho žebříčkem hodnot. Základní znalosti z oblasti duchovní hudby i křesťanských tradic navíc patří k všeobecnému vzdělání, proto je zcela na místě seznamovat s nimi žáky již na základní škole.
Orffův Schulwerk v přípravných odděleních dětských sborů
Kopřivová, Jitka ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
v diplomové práci jsem se pokusila o konkrétní aplikaci principů Orffova Schulwerku do prostředí českých přípravných oddělení dětských sborů. Ačkoli známe některé principy Orffova Schulwerku již z dob Jana Amose Komenského, jeho vlastní vznik datujeme až do třicátých let 20. století. Carl Orff tehdy působil jako vedoucí hudebního oddělení vzdělávacího institutu Dorothee Gůntherové v Mnichově, jehož hlavním cílem bylo znovuobjevení přirozené jednoty hudby a pohybu: "Ais ich 1924 die Günther- Schule gründete, war es meine Absicht, einen Weg zur Wiederherstellung der naturgegebenen Einheit von Musik und Bewegung - Musik und Tanz - zu finden. Ein Weg, der nicht nur für einige intuitive Künstler gangbar sein, sondern der eine pädagogische Lösung bringen sollte, die es ermöglichte, allgemein im Menschen wieder rhythmische Schwingung, Aufnahme- und Gebefähigkeit, Tanz und Musizierlust zu erwecken." '"'^ Při hledání vhodné taneční hudby vyšel Orff, na rozdíl od předešlých pedagogů opírajících se o klavírní doprovod, z uplatnění klasických bicích nástrojů. Poprvé se setkáváme se spojením bicích nástrojů a tance setkáváme u tance "Čaroděj nice" ztvárněné Mary Wigmanovou, ve kterém improvizaci tanečníka spontánně doprovází skupina hráčů na rytmické bicí nástroje (činely, tympány, gongy apod.). Ze skupiny klasických...
Osobnost Ralpha Vaughana Williamse se zaměřením na analýzu jeho VII. symfonie
Velická, Helena ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent) ; Portych, Jiří (oponent) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
V českém kulturním povědomí je jméno Ralph Vaughan Williams spise neznámé, přestože tato osobnost patři mezi svérázné skladatele 20. století a je současně jedním z nejtypičtějších představitelů britské hudby. Spolu s Henry Purcellem, Edwardem Elgarem, Gustavem Holstem a Benjaminem Brittenem se stal pro svou zemi tím, čím pro našince např. Smetana, Dvořák, Janáček či Martinů. Ve své práci jsem chtěla přiblížit tohoto zajímavého člověka nejen jako skladatele, ale také vystihnout jeho osobnost, poukázat na jeho místo v hudební kultuře, tvůrčí období v jeho životě apod. Největší pozornost ovšem věnuji detailnímu rozboru sedmé symfonie, která je hlavním zaměřením mé práce. Zasadila jsem toto dílo do historických souvislostí a provedla genetickou, strukturální a sémantickou analýzu. Práce dále obsahuje nezbytné notové ukázky i samostatně vypracované grafy, které znázorňují a přibližují jednotlivé věty z hlediska formy. Pokud je mi známo, je takto pojatá komplexní analýza, která do detailu zpracovává průběh této symfonie a sleduje její mimohudební souvislosti, první prací svého druhu na toto téma. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Arvo Pärt - The Choral Tintinnabuli Compositions
Christou, Marios ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
This diploma work deals with Arvo Part's latest period, the so called "Tintinnabuli" style. The purpose of this diploma is to analyze six Tintinnabuli choral compositions and to discover the well "hidden" quality. To find the origin of the various components that comprised it (melody, harmony, voice leading, form) and to explain as clear as possible the way in which the composer combines them together in a fascinating way, but at the same time having his personal "voice". Consequently, this diploma work has, as its aim, to prove the importance of this new style and how it can be a great contribution in the history of music. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 140 záznamů.   začátekpředchozí131 - 140  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
19 Pechacek, Stepan
19 Pecháček, Štěpán
19 Pecháček, Štěpán
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.