Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 378 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sexuální obtěžování ve videoherní komunitě
Veverková, Veronika ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Dvořáčková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá genderově podmíněným obtěžováním ve videoherní komunitě. Cílem je prozkoumat, s jakým chováním se ženy v této sféře setkávají, jak se s tímto chováním vyrovnávají, jaké má důsledky a jaké chování hráčky vůbec považují za problematické. Teoretická část se zaměřuje na definování termínu sexuální a genderově podmíněné obtěžování, problematiku kyberprostoru a obtěžující chování v něm. Následující, empirická část, se věnuje zvolené metodě výzkumu a zvolené kvalitativní metodě, která byla uskutečněna pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovor poskytlo osm komunikačních partnerek, které se ve videoherní komunitě pohybují jako příležitostné hráčky, profesionální hráčky, streamerky nebo vývojářky. Jedná se o feministický výzkum, jehož záměrem bylo dát hlas ženám, a jejich slovy a vzpomínanými zkušenostmi nahlédnout do poměrně uzavřeného toxického prostředí. Z rozhovorů se ukázala poměrně velká nenávist a toxicita, která je vůči ženám specifická. Klíčová slova: Sexuální obtěžování, genderově podmíněné obtěžování, kyberprostor, videohry, toxicita
Genderové rozdíly ve čtení u dětí
Martinů, Veronika ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Knotková - Čapková, Blanka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vztahem dětí ke knihám a ke čtení a především možnými rozdíly mezi dívkami a chlapci v přístupu ke čtení. Jejím cílem je zjistit, jaká je u dětí ve věku od deseti do šestnácti let čtenářská kultura. Práce si také klade za cíl zjistit, jaké, jestli vůbec nějaké, jsou rozdíly ve čtení mezi dívkami a chlapci. Toto bylo zjišťováno prostřednictvím kvantitativní metody, konkrétně se jedná o metodu dotazníkového šetření. Respondenty a respondentkami jsou děti a mládež navštěvující nižší gymnázia nebo druhý stupeň základní školy na různých místech po České republice, která byla vybírána náhodně. Stěžejními tématy práce jsou rozdíly ve frekvenci a oblíbenosti čtení, dále preference dětí a mládeže při výběru jednotlivých knih, vliv školy, rodiny a blízkého okolí respondentů a respondentek na jejich čtenářské zvyklosti. Práce odhaluje, jaké rozdíly panují ve čtení mezi dívkami a chlapci, a ukazuje, zdali dětská čtenářská kultura upadá nebo je tomu právě naopak.
Vztahová komunikace na sociálních sítích: případová studie projektu Terapie sdílením
Hoffmanová, Denisa ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám analýzou vztahových konverzací projektu Terapie sdílením, které proběhly online, a jsou zaznamenány jak v knihách, tak na sociální síti Instagram. Cílem mé práce je představit, jak jsou konstruovány vztahové interakce současných mladých generací, a ukázat, jakým způsobem spolu lidé jednají na sociálních sítích a jak je toto jednání zaznamenáno prostřednictvím zmíněného projektu. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části se věnuji teoriím, jež souvisejí s problematikou výzkumné oblasti. Důraz je kladen na problematické aspekty online komunikace a dále na specifika intimních vztahů. Metodologie výzkumu je postavena z větší části na kvantitativní analýze, která zkoumá diference v interagování mužů a žen, ale využívám i kvalitativní analýzu vybraných konverzací. Analyzovaný materiál sestává z konverzací, které tvoří obsah knih Terapie sdílením a které jsou rovněž zveřejněny na instagramovém účtu @esterajosefina.
Experiences of Vegan and Vegetarian Men Living in Turkey
Dinçer, Kemal ; Helman, Ivy Ann (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Key words: Hegemonic masculinity, vegan, vegetarian, meat and men, masculinity. Although there have been many different academic studies on veganism/vegetarianism in recent years, there are limited studies specifically addressing vegan/vegetarian men. Considering the studies on this subject in Turkey, it is also seen that there is almost no research focusing on vegan and vegetarian men. This study aims to find the relation between men and meat and the role of this relationship in the experiences of vegan/vegetarian men in Turkey. Using hegemonic masculinity as a theoretical framework, I aim to illustrate if veganism/vegetarianism is popular among men in Turkey, in which environments and areas vegan and vegetarian men are exposed to negative experiences, what kind of reactions do they get in social environments and what institutions are directly or indirectly involved in the experience of vegan and vegetarian men. Additionally, my thesis researches the position of vegetarian and vegan men within Turkey-specific hegemonic masculinity practices. My work also specifically addresses the question of whether vegan and vegetarian men challenge this Turkey-specific hegemonic masculinity, and if so, how does the process take place.
"Questioning youth": Strategie a podpora rozvoje dospívajících v kontextu českého vzdělávacího systému
Hrdličková, Agáta ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Questioning youth": Strategie a podpora rozvoje dospívajících v kontextu českého vzdělávacího systému analyzuje systém prevence homofobie a transfobie a možnosti podpory questioning youth, tedy dospívajících, kteří zpochybňují či hledají svou sexualitu nebo genderovou identitu. Práce přináší analýzu teoretických konceptů zabývajících se LGBTQ* dospívajícími, genderovou socializací a institucionálním vzděláváním. Následovala jsem tři hlavní výzkumné otázky: 1) Jak lidé působící na školních poradenských pracovištích vnímají questioning youth, respektive LGBTQ* dospívající? 2) Jaké prostředky prevence v oblasti sexuality a genderu mají školy k dispozici, a jaké reálně využívají? 3) Jaká je systémová podpora škol v oblasti prevence homofobie a transfobie? Hlavní metodou jsou polostrukturované rozhovory se školními metodičkami prevence a školními psycholožkami z víceletých gymnázií. Výběr je omezený na Prahu a blízké okolí a zahrnuje státní i soukromá gymnázia. Empirická část zjišťuje, že zásadní témata ovlivňující přístup mých komunikačních partnerek ke questioning youth jsou postoje samotných aktérek, terminologie, kterou používají, jejich nejistoty a nedostatek informací týkající se LGBTQ* tematiky a povědomí o reálných možnostech intervence vůči questioning youth. Dalšími důležitými...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 378 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Pavlík, Patrik
2 Pavlík, Peter
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.