Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 121 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální konflikty v problematice kalamit v českých lesích
Minkovová, Beatriz ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Lesy tvoří nedílnou součást jak přírodního, tak kulturního bohatství České republiky. Podobně jako v jiných zemích, i tyto lesy bývají sužovány různými kalamitami. V médiích se k těmto kalamitám vyjadřují různí aktéři, mezi kterými někdy kvůli protichůdným názorům, postojům, zájmům či zkušenostem vzniká konflikt. Právě mediální konflikty v problematice kalamit v českých lesích jsou tématem této diplomové práce. Po úvodu následuje teoretická část představující hlavní pojmy práce, čímž jsou lesy a škodliví činitelé, kteří způsobují lesní kalamity. Jelikož mají konflikty mezi aktéry často právní charakter, je v teoretické části vylíčena právní úprava týkající se lesů v ČR. Následující částí je část metodologická, ve které jsou vymezené výzkumné otázky, které spočívají ve stanovení hlavních konfliktů, skupin aktérů a specifikaci lesů a lesních kalamit. K zjištění odpovědí na stanovené výzkumné otázky byla zvolena kvantitativní obsahová analýza. Na metodologickou část navazuje část praktická, ve kterém dochází k rozboru dat a vylíčení odpovědí. Výsledky jsou poté shrnuty v závěru práce. Klíčová slova les, kalamita, konflikt, aktéři
Pohledy na mediální gramotnost v České republice
Holíková, Hana ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Lovaš, Karol (oponent)
Bakalářská práce je tvořena dvěma částmi. Částí teoretickou, která vysvětluje pojmy použité k realizaci práce a popisuje její teoretický základ, a částí praktickou ve formě psaných rozhovorů s respondenty z oblasti mediálního vzdělávání. Teoretická část představuje žánr rozhovoru a popisuje jeho možné metody, přibližuje požadavky mediální výchovy obsažené v rámcových vzdělávacích programech a doporučených očekávaných výstupech a představuje projekty zaměřené na mediální gramotnost. Praktickou část práce tvoří rozhovory s Přemyslem Dandou, Michalem Kaderkou a PhDr. Radimem Wolákem.
Obraz médií v americkém filmu
Vašíčková, Katherine ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl zjistit, jakým způsobem rekonstruují filmaři práci redakcí a novinářů v amerických filmech. Práce se bude zabývat snímky natočenými mezi lety 1999 a 2019, jejichž příběhy jsou založeny na skutečných událostech a jež nejsou dokumentárního charakteru. V první části se bude autorka věnovat rysům, které jsou atraktivní pro filmová zpracování, a zároveň se bude zabývat typy a stereotypy a vztáhne je k žurnalistům a k jejich práci. Ve druhé části se bude zabývat analýzou filmů a jejich porovnáváním, na základě čehož určí autorka pravidelnosti a motivy objevující se napříč filmy. Na jejich základě se autorka následně pokusí určit, které atributy žurnalistiky byly pro filmová zpracování atraktivní, popřípadě jakým způsobem vybrané filmy novináře a média vnímají. Autorka se také zaměří na rozdíly mezi ději filmů a sledem skutečných událostí, kterými byly snímky inspirovány.
Vliv mediálních obrazů prvních dam Olgy a Dagmar Havlových na stránkách Mladé fronty Dnes na celkové vnímání prezidenta Václava Havla
Paruchová, Adéla ; Lovaš, Karol (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl poskytnout nový náhled na osobnost prvního polistopadového prezidenta a dramatika Václava Havla. Autorka tak činí skrze mediální obrazy jeho dvou žen Olgy a Dagmar Havlových, a to v době, kdy zastávaly funkci první dámy. Pro mediální analýzu bylo vybráno konkrétní periodikum - deník Mladá fronta DNES. V teoretické části práce autorka představuje život a činnost Václava Havla a jeho žen, vysvětluje rovněž definici úřadu prezidenta a první dámy v České republice. Ve stručnosti je zároveň představen profil zkoumaného periodika. Dále je v teoretické práci stanovena metoda výzkumu, tedy kvalitativní obsahová analýza. V praktické části práce autorka vybírala a analyzovala mediální výstupy z deníku, které se týkaly působení Havlových za předem stanovených kritérií. Věnován byl například prostor jejich zahraničním státní návštěvám, charitativní činnosti či soukromí páru. V jednotlivých časových obdobích autorka zkoumala, nakolik se mediální obrazy obou dam od sebe lišily a zkoumán byl i vliv na vnímání samotného Havla. Posuzována byla rovněž tematická proměnlivost. V rámci souhrnné závěrečné kapitoly je představeno shrnutí a komparace mediálních obrazů Olgy a Dagmar Havlových a jejich působení na obraz Václava Havla a proměna vztahu k veřejnosti.
Ostře sledované vlaky: od povídky Kain k novele, od novely k oscarovému filmu a k divadelním adaptacím
Frank, Lukáš ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Maňák, Vratislav (oponent)
Diplomová práce Ostře sledované vlaky: od povídky Kain k novele, od novely k oscarovému filmu a k divadelním adaptacím mapuje cestu existenciální povídky Kain Bohumila Hrabala, přes novelu Ostře sledované vlaky, oscarový film stejného názvu až k divadelním adaptacím, které byly zdramatizovány různými lidmi. Do práce je zahrnut i mediální ohlas a porovnání podobnosti knih, filmu a inscenací. První část práce se zabývá teoretickým vymezením literárních žánrů, konkrétně povídky a novely. Ze žurnalistických žánrů je teoreticky popsána recenze a kritika. Definována je filmová a divadelní adaptace a popsána dramatická stavba filmového díla. Druhá část představuje život a dílo spisovatele Bohumila Hrabala a je podrobněji zkoumán jeho osobitý styl psaní. Další části jsou věnovány vždy konkrétnímu médiu, které text nese. Nejprve je analyzován text existenciální povídky Kain, následuje novela Ostře sledované vlaky včetně mediálního ohlasu v dobovém tisku, na tu navazuje oscarový film Ostře sledované vlaky, jehož součástí je i životopis režiséra Jiřího Menzela a kapitola věnovaná samotnému předávání Oscarů. V závěru těchto kapitol je srovnání knižní předlohy s filmem. Jako poslední je popsán vznik divadelní inscenace Ostře sledovaných vlaků, jsou zmíněny všichni autoři dramatizace a divadla, která představení...
Známé kriminální kauzy v českém filmu: od reality a novinových/televizních zpráv k filmovému zpracování, až po filmové recenze. Causa Sametoví vrazi.
Rysová, Aneta ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce s názvem "Známé kriminální kauzy v českém filmu: od reality a novinových/televizních zpráv k filmovému zpracování, až po filmové recenze. Causa Sametoví vrazi" pojednává o nechvalně proslulém případu tzv. orlických vražd z počátku 90. let 20. století, které byly vyšetřovány do roku 1997, kdy byl po čtyřletém pátrání vynesen rozsudek nad pěti pachateli, kteří zištně zavraždili celkem pět osob. Kauza byla pojmenována podle Orlické přehrady, v níž byly v roce 1995 nalezeny tři z obětí - dvě zatavené v sudu a jedna zabalená do pletiva. V roce 2005 měl v kinech premiéru český hraný film režiséra Jiřího Svobody Sametoví vrazi inspirovaný právě touto kauzou. Práce se zaměřuje jak na tento film, konkrétně jeho dvoudílnou rozšířenou televizní verzi, který je porovnán s realitou, tak na recenze zveřejněné v českém tisku i odborných periodikách po premiéře snímku. Důraz je dále kladen na zpracování tématu v dobových tištěných denících a v televizním zpravodajství. Určujícím faktorem je přesnost informací a zkoumané období je vymezeno roky 1995-1997. Cílem práce je uceleně prezentovat výsledky referování o této kriminální kauze, která je dosud považována za jednu z nejbrutálnějších v dějinách naší země.
Marketigové aktivity českých kin a multikin se zaměřením na kino Světozor
Masná, Zuzana ; Šobr, Michal (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Bakalářská práce "Marketingové aktivity českých kin a multikin se zaměřením na kino Světozor" pojednává o způsobech používání marketingu u obou typů kin a zaměřuje se na klasická kina alternativního směru. Rozdílné typy kin implikují, že i jejich marketingové aktivity budou mít odlišný charakter. Marketingovými aktivitami jsou míněny propagační aktivity kin samotných; ty jsou rozebrány zejména u kina Světozor a dalších alternativních kin. U multikin se práce zaměřuje především na typy kinoreklamy pro zadavatele reklamy. Pomocí analýzy SWOT jsou navrženy marketingové strategie pro oba typy kin a také zvlášť pro kino Světozor. Práce rovněž rozebírá nutnost změny marketingové strategie klasických kin po příchodu multikin do českého prostředí, aby tato kina byla schopna obstát v novém konkurenčním prostředí. Důraz je v tomto ohledu kladen zejména na význam značky a budování firemní identity. Tyto otázky jsou stejně tak předmětem analýzy u marketingové komunikace kina Světozor z let 2004 - 2009. Metodou práce byla analýza na základě deskripce a vyhodnocení marketingové komunikace u jednotlivých kin, přičemž vycházím z analýz výročních zpráv, tiskových zpráv, rozborů činností, sekundárních dat z již realizovaných výzkumů a propagačních a interních materiálů daných společností.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 121 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
13 NOVOTNÝ, Daniel
31 NOVOTNÝ, David
5 Novotný, Dalibor
13 Novotný, Daniel
31 Novotný, David
4 Novotný, Dominik
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.