Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 192 záznamů.  začátekpředchozí183 - 192  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Preference pohybových činností ve volném čase dětí a mládeže
Kopecká, Jitka ; Mojžíšová, Jarmila (oponent) ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na zjištění preferencí pohybových činností dětí a mládeže ve volném čase. Teoretická část obsahuje pojmy, týkající se volné času, výchovy ve volném čase, sportu a ontogeneze dětí a mládeže školního věku. Praktická část je zaměřena na empirický výzkum, který zkoumá, jaké pohybové aktivity preferují ve svém volném čase děti a mládež školního věku. Výsledky tohoto výzkumu, jsou porovnány s nabídkou konkrétního školského zařízení zájmového vzdělávání.
Orientační hry pro děti mladšího školního věku
Texlová, Tereza ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Diplomová práce se zabývá přípravou zmíněné věkové skupiny na orientační běh prostřednictvím orientačních her, nikoliv s přímou konfrontací účastníků se speciální mapou pro orientační běh. Zvláštní důraz je kladen na vytvoření vyhovujícího návrhu didaktických postupů a jejich ověření v praxi. Popisuje tedy praktickou aplikaci jednotlivých her i samotného orientačního běhu. Dále zkoumá, zda tato příprava skutečně vede k lepším dosaženým výsledkům v orientačním běhu.
Krátkodobé dobrodružné programy pro žáky na 1. stupni ZŠ
Lešinská, Silvie ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Nejméně za posledních dvacet let se člověk postupně vzdaluje přírodě. V současné době, která s sebou přináší trend multifunkčních sportovních areálů a center, se stále více sportovních aktivit odehrává v uzavřených halách a dalších uměle budovaných prostorech. Ve školních podmínkách jsou to tělocvičny, které mohou představovat zejména pro děti uměle vytvořený dobrodružný prostor. Avšak velmi záleží na zájmu a motivaci pedagogů a vychovatelů. Má práce hovoří o vybraných dobrodružných hrách v tělocvičně. Chtěla bych upozornit, že jde pouze o úzký okruh her, který původně vychází z aktivit v přírodě a má poukázat na možnosti jednoho z mnoha využití, zejména pak ve školní tělesné výchově. Navádí, jak výchovně působit a zároveň ovlivnit zájem dětí mladšího školního věku o netradiční aktivity, které využívají běžné náčiní a nářadí neobvyklým způsobem. Vybízí k zapojení fantazie a počítá s tvořivostí a rozvojem dovedností. Většinu námětů jsem čerpala z naší i ze zahraniční literatury, nejvíce pak z publikací Jana Neumana. Částečně jsem vycházela ze své praxe. Svou prací bych ráda přispěla k současné problematice, která řeší nedostatečné využívání dobrodružných her v hodinách školní tělesné výchovy. Snad bude alespoň malou inspirací nejen pro učitele a vychovatele na 1.stupni základních škol.
Pohybové hry v přírodě předškolních dětí
Hančová, Marta ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Využití pohybových her v přírodě jako součásti ozdravného programu. Pomocí dotazníku a osobního rozhovoru zjišťuji, jak jsou v praxi mateřských škol využívány Pohybové hry v přírodě, dále pak zda mají mateřské školy vypracován svůj ozdravný program a skrze jaké složky jej naplňují. Mé očekávání se potvrzuje, neboť se ukazuje, že většina mateřských škol svůj ozdravný program nemá, přesto však jednotlivé složky, jako je dodržování pitného režimu, pravidelný pobyt venku, preventivní cviky pro správné držení těla relaxační cvičení apod., do svého každodenního programu zařazují. Pohybové hry v přírodě Jsou dle možností využívány, ne však přímo v souvislosti s ozdravným programem.
Návrh cyklostezek v okolí Benešova u Prahy
Havlíček, Jan ; Vlčková, Iva (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá cykloturistikou na území města Benešova a jeho okolí. Práce obsahuje charakteristiku regionu, informaci o momentální dopravní situaci, aktuální stav stávajících cyklotras, nově vytvořené cyklotrasy a abecední rejstřík zajímavých míst. Výzkum byl proveden metodou dotazníku a jeho rozboru. U jednotlivých tras jsou uvedeny technické parametry, stručný itinerář a podrobný popis trasy. Všechny trasy jsou zakresleny do map a ke každé je zpracován výškový profil.
Pohybová úroveň hráčů šestkového a plážového volejbalu v závislosti na jejich antropometrických parametrech
Hercogová, Simona ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Diplomová práce na téma"Pohybová úroveň hráčů plážového a šestkového volejbalu v závislosti na jejich antropometrických parametrech" pojednává o zvláštnostech v somatotypu hráčů obou sportů. Mezi šestkovými volejbalisty se snaží definovat vliv somatotypu na úplatnění v jednotlivých herních postech. Dále práce vzájemně porovnává odlišnosti pohybových schopností mezi plážovými a šestkovými volejbalisty. Dnešní doba profesionálního sportu je charakteristická stále rostoucím tlakem na výkonnost sportovců. S rostoucí výkonností sportovců vzrůstá i konkurence a rozdíly v individuální výkonnosti jsou minimální. Pro každého sportovce je stále obtížnější být ve svém odvětví nejlepší, proto čím dál tím častěji vstupuje do sportu věda. Z tohoto hlediska mají předpoklady somatotypu a jiné antropometrické parametry jednu z hlavních rolí. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou odlišnosti pohybové úrovně a somatotypu mezi hráči plážového a šestkového volejbalu. K výzkumu byla využita somatická a motorická měření, která byla aplikována na hráče a hráčky stejné výkonnostní kategorie. Práce tak předkládá materiál pro trenéry plážového i šestkového volejbalu k využití v jejich trenérské praxi, například při hledání talentů, stanovení vhodného herního postu, nebo k tvorbě tréninkových plánů. Klíčová slova Plážový...
Využití hry při výuce lyžování dětí mladšího školního věku
Činátl, Pavel ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Jedním z nejpřirozenějších projevů života je pohyb. Radost z pohybu - tedy ze života - by měla být spontánně pěstována v každém z nás již od útlého věku. Právě lyžování může být jednou z cest, která v nás může probudit jedny z nejintenzivnějších prožitků a umožnit nám procítit opravdovou radost ze života. Najdeme-li ve svém srdci místo pro tuto výjimečnou zimní aktivitu, otevřeme se zároveň i okolní přírodě - ledovému království, které nás tak majestátně obklopuje a svou magickou silou učí každého respektovat vnitřní řád přírody - nekonečný koloběh života, který nemůže nikdo z nás zastavit ani změnit jeho směr. Budeme-li pozorně naslouchat a respektovat tuto sílu, naučíme se tím respektovat i sebe navzájem - respektovat život.
Výuka basketbalu ve specializovaných třídách se zaměřením na basketbal
Heinz, Jiří ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Sport a basketbal nevyjímaje se neustále posouvá vpřed a to především díky penězům, které do sportu investují a přinášejí finančně movité společnosti a jednotlivci. Stal se z něj skutečně velký byznys, bohužel se všemi negativními vlivy na samotnou sportovní činnost. Ve své vrcholové podobě se trénink uskutečňuje na základě vědeckého výzkumu, objevují se v něm ale také stále více škodlivé vlivy jako je dopink, touha dosáhnout úspěchu všemi možnými dostupnými prostředky, nezřídka bohužel i bez dodržování morálních pravidel a zásad fair play. Na všechny zainteresované v oblasti sportu jsou kladeny stále vyšší nároky jak fyzické, tak psychické. Jelikož ale pracujeme s dětmi a mládeží, měli bychom se od těchto skutečností při práci s nimi oprostit. Je důležité dodržovat určitá pravidla slušného chování, věkové zvláštnosti dětí, podle kterých uskutečňujeme jejich tréninkový proces. Neméně důležité je už v raném věku vypěstovat u dětí kladný vztah ke sportu a radostný prožitek z pohybu a ze hry samotné. Věřím, že mnou zvolené a navržené učivo, které vychází z části ze zjištěného a z části ze zkoumaného a ověřeného stavu výuky ve specializovaných basketbalových třídách, by mělo posloužit k úspěšnému vedení družstva jako celku a u jednotlivců k lepšímu zvládnutí jejich individuálních činností, tedy basketbalových...
Podmínky a programy mateřských škol jako určující faktor pro psychomotorický rozvoj dítěte a jeho zdatnost
Vitáková, Martina ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Stěžejním tématem této diplomové práce je pohyb a pohybové činnosti u předškolních dětí. V této práci bylo zjišťováno, zda různé programy mateřských škol: "Začít spolu", " Zdravá mateřská škola" a běžná mateřská škola respektují požadavky RVP PV a potřeb dětí z hlediska pohybových aktivit. Použity byly metody analýzy dokumentů, pozorování, dotazování a testování standardizovanou baterií psychomotorických testů (MOT 4-6.) Výsledky potvrdily přiměřenou péči o pohybové aktivity dětí v režimu dne. Klíčová slova Pohyb, pohybová aktivita, zdraví, psychomotorika předškolních dětí, alternativní výchova, předškolní vzdělávání, RVP PV, potřeby dětí, osobnostně orientovaná výchova, Vzdělávací program Začít spolu, Vzdělávací program Zdravá mateřská škola.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 192 záznamů.   začátekpředchozí183 - 192  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.