Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  začátekpředchozí63 - 72  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztah studentů k budoucnosti
Menšíková, Veronika ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Diplomová práce pojednává o vtahu studentů k budoucnosti. Text je rozdělen do dvou částí - teoretické a praktické. Důraz je kladen na praktické zpracování, jedná se zejména o výzkumnou práci. V první části práce je věnována pozornost teoretickému vymezení časové dimenze. Nejprve jsou prezentovány poznatky o vývoji vnímání času v lidském životě s důrazem na starší školní věk a období adolescence. Dále jsou v textu uvedeny nejdůležitější teoretické koncepce časové perspektivy. Nej větší prostor je věnován osobnostně-motivační koncepci časové perspektivy významného francouzského psychologa motivace Nuttina. Nuttin se zabývá zejména budoucí časovou perspektivou a jeho teoretická koncepce je nej propracovanější a zároveň je dotažená do operacionalizační úrovně. Nuttin vypracoval diagnostickou metodu časové perspektivy - Metodu motivační indukce, která měří rozsah a obsah budoucnosti a která je v textu teoretické části také blíže představena. V teoretické části je dále blíže pojednáno o biodromální koncepci časové perspektivy. Kromě Nuttinovy Metody motivační indukce jsou v textu uvedeny další diagnostické metody časové perspektivy a je zmíněno také, na jaké aspekty všeobecného pojmu časová perspektiva jsou zaměřeny.
Vztahování se k budoucnosti a hodnotová orientace (srovnávání pohledu skautů a jejich rodičů)
Pavlová, Marcela ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Procházková, Jana (oponent)
Cílů diplomové práce bylo dosaženo z metodologického hlediska, nad konkrétními výpověďmi respondentů je možné ještě vést diskuzi, analyzovat je pohledem někoho jiného než autorky, neboť tak se z nich dají vyčíst ještě další varianty interpretace, jež nebudou ovlivněny subjektivním náhledem autorky-skautky. Nejlépe kdyby interpretující nebyl členem Junáka, možná by se pak dokázal ubírat jiným, novým směrem vysvětlení problematiky. Chtěla jsem dospět k závěru, ze kterého by mohlo vyplynout, zda se ve vztahu rodič-dítě/člen Junáka projevuje nějaká diskrepance či nikoliv. Ano i ne, výzkum ukázal, že rozdíly jsou značné, interpretace musí být individuální. Dá se potvrdit názor, který uvádí všechny matky, že jejich dítě/skaut tráví skautování hodně času. Náhled na správnost a smysluplnost tohoto je u matek rozdílný. I respondenti-skauti si uvědomují, že jejich časová dotace věnovaná skautské činnosti je velká, nicméně ve většině případů toho nelitují, ví, proč tomu tak je.
Žákovské připisování příčin po úspěchu a neúspěchu
Kocmanová, Lucie ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Duplinský, Josef (oponent)
The topic of this dissertation is the attribution tendencies of secondary school students in situations of success or failure. The process of attributing causes was examined by inquiring into past experience (attribution in the past) in the context of students' school activities. Grades were chosen as the criterion of success and failure. Attribution tendencies were examined in all subjects taught at the secondary school. Attitudes to individual subjects were sought to constitute specific attitude constellations and the attribution tendencies ot students were re-examined in these constellations. The study also partly focused on teachers. We wanted to know their views on the possible causes of success or failure of the students they taught.
Problematika implicitních a explicitních postojů (na příkladu postojů Čechů k Romům)
Radová, Lia ; Hnilica, Karel (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent)
Práce se zabývá rasovými postoji a jejich studiem. Teoretická část poukazuje na rozmanitost v chápání pojmu postoj a jeho složek. Především se zaměřuje na rozlišení kategorie implicitní a explicitní postoje. Problematiku implicitních postojů pak rozpracovává podrobněji, včetně teorie v pozadí. V souvislosti stím práce představuje některé metody měření postojů, především implicitní metodu skrytého měření postojů založenou na primingu. Snaha proniknout do co nejvíce pravdivého obrazu postojů je představena na příkladu vztahu Čechů k Romům. Praktická část této práce obsahuje jak implicitní, tak explicitní měření postojů Čechů vůči Romům měřených u 46 studentů humanitních VŠ. Kromě výsledků jednotlivých metod jsou velmi zajímavé i jejich vzájemné souvislosti, které prokázaly, že problematika rasových předsudků rozhodně není snadno a jednoznačně řešitelná.
Žákovské připisování příčin po úspěchu a neúspěchu
Saitlová, Barbora ; Hříbková, Lenka (oponent) ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou připisování příčin a prožitku úspěchu a neúspěchu u žáků. V teoretické části se snažím zpracovat atribuční proces v celém jeho kontextu. Zvláštní pozornost věnuji atribučnímu procesu ve školním prostředí, a to jak z pohledu žáka, tak z pohledu učitele, neboť žák i učitel jsou v neustálé interakci a dochází tak ke vzájemnému ovlivňování. Atribuční proces se dále snažím zasadit i do dynamického modelu motivace výkonového chování podle H. Heckhausena. Ve výzkumné části se pokouším zjistit, čím vším může být atribuční proces ve školním prostředí ovlivněn. Proces připisování příčin sleduji v rámci různých reálných školních situací a zajímá mne, zda může být vliv dané situace natolik silný, že způsobí změny v atribučních strategiích. Zároveň se zaměřuji na změny atribučních strategií před samotným výkonem (tedy očekávanou atribucí) a po samotném výkonu (tedy zpětnou atribucí). Kromě atribučních strategií se také zabývám prožitkem úspěchu a neúspěchu a možnostmi jeho ovlivňování (opět přes různé školní situace) a dalšími proměnnými vyplývajícími především z Heckhausenova motivačního modelu (např. příprava, vnímání důsledků a spokojenost s výsledkem). Zároveň se snažím zjistit, zda existují nějaké specifické vazby mezi proměnnými v různých skupinách žáků.
Zaujetí při matematice a orientace na matematiku
Kmínková, Eliška ; Rendl, Miroslav (oponent) ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce)
Cílem této práce je rozkrýt, jak různé motivační faktory ovlivňují zaujetí při matematice a podněcují orientaci na matematiku. Výzkumná sonda je založena na dvou hodinách matematiky v maturitním ročníku gymnázia, kdy první probíhala alternativním způsobem a druhá způsobem klasickým. Na základě dotazníkových šetření prověřujeme roli vybraných motivačních faktorů (individuálního zájmu, situačního zájmu, aktuálního zájmu/cílové orientace, výkonové motivace, flow motivace, vnímaného nadání pro matematiku), kterou sehrávají v zaujetí při matematice. Ve středu našeho zájmu také je zanalyzovat to, jakou z hodin žáci budou preferovat. Která hodina bude vyhovovat těm, kteří jsou v matematice úspěšní, a která těm žákům, kterým se v matematice nedaří? Dalším cílem je sledovat skupinu žáků, které jsme si označily jako "orientované na matematiku" tzn. že z ní maturují, chystají se na vysokou školu, kde je matematika jedním z hlavních předmětů, a mají matematiku za oblíbenou, také u nich nás zajímá, zda budou preferovat hodinu klasickou či experimentální? 4
Problematika implicitních a explicitních rasových postojů (na příkladu postojů Čechů k Romům)
Radová, Lia ; Pavelková, Isabella (oponent) ; Hnilica, Karel (vedoucí práce)
Práce se zabývá rasovými postoji a jejich studiem. Teoretická část poukazuje na rozmanitost v chápání pojmu postoj a jeho složek. Především se zaměřuje na rozlišení kategorie implicitní a explicitní postoje. Problematiku implicitních postojů pak rozpracovává podrobněji, včetně teorie v pozadí. V souvislosti stím práce představuje některé metody měření postojů, především implicitní metodu skrytého měření postojů založenou na primingu. Snaha proniknout do co nejvíce pravdivého obrazu postojů je představena na příkladu vztahu Čechů k Romům. Praktická část této práce obsahuje jak implicitní, tak explicitní měření postojů Čechů vůči Romům měřených u 46 studentů humanitních VŠ. Kromě výsledků jednotlivých metod jsou velmi zajímavé i jejich vzájemné souvislosti, které prokázaly, že problematika rasových předsudků rozhodně není snadno a jednoznačně řešitelná.
Zaujetí žáků školní činností
Veletová, Zuzana ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
Tématem předložené diplomové práce je "Zaujetí žáků školní činností". Práce je souhrnem výsledků a závěrů kvantitativní a kvalitativní analýzy, která byla realizována na studentech tercie a kvarty osmiletého gymnázia všeobecného zaměření. K získání informací byly použity sociálně psychologické metody, především dotazník, rozhovor a analýza seminárních prací . Cílem výzkumu bylo zmapování žákovského zaujetí školní činností z hlediska postoje žáků tercie a kvarty osmiletého gymnázia k jednotlivým školním předmětům. Práce navazuje na studii Pavelkové (2003), která se zabývala obdobnou tématikou u žáků osmých a devátých tříd základních škol a vytváří tak prostor pro srovnání výsledků věkově identických respondentů dvou rozdílných vzdělávacích institucí. Práce se skládá ze tří částí. V první jsou vymezeny přístupy k problematice, je definován pojem "postoj" a je prezentováno téma postoje žáků k vyučovacím předmětům na základě odborné literatury. Rovněž zde najdeme stanovený cíl výzkumu, teoretický popis jeho průběhu a metodiky. Ve druhé části jsou tabulkovou formou uvedeny statisticky zpracované výsledky z dotazníků, jsou porovnány s výsledky Pavelkové (2003), ohodnoceny prostřednictvím klasifikačních škál a doplněny komentářem. Ve třetí, závěrečné časti práce jsou uvedeny informační výstupy z realizovaného...
Srovnání středoškolských učitelů matematiky a občanské nauky
Král, Josef ; Rendl, Miroslav (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent)
V současné době existují dva základní modely, které umožňují nahlížet na učitelskou profesi z hlediska interakce konkrétních činitelů. Oba tyto modely jsou uvedeny například v publikaci M. Kubínové: Projekty ve vyučování matematice (cesta к tvořivosti a samostatnosti), která je uvedena v seznamu použité literatury. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   začátekpředchozí63 - 72  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Pavelková, Ilona
1 Pavelková, Irena
1 Pavelková, Ivana
3 Pavelková, Iveta
1 Pavelková, Ivona
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.