Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 222 záznamů.  začátekpředchozí203 - 212další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Autoevaluace učitelů odborné výchovy
Tesárková, Vladislava ; Prokop, Jiří (oponent) ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce)
V současnosti prochází odborné vzdělávání transformací, dochází ke změnám kritérií hodnocení jeho kvality v souvislosti se změnami charakteru práce profesních oborů. Evaluační systémy se vyvíjejí v procesu zkvalitnění odborného vzdělávání. Autoevaluace a autodiagnostika učitele odborných předmětů jsou nedílnou součástí výchovně vzdělávacího procesu. Autoevaluace učitele odborných předmětů zahrnuje systematické sebehodnocení vlastní práce podle předem určených kritérií. Zjištěné výsledky autoevaluace se stávají východiskem pro další učitelovu práci, neboť umožňují učiteli zpětnou vazbu a následnou korekci vlastních činností. Cílem diplomové práce bylo získat poznatky o tom, které nástroje autoevaluace učitelé odborných předmětů využívají, jak často a které problémy nejčastěji řeší v souvislosti s autoevaluací. Při realizaci výzkumné sondy bylo použito metody dotazníku. Výpovědi učitelů jsou zachyceny speciálními dotazníky, které byly později vyhodnoceny statisticky. U žáků byl prostřednictvím dotazníků zjišťován postoj k odborným předmětům z hlediska jejich obliby, obtížnosti a významnosti. Původní Hrabalův dotazník byl rozšířen o odbornou část zjišťující míru flexibility uplatnění absolventů na trhu práce. Výsledky šetření ukazují, že učitelé jeví zájem o vypracování didaktické podpory autoevaluace, která...
Projektové vyučování
Baranová, Michaela ; Prokop, Jiří (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Diplomová práce - Projektové vyučování - je tvořena dvěma částmi, a to teoretickou a praktickou. Teoretická část shrnuje nejdůležitější aspekty této problematiky počínaje historií, výčtem výhod či nevýhod, přes typologii projektu až po úlohu učitele při tomto způsobu výuky. Praktická část se pak zabývá vytvořením a realizací projektu samotného. Projekt Protidrogový plán je námětem pro osobnostně sociální výchovu, ale dává také dostatek prostoru k práci s informacemi z různých zdrojů. Výstup z projektu je zaměřen na schopnost orientovat se v odvětví, které charakterizuje dnešní dobu - s informatikou, a to především v dovednostech a kompetencích v používání multimediální techniky. Přínosem projektu je rovněž přirozená možnost propojit teoretické poznatky s osobními zkušenostmi žáků. Projekt je vhodné zařadit do výuky v době, kdy se žáci již orientují v základních pojmech a oblastech drogové problematiky i výše zmíněné informatiky.
Práce s dětmi a mládeží v nízkoprahových zařízeních
Poláková, Monika ; Prokop, Jiří (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Práce s dětmi a mládeží v nízkoprahových zařízeníchchí" se zabývá problematikou nízkoprahových zařízení pro děti a mládež (NZDM). Charakterizuje práci s neorganizovanou mládeží v těchto zařízeních. Vymezuje nízkoprahová zařízení v kontextu sociálních služeb a s tím související legislativou. První část je věnována vymezení základních pojmů jako je obtížná životní situace, neorganizovaná mládež, princip nízkoprahovosti. Ve druhé části se zabývám obecnými cíli, posláním, cílovou skupinou a poskytovanými službami v těchto zařízeních. Třetí část poskytuje vhled do 20 nízkoprahových zařízeních v České republice. Zde zkoumám již konkrétní cíle, poslání a také aktivity, návštěvnost, úspěchy a neúspěchy v zařízení.
Role učitelských spolků v reformním snažení 1918-1938
Kolský, Tomáš ; Mojžíšová, Jarmila (oponent) ; Prokop, Jiří (vedoucí práce)
Jako absolventa dějepisu mě vždycky zajímaly dějiny meziválečného Československa. Patří bezesporu k jednomu z vrcholů naší národní historie. Rostoucí úroveň vzdělání bylo důležitou základnou národní emancipace, jejich organizace pomáhali budovat moderní národ. Bude tedy určitě zajímavé podívat se na jejich roli v samostatném státě. Jejich činnost bych rád sledoval vzhledem k reformním snahám, které v různé intenzitě provázely republiku po celou dobu její existence. Jelikož si uvědomuji velkou šíři tématu, rád bych se soustředil na některé vybrané okruhy problémů - požadavek na vysokoškolské vzdělání učitelů národních škol, možnosti koordinovaného postupu mezi spolky a Příhodovskou reformu. Všechny tři okruhy spojuje motiv národní školy. Z toho důvodu se nebudu věnovat tématům, které by rovněž mohly být do problematiky zahrnuty (reforma školské správy, reforma vzdělávání středoškolských, pokusné školy ve dvacátých letech apod.). Ve své práci bych chtěl vysvětlit kořeny ze kterých pramenily postoje nejdůležitějších spolků, jejich organizaci, rozvrstvení a úlohu kterou hráli ve sledovaných reformních pokusech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 222 záznamů.   začátekpředchozí203 - 212další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 PROKOP, Jakub
20 PROKOP, Jan
4 Prokop, Jakub
20 Prokop, Jan
5 Prokop, Jaromír
3 Prokop, Jaroslav
1 Prokop, Jindřich
5 Prokop, Jiří
1 Prokop, Jonáš
4 Prokop, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.