Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stejnopohlavní manželství v kontextu Advocacy Coalition Framework
Srníková, Kateřina ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Novotný, Vilém (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na současnou situaci týkající se soužití stejnopohlavních párů v ČR. Práce se zabývá návrhem na změnu zákona č. 89/2012 Sb., kdy je bližší pozornost věnována stenografickému zápisu 100. schůze Poslanecké Sněmovny Parlamentu ČR. Na celou problematiku je nahlíženo prostřednictvím teorie Advocacy Coalition Framework (ACF), využíván byl především koncept advokačních koalic. Hlavním cílem diplomové práce je analýza procesu projednávání návrhu na změnu zákona zaměřeného na legalizování stejnopohlavních manželstvích v ČR. Práce vysvětluje, jak aktéři vnímají danou problematiku, jakým způsobem ovlivňují proces tvorby politiky a rozhodování. Použití konceptu advokačních koalic přispívá k objasnění vzniku a vývoje koalic ve veřejné politice a k následnému zjištění, jak mezi sebou aktéři vzájemně spolupracují při prosazování svých zájmů. Zdrojem dat pro práci byly především informace ze stenografického zápisu, z jiných politických dokumentů jako sněmovních tisků či zákonů, dále také výstupy zúčastněných aktérů na sociálních sítích. Data byla doplněna informacemi z provedených polo- strukturovaných rozhovorů. V práci jsou nejprve objasněna teoretická východiska, jež souvisí s problematikou stejnopohlavního manželství. Tyto informace jsou následně využity v analytické části...
Zákon o sociálním bydlení optikou Multiple Stream Framework
Dubišarová, Pavla ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Novotný, Vilém (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl popsat a vysvětlit proces prosazování návrhu zákona o sociálním bydlení ve dvou odlišných vládních obdobích, zjistit příčiny jeho neprosazení a jaké strategie využívali aktéři k prosazení svých zájmů. O zákoně se v politickém diskurzu mluví od roku 2007. Ve vládním období Bohuslava Sobotky došlo k prosazení agendy a následnému vytvoření věcného záměru zákona. V druhém vládním období Andreje Babiše bylo brzo po nastolení vlády upuštěno od práce na věcném záměru zákona a ke konci volebního období došlo ke snaze prosadit část zabývající se zákonem o dostupném bydlení společně se zákonem o veřejně prospěšných společnostech bytových. V obou obdobích dopadly snahy o prosazení neúspěšně. Vzhledem k tomu, jak je problematika týkající se bytové nouze a aktérů do ní zasahujících komplexní a nejednoznačná, zvolila jsem pro zkoumání Multiple Stream Framework. K analýze politik jsem použila tematickou analýzy, pomocí které jsem zkoumala sekundární data jako veřejněpolitické dokumenty, strategické dokumenty, odborné studie a mediální výstupy. Druhým typem dat, které jsem v práci využila byly expertní rozhovory. Výsledky poskytují informace o tom, jaké strategie jednotliví aktéři využili, jaké byly hlavní nesoulady při nastavování podoby zákona a co vedlo k nepřijetí návrhů zákonů.
Aspekty sociální politiky v Plánu spravedlivé územní transformace z perspektivy Multiple Streams Framework
Ziegler, Tomáš ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Witz, Petr (oponent)
Bakalářská práce se věnuje analýze procesu vzniku sociální politiky v Plánu spravedlivé územní transformace (PSÚT). PSÚT je řídícím dokumentem Fondu spravedlivé transformace, což je součást Operačního programu Spravedlivá transformace. Tento program pomáhá třem nejvíce zasaženým krajům s transformací z uhelného průmyslu. Základním cílem Spravedlivé transformace je ukončování těžby uhlí a uhelné energetiky. Fond však lze využít i pro ostatní účely a jedním z nich je zapojení sociální politiky v podobě pomoci lidem co přijdou o práci v důsledku transformace, ale i dlouhodobě nezaměstnaným. Jedná se o podporu z Evropské unie, příjemcům dotace však dává EU poměrně velkou svobodu ve tvorbě plánu transformace. Analýza probíhá na základě teoretického rámce Multiple Streams Frameworkd (Teorie tří proudů). Hlavním cílem je tedy identifikace faktorů, které ovlivnili tvorbu sociální politiky v PSÚT a podotázky jsou pak založené na teoretickém rámci a ptají se na stav tří proudů, okno příležitosti, relevantní aktéry, rámcování problémů a jejich řešení. Na tyto podotázky odpovídá práce převážně na základě dat z polostrukturovaných rozhovorů a veřejněpolitických dokumentů. Data jsou následně analyzovaná pomocí kvalitativní obsahové analýzy. Práce se ve výkladu inspiruje Colebatchovo (2005) popisem Kingdonovy...
Expertíza politických stran na příkladu prezidentských voleb v České republice
Formáčková, Monika ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Linek, Lukáš (oponent)
Práce na zvolené případové studii přímé volby prezidenta zkoumá expertízu v oblasti českých politických stran. Jaké je odborné zázemí politických stran zastoupených v Parlamentu? Proč mají či nemají odborné kapacity vliv na rozhodování? V teoretickém rámci pojímajícím demokracii, "policy work", expertní kapacity a volební problematiku a dále práce zkoumá vztah mezi expertízou politických stran a zavedením přímé volby prezidenta České republiky.
Zákon o státní službě: Sledování procesu tvorby zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě
Tkadlčík, Jakub ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Musílková, Markéta (oponent)
Hlavní pozornost věnuji zákonu č. 234/2014 Sb., o státní službě, který byl i přes veto prezidenta republiky přijat 1. října 2014. Zákon stručně charakterizuji a v praktické části práce proces tvorby zákona analyzuji a interpretuji na základě "Teorie tří proudů". V rámci teorie se více zaměřuji na kontext nastolování pozornosti vůči dané problematice a souběžně zohledňuji práci promotérů veřejných politik, jakou roli sehráli v procesu utváření zákona o státní službě. Po přečtení bude mít čtenář přehled o procesu tvorby zákona o státní službě a zároveň bude obeznámen s nedostatky zákona, kvůli nimž byl kritizován. Teoretická část práce slouží k uvedení do problematiky. Obsahuje stručné pojednání o historii právních úprav služebního poměru v českém prostředí, krátkou charakteristiku zákona o státní službě a též výklad "Teorie tří proudů". Praktická část práce je obohacena o postoje a názory dvou politických aktérů, kteří se projednávání zákona v Poslanecké sněmovně přímo účastnili. Data získaná prostřednictvím expertního dotazování bude možné porovnat s výstupy analýzy legislativního procesu tvorby zákona.
České politické strany a jejich expertní vědění v oblasti eGovernment
Ježek, Jaroslav ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Witz, Petr (oponent)
Elektronizace veřejné správy neboli eGovernment patří mezi jednu z nejrychleji se rozvíjející oblast ve státní správě po celém světě. Politické strany by měly mít k dispozici takové množství informací a podkladů, které jim pomohou tuto oblast učinit dostatečně efektivní a přívětivou pro koncové uživatele, tedy občany. Takové informace stranám dodávají odborné komise, které zde reprezentují expertní kapacitu. Tato práce se zabývá právě expertním věděním českých politických stran v oblasti eGovernment. Práce je postavena na případové studii, která zkoumá těchto pět politických stran: ČSSD, KDU-ČSL, KSČM, ODS a TOP 09. Práce popisuje, jakým způsobem se odborné komise vytvářejí, jací aktéři v nich působí, s jakými zdroji informací pracují a jak slouží výstupy jejich práce.
Porovnání systémů organizace státní památkové péče v ČR, Polsku a na Slovensku
Morawiec, Miroslav ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Novotný, Vilém (oponent)
Česká republika je zemí s velkým množstvím kulturních památek. K jejich ochraně je zřízen systém státní památkové péče, jehož součástí jsou Ministerstvo kultury ČR, odbory památkové péče krajských úřadů a obcí z rozšířenou působností a Národní památkový ústav. Problémem však je, že přes existenci rozsáhlého systému státní památkové péče dochází k selhávaní ochrany a k postupné devastaci a zániku řady kulturních památek. K obdobným selháním dochází i v Polsku a na Slovensku. Cílem této diplomové práce je zjistit, zda současný systém památkové péče v České republice a srovnatelné systémy v sousedních zemích - v Polsku a na Slovensku, zajišťují dostatečnou ochranu kulturního dědictví, případně zda existují alternativní uspořádání této oblasti veřejné správy. Dle dostupných informací pak posoudit, který z těchto systémů státní památkové péče se jeví pro daný účel jako nejvhodnější a nejúčinnější a zároveň identifikovat potenciální rizika, která jednotlivé systémy přinášejí. V diplomové práci používám následujících výzkumných metod: Srovnání - na základě zákonných úprav srovnávám systémy organizace státní památkové péče v České republice, Polsku a na Slovensku. Případové studie - na několika příkladech selhání ochrany památek demonstruji typické případy takovýchto selhání a snažím se zjistit, proč k nim...
Expertní vědění politických stran v oblasti vzdělávací politiky
Stanzel, Jiří ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Politické strany dnes již neplní pouze funkci prostředníka mezi občanskou společností a státem. Očekává se od nich také, že budou produkovat taková řešení problémů, která se zakládají na odborných znalostech a lze je odpovědně aplikovat. Právě vzdělávací politika je jednou z těch tradičních oblastí politiky, které vyžadují komplexní, dlouhodobá řešení. Expertní zázemí politických stran hraje významnou roli při vytváření potřebného vědění a informací pro taková politická rozhodnutí. V souvislosti s reformou veřejné správy došlo k přenosu mnohých kompetencí a také financování primárního a sekundárního školství ze státní správy na úroveň krajů. Nárůst kompetencí na regionální úrovni předpokládá také rozvoj regionálního odborného zázemí politických stran. Práce se konkrétně zabývá zdroji expertního vědění pražských politických stran (ČSSD, KSČM a TOP 09). Popisuje způsoby, jakými strany získávají odborné znalosti pro tvorbu vzdělávací politiky, zejména charakter a povahu práce krajských odborných komisí. Jací aktéři v nich působí? Na základě čeho jsou považováni za odborníky? S jakými zdroji odborných informací pracují? Jak se uplatňují výsledky jejich práce? Na tyto otázky se práce snaží odpovědět.
Expertní kapacity politických stran v České republice v oblasti obranné politiky
Brožek, Lukáš ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Brázová, Věra - Karin (oponent)
Obranná politika není v široké veřejnosti příliš oblíbenou politikou. Je však jedním z nejdůležitějších mechanismů, který nám dovoluje žít naše životy v míru. Také proto je velmi důležité vědět, kdo určuje kterým směrem se obranná politika ubírá. Tato práce zkoumá, jaké expertní kapacity mají k dispozici politické strany v České republice v oblasti obranné politiky. Strany vybrané k výzkumu jsou: ČSSD, TOP 09 a KSČM. Práce vysvětluje, co je to obranná politika a dále se zabývá koncepty pracovní činnosti v oblasti veřejných politik a mírou analytické kapacity, kterou jsou zkoumány odborné komise zmíněných politických stran. Data byla v této práci získána studiem dokumentů politických stran a kvalitativními rozhovory se členy odborných komisí. V práci je porovnána míra analytické kapacity odborných komisí jednotlivých stran. Výsledky práce popisují, jak odborné komise fungují a jaký typ expertů v nich působí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
36 NOVOTNÝ, Vojtěch
27 NOVOTNÝ, Václav
1 Novotný, V.
2 Novotný, Viktor
25 Novotný, Vladimír
6 Novotný, Vlastimil
36 Novotný, Vojtěch
27 Novotný, Václav
8 Novotný, Vít
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.