Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 147 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Possibilities of Big Data use for Competitive Intelligence
Verníček, Marek ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Šperková, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou možností využití Big Data pro metody a postupy Competitive Intelligence. Cílem práce je navrhnout nástrojové sady pro práci s Big Data pro malé a velké firmy a následný návrh efektivního řešení pro získání konkurenční výhody podniku. Teoretická část této práce zpracovává dostupnou odbornou literaturu v České republice i v zahraničí a popisuje aktuální stav Competitive Intelligence, jeho možné zdroje a Big Data jako jeden z nich. Následně se práce věnuje charakteristice Big Data, jejich odlišnosti od práce s běžnými daty, nutností důsledné přípravy a možnosti jejich využití pro metody Competitive Intelligence. Praktická část práce se zabývá analýzou dostupných nástrojů Big Data na trhu s ohledem na celý proces práce od sběru dat, přes analýzu až po přípravu reportů a integrace celého řešení do automatizovaného stavu. Výstupem této části je návrh softwarové sady nástrojů Big Data pro malé a velké firmy podle možností jejich rozpočtu. Návrhová část práce se následně věnuje klasifikaci nejperspektivnějších oblastí trhu pro využití Big Data, možnými způsoby získání konkurenční výhody v jednotlivých oblastech a návrhem efektivního řešení pro podniky. Přínosem této práce je rozšíření palety zdrojů pro Competitive Intelligence a hloubková analýza možností využití Big Data, která má pomoci profesionálům využít tento dosud neobjevený potenciál ke zlepšení postavení na trhu, získání nových zákazníků a posílení současné uživatelské základny.
Metodika business analýzy při zavádění informačních systémů v telekomunikačních podnicích
Neničková, Hana ; Čapek, Jan (oponent) ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Molnár, Zdeněk (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Tématem disertační práce je sestavení metodiky business analýzy při zavádění informačních systémů v telekomunikačních podnicích v České republice. Tato metodika je sestavena prostřednictvím kvalitativního výzkumu – zakotvené teorie, s doplněním kvantitativním výzkumem a sekundárním výzkumem složeným z rešerší dostupné literatury. Při tvorbě metodiky jsem vycházela ze současných potřeb telekomunikačních podniků, které jsou charakteristické vysokou závislostí na informačních systémech, flexibilitou, konkurencí a neustálým zkracováním období platnosti podnikové strategie. Business analýza v těchto podnicích vychází především ze strategických cílů a její náplní je sestavit a analyzovat tzv. business požadavky, které by se měly promítnout v novém (inovovaném) informačním systému a zároveň transformují strategické cíle do konkrétních požadavků na fungování informačního systému. Tento systém by po jeho zavedení měl napomoci strategické cíle naplnit. Disertační práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické práci se zaměřuji zejména na vymezení pojmů, obecných metodik provádění business analýzy a jejich souvislostí s procesním a projektovým řízením používaným při zavádění informačních systémů v telekomunikacích. Zároveň se zabývám identifikací a vysvětlením použitých výzkumných metod. Druhá, praktická část je věnována primárnímu výzkumu. Pro získání údajů pro tento výzkum byly provedeny rozhovory s 18 respondenty z telekomunikačního oboru a jejich výroky byly podrobeny kvantitativnímu a kvalitativnímu zkoumání. Získané údaje byly konceptualizovány, kategorizovány a následně kódovány do výsledné metodiky. Práce rovněž obsahuje návrh využití metodiky v teorii, praxi i výuce.
Role of corporate social network in small and medium enterprises
Vojčiak, Juraj ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Feige, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje možnostem využití sociální sítě ve firemním prostředí. V dnešní době existuje na trhu velké množství různých firemních sociálních sítí, které nabízejí velké množství užitečných nástrojů pro celkové zlepšení fungování firmy a firemních procesech. Je proto přínosné vědět, jaké jsou možnosti využití těchto nástrojů a jaké výhody a nevýhody přináší jejich zapojení do firemních procesů. Na začátku se práce zaměřuje na teoretický základ pro čtenáře, podává stručný přehled o vzniku a vývoji technologií, které se v pracovním prostředí využívaly a využívají. Později popisuje dostupné firemní sociální sítě a nástroje, které nabízejí. Pojednává o výhodách a nevýhody používání sociální sítě. V případové části se práce zaměří na výběr konkrétního řešení pro konkrétní firmu, a analyzuje možné výhody jejího provádění. Tato práce si klade za cíl informovat čtenáře o vzniku a vývoji firemní sociální sítě, poukázat na nástroje, které nabízí a výhody a nevýhody plynoucí z jejich užívání, stručně analyzovat aktuální trh malých a středních firem, poukázat na důležitost a potenciál, který v sobě nese , navrhnout implementaci konkrétní sociální sítě pro malou firmu a poukázat na dopady, které by toto zavedení přineslo.
Využití metod Competitive Intelligence pro společnost Intergraph s.r.o.
Kuznetsova, Kristina ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Zumr, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím metod Competitive Intelligence pro vybranou IT firmu. Hlavním cílem této práce je využití konkurenčního zpravodajství v rámci provedení analýzy firmy a charakteristika firemního konkurenčního prostředí. Dalším cílem je identifikovat vhodné informační zdroje pro získání informací o vnějším prostředí podniku a nástroje pro jejich monitorování. Teoretická část této práce vychází z odborné literatury a věnuje se charakteristice konkurenčního zpravodajství a popisu zpravodajského cyklu včetně jeho jednotlivých fází. Dále je uvedena kategorizace informačních zdrojů a jsou popsány nástroje pro sběr a analýzu informací na internetu. Součástí teoretické části je kapitola, která se věnuje problematice CI v malých a středních společnostech. Praktická část této práce se zabývá navržením systému konkurenčního zpravodajství pro konkrétní firmu. První část zahrnuje zhodnocení aktuální situace ICT sektoru. Další kapitola obsahuje vhodné informační zdroje pro sledování a monitorování informací. Součástí navrhovaného řešení je i návrh profilu pracovníka odpovědného za výkon činností CI. Přínos práce v obecné rovině spočívá v praktické ukázce možnosti využití metod CI v malém podniku. Z praktické stránky je přínosem především vyhodnocení jednotlivých provedených analýz, jejich závěry a doporučení, které jsou z nich vyvozeny.
Možnosti využití otevřených dat pro Competitive Intelligence
Kolinger, Martin ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Chlapek, Dušan (oponent)
Práce se zabývá problematikou otevřených dat v souvislosti s vědním odvětvím Competitive intelligence. Zaměření je především orientováno na posouzení vlivu otevřených dat v souvislosti s firemním sektorem a množstvím překážek, které vyvstávají při získávání veřejným sektorem zpřístupňovaných dat. Hlavním cílem práce je čtenáři poskytnout přehledné informace o stavu vývoje a vnímání otevřenosti veřejného sektoru samotným firemním prostředím, v národním a i nadnárodním měřítku, a pozitivních i negativních dopadech, které doprovázejí proces otevírání dat, a tak mohou napomoci k získání souhrnného celku znalostí o problematice vývoje a aktuálního stavu iniciativy otevřených dat. Cíle bylo dosaženo hlavně za pomoci prozkoumání prostředí a uskutečnění průzkumu ve firemním segmentu malých a středně velkých podniků, zabývajících se vývojem software, jež prostřednictvím jimi vytvářených aplikací se stávají pomyslnými šiřiteli myšlenky otevřenosti veřejného sektoru mezi běžné občany. Vyhledané a získané informace, společně s provedeným průzkumem, dotazníkovým šetřením, a analýzou prostředí PESTLE, a tedy ve výsledku s nalezenými okolnostmi vlivu na vývoj problematiky otevřených dat ve veřejném sektoru a jejich možnosti využití soukromým sektorem, tvoří největší přínosy této práce. V první části práce jsou charakterizovány základní pojmy a principy ze zkoumaného odvětví, blíže jsou popsány některé rámce a vzájemné souvislosti mezi pojmy. Navazující část přidává několik informací z legislativního prostředí v národním měřítku a nastiňuje problematiku otevřených licencí a souvislostí mezi nimi. Následující úsek diplomové práce blíže přibližuje oblast samotných otevřených dat, principy jejich otevírání, životní cyklus, přínosy a rizika se s iniciativou pojící. Nakonec doplňuje celek i o několik příkladů. V závěrečné části práce je provedena diskuse vlivu otevřených dat na firemní sektor v souvislosti s odvětvím CI a uskutečněna analýza postoje firemního odvětví vůči stavu otevřenosti veřejného sektoru za pomoci dotazníkového šetření. Výsledkem provedené analýzy jsou zjištění postojů, stavů a potřeb firemního odvětví vůči veřejné správě s ohledem na pohled otevíraných agend. Získaná data lze dále například použít jako podpůrné materiály k dalším šetřením.
Analýza a vizualizace vztahů nad daty ze sociálních sítí
Jiránek, Aleš ; Šebesta, Michal (vedoucí práce) ; Molnár, Zdeněk (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá různými typy vazeb pozorovatelnými na sociálních sítích. V první části obsahuje průzkum prací, které se již analýzami a vizualizacemi dat ze sociálních sítí zabývaly. Na tuto analýzu navazuje rešerše existujících aplikací určených k vizualizaci dat. Přínosem této práce je nový pohled na vazby na sociálních sítí, a to ze strany vztahů mezi uživateli píšícími příspěvky na nějaké zvolené téma. Pro vizualizaci těchto vazeb byl zvolen síťový graf. Na základě stanovených kritérií byly zhodnoceny existující nástroje, a jelikož žádný požadavkům zcela nevyhovoval, byla vytvořena nová aplikace na vizualizaci vztahů. Práce obsahuje také popis výběru vhodných knihoven pro její implementaci, vysvětlení uživatelského rozhraní a ukázku možností konfigurace a přizpůsobení. V samotném závěru práce jsou pak popsány analýzy, které byly pomocí nového nástroje provedeny.
Možnosti využití sociálních sítí pro podporu seriálu závodů RunCzech
Fejfar, Ondřej ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Černý, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou sociálních sítí z hlediska podpory podnikání a jejich využití ke komerčním účelům. Na základě dlouhodobých statistik jsou blíže představeny nejpoužívanější sociální sítě v ČR a popsány hlavní principy, jak jejich pomocí zvýšit zisk nebo obrat firmy. Zvláštní pozornost je kladena na Facebook, nejrozšířenější sociální síť na světě. Jedná se o propojení IT světa s marketingem, který má v dnešní době při prodeji klíčovou roli. Tato práce by měla ukázat, jak je propojení těchto dvou světů důležité. Cílem praktické části je analýza komunikace RunCzech běžecké ligy (dříve Pražský mezinárodní maraton) včetně podrobné konkurenční analýzy. Pro analýzu jsou zvoleny vhodné metriky, které jsou změřeny pomocí speciálních nástrojů. Na závěr je provedeno komplexní vyhodnocení a představeny návrhy pro efektivnější komunikaci RunCzech běžecké ligy na poli sociálních sítí.
Competitive Intelligence ve vybrané společnosti
Volf, Roman ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Vejlupek, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití metod Competitive Intelligence v praxi. Hlavním cílem práce je navrhnout a realizovat systém sběru, analýzy a distribuce dat koncovým uživatelům ve společnosti Crystal Glamour, a.s. K naplnění tohoto cíle je stanoveno několik dílčích cílů. Analyzovat chod společnosti, najít její silné a slabé stánky, identifikovat příležitosti a hrozby společnosti. Na základě těchto údajů jsou identifikovány cíle CI a informační zdroje, které pokryjí danou oblast zájmu. Poté pomocí softwarových nástrojů od společnosti Tovek, spol. s.r.o. vyhledám a analyzuji relevantní články, které poté pomocí přehledného reportu distribuuji jednotlivým zaměstnancům společnosti.
Návrh internetového obchodu s využitím sociálnícj sítí
Brejcha, Jan ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Gála, Libor (oponent)
Tématem diplomové práce je návrh internetového obchodu s airsoftovými doplňky, ovšem za podmínky, že vytvoření e-shopu bude zdarma. Tento e-shop bude propojen se stejnojmennou stránkou na sociální síti Facebook.com, kde se budou tyto výrobky primárně představovat. K tomuto cíli je nutno zmapovat a prozkoumat možnosti vytvoření internetového obchodu zdarma. Současně s tím zprovoznit a zoptimalizovat na sociální síti Facebook.com stránku zmíněného e-shopu se zaměřením na vylepšené airsoftové díly. Dílčím cílem této práce je využít nástrojů Competitive Intelligence na analýzu již zmíněnou Facebookovou stránku i na Facebookové stránky konkurence k získání důležitých informací pro lepší nebo výhodnější zacházení s Facebookovou stránkou internetového obchodu.
Návrh systému CI pro stavební firmu
Fialková, Veronika ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Tomek, Aleš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem systému Competitive Intelligence pro vybranou stavební firmu. Hlavním cílem této práce je zvolit kompetentní osobu zodpovědnou za realizaci činností CI v této firmě, identifikovat vhodné informační zdroje pro získání informací o okolí podniku a nástroje pro jejich monitorování. Teoretická část této práce vychází z odborné literatury a věnuje se charakteristice konkurenčního zpravodajství a popisu jednotlivých fází zpravodajského cyklu. Součástí teoretické části je kapitola, která se věnuje problematice CI v malých společnostech. Dále je v této části uvedena typologie informačních zdrojů a popsány nástroje pro monitorování informací na internetu. Praktická část této práce se zabývá návrhem systému konkurenčního zpravodajství pro konkrétní firmu. Nejprve je v této části zhodnocena aktuální situace stavebního trhu a provedena rešerše informačních zdrojů vhodných pro sledování okolí stavební firmy. Na základě této rešerše jsou v další kapitole doporučeny vhodné informační zdroje, které je nutné sledovat a vybrány nástroje pro sběr a monitorování informací. Součástí navrhovaného řešení je i volba pracovníka odpovědného za výkon činností CI. V poslední kapitole praktické části jsou popsány procesy, které musí CI specialista provést v jednotlivých fázích zpravodajského cyklu a stanovena struktura dat zadávaných do systému. Přínosem této práce je zefektivnit ve vybrané stavební společnosti sběr, zpracování a distribuci informací o okolí podniku a zavést systematickou evidenci zjištěných událostí, hrozeb a příležitostí. Kromě toho je přínosem této práce praktická ukázka zavedení systému CI, který respektuje omezení malých společností a přehled IT nástrojů, které mohou tyto společnosti využít pro systematický monitoring a sběr informací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 147 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.